Pizzapohja ilman hiivaa

movenpick

Olen havainnut, että kotikeittiössä pääsee pizzapohjan kanssa lähimmäksi aidon pizzerian tuntua, jos jättää pohjasta hiivan kokonaan pois. Silloin pohjasta saa ohuen, eikä se kohoa paljoa uunissa.

Suurin piirtein tällä ohjeella sain leivottua itselleni pizzan, josta riitti kahdeksi päiväksi syötävää:

2,5 dl vettä
0,5 - 1 dl ruokaöljyä
1 tl suolaa
noin 6 dl vehnäjauhoja

Vehnäjauhojahan kannattaa sitten kaulintavaiheessa tietenkin vähän lisätä taikinaan, jos tuntuu jäävän käsiin / kaulimeen kiinni.

Kokeilkaa, se kanattaa!

7

9061

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilla tätä

joo, olen tässä itsekin miettinyt että mitäköhän tapahtuisi jos jättäisi hiivan pois... tuntuu aina vähän tyhmältä ostaa hiivapala, kun ei sitä kuitenkaan käytä kuin ehkä sen 1/4 tai jotakin eikä todellakaan anna sen taikinan nousta yhtään, suoraan vain uuniin... ensi kerralla voisi hiivat jättää ja tehdä oikein ohuen pohjan ;)

• kokki7

Pitää siinä hiivaa olla,mutta taikahan siinä onkin että miten se taikina tehdään ja milloin se tehdään!

• kokki

Ei pizza pohjassa välttämättä tartte olla hiivaa, toiset käyttää ja toiset ei. Olen ollut pizzakokkina reilu 10 vuotta, monessa eri pizzeriassa, löytyy myös turhaan kaikkien kehuttu dennis ansioluettelosta.

• Pörri
        kokki kirjoitti:

Ei pizza pohjassa välttämättä tartte olla hiivaa, toiset käyttää ja toiset ei. Olen ollut pizzakokkina reilu 10 vuotta, monessa eri pizzeriassa, löytyy myös turhaan kaikkien kehuttu dennis ansioluettelosta.

menit sitte pelkästää dennisiä dissaan nimeltä niistä "monista" mitä olet ollu ... No tää ei kuulu kyl taas tänne, mut silti oliko pakko pelkästään yks sitte mainita.....

• napsu

Meillä tehdään pizzapohja aina niin että laitetaan kananmuna tai pari, loraus öljyä, hippunen suolaa, vettä n.1-2dl ja sitten sopivasti jauhoja että taikina jää löysäksi ja sen voi levittää lusikalla pellille. Määriä on tosi vaikee sanoo kun tehdään aina mutu-tuntumalla.

• noooooot

nii että jotain kanamunavelliä pannulle ja kutut sitä pizzapohjaksi

• jo-o12

Rehellinen pizza: paras pizza

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      6336
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      4062
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3373
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      13
      3044
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2332
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2317
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162