Kokonaiset pippurit keitosta pois?

Undulaatti kyselee

Olen joskus kuullut, että kokonaiset pippurit voi halutessaan laittaa keittoon siten, että ne saa sieltä helposti pois, mutta millainen väline siihen sopisi ja mistä sellaisia voisi kysellä?
Onko se joku teepussin tapainen vai joku rasia?

Kertokaahan viisaamaat tällekin undulaatille.

13

5107

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellanen

harsopussukka mitään? Sellasesta luulis tulevan sen maun läpitte ja pippurit jää sit sinne.

Tai mikäli ei halua et pippurit on keitossa nii käytä rouhittua pippuria.

• ostanut

vuosia sitten alumiinisen putkilon jossa on reikiä ja tukeva korkki. Siihen mahtuu hyvin pippurit ja laakerinlehdet. Putkilolla on pituutta noin 10 cm ja halkaisia n: 2,5 cm.

• Maaliskuun Idus

on käytössä sellainen metallinen pallo johon oikeasti kuuluisi laitaa teelehtiä. Hyvin toimii.

• ehdottaa....

tuota teejuttua.

• konsti.

Minä kökkönä tumpelona laitan ne pippurit sellaisenaan keittoon ja ongin ne lusikalla pois ennen tarjoilua. Helppoa kuin mikä.

En missään nimessä ryhtyisi keittämään soppaa, jossa muiden ainesten ohella porisee alumiinisia tai muita metallisia tavaroita.

• haista

sinä paska!! pippuri on ällöttävä kun tulee sopassa suuhun!!

• Itsekin nakkelen pippureita soppaan vaan ja noukin sitten teesiivilällä ylimääräiset pois pinnalta. Joskus käytän sitä teenlehtipalleroa karjalanpaistissa jos oikein niuhoja lapsivieraita tulee kylään.

• Anonyymi
        haista kirjoitti:

sinä paska!! pippuri on ällöttävä kun tulee sopassa suuhun!!

Ei haittaa yhtään, nielee vaan !

• Anonyymi

Metallinen teesiivilä käy hyvin. Pippurit sinne ja kattilaan keiton sekaan kiehumaan. Kun keitto valmis, se on helppo ottaa pois, pippurit bioroskiin ja diivilä tiskikoneeseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1324
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      797
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      124
      584
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      551
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      526
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      183
      510
    9. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      31
      507
    10. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      24
      500
    Aihe