seis

kumiperunoille

Onko ihan pakko syödä kumiperunoita. Jokainen tietää, että ne ovat ihan karmeita, vaikka kouluruoassa muuten ei olisikaanm mitään valittamista.

Onko täysi mahdottomuus, että koulussa saisi kuoriperunoita. Kyllä niiden kuorimiseen pitäisi olla aikaa.

9

1348

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun ala-asteella

      oli kuorellisia perunoita ja hyviä olivat, sitten jotkut älykääpiöt vaihtoivat ne kumiperunoiksi.
      Normiperunat takaisin kouluihin ja heti!

    • ................

      Minäkin tykkäisin kuoriperunoista, mutta kaikilla kouluilla ei ole vaadittavia tiloja perunoiden kuorimiseen. Keittiössä pitäisi olla erillinen tila perunan kuorintaan, koska joidenkin määräyksien mukaan multaisia perunoita ei saisi käsitellä muissa tiloissa. Ja miksi tiloja ei saada, niin raha se tässäkin ratkaisee. Lisäksi kiire ja henkilökunnan vähyys on tietenkin yksi ongelma. Tietysti keittössä on perunankuorintakone, mutta ne täytyy silti vielä itse peruna kerrallaan kuoria, koska niihin jää aina kuorta. Jos koulussa on vaikka 500 ruokailijaa ja kukin syö 3 perunaa, se tekee yhtensä 1500 perunaa. Aika kova homma.

      Yksi vaihtoehto olisi, että oppilaat itse kuorisivat kukin perunansa niin kuin jokainen toivottavasti kotonakin tekee, mutta se voisi lisäksi aiheuttaa aikamoisen vastustuksen ja protestin oppilaissa.

      • wttfff

        Minä ja mun kaverit ainaki kuoritaan ite perunat ku syödään kumiperunoita. Ja kyllä kaikki osaa kuoria perunat nii missä vika?


      • ssadaage
        wttfff kirjoitti:

        Minä ja mun kaverit ainaki kuoritaan ite perunat ku syödään kumiperunoita. Ja kyllä kaikki osaa kuoria perunat nii missä vika?

        Miten sä kuorit jo valmiiksi kuoritut ns. kumiperunat? :D Vitun tampio.

        Ja kyllä, kumiperunat ovat pahoja. Siis kyllähän niitä syö mutta ei ole kuorellisen voittanutta..


      • aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw3
        wttfff kirjoitti:

        Minä ja mun kaverit ainaki kuoritaan ite perunat ku syödään kumiperunoita. Ja kyllä kaikki osaa kuoria perunat nii missä vika?

        mitkä ihmeen kumiperunat? ai siis laittaako joidenki koulujen keittäjät kondoomit jokasen perunan päälle? YÄK?! kui ne voi? joo, MIELUMMIN KUORELLISET KU KUMILLISET!


    • Kukashaatann

      Kuka helvetin sadisti meni muuttamaan ne valmiiksi kuorituiksi, säilöntäainenesreessä lilluviksi papanoiksi!?

      Haluamme oikeita perunoita!

      • heii22

        HEI IHAN OIKEESTI! LOPETTAKAA NOIDEN JAPANIHYMIÖIDEN KÄYTTÖ! rasittaa tollaset >_<


    • älyäisi jättää

      sinne astian pohjalle kuumaa perunan keitinvettä niin perunoihin ei tule sitä kuoripintaa ja pitää astia noin 70c asteen lämmössä ,kotona kokeiltu.

      • äly hoi!

        AIVOT IHMISET, AIVOT!! miten luulet et astian saa pidettyä 70c:n lämmössä? ai heittämällä välillä aurinkoon vai?! ei jumaliste..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe