Kristityt voi unohtaa uskonsa

Laitan tuohon sen mitä Jeesus Raamatussa sanoo apua tarvitsevalle muukalais-naiselle ja minkä lähetyskäskyn hän antaa apostoleilleen.

Suomalaiset kristityt ei ole juutalaisia ja vielä vähemmän Israelilaisia joten voivat haaveensa Jeesuksesta heittää.

Matt.15:24 Hän(Jeesus) vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

Matt.10:5-6 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo.

13

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -I-

ja raivostuttavaa on tietämättömyytesi. Toivottavasti se ei eksytä ketään.

Jeesus toimi pelkästään Israelin kansan keskuudessa.

Aluksi apostolienkin tehtävänä oli Israelin kansan evankelioiminen, mutta lähetyskäskyn antamisen jälkeen ilosanoman levittäminen laajeni koko maailmaa käsittäväksi iloiseksi tehtäväksi.

• muikkumies

käskyn sitten antoi.

• Voldemar
        muikkumies kirjoitti:

käskyn sitten antoi.

"Matteus 28

Lähetyskäsky

18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.""

• utelias nainen
        Voldemar kirjoitti:

"Matteus 28

Lähetyskäsky

18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.""

kuin Hitlerillä,näitä maailmassa on riittänyt.

Kaikki valta maailmassa kelpaisi monelle nykyisinkin ja moni sitä yrittää saavuttaa eri tavoin.

• muikkumies
        Voldemar kirjoitti:

"Matteus 28

Lähetyskäsky

ei ole mitään historiallista tietoa, mutta apostolit sopivat erittäin hyvin taivaan 12 tähtikuvioon.

• utelias nainen
        muikkumies kirjoitti:

ei ole mitään historiallista tietoa, mutta apostolit sopivat erittäin hyvin taivaan 12 tähtikuvioon.

mitään keskushermostoon vaikuttavia aineita käytössä,se vois selittää osan noista taivaallisistakin havainnoista?

• Voldemar
        muikkumies kirjoitti:

Miksi levität valheita?

"Raamatun ja varhaisten kristittyjen todistuksen lisäksi kirkolla on arkeologista todistusaineistoa siitä, että Pietari oli ja kuoli Roomassa. 1900-luvun puolivälin tienoilla paavi käski aloittaa arkeologiset kaivaukset Pietarin kirkon alla, missä Pietarin jäännösten perinteisesti uskottiin olevan. Tämän artikkelin puitteissa on mahdotonta käydä läpi kaivausten ja löytöjen historiaa yksityiskohtaisemmin, mutta sanottakoon, että Pietarin luut löytyivät haudattuina Roomasta Pietarin kirkon alta ja että kukaan asiaa rehellisesti ja objektiivisesti tutkiva ei enää voi kyseenalaistaa Pietarin oleskelua ja kuolemaa Roomassa."

"Kalliohaudan salaisuus on järkyttänyt tutkijat Jerusalemissa. Rutiinilöydöksi oletetusta kalliohaudasta löytyivät koskemattomina Jeesuksen tuomiosanat lausuneen ylipappi Kaifaan luut. Tutkijoita järkyttänyt hautalöytö tehtiin jo kaksi vuotta sitten, vuoden 1990 joulukuun lopulla, mutta se on salattu aina näihin päiviin saakka.

Ylipappi Kaifaan luuarkku, ossuari, on noin 70 senttiä pitkä ja erittäin kauniisti koristeltu. Ajan tavan mukaan luut kerättiin arkkuun noin vuoden kuluttua hautauksesta."

Vatican to announce St. Paul's tomb found
        Sarcophagus could contain remains of apostle

http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=42907

• muikkumies
        Voldemar kirjoitti:

Miksi levität valheita?

"Raamatun ja varhaisten kristittyjen todistuksen lisäksi kirkolla on arkeologista todistusaineistoa siitä, että Pietari oli ja kuoli Roomassa. 1900-luvun puolivälin tienoilla paavi käski aloittaa arkeologiset kaivaukset Pietarin kirkon alla, missä Pietarin jäännösten perinteisesti uskottiin olevan. Tämän artikkelin puitteissa on mahdotonta käydä läpi kaivausten ja löytöjen historiaa yksityiskohtaisemmin, mutta sanottakoon, että Pietarin luut löytyivät haudattuina Roomasta Pietarin kirkon alta ja että kukaan asiaa rehellisesti ja objektiivisesti tutkiva ei enää voi kyseenalaistaa Pietarin oleskelua ja kuolemaa Roomassa."

"Kalliohaudan salaisuus on järkyttänyt tutkijat Jerusalemissa. Rutiinilöydöksi oletetusta kalliohaudasta löytyivät koskemattomina Jeesuksen tuomiosanat lausuneen ylipappi Kaifaan luut. Tutkijoita järkyttänyt hautalöytö tehtiin jo kaksi vuotta sitten, vuoden 1990 joulukuun lopulla, mutta se on salattu aina näihin päiviin saakka.

Ylipappi Kaifaan luuarkku, ossuari, on noin 70 senttiä pitkä ja erittäin kauniisti koristeltu. Ajan tavan mukaan luut kerättiin arkkuun noin vuoden kuluttua hautauksesta."

