AIOLI!

naminami

Aioli taikka Alioli on ihanaaa

6

9440

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Striking-Fire

      Eihän se ole sen kummallisempaa kuin espanjalainen versio valkosipulimajoneesista.
      Erittäin hyvää se toki on.
      Aiolilla ja tuoreella ciabattalla tuli joskus elettyä Espanjassa pari viikkoa kun oli telttamajoitus ja rahat kortilla.

      AIOLI:
      -3 keltuaista
      -1tl valkoviinietikkaa
      -1tl sinappia
      -3dl maapähkinäöljyä
      -merisuolaa maun mukaan
      -mustapippuria myllystä maun mukaan
      -6 valkosipulinkynttä
      -ripaus paprikajauhetta

      Vatkaa keltuaiset, etikka, sinappi ja ripaus suolaa kulhossa.
      Lisää hitaasti öljy, ensin tipoittain sitten norona
      jatkuvasti vatkaten kunnes seos on paksua ja tasaista.
      Sekoita joukkoon puristetut valkosipulit, rouhittu mustapippuri ja paprikajauhe sekä tarpeen vaatiessa vielä ripaus suolaa.

      Mikäli tahna ei pysy kasassa, käytä neljää keltuaista.

      • hannulaT

        mainostamatta niin totean että K-kaupoissa on kylmätiskissä saatavana aitoa valmista alliolia, keltainen purkki. Tämä tuote on erinomainen, maistuu paljon paremmalta kuin lämpöisessä myytvät mömmöt. Tarjoilen lihan ja kalan kanssa. Ihan joka k-kaupasta sitä ei saa, mutta kun muutin niin pyysin lähikauppaa tilaamaan, ja näköjäänen oleainoa joka sitä ostaa...


      • kiinnostunut ..
        hannulaT kirjoitti:

        mainostamatta niin totean että K-kaupoissa on kylmätiskissä saatavana aitoa valmista alliolia, keltainen purkki. Tämä tuote on erinomainen, maistuu paljon paremmalta kuin lämpöisessä myytvät mömmöt. Tarjoilen lihan ja kalan kanssa. Ihan joka k-kaupasta sitä ei saa, mutta kun muutin niin pyysin lähikauppaa tilaamaan, ja näköjäänen oleainoa joka sitä ostaa...

        Minkäköhän merkkistä on ja kuinka iso purkki kyseesä? Jos voisit ystävällisesti vinkata.. Itse olen kokeillut noita ns. valkosipulimajoneeseja valmiina, mutta ne ei ole sinnepäinkään. Ja tumpelona en viitsi lähteä kokeilemaan tekoa, juoksettuisi tatina 100 % varmuudella :)


      • Aioli-valkosipulimajoneesi
        kiinnostunut .. kirjoitti:

        Minkäköhän merkkistä on ja kuinka iso purkki kyseesä? Jos voisit ystävällisesti vinkata.. Itse olen kokeillut noita ns. valkosipulimajoneeseja valmiina, mutta ne ei ole sinnepäinkään. Ja tumpelona en viitsi lähteä kokeilemaan tekoa, juoksettuisi tatina 100 % varmuudella :)

        Terve, aattelin että mun vastaus kelppa, vaikken ketjun aloittaja ookaan. Oon itekki rakastunu tohon valkosipulikähmään. nam.

        http://www.kavli.com/wps/wcm/connect/fi/Tuotteet/Majoneesit/Aioli valkosipulimajoneesi/

        Siinäpä se on. Löytyy ainaki meijän K-kaupasta sieltä missä muutki majoneesit yms on. Jotku kaupat pitää niitä kylmässä, mutta ne säilyy avaamattomana huoneenlämmössäki, että jos ei kylmähyllystä löydy, niin älä luovuta.

        ps, jos linkki ei toimi, niin Kavli-merkkinen Aioli-Valkosipulimajoneesi violetissa metallituubissa 275g, hintaa tais olla 2,15€ (en pistä päätäni pantiksi) mähmä on tosi pehmeää ja riittoisaa.

        Ei kestä kiittää. ;D


    • aijon niin

      http://www.kerava.fi/printpage.asp?page=tietoja_valkosipulikaupunki.asp
      http://www.kerava.fi/tapahtumat_valkosipuli.asphttp://tripunix.mtt.fi/cgi-bin/thw?${html}=docu_1&${oohtml}=docu_1&${SORT}=PY DESC&${BASE}=wwwyrtti&daca='5-8 VALKOSIPULI ALLIUM SATIVUM'&${MAXHITS}=2000

      • hannulat

        K-kaupoista myytävä allioli on merkkiä Chovi. Keltainen purkki, ja siinä 4 "kahvaa". Se on aivan mahtava makuinen, muksutkin tykkää. Niin, se myydän kylmätiskistä, ja vaati siis kylmäsäilytyksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe