mäkin pirtelöt

valmistus?

tiedättekö mitä aineksia esim. mäkin mansikka pirtelössä käytetään? olisi kiva tehdä sitä kotonakin. :)

13

7652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nytseontämäkinnähty

      et voi olla tosissas !
      Käytetäänköhän pirtelössä yleensä siirappia ja perunajauhoja vai jotain ihan muuta.

      • ...

        kyllä niissä mäkin pirtelöissä nyt varmaan muutakin käytetään kun maitoa ja jäätelöä.


      • jossain kiinalaisessa kasti...

        Sellaisessa tummassa ja makeassa vai miksi se on venyvää..


      • myyjällä osuutta asiaan
        ... kirjoitti:

        kyllä niissä mäkin pirtelöissä nyt varmaan muutakin käytetään kun maitoa ja jäätelöä.

        työnjaosta... valmistaja ja kassa... niitä ei koskaan tuoda pöytään, niitä joko myydään heti saavavina tai sitten kone on rikki...


      • mitä tarkoitit, mutta
        myyjällä osuutta asiaan kirjoitti:

        työnjaosta... valmistaja ja kassa... niitä ei koskaan tuoda pöytään, niitä joko myydään heti saavavina tai sitten kone on rikki...

        pirtelöt tehdään Mäkkärissä niin, että kassatyöntekijä laittaa mukin laitteeseen, painaa napista ja tuo sitten valmiin pirtelön tarjottimelle. Siinä ei mene paria sekuntia kauempaa, siksi niitä ei pöytiin tuoda. Eikä mitään erillisiä pirtelön valmistajia ole, vaan kassa käy itse tekemässä sen.


    • Mäkin sivuilla

      McDonaldsin sivuilla kerrotaan:


      Raaka-aineet: Mansikkapirtelö iso, 0,4 l

      Shake-pirtelömassa (valmistaja Arla Foods, Tanska)
      Rasvaton maito, kerma, sokeri, rasvaton maitojauhe, herajauhe, glukoosisiirappi, emulgointiaine (E471), stabilointiaineet (E412, E407), vanilja-aromi, laktaasi-entsyymi.

      Mansikkasiirappi (valmistaja Schwartauer Werke GmbH, Saksa)
      Sokeri, vesi, tärkkelyssiirappi (vehnästä), mansikkamehu (1,6 %), väri (E 162), omenauute, happamuudensäätöaine (E 330), luontainen mansikka-aromi.

      • makusiirappeja

        oletko kokeillut makusiirappeja pirtelöihin (Lidl...)


    • onnistu ihan muista aineist...

      Mikä vika on mansikkajäätelossä... ja rasvattomassa maidossa... ja jääapaloissa...

      • Pirtelön tekijä ja kotileipuri

        Itse olen tehnyt kotona pirtelöt esim. vanilja jäätelöstä, maidosta ja lisäämällä erilaisia aromeja marjoja.
        www.spicearoma.fi nettikaupassa on paljon myynnissä kotikäyttäjille hyvän makuisia aromeja, joita olen käyttänyt. Toimitus on nopeaa ja postikulut vai euron. Tulee suoraan postiluukkuun.


    • ulkona joltakin

      oletko ihan tosissasi

      toisinaan ne ei maistu kuin kylmältä

    • -Mimo-

      En tiedä enkä haluakaan tietää. Ei ole tullut käytyä hampurilaispaikoissa syömässä mitään sitten vuoden 2000 jälkeen, enkä tule käymäänkään.

      • Anonyymi

        Käy ihmeessä joskus. Ei pidä olla niin ehdoton ;)


    • Kysyy

      Joo siis mäkin oon miettiny et saisko ohjetta mitenkää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe