Hei!
Nyt sitten en kaipaa sellaisten ihmisten vastausta, enkä ohjeita ketkä vastustavat Atkinssin dieettiä!!!!
Vaan sellaisten henkilöiden ohjeita joka itse ovat olleet tai ovat parasta aikaa kyseisellä dieetillä.
Olen reilusti ylipainoinen kotiäiti 106kg/163cm.
Olen kokeillut kaiken mahdollisen jotta saisin painoni putoamaan mutta huonolla loppu tuloksella.
Pyytäisin teiltä monipuolista ruoka vaihtoehtoja joita voin syödä jos noudatan Atkinsin dieettiä.
Mitä itse syötte? Tiedän että proteiini on pop ja hiilihydraatit ovat pannassa...
Mutta kertoisiko joku suomen kielellä mitä syötte.
Kiitos etukäteen
Atkinsin dieetti
19
8475
Vastaukset
- Sehän on todettu
Älkää uskoko hömppään ruumiita tulee.
- Läski
et tainnut lukea viestistäni ensimmäisiä lauseita!
- saara
Läski kirjoitti:
et tainnut lukea viestistäni ensimmäisiä lauseita!
Minä olin 10 päivää.Laihduin 4 kiloa ja senttejä hupeni vatsanseudulta aika kivasti ..Mutta kysyit sitä ruokapuolta..Minä söin kalaa sitten munakasta paistoin pihvejä sekä kanaa sitten jonkin verran salattia kurkkua kukkakaalia ja tavallista kaalia kamalasti join kivennäisvettä..Voihan siinä syödä paljonkin eri ruokaaineita kunhan ei hiilareita.leipää kun teki mieli söin leipäjuustoa.marjojakin voi syödä..nyt sitten aloin syömään hiilareita mutta en rasvoja.... ei ollut päänsärkyä eikä muitakaan vaivoja...
- Läski
saara kirjoitti:
Minä olin 10 päivää.Laihduin 4 kiloa ja senttejä hupeni vatsanseudulta aika kivasti ..Mutta kysyit sitä ruokapuolta..Minä söin kalaa sitten munakasta paistoin pihvejä sekä kanaa sitten jonkin verran salattia kurkkua kukkakaalia ja tavallista kaalia kamalasti join kivennäisvettä..Voihan siinä syödä paljonkin eri ruokaaineita kunhan ei hiilareita.leipää kun teki mieli söin leipäjuustoa.marjojakin voi syödä..nyt sitten aloin syömään hiilareita mutta en rasvoja.... ei ollut päänsärkyä eikä muitakaan vaivoja...
Kiitos sinulle Saara vastauksesta.
- 6+ kg / 3vk
Olen aloittanut painotason muutosprojektin pohjanani Montignac ja Antti Heikkilä, hyvin on lähtenyt liikkeelle. En ole erityisen tiukasti seurannut kumpaakaan, mutta periaatteet ovat pitkälti samat. Atkins pohjautuu pitkälti samoihin perusajtuksiin.
07:30 Aamun aloitan lähes aina parilla pekoniviipaleella joista paistan rasvan jotakuinkin pois, sulaneen irtorasvan kaadan pois, ja rasvaisella pannulla teen kahden munan juustomunakkaan (2 munaa, kermaa, pippuria, juustoa). Sillä ja rasvattomalla maidolla (joskus tee) pärjää hyvin lounasaikaan. Aamupäivän aikana juon ehkä kupin teetä, ja pidän koko ajan täytettyä vesilasia lähelä (ruokavalion muututtua vesi maistuu paljon entistä paremmin)
11:30 Lounaaksi syon kylmän salaatin lisäkkeenä kalaa, lihaa tai juustoa (kohtuu reilusti), salaatissa usein kypsennetyä parsakaali, kukkakaalia, sipulia, munakoisoa tai tomaattia. Salaattikastikkeena oliiviöljy tai majoneesi.Pyrin vaihtelemaan sisältöä mahdollisimman paljon. Sillä pärjää hyvin illalliseen. (tee ja vesi kuten aamupäivällä)
17:30 Illalliseksi vaihtelevasti samalla periaatteella kuin lounas, tosin lämmin, reilusti proteiinia/(myös rasvaa), joko lohta, muuta kalaa, lihaa, makkaraa (hyvälaatuista, ei proteiineja), joskus munaa, sitten runsas salaatti, ja lämpimänä hyvää kasvista (sipuli, tomaatti, parsa/kukkak., höyrytetty, uuni tai kuorrutettu (juusto), ruokajuomana yleensä rasvaton (luomu)maito (joskun punaviini)
20:30, lasten iltapalan ja sänkyynviennin jälkeen iltaherkuttelu josta en ole päässyt eroon, nyt kuitenkin voileivän/makean sijaa yleensä hyviä juustoja (lähinnä eri homej.) ja lasi punaviiniä, tällä viikolla iltapalassa ollut lisäksi pari mukavaa siivua ostamastani savustetusta lampaanreidestä.
pähkinöitä napsin josku iltaisin kun siltä tuntuu (en joka päivä)
En ole laskenut ruoka-aineiden määriä enkä edes yrittänyt arvioida kalorimäärää, hiilihydraatteja on pelkästään maidossa 50g /litra, jonka juon päivittäin, kasviksissa kuituja.
Aloitan kuitenkin varmaan ensi viikolla hitaiden hiilareiden syönnin, lähinnä aamiaisen yhteydessä. (puuro, mysli tai ruisleipäaamiainen välillä munakkaan sijaan)
kyllä näillä pärjää, janojuomana aina vesi, otan usein autoonkin työmatkalle vesipullon. Ruoka-aineet ovat varmaan vähän kalliimpia kuin ennen, mutta toisaalta nyt ei kulu olutta, limuja, ostokeittoja eikä uutakään hömppää, joten usko kokonaislaskun kuitenkin halventuneen.
Eli ekan kahden viikon aikana katosi noin 5-7 kg (tarkka alkupaino ei tiedossa), nyt kolmas viikkokin tulee olemaan yli kilon lisäpudotus.
mies, alkupaino noin 110, tavoite noin 85 ehkä noin pääsiäiseksi, jouluksi 95, pituus 184
Liikuntamäärä ennallaan (kaksi kevyehköä ilta-aktiviteettia ja yksi rankempi peli), ei muutoksia siinä, olo hyvä, tosin housut alkaa roikkua.
Huom. Minä en ollut vihreän syöjä ennen tätä ruokavaliota, mutta se sopii tähän kokonaisuuteen ja olen oppinut todellä pitämään rehuista joita en ole ennen juuri syönyt (kukkakaali, parsakaali, munakoiso...
t- -10kg
Aloitin viime vuoden puolella Atkinsin dieetin ja paino putosi helposti herkutellen reilut 10 kiloa. Nyt olen BMI:n mukaan normaalipainoinen ja voin hyvin.
Ruokavalioni on monipuolinen, sisältää paljon eli RUNSAASTI kasviksia (salaattia, kukkakaalia, parsakaalia, kesäkurpitsaa, vihreitä papuja, kaaleja, paprikaa, kurkkua, soijaa, vähän tomaattia.... jne). Lisäksi syön lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia eri muodoissa. Rasvaa en pelkää, mutta pyrin käyttämään sitä kohtuullisen runsaasti öljyinä. Rajoitetusti käytän nykyään myös täysjyväviljatuotteita (mutta vain vähän).
Mitä en syö kuin POIKKEUSTAPAUKSISSA tai juhlan kunniaksi eli harvoin:
- sokeria
- valkoisia jauhoja
- perunaa
- valkoista riisiä
- valkoisia makaroneja.
Painonpudotuksen sivuvaikutuksena iho, kynnet ja hiukset ovat parantuneet. Olo on virkeä ja energinen ja kolesteroliarvoni ovat laskeneet normaaleiksi. Lisäksi pääsin eroon vuosia vaivanneesta kammottavasta ahmimishäiriöstä ja sairaalloisesta makeanhimosta.
Luulin ensin ruokavalion aloittaessani, että joudun "rääkkäämään" itseäni ja luopumaan paljosta, mutta olin väärässä, sillä ruokavalion hienoihin ominaisuuksiin kuuluu, että makeanhimo katoaa kokonaan muutaman päivän kuluttua aloituksesta. Parina ensimmäisenä päivänä olo oli kyllä kamala, kun podin hiilihydraattikrapulan kaikkine vieroitusoireineen (päänsärky ja heikotus). Niiden ohimentyä olo oli vain niin paljon entistä parempi, ettei tosiaankaan tehnyt mieli palata hiilareiden "orjaksi"
Suosittelen Atkinsin kirjaa (pokkarina erittäin halpa, kirjakaupasta) tai kotimaisen vähähiilarisen ruokavalion "gurun" Antti Heikkilän kirjoja. Lue, niin tiedät, mitä teet. Omapäisesti aloitettuna suosittelen vain valkoisen sokerin ja valkoisten jauhojen poisjättämistä. Pidemmälle vietynä ruokavaliosta täytyy tietää riittävästi, jottei tee virheitä, jotka saattavat vaikuttaa terveyteesi negatiivisesti. - Läski
-10kg kirjoitti:
Aloitin viime vuoden puolella Atkinsin dieetin ja paino putosi helposti herkutellen reilut 10 kiloa. Nyt olen BMI:n mukaan normaalipainoinen ja voin hyvin.
Ruokavalioni on monipuolinen, sisältää paljon eli RUNSAASTI kasviksia (salaattia, kukkakaalia, parsakaalia, kesäkurpitsaa, vihreitä papuja, kaaleja, paprikaa, kurkkua, soijaa, vähän tomaattia.... jne). Lisäksi syön lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia eri muodoissa. Rasvaa en pelkää, mutta pyrin käyttämään sitä kohtuullisen runsaasti öljyinä. Rajoitetusti käytän nykyään myös täysjyväviljatuotteita (mutta vain vähän).
Mitä en syö kuin POIKKEUSTAPAUKSISSA tai juhlan kunniaksi eli harvoin:
- sokeria
- valkoisia jauhoja
- perunaa
- valkoista riisiä
- valkoisia makaroneja.
Painonpudotuksen sivuvaikutuksena iho, kynnet ja hiukset ovat parantuneet. Olo on virkeä ja energinen ja kolesteroliarvoni ovat laskeneet normaaleiksi. Lisäksi pääsin eroon vuosia vaivanneesta kammottavasta ahmimishäiriöstä ja sairaalloisesta makeanhimosta.
Luulin ensin ruokavalion aloittaessani, että joudun "rääkkäämään" itseäni ja luopumaan paljosta, mutta olin väärässä, sillä ruokavalion hienoihin ominaisuuksiin kuuluu, että makeanhimo katoaa kokonaan muutaman päivän kuluttua aloituksesta. Parina ensimmäisenä päivänä olo oli kyllä kamala, kun podin hiilihydraattikrapulan kaikkine vieroitusoireineen (päänsärky ja heikotus). Niiden ohimentyä olo oli vain niin paljon entistä parempi, ettei tosiaankaan tehnyt mieli palata hiilareiden "orjaksi"
Suosittelen Atkinsin kirjaa (pokkarina erittäin halpa, kirjakaupasta) tai kotimaisen vähähiilarisen ruokavalion "gurun" Antti Heikkilän kirjoja. Lue, niin tiedät, mitä teet. Omapäisesti aloitettuna suosittelen vain valkoisen sokerin ja valkoisten jauhojen poisjättämistä. Pidemmälle vietynä ruokavaliosta täytyy tietää riittävästi, jottei tee virheitä, jotka saattavat vaikuttaa terveyteesi negatiivisesti.Kiitos tuhannesti!
Juuri tällaisia ohjeita kaipasinkin.
