Tahtoisin laittaa mustikoita pakastimeen talvea varten. Voiko mustikat pakastaa siten että ne vain laittaa rasiassa pakastimeen? Kauanko ne säilyvät? Pitäisikö niille tehdä jotain sitä ennen ja miksi? Tuleeko niistä ihan vetisiä sulattaessa? Miten mustikoidan kanssa tulisi menetellä?
mustikoiden pakastaminen
2
7566
Vastaukset
- amatörköksa
Minä olen vuosikaudet pakastanut kaikki marjat ilman sokeria, kun sitten käyttöön otettaessa ei tarvitse miettiä, paljonko sitä sokeria oli mukana. Eikä makukaan ole siitä suuremmin kärsinyt. Joten: Pakasta joko sokeroituna tai ilman. Säilyy useita vuosia. Tosin vitamiinit vähenevät vanhetessa.
Ja sulaessaan ovat vetisiä. Minä käytän pakastemustikoita ainoastaan mustikkapiirakkaan, johon lisään perunajauhoja, jotta pysyisi koossa.
Pakasterasiaa valittaessa on hyvä miettiä, mihin niitä marjoja aikoo käyttää. Silloin on hyvä pakastaa juuri oikean kokoiseen rasiaan.- Titta
Sokeria suositellaan käytettäväksi marjojen pakastuksessa siitä syystä, että vitamiinit säilyvät silloin vähän paremmin niissä.
Marjat säilyvät myös mielestäni paremmin irtonaisina, kun laittaa hiukan sokeria joukkoon.
Jos käyttää aina samaa metodia, eli ripsauttaa jonkin verran sokeria marjakerrosten väliin, niin eihän siinä silloin tarvitse miettiä paljonko sitä oikein on käyttänyt, vai mitä :)
Pakastemustikoista voi tehdä myös:
* mustikkakeittoa
* rahkaa, johon ne lisätään puolijäisinä
* erilaisia juomia/pirtelöitä tehosekoittimella
* jogurttia
Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että rasia valitaan käyttötarkoituksen mukaan. Itse käytön pääsääntöisesti 3 dl rasioita, niitä voi tarpeen vaatiessa ottaa useamman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094256
- 783486
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803312Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243219Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223192- 722906
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452780Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim622764Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852549- 332394