neitsyt kookosöljy

laihkari

Moi!

onko kelään kokemuksia neitsyt kookosöljystä? Miten alkoi? Oliko huonoa oloa aluksi? Mitä vaikutuksia?

Mä muutin vähän aikaa sitten ruokavaliotani keveämpään suuntaan ja vaihdoin kovat eläinrasvat kookosöljyyn. Tavoitteena on 2-3 rkl vuorokaudessa.
Nyt olen tässä viikon harjotellut ja kärsinyt lievästä huonosta olosta.. joten ehkä mahdollinen painon pudotus johtuu ruokahaluttomuudesta. Muuten kaikki ok. Onko muilla tullut huono-olo aluksi?

14

7202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjölk

      Kookosöljyhän on yksi pahimpia tyydyttyneiden rasvahappojen lähteitä. Ei ihme, jos tuntuu pahalta, jos sitä vielä väkisin syöt. Vaihda nyt edes rypsiöljyyn, jos on ihan pakko syödä lusikkakaupalla öljyä.

      • vitsi

        Jotain luin nimenomaan NEITSYT kookosöljyn terveysvaikutuksista... mutta käyttökokemuksia en ole kuullut minäkään.


      • neppä ja
        vitsi kirjoitti:

        Jotain luin nimenomaan NEITSYT kookosöljyn terveysvaikutuksista... mutta käyttökokemuksia en ole kuullut minäkään.

        googlaa.
        Ohjeissa nimenomaan kerrotaan sivuvaikutuksista jos tämän ihmeaineen nauttiminen aloitetaan liian suurilla käyttöannoksilla.


      • kannustaja12

        Juu syökää vaan prosessoitua vaaleaa rypsiöljypaskaa suoraan muovipullosta, varmasti pysytte terveinä! Voi luoja miten ahdasta ajttelua.

        Joo ei neitsyt kookosöljyn käyttöä kannata aloittaa runsaalla määrällä alkuun, kohtuudella... Pikkuhiljaa :)


      • Korjaajakookos
        vitsi kirjoitti:

        Jotain luin nimenomaan NEITSYT kookosöljyn terveysvaikutuksista... mutta käyttökokemuksia en ole kuullut minäkään.

        Se on sitä vanhaa tietoa, lue uusin juttu vaikka täältä:

        http://dieetit.com/kookosoljy-laihdutus/


    • Kookosta

      Joo kokemusta on! Sisäisesti ja ulkoisesti tulee paljon käytettyä! Itse otan sen niin että ennen ateriaa kun otan vitamiinit ja muut lisäravinteet niin otan kookosöljyn siinä samalla. Mulla ei näin ole tullut sitä kuvotusta, mutta jos sitä kovin suuren annoksen ottaa tyhjään vatsaan niin kyllä alkaa kuvottaa!Voithan kokeilla esim. maustamattoman jogurtin kanssa ja kannattaa jotain syödä sen jälkeen niin saattaa olla helpompi!

    • http://www.cocos.com.my/products.html

      Näyttää tosiaan olevan käytössä uhkarohkeissa yksipuolisissa dieeteissä tämäkin laji.

      Tiedäthän, että kaikilla rasvahapoilla on erilaiset pituudet. Sanotaan nyt, että niinkuin liikenteessä on eri kokoisia autoja , niin koon mukaan sitten niitä ohjataan eri kanaviin joissain kriittisissä kohdissa.

      Monet rasvat menevät imuteitse, kiertävät pitkän lenkin kautta kehon ja rippeet kootaan HDL- partikkeleissa maksaan.

      Mutta on muutama harva keskipitkä (MC) rasvahappo, joka pääsee suoraan vereen ja siten maksaan aika nopeasti.

      Eräissä tautitiloissa on valittava juuri näitä MCT rasvoja, että saa edes jotain rasvoja imeytymään, jos muissa teissä on esteitä.

      MCT rasvoja saa apteekin hyllyltäkin, koska niissä menee rasvahapot suoraan maksaan energiakäyttöön.

      varsinkin laihoille ja energia-vajeisille, huonokuntoisille voi täten löytää jotain energian kohottajaa.

      Mutta jos suuri määrä rasvaa tulvahtaa terveen vereen ja sitä tietä suoraan maksaan, ei liene kovin ylentävä olo.

      http://www.natur-produkter.se/pub/mct-olja-p-211.html


      Mutta siis jos on tarvis pikaisesta energiasta niin mikäs sen vahvempaa rasvaa kuin kookkosrasva, se menee kokonaan edulliseen energiakäyttöön.
      Mutta kohtuus kaikissa. Rasvojen suhteen monipuolinen ja vaihteleva käyttö on eduksi, ksoka niiten merkitykestä ihmiselle ei tiedetä edes vielä kaikkea.

