Oodi Italianpadalle

movenpick

Monet varmasti tuntevat nämä kauppojen puolivalmiit pussiruoat, joihin kuuluvat mm. Italianpata, Napolinpata, Hawainpata, erilaiset lasagnettet ym.

Todella käteviä ja maukkaita! Lisäät vain paistetun jauhelihan ja annat kiehua hiljalleen / muhia uunissa n. 20min ja volá, ruoka on valmis!

Itse usein koulun ja töiden jälkeen en yksinkertaisesti jaksa alkaa valmistamaan pataruokia tai lasagnea alusta loppuun. Näin onkin todella kätevää paistaa jauhelihat, lisätä vesi ja loput aineet, sekä antaa kiehua oman aikansa välillä hämmentäen. Ruoan valmistuessa kerkeää sitten tekemään jotain pieniä kotiaskareita ja sen sellaista. Aterian kanssa kun ottaa vielä jotain vihreetä ja leipää, niin se on siinä!

Suosittelen kaikkia ihmisiä testaamaan näitä erinomaisia pussiruokia, ette tule pettymään!

18

5571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säälijä

      Sääli.

      • että sääliminen

        tarkoittaa Hämeessä aivan muuta; esim. ankara säälikkö on äiti,joka kantaa huolta lapsestaan ja tarkastaa, että kaikki on mukana reissuun lähdettäessä.


      • mainio pata se on
        että sääliminen kirjoitti:

        tarkoittaa Hämeessä aivan muuta; esim. ankara säälikkö on äiti,joka kantaa huolta lapsestaan ja tarkastaa, että kaikki on mukana reissuun lähdettäessä.

        kiitos muistutuksesta, veneilykausi alkaa ja olin ihan unohtanut nämä. Italianpata nimenomaan oli aikoinaan oma suosikkini (säälikkö pakkasi silloin evääni). Typerä Primus-keittimeni on varustettu kaasusäiliöllä, jonka sisällöllä ei ihan saa perunoita kypsäksi ennen kaasun loppumista, mutta pussipataruokien valmistukseen se on omiaan (joskin liha tai jauheliha täytynee esiruskistaa kotona).


      • -joliez-
        mainio pata se on kirjoitti:

        kiitos muistutuksesta, veneilykausi alkaa ja olin ihan unohtanut nämä. Italianpata nimenomaan oli aikoinaan oma suosikkini (säälikkö pakkasi silloin evääni). Typerä Primus-keittimeni on varustettu kaasusäiliöllä, jonka sisällöllä ei ihan saa perunoita kypsäksi ennen kaasun loppumista, mutta pussipataruokien valmistukseen se on omiaan (joskin liha tai jauheliha täytynee esiruskistaa kotona).

        ovat kyllä ihan hyviä, mutta sisältävät reilusti lisäaineita (arominvahventeita ym.) sekä suolaa.. mutta harvoin syötynä ok.


      • patapääH
        -joliez- kirjoitti:

        ovat kyllä ihan hyviä, mutta sisältävät reilusti lisäaineita (arominvahventeita ym.) sekä suolaa.. mutta harvoin syötynä ok.

        Mmm, herkkuruokaa kun lisää ruokalautaselle padan lisäksi runsaasti salaattia. Suolaa ei kannata lisätä,eikä muita mausteita. Soveltaa silti saa, jotta se on juuri oman maun mukainen. Eli sekaan vaa tomaattii, paprikaa, papuja, makaroneja..


      • esmeri
        mainio pata se on kirjoitti:

        kiitos muistutuksesta, veneilykausi alkaa ja olin ihan unohtanut nämä. Italianpata nimenomaan oli aikoinaan oma suosikkini (säälikkö pakkasi silloin evääni). Typerä Primus-keittimeni on varustettu kaasusäiliöllä, jonka sisällöllä ei ihan saa perunoita kypsäksi ennen kaasun loppumista, mutta pussipataruokien valmistukseen se on omiaan (joskin liha tai jauheliha täytynee esiruskistaa kotona).

        Kaupasta saa nykyään jo ihan valmiiksi kypsytettyjä broilerin filepaloja (esim). Jos ei oo mahdollista esikypsentää jauhelihaa tms. padan lisuketta jo kotona. Vähän hinnakasta, mutta hyvää retkelläkin.