Kerroin miehelleni kysisestä dieetistä eilen illalla. Ja ette arvaa , hänellä oli tänään töistä tullessaan kaupakssissa mukana porsaanfilettä, salaattia, savustettua lohta, ylikypsääkinkkua ja salaattia, jotta pääsisin alkuun heti huomenna.
Omasta kasvihuoneesta saan vielä lisäksi kurkkua ja tomaatia.
Ja normaalisti kaapistani löytyy kaikki muu.
MUTTA kertokaapa kuinka aloholi sopii tähän dieettiin..
Minulla on se huono tapa että nautin silloin tällöin oluen tai viinilasin/kirkasta.
Kuinka ne sopivat diettiini??
KIITOS teille kaikille jotka olette vaivautuneet vastaamaan minun tyhmiin kysymyksiini. - alkoholista
Läski kirjoitti:
Kiitos tuhannesti!
Kerroin miehelleni kysisestä dieetistä eilen illalla. Ja ette arvaa , hänellä oli tänään töistä tullessaan kaupakssissa mukana porsaanfilettä, salaattia, savustettua lohta, ylikypsääkinkkua ja salaattia, jotta pääsisin alkuun heti huomenna.
Minulla on se huono tapa että nautin silloin tällöin oluen tai viinilasin/kirkasta.
KIITOS teille kaikille jotka olette vaivautuneet vastaamaan minun tyhmiin kysymyksiini.alkoholissahan on tunnetusti runsaasti kaloreita, mutta pieninä määrinä ei alkoholilla ole lihottavaa vaikutusta.. ja minulla alkoholi jopa pudottaa painoa mutta se johtuu varmaan nopeasta aineenvaihdunnasta.. tsemppiä sulle :)
- Pasu
Läski kirjoitti:
Kiitos tuhannesti!
KIITOS teille kaikille jotka olette vaivautuneet vastaamaan minun tyhmiin kysymyksiini.Punaviinilasillinen silloin tällöin on jees. Olut ei käy, koska sillä on juuri tämä nopeasti verensokeria nostattava ominaisuus ja vieläpä pahimmasta päästä.
Itse olen lukenut Montignacin, ja yhtä toista norjalaista teosta, en nyt muista kirjoittajaa.
Kesäkuussa aloitin, 5 kiloa on lähtenyt ja ollaan normaali painon puolella, mutta olin vain lievästi ylipainoinen 40v mies. Käytännössä suurin muutos on ollut valkoisen leivän ja perunan pois jättö. Ruisleipäkin vaihtui kokojyväiseksi, jota sitäkään en nyt kauheasti syö. - Pasu
Pasu kirjoitti:
Punaviinilasillinen silloin tällöin on jees. Olut ei käy, koska sillä on juuri tämä nopeasti verensokeria nostattava ominaisuus ja vieläpä pahimmasta päästä.
Itse olen lukenut Montignacin, ja yhtä toista norjalaista teosta, en nyt muista kirjoittajaa.
Kesäkuussa aloitin, 5 kiloa on lähtenyt ja ollaan normaali painon puolella, mutta olin vain lievästi ylipainoinen 40v mies. Käytännössä suurin muutos on ollut valkoisen leivän ja perunan pois jättö. Ruisleipäkin vaihtui kokojyväiseksi, jota sitäkään en nyt kauheasti syö.Unohdin mainita, että tietysti sokerit ja vehnästä tehdyt pullat, viinerit yms on jääneet kokonaan pois.
Parasta näissä tämäntyyppisiissä ruokavalioissa on kun ei tarvii laskee mitään kaloreita ja saa syö reilusti. - 6+ kg / 3vk
Pasu kirjoitti:
Unohdin mainita, että tietysti sokerit ja vehnästä tehdyt pullat, viinerit yms on jääneet kokonaan pois.
Parasta näissä tämäntyyppisiissä ruokavalioissa on kun ei tarvii laskee mitään kaloreita ja saa syö reilusti.olut on tosiaan ei-ei, punkku on luvallista kohtuudella
jos kerran haluat massasta eroon ota alku tosissasi, on helppo todeta että jos alkoholi ei käy en voi aloittaa. Itse olen kolmen viikon aikana antanut itselleni luvan yhteensä kolmeen (1/viikonloppu) olueen, valittaen täytyy sanoa että eilen olut ei edes juuri maistunut. Punkkua tosin kuluu jonkinverran iltaisin juustojen kera
t - Läski
... jotka ovat antaneet minulle neuvoja ja ohjeita.
Olen niistä tuhannesti kiitollinen. Nyt sitten lämpsin kirjastoon ja koetan löytää vielä jotain kirjallista ainetta aiheesta.
Kirjoittelen teille sitten kuulumisiani kunhan olen päässyt alkuun... sillä pudotettavaa painoa on todella rutkasti. - Irma
On ihanaa, kun löytyy vielä ihmisiä, jotka ovat niin kultaisia, että antavat muillekin sitä hyvää, josta itse ovat saaneet avun.
KIITOS ! - 6+ kg / 3vk
eli suunta säilynyt vauhti riittävä. Ruokavalio jotakuinkin ennallaan. Mitään viljoja en juurikaan lisännyt vielä, kasviksia & maitoa menee paljon, jolla katson saavani kuidut & hiilarit.
Lisäksi herkutteluun menee täyssuklaata (Antti Heikkilän ohjeen mukaisesti), 85% suklaa (huomaa että esim fazerin taloussuklaassa sokeria on enemmän kuin muita aineita, ja hiilareita lopulta 58%, ei hyvä), eli toistaiseksi ainoa löytämäni ok suklaa on Lindl 85% cocoa suklaa Stokkalta (2,5e/100g)
kiitokset positiivisesta palautteesta
t
- Atkinsin vastustaja
Dieettinä voisi suositella apteekista saatavia vähäenergiaisia valmisteita, joita voi käyttää laihduttamisen alkuvaiheessa, jolloin painonputoaminen pääsee vauhtiin ja tuloksia tulee. Jatkossa siirryt ihan tavalliselle terveelliselle ruokavaliolle, joka sisältää runsaasti vähän energiaa sis. kasviksia sekä marjoja ja hedelmiä. Laihdutusruokavalio on normaalia terveellistä ruokaa, josta on vähennettu n.500 kcal eli ateriakoot pienemmiksi. Rasvaa käytetään vähemmän, mutta rasvanlaatu on pehmeää (kasviöljyt ja margariinit), rasva tärkeä säilyttää ruokavaliossa, jotta solut saavat toimintaansa tärkeän rasvan. Herkutellakin voi, mutta herkkujen määrää on pienennettävä. Suklaalevystä riittää muutama palanen nautiskeluun. Kun olet saavuttanut tavoitepainosi, olet jo opetellut terveellisen ruokavalion periaatteet ja jatkat samaa rataa. Eli pysyvät muutokset ruokavaliossa ja elintavoissa takaavat pysyvän painonpudotuksen, eikä paino pääse nousemaan takaisin. Älä unohda liikuntaa...
- atkinsiakin kokeillut
heippa läski onnea päätöksellesi!olen myös reippaanlaisesti lhonnut kahden lapsen äiti.dieetillä joskin en tällä olen nyt kolmatta päivää.minulla on kirja auki ja kirjoitan kautta lainaan muutamia otteita atkinsin dieetitä jotka sinun on onnistuaksesi syytä tietää tulosta jos mahdollista.dieetin keksijä oli tri robert c atkins jolta on otavan kautta ilmestynyt kirjat:tri atkinsin dieettivallankumous ja tri atkinsin uudet dieetit(v1977ja 1980)
atkinsin lähtökohtana on kersia hiilihydraatit ravinnosta,tässä dieetissä ei siis lasketa kaloreita vaanhiilihydraatteja,joista alkuun luovutaan lähes kokonaan.sitten hiilihydraatteja lisätään vähitellen(suunnilleen 5 g viikossa)ja lopulta etsitään henk.koht.laihdutusta edistävä hiilihydraattiraja,jossa pysytellen painonpudotus jatkuu.keskiarvoisesti sanotaan miesten laihtuvan ensimmäisellä viikolla noin 3,5 kiloa ja naisten noin 2,5 kiloa.jatkossa painonpudotus on hitaampaa.
ennen aloitusta muista nämä:
-syö runsaasti vitamiinivalmisteita
-osta ketosiinitikkuja apteekista,niilä voit mitata ketosiini tasosi virtsasta jottanäet ettet syö liikaa hiilihydraatteja,käyttö on helppoa!
-ja lääkkeet pois älä lääkitse päänsärkyä unettomuutta tai turvotusta jollei ole aivan pakko!
dieetin käytännön ohjeet:
älä laske kaloreita.syö sallituja ruokia niin paljon kuin haluat.ÄLÄ syö jollet ole nälkäinen juo runsaasti kaikkia kalorittomia juomia.syö mielummin monta pientä kuin pari isoa ateriaa päivässä .alkuun voi tuntua heikotustaq joten muista laitaa ruokaasi hieman suolaa.
kokonaan kielletyt rouka-aineet ovat:
aamiaismurot,banaanit,herneet,hillot ja marmeladit,hunaja,jauhot,jäätelö,kakut ja leivokset,piikuleivät,ketsuppi,kuivatut hedelmät,leipä,makaroni,maissi,makeiset,makeat jogurtit,pavut(paitsi vihreät pavut)perunat,pikkelsit,riisi,rusinat,siirappi,sokeri,taatelit,viikunat,voileipäkeksit.
ensimmäisellä viikolla voi syödä VAIN NÄITÄ
LIHA:pihvit,lammas, possu,kieli,kinkku,jauheliha tuoreet täyslihajalosteet.
siipikarja.ankka kalkkuna ja kana
kala:lohi tonnikala tai mikätahansa kala
ja äyriäiset.kalasäilykket tulee rajoitetusti mukaan myöhemmin.
kanamunat rajoitusetta(VOIVAT aiheuttaa ummetusta)
juusto:115g päivässä kovaa,puolipehmeää tai pehmeää juustoa.EI vielä kerma-,rae-eikä sulatejuustoa.
mausteet:suola,piipuri,sinappi,piparjuuri,viinietikka,vanilja,keinotekoiset makeutusaineet.
juomat: vesi,kivennäisvesi ja sokerittomat juomat.
ketot:kana-ja lihaliemi
rasvat:voi margariini öljyt ja majoneesi korkeintaan 4 tl päivässä
sitruunaa voi käyttää yhden mehusi päivässä.
salaattti.2 pientä annosta päivässä seuraavista sekoitettuna:vihreä salaatti,lehtiselleri,sikuria,kiinankaalia,ruohosipulia,kurkkua,endiivaa,fenkolia,persiljaa,purjoa,pinaatti(tuoretta),vesikrassia(poimi ne mistä pidät)oliiveja voi syödä 6kpl pvä
muista myös nämä:aladobi,maksapasteija.
kirjoitan sinulle lisää huomenna nyt on kiire saunaan näillä pääset alkuun.
halaus ja kannustuspotku sinulle kohtalotoverini
t pullukka - Blah blah
molemmat johtaa ketoosi-tilaan ja kumpihan terveellisemmin, se jossa kidutaan nälässä ja säästöliekillä vai se, missä rasva palaa ja olo on hyvä.
- kanssasisar
hei olisi kiva kuulla miten urakkasi sujuu?
jos et jaksanut ei tarvitse häpeillä se on vain elämää.kirjoittele jos kerkeät katselen välillä josko postiasi saapui..
t pullukka - Tyttö
Kertoisitteko te asiaan perehtyneet, sopiiko Atkinsin dieettiin tällainen herkullinen tomaattisalaatti:
Tomaattia ja mozzarella-viipaleita sekä basilikaa silputtuna, kastikkeeseen oliiviöljyä, viinietikkaa, suolaa ja pippuria?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234