Siskoni kysyi, että mitä on lumilautailu ja rullaluistelu på svenska. Mulla ei kovin modernia sanakirjaa eikä käyttämästäni nettisanakirjasta löytynyt. Onko ruotsiksi noille jotain omia nimityksiä vai onko englanninkieliset nimitykset käytössä?
kääntäisitkö ruotsiksi?
4
409
Vastaukset
- rupert
Lumilautailu on ruotsiksi snowboarding. Rullaluistelu voi olla rullskrinning, mutta luulen että joku englantilainen sana on tavallisempi ehkä jotain in-line blaa blaa (ei ainakaan roller skating).
- Kielien kääntelijä
Syötin Googleen sanan "rullskrinning". Kaikki sillä saatavat linkit olivat suomalaisia, joten sana taitaa olla suomenruotsalainen.
"Rullskridskoåkning" tuottaa osumia runsaasti ja taitaa olla ihan käypää ruotsia (kirjakieltä).
"Snöbrädaåkning" tuotti yhden osuman, "snöbrädeåkning" ei yhtään. Puhekielessä vallinnee tuo englanninkielinen lainasana "snowboarding" ylivoimaisena.
Todettakoon, että olen 1960-luvun kouluruotsin varassa enkä ole koskaan kokeillut rullaluistelua, lumilautailua enkä varsinkaan rullalautailua. - ...
...
- annu
Katselin tuossa ruotsalaisia saitteja ja siellä tuntuu olevan ihan yleisessä käytössä
"inline-åkning" rullaluistelulle, rullaluistimet on inlines tai rullskridskor.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750