      • vierailija84
        patapääH kirjoitti:

        Mmm, herkkuruokaa kun lisää ruokalautaselle padan lisäksi runsaasti salaattia. Suolaa ei kannata lisätä,eikä muita mausteita. Soveltaa silti saa, jotta se on juuri oman maun mukainen. Eli sekaan vaa tomaattii, paprikaa, papuja, makaroneja..

        itse toimin sairaansoitajana/terveydenhoitajana ja valmisruoat JOSKUS syötynä eivät ole terveydelle tai lapsille haitallisia.

        esim. italianpadasta saa hyvää, kun sekoittaa jauhelihan, porkkanaraasteen, pata-ainekset ja kourallisen tummaa makaronia.

        ei muita mausteita!

        uuniin puoleksi tunniksi ja tarjoillaan salaatin ja perunan kanssa.

        meidän perheesssä myös pienimmille lapsille!


    • äiti x4

      Italian pata on meidän lapsille mieluisin noista vaihtoehdoista
      Ja se on todella nopeaa ja hyvää ruokaa
      Kiireiselle työssä käyvälle äidille se on todella nopea valmistaa ja myöskin maukasta ruokaa

      • mammu

        meillä myös syödään just italianpataa,vähän vielä spagettia sekaan ja vaikka koskenlaskijaa niin tulee runsaampi ja ruokaisampi!


    • Maaliskuun Idus

      tosi helppoa, ja on ne eika maukkaitakin pussiruoiksi. Oma suosikkini oli muistaakseni aikanaan meksikon pata.

    • täytettä

      jos haluat siitä vielä täyteläisemmän lisää sinne purkillinen papuja tomaattikastikkeessa. sopii ihan hyvin. joskus isken sekaan oliivejakin. maapähkinät myös ok.

      • elivii

        Tosi hyvää tuo meksikonpata. Hyvä vinkki tuo papulisäys! Italianpataa olen jatkanut pätkäspaghetilla tai sydän makaronilla. Kaikkia makaroneja saa nykyisin tummana, joten pataruoan kuitupitoisuutta on helppo vähän korjata lisukkeilla. Tomaatti ja maustekurkku ovat ihan parhaat höysteet padoille. Ennen sai pussissa olevaa Knorr lasagnette-aineksia. Ne olivat todella maukkaita ja nopeita tehdä. Uunissa vain noin 12 min. Nyt en ole löytänyt niitä mistään. On vain niitä pahvirasioita.


    • ................

      oli myös Kiinanpataa. Mihinkäs hemmettiin se sitten yhtäkkiä hävisi? Oli meinaan meikäläisen lemppari.

    • kun et.

      suositellut knorrin pussikeittoja. Jos pussiruuat ovat herkkuja,silloin ei kyllä ole koskaan kunnon ruokaa syönytkään..

    • surkea kokki

      Nämä ovat itsellenikin suurta herkkua. Lapsena italianpata oli lempiruokiani. Itse lisään pataan aina reilusti kasviksia (sipulia, kasvissekoitusta, hernemaissipaprikaa) ja kunnolla valkosipulia. Tuhdimman padan saa kun lisää nesteen määrää ja pätkäspagettia.

      • suosittele

        kemistien keitoksia,varsinkaan lapsille.
        Poikkeustilanteessa ehkä puolustanee paikkaaansa.
        Ei jokapäiväiseen käyttöön!


    • tyytyväinen__

      Kokeilepa joskus Mangion pasta-aterioita. Vastaavaa pastaa ei Suomesta saa. On muuten ihan eri maata kuin nämä maggiot , pastariat ym.

      Sen huomaa myös hinnassa, mutta rahoilleen saa vastinetta.

      Käsittääkseeni Mangion pasta-aterioita saa Citymarketeista ja K-supermarketeista. - Ainakin mikäli tutustuu kyseisen brändin webbisivuihin: www.mangio.fi

      • pastafani

        Täysin samaa mieltä!

        Itse löysin omani Rauman citymarketista. Seuraavaksi ajattelin kokeilla heidän risottojaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe