AIOLI!

naminami

Aioli taikka Alioli on ihanaaa

6

9553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Striking-Fire

Eihän se ole sen kummallisempaa kuin espanjalainen versio valkosipulimajoneesista.
      Erittäin hyvää se toki on.
      Aiolilla ja tuoreella ciabattalla tuli joskus elettyä Espanjassa pari viikkoa kun oli telttamajoitus ja rahat kortilla.

AIOLI:
      -3 keltuaista
      -1tl valkoviinietikkaa
      -1tl sinappia
      -3dl maapähkinäöljyä
      -merisuolaa maun mukaan
      -mustapippuria myllystä maun mukaan
      -6 valkosipulinkynttä
      -ripaus paprikajauhetta

Vatkaa keltuaiset, etikka, sinappi ja ripaus suolaa kulhossa.
      Lisää hitaasti öljy, ensin tipoittain sitten norona
      jatkuvasti vatkaten kunnes seos on paksua ja tasaista.
      Sekoita joukkoon puristetut valkosipulit, rouhittu mustapippuri ja paprikajauhe sekä tarpeen vaatiessa vielä ripaus suolaa.

Mikäli tahna ei pysy kasassa, käytä neljää keltuaista.

• hannulaT

mainostamatta niin totean että K-kaupoissa on kylmätiskissä saatavana aitoa valmista alliolia, keltainen purkki. Tämä tuote on erinomainen, maistuu paljon paremmalta kuin lämpöisessä myytvät mömmöt. Tarjoilen lihan ja kalan kanssa. Ihan joka k-kaupasta sitä ei saa, mutta kun muutin niin pyysin lähikauppaa tilaamaan, ja näköjäänen oleainoa joka sitä ostaa...

• kiinnostunut ..
        hannulaT kirjoitti:

mainostamatta niin totean että K-kaupoissa on kylmätiskissä saatavana aitoa valmista alliolia, keltainen purkki. Tämä tuote on erinomainen, maistuu paljon paremmalta kuin lämpöisessä myytvät mömmöt. Tarjoilen lihan ja kalan kanssa. Ihan joka k-kaupasta sitä ei saa, mutta kun muutin niin pyysin lähikauppaa tilaamaan, ja näköjäänen oleainoa joka sitä ostaa...

Minkäköhän merkkistä on ja kuinka iso purkki kyseesä? Jos voisit ystävällisesti vinkata.. Itse olen kokeillut noita ns. valkosipulimajoneeseja valmiina, mutta ne ei ole sinnepäinkään. Ja tumpelona en viitsi lähteä kokeilemaan tekoa, juoksettuisi tatina 100 % varmuudella :)

• Aioli-valkosipulimajoneesi
        kiinnostunut .. kirjoitti:

Minkäköhän merkkistä on ja kuinka iso purkki kyseesä? Jos voisit ystävällisesti vinkata.. Itse olen kokeillut noita ns. valkosipulimajoneeseja valmiina, mutta ne ei ole sinnepäinkään. Ja tumpelona en viitsi lähteä kokeilemaan tekoa, juoksettuisi tatina 100 % varmuudella :)

Terve, aattelin että mun vastaus kelppa, vaikken ketjun aloittaja ookaan. Oon itekki rakastunu tohon valkosipulikähmään. nam.

http://www.kavli.com/wps/wcm/connect/fi/Tuotteet/Majoneesit/Aioli valkosipulimajoneesi/

Siinäpä se on. Löytyy ainaki meijän K-kaupasta sieltä missä muutki majoneesit yms on. Jotku kaupat pitää niitä kylmässä, mutta ne säilyy avaamattomana huoneenlämmössäki, että jos ei kylmähyllystä löydy, niin älä luovuta.

ps, jos linkki ei toimi, niin Kavli-merkkinen Aioli-Valkosipulimajoneesi violetissa metallituubissa 275g, hintaa tais olla 2,15€ (en pistä päätäni pantiksi) mähmä on tosi pehmeää ja riittoisaa.

Ei kestä kiittää. ;D

• aijon niin
      • hannulat

K-kaupoista myytävä allioli on merkkiä Chovi. Keltainen purkki, ja siinä 4 "kahvaa". Se on aivan mahtava makuinen, muksutkin tykkää. Niin, se myydän kylmätiskistä, ja vaati siis kylmäsäilytyksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4888
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2741
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2514
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1943
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1842
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      88
      1671
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1612
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      1544
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1348
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1200
    Aihe