Taas raivostuin, kun tänään etsin Helsingin keskustassa ravintolaa, jossa saisi lounasaikaan normaaleja à la carte -annoksia. Ei löytynyt Suomen pääkaupungin keskustasta!
En siedä lounaslistojen roska-annoksia. Haluan itse valita ruokalajini täydelliseltä ruokalistalta.
Toki olisi varmaan onnistunut, jos olisin mennyt kaikkein korkeimman hintaluokan ravintoloihin, vaan tuskin edes kaikissa niissäkään.
Olisi kyllä varmaan markkinarako ravintolalle, josta saa lounasaikaan normaalit à la carte -annokset siinä hintaluokassa 20 €. Tietääkö joku tällaisesta Helsingin kantakaupungissa?
P.S. Ja en halua texmexiä, italmexiä, pizzaa, kebabia, hampurilaisia, muuta roskaruokaa, vaan perinteistä, klassista ravintolaruokaa.
Lounas à la carte?
9
1180
Vastaukset
- Hyvä safka.
Itse söin siellä tänään, tosina vaan ihan lohikeittoa joka oli todella hyvää, mutta listan mukaan mahdollisuus myös seuraavaan:
Kolme ruokalajia 27,80 € / Kaksi ruokalajia 23,30 €
Alkuruokia:
Starters
Fetajuustoa ja tomaatti-melonisalaattia (8,90)
Feta cheese with tomato and melon salad
tai / or
Härkä carpaccio, parmesania ja rucolaa (8,90 €)
Beef carpaccio with parmesan cheese and rucola
Pääruokia:
Main dishes:
Paistettua kuhaa, artisokka ratatouille (16,80 €)
Fried pike perch with artichoke ratatouille
tai / or
Grillattua jyväbroileria ja pekoni-salviagnocceja (16,80 €)
Grilled chicken with bacon and sage gnocce
Jälkiruoka:
Dessert:
Sitruuna-limepiirakkaa ja mansikoita
Lemon and lime pie with strawberries
Keittiömestarin salaatti 12,90 €
Chef’s Salad- Syöjä
Yritin aloituksessani kaikin tavoin painottaa, että EN halua lounaslistalta. Ja olen käynyt Elitessä kokeilemassa, eivätkä myyneet lounaslistan ulkopuolelta. Jouduin syömään "Sipulipihviä à la Tauno Palo", enkä pitänyt yhtään. Oli mössöä. Toki tuo ruoka on myös à la carte -listalla, mutta nyt sen oli sieltä poiminut ravintola, en minä. Ja lounasmassaruokana se ei vastannut laatuvaatimuksiani.
Etsintä jatkuu... - ex-tarjoilija
Syöjä kirjoitti:
Yritin aloituksessani kaikin tavoin painottaa, että EN halua lounaslistalta. Ja olen käynyt Elitessä kokeilemassa, eivätkä myyneet lounaslistan ulkopuolelta. Jouduin syömään "Sipulipihviä à la Tauno Palo", enkä pitänyt yhtään. Oli mössöä. Toki tuo ruoka on myös à la carte -listalla, mutta nyt sen oli sieltä poiminut ravintola, en minä. Ja lounasmassaruokana se ei vastannut laatuvaatimuksiani.
Etsintä jatkuu......niin ilmeisesti jää jäljelle vaan ne kaikkein kalleimman hintaluokan paikat. Tosin käsittääkseni myös niissä on lounasaikaan erillnen lounaslista käytössä, olkoonkin että taattu taso pidetään niissä lounaallakin yllä.
Itse olin vielä puoli vuotta sitten eräässä tasokkaanpuoleisessa Hgin keskustan raflassa töissä, ja siellä lounaslista oli kasattu aina suurimmaksi osaksi samoista annoksista tai samoista ainakin raaka-aineista joita käytetään iltaisin cartessa. Ero oli oikeastaan vaan se, että lounaslistalla vaihtoehtoja oli vähemmän (3x alku, 4x pää, 2x jälkkäri).
Ja koska ilmeisesti olet tasokkaiden ravintolapalveluiden heavy user, tiedät varmasti myös syyt joiden vuoksi lounasaikaan on suppeampi lista käytössä.
Onnea etsintään joka tapauksessa - kerro jos löydät hakemasi!
- Kokki Stadista
...ja lopeta tuo naurettava tyttömäinen itkeminen.
Systeemi on näin koska haluamme edes jollain tavalla varmistaa ruokatuotteen laadun ja tason.
Jos haluat väkisin syödä listaa, mene mihin tahansa ketjupaikkaan, niiden on PAKKO myydä koko listaa myös lounasaikaan.
Huomaat kyllä miksi muut rajoittavat saantia ko. aikaan.- Syöjä
>Systeemi on näin koska haluamme edes jollain tavalla varmistaa ruokatuotteen laadun ja tason<
Paljastitpa ammattitaidottomuutesi: kun tuo "edes jollain tavalla" siis on sitä, että ette kykene kunnon à la carte -annoksiin ilman että pitäydytte ankarasti lounaslistaan. Näin on "edes jollain tavalla" laatua ja tasoa. Mutta ei sittenkään kovin hääppöistä. Siinäpä se...
- AlaCartea ja haaste jälkkär...
Onhan stadissa kriteerit täyttävä ravintola!
Jonka pitäjillä on kovat ja uskottavat referenssit:
http://www.cestoni.com/page1.html
Tosin kohta se voi olla liian suosittu kun kaikki sen tietävät:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Ravintola-arvostelu johti uhkauksiin Helsingissä/1135237401240
http://www.itviikko.fi/pdf/200816932- Keittobanaani
Juu, on aikamoiset referenssit. Google ei tunne koko äijää, muuten kuin munauksensa perusteella. CV:tä ja referenssiä voi keksiä nettiin mielin määrin. Kuka niitä tarkistaisi?
Taisi pariskunta olla vielä kokkikoulussa, tai jossain, Amerikan mantereella kun Suomessa ja muuallakin elettiin fuusiokeitiön aikaa ja Helsingin ravintoloissakin esiintyi monestikin Cevicheä, Chimichurria ja muita Etelä-Amerikan herkkuja. Se muoti meni kyllä jo ohi, aikoja sitten..... Sukula, Melto ym. ovat kirjoittaneet aiheesta keittokirjojakin...
Ravintolaa en uskalla ravioida etten joudu uhkausten uhriksi!
- Syöjä
Vastauksena itselleni, kun ei muita löytöjä ole tullut.
Nyt olen vihdoin pitkän etsinnän jälkeen (yli kuukausi) löytänyt edes kaksi helsinkiläisravintolaa, josta olen saanut lounasaikaankin à la carte -listalta tilata: Rymy-Eetu Erottajalla ja Kosmos Kalevankadulla.
Eivätkä itkeneet kuin yllä kirjoittava "Kokki Stadista", että "systeemi on näin koska haluamme edes jollain tavalla varmistaa ruokatuotteen laadun ja tason". Oli kyllä erittäinkin korkea laatu ja taso.- Syöjä
Anteeksi, en muistanut, että kolmaskin löytyi jo aiemmin: Zinnkeller Liisankadun ja Meritullinkadun kulmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3832517IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk751952- 1541489
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten141336Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021231Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu48995- 125975
- 71882
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44880- 28843