Ostin eilen kyseisestä kaupasta kaupassa pakatun GRILLI PAAHTOKYLKI, 0,250kg hinta 1,73€. Punnitsin sen ja paino rasioineen 0,248kg, eli maksoin myös rasiasta tuotteena, tyhjän rasian paino 0,053kg. Eli tuotetta vajaa 200g. Onko tietoa, onko kaupoilla yleisesti käytössä tapa punnita tuote taaraamatta rasian painoa? Ymmärrän palvelutiskeillä esim. paperin/muovipussin, mutta tuon rasian paino on melkoinen.
Kiitän asiallisista vastauksista!
S-market Wiklund herkku
7
1440
Vastaukset
- elliivoo
En tiedä kaupassa pakatuista mutta esim. Lidlin hedelmät ja vihannekset mitkä myydään valmiiksi pakattuna on aina syytä punnita. Esim. tomaattipussi joka on ilmoitettu kilon painoiseksi painaa usein vain 750 g.
- oikeen uskos
että heittoo olis varttikilon verran. Eikä ne tomaatit ole pusseissa.
Itte kyllä aina kollaan painon, siinä lähellä on yleensä vaaka.
Cittarista olin ostamassa kirsikkatomaattirasiaa, joka painoikin taaroineen 218 gr, vaikka lapussa luki 250 gr. Sattuuhan näitä, muttei tässä maailma kaadu, ainakaan mun. - välii...
oikeen uskos kirjoitti:
että heittoo olis varttikilon verran. Eikä ne tomaatit ole pusseissa.
Itte kyllä aina kollaan painon, siinä lähellä on yleensä vaaka.
Cittarista olin ostamassa kirsikkatomaattirasiaa, joka painoikin taaroineen 218 gr, vaikka lapussa luki 250 gr. Sattuuhan näitä, muttei tässä maailma kaadu, ainakaan mun.Olis se nyt hyvä jos joku välittäis jostakin...
Tätä menoa meitä huijataan ihan kaikessa, kun me kuluttajat ei välitetä mistään mitään. Ja hinnathan nousee niin kauan kun me ostamme samaan tahtiin kuin ennenkin.
Olen katsellut, että joillekin esim. tomaattien kilohinnalla ei ole mitään merkitystä, olipa se 1,99e/kg tai 4,80e/kg. Sitä otetaan jos mieli tekee.
Eikä siinä mitään jos on rahaa, mutta
loppukuusta samat tyypit ihmettelee kun ei oo rahaa lompakossa... - S- ja K-ketjujenkin
valmiiksi pakattuihin vihanneksiin ja hedelmiin.
Oletkos muuten homanut, että esim ihan supisuomalaisissa porkkanapusseissa sanotaan, että paino pakkaushetkellä on xxxg, koska vihanneksissa vesipitoisuus on 75-90% ja vesi tuppaa haihtumaan varastoinnin ja säilytyksen yhteydessä ja samalla se paino putoaa...
- kannattaa kyllä
miettiä, kummanko vaaka punnitsee/näyttää väärin. Kaupan vai asiakkaan.
Kauppojen vaao'issa pitäisi olla pakkausasetukset niin, että ostoksen painotiedoksi tulee vain itse tuotteen paino ilman pakkausta. Tätä jopa valvotaan ja kauppojen vaakoja testataan.
Jos epäilyt vääristä säädöistä on uskottavia, kannattaa ilmoittaa epäilyksensä paikkakunnan kuluttajaviranomaisille. He huolehtivat siitä, että vaa'at tulee mitattua. - pakkaus alle 400 g
Ostin olevinani halpaa makkaraa. Kotona tajusin, että paketti olikin vain 400 g - ei 500 g niinkuin ennen. Makkarat näyttivät jotenkin nöpöiltä ja heitin kokonaisen avaamattoman pakkausen vaa'alle. Pakkaus 1: 396 g ja pakkaus 2: 395 g. Hmm.. pakkausta en ole vielä punninnut, mutt luulisin sen painavan jotain 5-10 g. Tässä on selvä huijaus. Niin ja, vaaka on oikeasti tarkka ja taarattu, /-0,1 g.
Iso huijaus on jo se, että 400 g makkaraa myydään ihan samanlaisessa pakkauksessa kuin aiemmin 500 g samaa makkaraa. Toiste ei minua tällä höpläytetä.- vertailla hintoja
on käyttää yksikköhintoja. Tällöin pakkauskokojen merkitys poistuu. Onpa käynyt niinkin, että isommassa pakkauksessa tuote on ollut suhteellisesti kalliimpaa kuin pienemmässä.
Yksikköhinta on siis per kg, l.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819