      Aivo on suureksi osaksi rasva-ainemoduli, enemmän kuin muut elimet kehosa. Aivolle on monipuolisuus eduksi.

    • sellaisenaan?

      Minä käytän sitä vain paistamiseen (mikä sinänsä ei liene kaikkein terveellisintä). Kookosrasvassa on se hyvä puoli, että se, toisin kuin muut rasvat, alkalisoi elimistöä. Eli se on hyvin terveellistä. Kookosöljy ei myös eltaannu huoneenlämmössä, vaikka säilyttäisit sitä kuukausikaupalla. Antaa ruokaan hyvän mauan, mutta en minä sitä lusikalla söisi:)

      • jepjep45

        on muuten nimenomaan se terveellisin vaihtoehto paistamiseen :) Jatka samaan malliin!


      • jepjep45
        jepjep45 kirjoitti:

        on muuten nimenomaan se terveellisin vaihtoehto paistamiseen :) Jatka samaan malliin!

        eikä härkiinny rypsiöljyjen tapaan


    • Kulinaristiina

      Olen käyttänyt, ihan deodoranttina (toimii!) syönyt lusikalla suoraan purkista ja aloittanut kylmäpuristetun neitsytkookosöljyn käytön aivan liian suurina annoksina, vaikka varoiteltiin. Ensimmäiset kaksi viikkoa olin ummessa, mutta sen jälkeen helpotti. Autoin itseäni pellavansiemenillä ja juomalla runsaasti vettä. Ruokavalioremontin tein vatsakipuni takia, johon ei löydetty syytä ja se hävisi kolmessa viikossa!
      Alussa söin rasvaa (voita ja kookosöljyä) himoiten, mutta nyt olen "järkiperäistänyt" ruokavaliota, eli syön ko. rasvoja ja käytän niitä ruoanlaitossa, mutta perehtynyt enemmän kasvisten käyttöön ja tasapainotan lihalla, kanalla sekä kalalla proteiinipitoisuutta. Lisäksi käytän kuohukermaa kahvissani, muutama loraus päivässä sekä kananmunia ja turkkilaista tai kreikkalaista jugurttia sekä superfoodeja vaihtelun vuoksi, sekä erilaisia juustoja tai pähkinöitä ja erilaisia siemeniä. Makeanhimoni on hävinnyt todella vähiin, välillä syön myös entiseen tapaan, mutta pääosin olen korvannut perunan ja leivän muilla aineksilla. Voin paremmin ja olen hoikistunutkin hieman. Tästä on hyvä jatkaa! Lukekaa Antti Heikkilää esimerkikis, hänellä on valaisua asiaan. Ruokavaliolla on syynsä moniin elintasosairauksiin, sen on moni todennut kokeillessaan. Aikoinaan halusin ryhtyä elävän ravinnon suosijaksi, mutta siihen ei riitä aika, eikä mielenkiinto. Suosittelen kuitenkin käymään helsinkiläisessä elävän ravinnon ravintolassa, ruoat OVAT hyviä ja olo tulee miellyttävän täyteen, ei ähkyyn, vaikka söisi kuinka paljon. Eikä tarvitse olla edes kasvissyöjä, vaan utelias, ruoat todella maistuvat hyviltä!

      • hantta_1

        Millä olet korvannut leivän?


      • Marutzella
        hantta_1 kirjoitti:

        Millä olet korvannut leivän?

        Olen myös siirtynyt edellä mainittuun ruokavalioon ja kumma kyllä leipää ei juuri tee mieli. Perunat ja valkeatjauhot jätin pois. Silloin tällöin menee pari siivua perinteistä 100% ruisleipää. Erilaisista kasviksista, pähkinöistä ja siemenistä kyllä tulee tarpeeksi kuitua. Tavallinen ateria sisältää nykyään kanaa tai kalaa ja Paljon kasviksia eikä yhtään perunaa tai riisiä. Antti Heikkilän kirjat kyllä pistävät ajattelemaan. Täältä netistä löytyi karppausinfon sivut, josta saa hyviä ruokaohjeita ja joita voi sitten sovltaa itselleen sopiviksi. Siitä se lähtee


    • Anonyymi

      تحدث إلى فريقنا للحصول على نصيحة سرية. https://stdtestdubai.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe