tiedättekö mitä aineksia esim. mäkin mansikka pirtelössä käytetään? olisi kiva tehdä sitä kotonakin. :)
mäkin pirtelöt
13
7652
Vastaukset
- nytseontämäkinnähty
et voi olla tosissas !
Käytetäänköhän pirtelössä yleensä siirappia ja perunajauhoja vai jotain ihan muuta.- ...
kyllä niissä mäkin pirtelöissä nyt varmaan muutakin käytetään kun maitoa ja jäätelöä.
- jossain kiinalaisessa kasti...
Sellaisessa tummassa ja makeassa vai miksi se on venyvää..
- myyjällä osuutta asiaan
... kirjoitti:
kyllä niissä mäkin pirtelöissä nyt varmaan muutakin käytetään kun maitoa ja jäätelöä.
työnjaosta... valmistaja ja kassa... niitä ei koskaan tuoda pöytään, niitä joko myydään heti saavavina tai sitten kone on rikki...
- mitä tarkoitit, mutta
myyjällä osuutta asiaan kirjoitti:
työnjaosta... valmistaja ja kassa... niitä ei koskaan tuoda pöytään, niitä joko myydään heti saavavina tai sitten kone on rikki...
pirtelöt tehdään Mäkkärissä niin, että kassatyöntekijä laittaa mukin laitteeseen, painaa napista ja tuo sitten valmiin pirtelön tarjottimelle. Siinä ei mene paria sekuntia kauempaa, siksi niitä ei pöytiin tuoda. Eikä mitään erillisiä pirtelön valmistajia ole, vaan kassa käy itse tekemässä sen.
- Mäkin sivuilla
McDonaldsin sivuilla kerrotaan:
Raaka-aineet: Mansikkapirtelö iso, 0,4 l
Shake-pirtelömassa (valmistaja Arla Foods, Tanska)
Rasvaton maito, kerma, sokeri, rasvaton maitojauhe, herajauhe, glukoosisiirappi, emulgointiaine (E471), stabilointiaineet (E412, E407), vanilja-aromi, laktaasi-entsyymi.
Mansikkasiirappi (valmistaja Schwartauer Werke GmbH, Saksa)
Sokeri, vesi, tärkkelyssiirappi (vehnästä), mansikkamehu (1,6 %), väri (E 162), omenauute, happamuudensäätöaine (E 330), luontainen mansikka-aromi.- makusiirappeja
oletko kokeillut makusiirappeja pirtelöihin (Lidl...)
- onnistu ihan muista aineist...
Mikä vika on mansikkajäätelossä... ja rasvattomassa maidossa... ja jääapaloissa...
- Pirtelön tekijä ja kotileipuri
Itse olen tehnyt kotona pirtelöt esim. vanilja jäätelöstä, maidosta ja lisäämällä erilaisia aromeja marjoja.
www.spicearoma.fi nettikaupassa on paljon myynnissä kotikäyttäjille hyvän makuisia aromeja, joita olen käyttänyt. Toimitus on nopeaa ja postikulut vai euron. Tulee suoraan postiluukkuun.
- ulkona joltakin
oletko ihan tosissasi
toisinaan ne ei maistu kuin kylmältä - -Mimo-
En tiedä enkä haluakaan tietää. Ei ole tullut käytyä hampurilaispaikoissa syömässä mitään sitten vuoden 2000 jälkeen, enkä tule käymäänkään.
- Anonyymi
Käy ihmeessä joskus. Ei pidä olla niin ehdoton ;)
- Kysyy
Joo siis mäkin oon miettiny et saisko ohjetta mitenkää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514