Vatican to announce St. Paul's tomb found
        Sarcophagus could contain remains of apostle

http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=42907

Pietarin elämä Uuden testamentin mukaan

Tärkein lähde Pietarin elämästä on tällä hetkellä Raamattu, jonka luotettavuudesta eri asioissa ei olla yksimielisiä. Esimerkiksi Raamatun väitetään sisältävän kaksi Pietarin kirjoittamaa kirjoitusta
        apostolia ei voida todistaa olleen olemassa, kaikki perustuu vain raamatun kirjoituksiin.Jeesuksesta on olemassa Roomalaisista historiankirjoista maininta.

– Ensimmäinen ja Toinen Pietarin kirje – joiden alkuperä on kyseenalaistettu.lähde? Raamatun tietoja Pietarista ei voida vahvistaa tai todistaa oikeiksi.

Raamattu on kuitenkin ainoa kattava alkuperäislähde, joka kertoo kunnolla Pietarin elämästä. Lisäksi osa tutkijoista on sitä mieltä, että Uuden testamentin evankeliumeista vanhimman, Markuksen evankeliumin kirjoittaja tunsi Pietarin henkilökohtaisesti ja ollut tämän työtoveri.

• Voldemar
        muikkumies kirjoitti:

Pietarin elämä Uuden testamentin mukaan

Tärkein lähde Pietarin elämästä on tällä hetkellä Raamattu, jonka luotettavuudesta eri asioissa ei olla yksimielisiä. Esimerkiksi Raamatun väitetään sisältävän kaksi Pietarin kirjoittamaa kirjoitusta
        apostolia ei voida todistaa olleen olemassa, kaikki perustuu vain raamatun kirjoituksiin.Jeesuksesta on olemassa Roomalaisista historiankirjoista maininta.

– Ensimmäinen ja Toinen Pietarin kirje – joiden alkuperä on kyseenalaistettu.lähde? Raamatun tietoja Pietarista ei voida vahvistaa tai todistaa oikeiksi.

Raamattu on kuitenkin ainoa kattava alkuperäislähde, joka kertoo kunnolla Pietarin elämästä. Lisäksi osa tutkijoista on sitä mieltä, että Uuden testamentin evankeliumeista vanhimman, Markuksen evankeliumin kirjoittaja tunsi Pietarin henkilökohtaisesti ja ollut tämän työtoveri.

"Tärkein lähde Pietarin elämästä on tällä hetkellä Raamattu"

http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Peter's_tomb

"Pietarin luut löytyivät haudattuina Roomasta Pietarin kirkon alta ja että kukaan asiaa rehellisesti ja objektiivisesti tutkiva ei enää voi kyseenalaistaa Pietarin oleskelua ja kuolemaa Roomassa."

• Kadunmies vaan

"Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee."

Jeesus selkeästi kertoi tulevansa ennenkuin opetuslapset ehtisivät käydä edes kaikissa Israelin kaupungeissa. Samasta syystä varmaan tämäkin ohje:

"Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin. 6 Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo 7 ja julistakaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.' 8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa."

Voidaan siis hyvällä syyllä todeta Jeesuksen puhuneen täyttä potaskaa. Hän ei tullut ja tule koskaan tulemaan.

• Kauno Heinänen

Sillä heistähän on jo edustava otos liikkeellä.

• huomannut

Kannaisi lukea Uusi Testamentti paremmin!
      Jeesus tosiaan kehoitti julistamaan Evankeliumia kaikille kansoille!

Lähetyskäsky Mateuksen Evankeliumin mukaan.
      (Matteuksen Evankeliumin viimeisissä jakeissa.)

16 Kaikki yksitoista opetuslasta lähtivät Galileaan ja nousivat vuorelle, minne Jeesus oli käskenyt heidän mennä. 17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä. 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

• Minua aina ihmetyttää kun uskomattomat tulkitsevat Raamattua väärin.He tekevät sen ilmeisesti joko tahallaan provoten tai vilpittömästi väärin.
      Heidän ainut tarkoituksensa tuntuu olevan Raamatun vesittäminen..johtuuko tämä yritys siitä että haluavat tyynnyttää omatuntonsa vai onko heillä suuria vaikeuksia uskoa omaan vakamuukseensa?
      Ensinnäkin Raamattua tulee lukea nii että kokonaisuus,konteksti ja sen aikainen kulttuuri otetaan huomioon.Tekstejä ei yleensä voi irroittaa kokonaisuuksista.
      Toiseksi ja kaikkein tärkein asia...Raamattu avautuu täysin ja kokonaan ainoastaan Pyhässä Hengessä..tämä lukee Raamatunkin sivuilla..eikö ei-uskovat ole tästä tietoisia vai eivätkö halua olla tietoisia!?!?!?

Näissäkin kyseisissä kohdissa pitää muistaa että Matteuksen evankeljumi on kirjoitettu ja suunnattu erityisesti Juutalaiselle väestölle.Sanasto ja käytetyt lauserakenteet puhuttelevat Juutalaisia.
      Myöhemmin Jeesus laajensi(myös matteuksen evankeljumissa 28:19-20) lähetyskäskyn koskemaan koko maailmaa.."pakanakansoja".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7465
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5404
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      258
      4622
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4515
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2695
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2358
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2333
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2332
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe