valkeuksien Isältä!!!
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
Kaikki hyvä
92
1203
Vastaukset
- sillä on elämä.
12 Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää.
Jumala kuulee pyyntömme
13 Tämän kaiken olen kirjoittanut teille, Jumalan Poikaan uskoville, jotta tietäisitte, että teillä on iankaikkinen elämä.
14 Me saamme rohkeasti lähestyä Jumalaa uskoen, että hän kuulee meitä, mitä sitten pyydämmekin hänen tahtonsa mukaisesti.
15 Ja kun tiedämme hänen kuulevan kaikki pyyntömme, tiedämme myös, että saamme sen mitä häneltä pyydämme.- Diana*
....on esikoinen, eli Israel. Mutta ei se kenenkään syntejä sovita, jokainen vastaa niistä itse.
Nuo sinun kirjoituksesi ovat Paavalin uhkailuja.
Jeesus on kuollut, eikä tule takaisin. - yksvaan,.
Matt. 9:13
Menkää ja tutkikaa, mitä tämä tarkoittaa: 'Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja.' En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."
että Jumala antaa rakkautensa ja hyvyytensä kaikille,
niin pahoille kuin hyvillekin. Mutta se ei johdata ainuttakaan
ihmistä ahtaaseen porttiin Jeesuksen puhdistettavaksi,
kuten siitä näin selvästi on ilmoitettu:
"Sinä, yltä päältä saastainen, et puhdistunut, vaikka minä sinut puhdistin.
Puhdas ja saastaton sinusta tulee vasta sitten, kun puran vihani sinuun."
Siksi minäkin tuossa ahtaassa portissa, Jumalan ja Saatanan vihan
alla olin kuin helvetin polttavien tuskien keskellä,
kunnes Kristus kuli huutoni, tuli, puhdisti ja pelasti.
Ja pelastuksen merkistä antoi sydämeeni sinettinsä:
Pyhän eli Totuuden Hengen.- löytänyt Raamatusta
tuollaista ahtaanportin tarinaa, mitä sinä kerrot, mutta tämän ahtaan portin Sanoman olen löytänyt: "Tehkää lähimmäisellennne mitä toivotte itsellenne tehtävän, tässä on laki ja profetat".
Matteus 7
7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Eli ahdas portti on tahto uskoa Jumalan tahtoon:
RAKASTA JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMMÄISTÄ NIIN, KUIN ITSEÄSI.
Joka tahtoo uskoa Jumalan Tahtoon saa siihen voiman Jumalalta ja näin tulee kykeneväksi Jumalan lapseksi. löytänyt Raamatusta kirjoitti:
tuollaista ahtaanportin tarinaa, mitä sinä kerrot, mutta tämän ahtaan portin Sanoman olen löytänyt: "Tehkää lähimmäisellennne mitä toivotte itsellenne tehtävän, tässä on laki ja profetat".
Matteus 7
7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Joka tahtoo uskoa Jumalan Tahtoon saa siihen voiman Jumalalta ja näin tulee kykeneväksi Jumalan lapseksi.Et pysty rakastamaan Jumalaa yli kaiken, ennen kuin olet siinä
ahtaassa portissa tullut hänen toimesta puhtaaksi ruoskituksi.
Siihen saakka sinä hoet rakkausmantrojasi vain valkoisen Saatanan
hengen antamilla eväillä, koska et pysty erottammaan valhetta totuudesta.
Etkö pysty ymmärtämään sitä, että Jeesuksen rakkaus liittyy
ainoastaan totuuteen?
Ja jokainen, joka on totuudesta luopunut, on jätetty väärämielisten
vääryyden ihmisten pelinappulaksi:
"Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska
he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.
Siksi Jumala lähettää (lähetti jo alkuseurakunnan keskelle) rajun
eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa
kaikki ne, jotka eivät uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."
Jotta tällaiset ihmiset eivät enää koskaan yrittäisi etsiä totuuden tietä,
on Saatana antanut heille mahdollisuuden ylistää Jumalaa ja Jeesusta
huulillaan, kunhan vain sydän pysyy kaukana hänestä, kuten Jeesus
Jesajaa lainaten sanoo:
"Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun sanoi: - Tämä kansa
kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.
Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä
käskyjä."
Kun sinäkin tuota totuudesta vapaata rakkautta täällä hoet, niin etkö
koskaan ole pysähtynyt miettimään tätä Jeesuksen tylyä kohtelua
omaa äitiään ja veljiään kohtaan:
"Jeesuksen äiti ja veljet tulivat tapaamaan häntä, mutta eivät tungoksessa
päässeet hänen luokseen. Jeesukselle ilmoitettiin: "Äitisi ja veljesi ovat
tuolla ulkona ja haluavat tavata sinut."
Mutta hän vastasi: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan
sanan ja tekevät sen mukaan."- rikkauksistaankaan
löytänyt Raamatusta kirjoitti:
Matteus 7
Joka tahtoo uskoa Jumalan Tahtoon saa siihen voiman Jumalalta ja näin tulee kykeneväksi Jumalan lapseksi.Siinäkin olisi hänelle mahdoton ahdas portti.
18:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." - ovat äärettömän
hyviä Jumalan anteja ja silti tänäänkin moni kieltää näiden tulevan Jumalalta väittäen vastahengen tekevät ihmisistä terveitä. Mikä Pyhän Hengen pilkka. Tuolla hapatuksella pyritään riistämään USKO ELÄVÄÄN JUMALAAN, jotta kukaan ei parantuisi, eikä saisi uutta ELÄMÄÄ.
Jeesus kertoi, että jos Saatana riitaantuu itsensä kanssa ja vapauttaa ihmisen kynsistään, eli sairaudesta tulee hänen talonsa autioksi ja silti täällä moni väittää heidän, jotka kertovat saaneensa Jumalalta terveyden, olevan hurmahnengen uhreja. Mistä johtuu tuo syvä lankeemus, jossa ei tunnusteta Jeesusta lihaan tulleeksi Messiaaksi, jolla on kaikki valta ja kunnia ja joka tällä vallalla tekee vapauttamansa ja omaksi valitemansa terveiksi.
Tunnustetaan kyllä, että Jeesus on olemassa, mutta samalla suulla kielletään Jeesuksen teot ja elävyys. Tämä kansa on pitkälle paatumuksessa, kuten olivat fariseukset ja kirjanoppineet Jeesuksen aikana.
Kenelle Jumala lupaa terveyden? Parantaako Jumala heidät, jotka uskovat Häneen?
2. Aik. 7:14
mutta minun kansani, joka on otettu minun nimiini, nöyrtyy, ja he rukoilevat ja etsivät minun kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä ja teen heidän maansa jälleen terveeksi.
Jes. 38:16
Herra, tämänkaltaiset ovat elämäksi, ja niissä on koko minun henkeni elämä. Sinä teet minut terveeksi; anna minun elää.
Jes. 38:21
Ja Jesaja käski tuoda viikunakakkua ja hautoa paisetta, että hän tulisi terveeksi.
Hoos. 5:13
Mutta kun Efraim näki sairautensa ja Juuda paiseensa, meni Efraim Assuriin, lähetti sanan sotaiselle kuninkaalle; mutta tämä ei voinut teitä parantaa, ei tehdä terveeksi teidän paisettanne.
Matt. 9:21
Sillä hän sanoi itsekseen: "Jos vain saan koskettaa hänen vaippaansa, niin minä tulen terveeksi".
Matt. 9:22
Silloin Jeesus kääntyi, näki hänet ja sanoi: "Tyttäreni, ole turvallisella mielellä; sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi". Ja sillä hetkellä nainen tuli terveeksi.
Matt. 12:13
Sitten hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi!" Ja hän ojensi; ja se tuli entiselleen, terveeksi niinkuin toinenkin.
Mark. 3:5
Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi". Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
Mark. 5:23
pyysi häntä hartaasti ja sanoi: "Pieni tyttäreni on kuolemaisillaan; tule ja pane kätesi hänen päällensä, että hän tulisi terveeksi ja jäisi eloon".
Mark. 5:28
sillä hän sanoi: "Kunhan vain saan koskettaa edes hänen vaatteitaan, niin tulen terveeksi".
Mark. 5:34
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Mene rauhaan ja ole terve vaivastasi."
Luuk. 6:10
Ja hän katsoi ympärilleen heihin kaikkiin ja sanoi miehelle: "Ojenna kätesi". Mies teki niin, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
Luuk. 8:36
Mutta silminnäkijät kertoivat heille, kuinka riivattu oli tullut terveeksi.
Luuk. 8:47
Kun nainen näki, ettei hän pysynyt salassa, tuli hän vavisten, lankesi hänen eteensä ja ilmoitti kaiken kansan kuullen, mistä syystä hän oli koskenut häneen ja kuinka hän oli kohta tullut terveeksi.
Joh. 5:6
Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?"
Joh. 5:9
Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.
Joh. 5:11
Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'."
Joh. 5:14
Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".
Joh. 5:15
Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt.
Joh. 7:23
Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
Joh. 11:12
Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
Ap. t. 14:9
Hän kuunteli Paavalin puhetta. Ja kun Paavali loi katseensa häneen ja näki hänellä olevan uskon, että hän voi tulla terveeksi, - tyhjentää
TeuvoSuni kirjoitti:
Et pysty rakastamaan Jumalaa yli kaiken, ennen kuin olet siinä
ahtaassa portissa tullut hänen toimesta puhtaaksi ruoskituksi.
Siihen saakka sinä hoet rakkausmantrojasi vain valkoisen Saatanan
hengen antamilla eväillä, koska et pysty erottammaan valhetta totuudesta.
Etkö pysty ymmärtämään sitä, että Jeesuksen rakkaus liittyy
ainoastaan totuuteen?
Ja jokainen, joka on totuudesta luopunut, on jätetty väärämielisten
vääryyden ihmisten pelinappulaksi:
"Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska
he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.
Siksi Jumala lähettää (lähetti jo alkuseurakunnan keskelle) rajun
eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa
kaikki ne, jotka eivät uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."
Jotta tällaiset ihmiset eivät enää koskaan yrittäisi etsiä totuuden tietä,
on Saatana antanut heille mahdollisuuden ylistää Jumalaa ja Jeesusta
huulillaan, kunhan vain sydän pysyy kaukana hänestä, kuten Jeesus
Jesajaa lainaten sanoo:
"Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun sanoi: - Tämä kansa
kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.
Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä
käskyjä."
Kun sinäkin tuota totuudesta vapaata rakkautta täällä hoet, niin etkö
koskaan ole pysähtynyt miettimään tätä Jeesuksen tylyä kohtelua
omaa äitiään ja veljiään kohtaan:
sanan ja tekevät sen mukaan."ja täyttää. Jumala lyö ja parantaa. Jumala tekee kaiken omalla vallallaan, mutta Hän ei tee koskaan väkivaltaa, sillä murtunutta ruokoa Hän ei muserra.
Jokainen Jumalan valitsema tulee Jumalan kouluttamaksi ja todellakin he, jotka eivät taivu Jumalan Tahtoon voivat tulla jopa Saatanalle hyljätyksi, jotta he saisivat mahdollisuuden nähdä, mitä heidän lihansa pitää sisällään ja tämän kautta tulla parannukseen ja parannetuksi, mutta kaikki eivät sitä tee, he eivät tahdo uskoa Jeesukseen ja Jumalan käskyihin ja näin he jäävät Saatanan haltuun ja suustaan he tuottavat sanoja, joista jäävät vastuuseen, sillä jokaisesta turhasta sanasta on ihmisen vastattava. tyhjentää kirjoitti:
ja täyttää. Jumala lyö ja parantaa. Jumala tekee kaiken omalla vallallaan, mutta Hän ei tee koskaan väkivaltaa, sillä murtunutta ruokoa Hän ei muserra.
Jokainen Jumalan valitsema tulee Jumalan kouluttamaksi ja todellakin he, jotka eivät taivu Jumalan Tahtoon voivat tulla jopa Saatanalle hyljätyksi, jotta he saisivat mahdollisuuden nähdä, mitä heidän lihansa pitää sisällään ja tämän kautta tulla parannukseen ja parannetuksi, mutta kaikki eivät sitä tee, he eivät tahdo uskoa Jeesukseen ja Jumalan käskyihin ja näin he jäävät Saatanan haltuun ja suustaan he tuottavat sanoja, joista jäävät vastuuseen, sillä jokaisesta turhasta sanasta on ihmisen vastattava."Murtunutta ruokoa Hän ei muserra."
Kuka tuon murtamisen tekee? Ihminen itsekö? Ei, vaan Jumala
siinä ahtaan portin tuskassa, kuten Jeesus itsestään sanoo:
"Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle
tämä kivi katuu, sen se murskaa."
Valitus ruhjotaan ahtaassa portissa, mutta väärämieliset
murskataan viimeisellä tuomiolla."- nyt tarkasti
TeuvoSuni kirjoitti:
"Murtunutta ruokoa Hän ei muserra."
Kuka tuon murtamisen tekee? Ihminen itsekö? Ei, vaan Jumala
siinä ahtaan portin tuskassa, kuten Jeesus itsestään sanoo:
"Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle
tämä kivi katuu, sen se murskaa."
Valitus ruhjotaan ahtaassa portissa, mutta väärämieliset
murskataan viimeisellä tuomiolla."kenet kivi murskaa ja kuka siihen kaatuu. Siinä ei todellakaan puhuta valituista, vaan aivan toisen hengen omista:
Matteus 21
40 Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"
41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana. rikkauksistaankaan kirjoitti:
Siinäkin olisi hänelle mahdoton ahdas portti.
18:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."oli pakko luopua kaikesta, ja viimeiseen saakka yritin pitää itselläni
itseni rakentamaa omaa kotianikin, mutta siitäkin piti luopua:
"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois."
Valokuvaajan ammatin hän otti pois, ja siitä oli pakko luopua,
vaikka olin vaimolle luvannut pitää sen siihen saakka, kun hän jää eläkkeelle.
Auton hän antoi pitää, koska vammainen lapsineni tarvitsee sitä,
kun mukana on aina oltava pyörätuoli.
Mistä Saatana tekopyhyytesi henki vielä käskee minun luopua?
Totuuden Hengestäkö, sillä sehän on kaikkein suurin rikkaus,
jonka vain Jumala voi omilleen antaa.nyt tarkasti kirjoitti:
kenet kivi murskaa ja kuka siihen kaatuu. Siinä ei todellakaan puhuta valituista, vaan aivan toisen hengen omista:
Matteus 21
40 Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"
41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.ja moneen kertaan, ja aina on lopputulos tämä:
"Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."ovat äärettömän kirjoitti:
hyviä Jumalan anteja ja silti tänäänkin moni kieltää näiden tulevan Jumalalta väittäen vastahengen tekevät ihmisistä terveitä. Mikä Pyhän Hengen pilkka. Tuolla hapatuksella pyritään riistämään USKO ELÄVÄÄN JUMALAAN, jotta kukaan ei parantuisi, eikä saisi uutta ELÄMÄÄ.
Jeesus kertoi, että jos Saatana riitaantuu itsensä kanssa ja vapauttaa ihmisen kynsistään, eli sairaudesta tulee hänen talonsa autioksi ja silti täällä moni väittää heidän, jotka kertovat saaneensa Jumalalta terveyden, olevan hurmahnengen uhreja. Mistä johtuu tuo syvä lankeemus, jossa ei tunnusteta Jeesusta lihaan tulleeksi Messiaaksi, jolla on kaikki valta ja kunnia ja joka tällä vallalla tekee vapauttamansa ja omaksi valitemansa terveiksi.
Tunnustetaan kyllä, että Jeesus on olemassa, mutta samalla suulla kielletään Jeesuksen teot ja elävyys. Tämä kansa on pitkälle paatumuksessa, kuten olivat fariseukset ja kirjanoppineet Jeesuksen aikana.
Kenelle Jumala lupaa terveyden? Parantaako Jumala heidät, jotka uskovat Häneen?
2. Aik. 7:14
mutta minun kansani, joka on otettu minun nimiini, nöyrtyy, ja he rukoilevat ja etsivät minun kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä ja teen heidän maansa jälleen terveeksi.
Jes. 38:16
Herra, tämänkaltaiset ovat elämäksi, ja niissä on koko minun henkeni elämä. Sinä teet minut terveeksi; anna minun elää.
Jes. 38:21
Ja Jesaja käski tuoda viikunakakkua ja hautoa paisetta, että hän tulisi terveeksi.
Hoos. 5:13
Mutta kun Efraim näki sairautensa ja Juuda paiseensa, meni Efraim Assuriin, lähetti sanan sotaiselle kuninkaalle; mutta tämä ei voinut teitä parantaa, ei tehdä terveeksi teidän paisettanne.
Matt. 9:21
Sillä hän sanoi itsekseen: "Jos vain saan koskettaa hänen vaippaansa, niin minä tulen terveeksi".
Matt. 9:22
Silloin Jeesus kääntyi, näki hänet ja sanoi: "Tyttäreni, ole turvallisella mielellä; sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi". Ja sillä hetkellä nainen tuli terveeksi.
Matt. 12:13
Sitten hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi!" Ja hän ojensi; ja se tuli entiselleen, terveeksi niinkuin toinenkin.
Mark. 3:5
Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi". Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
Mark. 5:23
pyysi häntä hartaasti ja sanoi: "Pieni tyttäreni on kuolemaisillaan; tule ja pane kätesi hänen päällensä, että hän tulisi terveeksi ja jäisi eloon".
Mark. 5:28
sillä hän sanoi: "Kunhan vain saan koskettaa edes hänen vaatteitaan, niin tulen terveeksi".
Mark. 5:34
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Mene rauhaan ja ole terve vaivastasi."
Luuk. 6:10
Ja hän katsoi ympärilleen heihin kaikkiin ja sanoi miehelle: "Ojenna kätesi". Mies teki niin, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
Luuk. 8:36
Mutta silminnäkijät kertoivat heille, kuinka riivattu oli tullut terveeksi.
Luuk. 8:47
Kun nainen näki, ettei hän pysynyt salassa, tuli hän vavisten, lankesi hänen eteensä ja ilmoitti kaiken kansan kuullen, mistä syystä hän oli koskenut häneen ja kuinka hän oli kohta tullut terveeksi.
Joh. 5:6
Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?"
Joh. 5:9
Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.
Joh. 5:11
Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'."
Joh. 5:14
Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".
Joh. 5:15
Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt.
Joh. 7:23
Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
Joh. 11:12
Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
Ap. t. 14:9
Hän kuunteli Paavalin puhetta. Ja kun Paavali loi katseensa häneen ja näki hänellä olevan uskon, että hän voi tulla terveeksi,monen ihmisen kohdalla sen, etteivät sairasvuoteen tuskatkaan
eikä edes raju onnettomuus, jos siitä hengissä selvisi,
ole saaneet heitä luopumaan entisestä elämästään, vaan
kädet ristissä kiittävät Jumalaa, että hengissä selvisivät,
ja entistä ahkerammin suuntaavat askeleensa porttojen temppeleihin.- ollenkaan
TeuvoSuni kirjoitti:
ja moneen kertaan, ja aina on lopputulos tämä:
"Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."noita sinun syytöksiäsi, sillä Jumalastakin sinä olet luonut mielikuvassasi murskaajan, vaikka Jeesus sanoo:
Joh. 12:47
Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
Jeesus ei runno, pieksä ja hakkaa ketään ahtaalla portilla, vaan ihminen menee vapaasta tahdostaan ahtaasta portista sisään, he, jotka tahtovat uskoa Jeesukseen ja Jumalan käskyihin.
Sinä teeT pilkkaa Jumalasta, joka tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen runnovan ja kauhuja tekevän Saatanan käsistä.
Jeesus tuli pelastamaan jokaisen, joka TAHTOO USKOA HÄNEN SANANSA. - minä sinulle
eksyneelle voisin itsessäni sanoa. En mitään ja siksi annan sijan Jeesukselle ja Hänen Sanalleen:
1. Piet. 2:4
Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
Matt. 11:28
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. - tarkemmin
ja selkeämmin mitä tahdot sanoa!
ollenkaan kirjoitti:
noita sinun syytöksiäsi, sillä Jumalastakin sinä olet luonut mielikuvassasi murskaajan, vaikka Jeesus sanoo:
Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
Jeesus ei runno, pieksä ja hakkaa ketään ahtaalla portilla, vaan ihminen menee vapaasta tahdostaan ahtaasta portista sisään, he, jotka tahtovat uskoa Jeesukseen ja Jumalan käskyihin.
Sinä teeT pilkkaa Jumalasta, joka tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen runnovan ja kauhuja tekevän Saatanan käsistä.
Jeesus tuli pelastamaan jokaisen, joka TAHTOO USKOA HÄNEN SANANSA.jos se ei Kristus, ahtaassa portissa, sitä sinun sydämeesi sulauta,
sillä näinkin selvästi on tämä sanottu:
"Heille ei kuitenkaan ollut mitään hyötyä sanasta, jonka kuulivat,
koska he eivät sitä uskoneet eikä se näin sulautunut heihin."- kertomasi
TeuvoSuni kirjoitti:
monen ihmisen kohdalla sen, etteivät sairasvuoteen tuskatkaan
eikä edes raju onnettomuus, jos siitä hengissä selvisi,
ole saaneet heitä luopumaan entisestä elämästään, vaan
kädet ristissä kiittävät Jumalaa, että hengissä selvisivät,
ja entistä ahkerammin suuntaavat askeleensa porttojen temppeleihin.liittyy Jeesuksen parantamisihmeisiin. Yritätkö tuolla kieltää sen, että Jeesus ei paranna uskovaisia, vai mitä tahdot sanoa.
- Raamattu sinulle
ollenkaan samoja asioita, mitä se opettaa meille, jotka olemme Pyhällä Hengellä täytettyjä. Raamattu kertoo, että Jeesus paransi heidät, jotka USKOIVAT ja siellä Hän ei parantanut, missä ei uskottu Häneen.
ollenkaan kirjoitti:
noita sinun syytöksiäsi, sillä Jumalastakin sinä olet luonut mielikuvassasi murskaajan, vaikka Jeesus sanoo:
Jeesus tuli pelastamaan jokaisen, joka TAHTOO USKOA HÄNEN SANANSA.et liastasi puhdistunut, vaikka minä sinut puhdistin.
Puhdas ja saastaton sinusta tulee vasta sitten,
kun puran vihani sinuun."
Ja jatkoksi vielä tämäkin totuus:
"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen
jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät
pitäessään totuutta vääryyden vallassa."- sanoa
sinulle mitään, vaan annan sananvallan Jeesukselle. Sinä olet jo niin omissa ajatuksissasi ja vieraassa uskossa, että vain Jumalalla on valta sinut niistä vapauttaa, jos vain tahdot.
kertomasi kirjoitti:
liittyy Jeesuksen parantamisihmeisiin. Yritätkö tuolla kieltää sen, että Jeesus ei paranna uskovaisia, vai mitä tahdot sanoa.
koska parantaa myöskin uskottomia. Ja Saatanan petollisuus on
siinä, että se saa jumalattomankin uskomaan olevan valittu,
kun kerran rajusta onnettomuudesta pelastui - vaikka jatkaa
edelleen samalla välinpitämättömyyden tiellä kulkuaan kohti
lopullista tuhoaan.
Sen suurempaa parantumisihmettä ei ole kuin se, miten synnistä
vapaaksi ruoskittu saa jatkaa elämäänsä Totuuden Henki sydämessään,
vaikka olisi pyörätuoliinkin koko eliniäksi sidottu.
Jos sinun kätesi viettelee sinua näpyttelemään nettiin Saatanan
valherakkaudesta olevia tekstejä, niin hakkaa se pois. Onhan parempi,
että sinä käsipuolena pääset taivaaseen, kuin että molemmat kädet
tallella joudut helvettiin.- oli,,
odotettavissakin, sillä sinähän olet yksi kiivaimmista Sanan vastustajista ja kerrot, että henki on tärkeämpi, kuin Jumalan Sana.
Sanaa ilman Henkeä ei ole ja Pyhä Henki todistaa Jumalan Sanan, eli Jeesuksen. Joka ei ota Raamatun mukaista opetusta vastaan ei tunne Jumalaa.
Sinulle Raamattu ei ole tärkeä.
Tuo harhasi on antanut sinulle oikeuden rakentaa mielikuvitus- ja henkivalta-asumuksia.
Meillä ei siihen ole oikeutta, mutta ei tarvettakaan, sillä Jumalan Sana, eli Jeesus pitää meidät Temppelin rakentajina ja Pyhä Henki huolehtii, että muistamme kaiken, minkä Jeesus on opettanut. - ahtaasta portista
sisään"
Raamattu käskee mennä ahtaasta portista sisään.
Miten sinä sinne menet, jos et tahdo uskoa Jeesukseen ja Jumalan käskyihin? Et mitenkään.
Lopeta Raamatun opetusten vääristeleminen ja meidän pilkkaaminen, jotka pidämme Jeesuksen uskon ja Jumalan käskyt!!!
Ilm. 12:17
Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. oli,, kirjoitti:
odotettavissakin, sillä sinähän olet yksi kiivaimmista Sanan vastustajista ja kerrot, että henki on tärkeämpi, kuin Jumalan Sana.
Sanaa ilman Henkeä ei ole ja Pyhä Henki todistaa Jumalan Sanan, eli Jeesuksen. Joka ei ota Raamatun mukaista opetusta vastaan ei tunne Jumalaa.
Sinulle Raamattu ei ole tärkeä.
Tuo harhasi on antanut sinulle oikeuden rakentaa mielikuvitus- ja henkivalta-asumuksia.
Meillä ei siihen ole oikeutta, mutta ei tarvettakaan, sillä Jumalan Sana, eli Jeesus pitää meidät Temppelin rakentajina ja Pyhä Henki huolehtii, että muistamme kaiken, minkä Jeesus on opettanut."Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska LUULETTE niistä
löytyvän iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.
Mutta TE ETTE TAHDO TULLA minun luokseni, että saisitte elämän."
Mikä on vienyt sinulta tahdon ja kyvyn, josta Jeesus sanoo:
"Monet yrittävät mennä sisään, mutta eivät siihen kykene."- täydellisesti
TeuvoSuni kirjoitti:
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska LUULETTE niistä
löytyvän iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.
Mutta TE ETTE TAHDO TULLA minun luokseni, että saisitte elämän."
Mikä on vienyt sinulta tahdon ja kyvyn, josta Jeesus sanoo:
"Monet yrittävät mennä sisään, mutta eivät siihen kykene."kääntää nuo itseäsi koskevaksi, sillä sinähän et tunnusta Jeesusta ja Jumalan käskyjä ja siksi sinä et tee hyvää Hedelmää, vaan teet pahaa hedelmää, eli kuten kirjanoppineet ja fariseuksetkin Jesukselle tekivät, sinäkin syytät ja soimaat ja haet vikaa, josta saat tuomiosi antaa.
Minä en sinulle tahdo pahaa, vaan tahdon hyvää, mutta valintasi on kallistunut syyttäjän ja tuomitsijan puolelle ja siksi meillä ei ole mitään yhteistä.
Tänäänkin armonpäivä on. Onko sinun mahdotonta pyytää Jeesusta tuomaa sinulle totuuden, sillä Jeesus on luvannut kuulla heitä, jotka totisesta sydämestä Häntä avuksi huutavat.
Jos sinä pääset vielä tuosta syyttäjän ja soimaajan hengestä vapaaksi, niin tulet näkemään sen valtavan eron, mikä on Jumalalla ja mikä on Saatanalla. Saatana rikkoo, repii, syyttää, tuomitsee ja tästä kaikesta Jeesus on pelastanut meidät omansa. Älä turhaa vaivaa näe kohdallani syytöksiäsi ladella, sillä yksikään niistä ei minuun osu. Olen vapaa. täydellisesti kirjoitti:
kääntää nuo itseäsi koskevaksi, sillä sinähän et tunnusta Jeesusta ja Jumalan käskyjä ja siksi sinä et tee hyvää Hedelmää, vaan teet pahaa hedelmää, eli kuten kirjanoppineet ja fariseuksetkin Jesukselle tekivät, sinäkin syytät ja soimaat ja haet vikaa, josta saat tuomiosi antaa.
Minä en sinulle tahdo pahaa, vaan tahdon hyvää, mutta valintasi on kallistunut syyttäjän ja tuomitsijan puolelle ja siksi meillä ei ole mitään yhteistä.
Tänäänkin armonpäivä on. Onko sinun mahdotonta pyytää Jeesusta tuomaa sinulle totuuden, sillä Jeesus on luvannut kuulla heitä, jotka totisesta sydämestä Häntä avuksi huutavat.
Jos sinä pääset vielä tuosta syyttäjän ja soimaajan hengestä vapaaksi, niin tulet näkemään sen valtavan eron, mikä on Jumalalla ja mikä on Saatanalla. Saatana rikkoo, repii, syyttää, tuomitsee ja tästä kaikesta Jeesus on pelastanut meidät omansa. Älä turhaa vaivaa näe kohdallani syytöksiäsi ladella, sillä yksikään niistä ei minuun osu. Olen vapaa.Saatanan valheen henki, joka on sinne Jeesuksen henkenä tullut,
kuulee totuuden, se ilman muuta alkaa syyttää sitä Saatanasta
lähteneeksi, koska valheen henki kun on.
Mutta tämän hengen vallassa oleva ihminen ei sitä huomaa,
kuten eivät huomanneet opetuslapsetkaan, kun Jeesus heille sanoi:
"Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette."Miten Pietarikin vain palvelustytön kysymysten edessä ruhjottiin:
"Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun."
Ja katkeraan itkuun oli minun puhjettava sinä ahtaan portin tuskassa:
Ahtaan portin tuska.
Kirjoittanut: Teuvo Suni 9.12.2005 klo 00.13
Ennen kuin tästä jatkan, lisään vielä tuohon edelliseen valheen armoseinään yhden erittäin tärkeän asian. Tällaisen armon tekee saatanalliseksi se, kun sillä estetään ihmisiltä kaikki ne teot, jotka Jumala nimenomaan häneltä vaatii, ja joiden kautta hän löytäisi tien ahtaalle portille. Näistä on Raamatussa vaikka kuinka monta esimerkkiä. Otan tähän nyt vain kolme:
"Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. illoinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät."
"Te teette väärin, kun kerskutte. Ettekö tiedä, että pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan? Puhdistakaa siis talonne hapantaikinasta, niin että teistä tulee uusi taikina."
"Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle."
Jumala siis vaatii ihmisiä puhdistamaan sydämensä, mutta kuinka moni uskaltaa sitä edes yrittää, kun antikristukset leimaavat kaikki tällaiset teot ihmisen omiksi teoiksi, jotka eivät tule ketään pelastamaan.
Nyt sitten jatkan kertomalla kaksi ensimmäistä kohtaamista Kristuksen kanssa. Yritin tässä hakea niitä keskusteluja joissa oli jotakin viitteitä näistä tapahtumista, mutta en millään niitä löytänyt, koska menneiden asioiden esille kaivaminen on ollut tosi vaikeaa, ja kun nytkin tätä mietin, että miksi on näin, muistuivat heti mieleen Jeesuksen sanat: "Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen, ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan."
Tuota ensimmäistä Kristuksen ilmestymistä edelsi tapahtuma käärmekivellä keväällä 1983, ja sen löysin. Se on tällä samalla keskustelupalstalla hieman taaempana, keskustelussa: Teuvo Suni kerro. Se on syytä jokaisen lukea ensiksi, joka aikoo nyt tämän selvitykseni lukea, sillä tuossa tapahtumassa minulta pyyhittiin aivoista kaikki uskoon liittyvät asiat pois, ja elämää piti jatkaa sellaisen ajatuksen vallassa, ettei Jumalaa todella ole olemassakaan. Nyt sitten kirjani sivulle 15:
Tuli vuosi 1985. Kesällä Ritvan isä sai iäisyyskutsun Lappeenrannassa, jonne he olivat muuttaneet, kun olivat luovuttaneet maatilan vanhimmalle pojalleen. Hautajaiset olivat lauantaina 10. elokuuta. Siinä avoimen arkun äärellä tulin miettineeksi tätä: tässäkö on kaikki, mitä ihmisestä jäljelle jää? Missä on se, mikä sai tämänkin, nyt ruumiina olevan ihmisen elämään?
Sunnuntaina menimme Lappeenrannan kirkkoon jumalanpalvelukseen, jossa luettiin viikon aikana siunattujen vainajien nimet. Olin hieman hengästynyt, kun tulimme kirkkosalin ovelle. Sinnehän noustaan monta porrasta, joista Jaana oli pyörätuolin kanssa vedettävä. Näin seinällä virsitaulun, josta loisti silmiini numero 456. Tuo ihmeen antanut virsi vuosikymmenien takaa. Nykyisessä virsikirjassa sen numero on 307. Kun tämän näin, ajattelin, että onpa mukava pitkästä aikaa kuulla tuo virsi kaukaa lapsuudesta.
Missä jumalanpalveluksen osassa tuo virsi oli, sitä en muista. Kun se alkoi, tuli sellainen tunne kuin minut olisi kääritty lämpimään pumpuliin. Tönäisin Ritvaa kylkeen: "Tämä on minun virsi." Koskaan aikaisemmin en ollut siitä hänelle puhunut.
Sen jälkeen meni kirkon alttariseinä silmissäni täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon suurin kultakirjaimin ilmestyi sanat: RAAMATTU ON TOTTA. Minua alkoi hävettää, koska en ollut tuota kirjaa juurikaan lukenut. Monta kertaa olin sen alusta aloittanut ja aina sen lukeminen oli kesken jäänyt.
Sitten koin aivan kuin pääni päälle olisi laskettu raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin, kuinka aloin kohota penkistä kohti korkeuksia. Virttä en enää kuullut, urkujen äänikin oli poissa ja oli aivan hiljaista. Katselin ympärilläni olevaa valtavaa kirkkautta, ja tunsin pääni yläpuolella olevan jotakin hyvin puoleensa vetävää, jota en kuitenkaan nähnyt. Mieleen palautui se ihana tunne siellä järven rannalla kalliolla, kun se valonsäde täytti sylini.
Hetken tätä kirkkautta katsellessa ja ihmetellessä, kuulen sen keskeltä jostakin miehen äänellä lausutut sanat: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!" Siinä tulivat itsekkäälle ihmiselle ihmiselle kovat sanat.
Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä tai ei, oletko rikas tai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran saavutat tämän kirkkauden! Tämän jälkeen päässäni käytettiin ajatuksenjuoksu: oli verrattava tätä tunnetta, joka minut ympäröi, tunteeseen vaimoani kohtaan. Tämä meni kirkkaasti edelle. Sitten olivat vuorossa kaikki viisi tytärtä. Toiseksi jäivät hekin. Sitten kirkonmäellä oleva auto ja siellä oleva kameralaukku, nekin kun olivat silloin vielä hyvin rakkaita. Toiseksi jäivät nekin, samoin vielä pohjoisessa oleva koti, kun sekin lopuksi ajatuksiin johdatettiin.
Tämän tajuttuani tulin sen ihanuuden keskellä luvanneeksi, vaikka mitään ei minulta kysyttykään. "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!" Silloin en totisesti tiennyt, mitä tuona hetkenä tulin luvanneeksi. Paljon tiedän tänään, vaikkakaan en vielä kaikkea sitä mitä tulevaisuus tullessaan tuo.
Näky päättyi siihen, kun ympäröivän kirkkauden keskellä katsoin taakseni, ja huomasin selkäni takana syvän mustan rotkon, jonka reunalla istuin. Mistä tuon jumalanpalveluksen saarnassa puhuttiin, sitä en muista, mutta tämä näky ja sen seuraukset eivät tule koskaan silmistäni katoamaan.
Välittömät seuraukset sain kokea heti, kun kirkon rappusia alas astelimme. Oli kuin päältäni olisi riisuttu pakkopaita ja raskaat kahleet. Kaikki vuosikymmenien aikana koetut tuskat olivat poissa. Melkein nauraen ihmettelin, miten olivatkaan nuo kolme elämäni kipeintä kohtaa - isättömyys, köyhä koti ja vammainen esikoinen -lähes koko siihen asti eletyn elämäni pilanneet. Ja nyt, 48-vuotiaana, olin kuin uuden elämän alussa.
Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän pois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua. Kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan saanut tietää, että olin syntynyt aviottomana. Kun täällä Ruukissa tutustuimme uusiin ihmisiin, niin heille piti valehdella, että vanhempani olivat kuolleet. Ritvakin kun tämän kipeyden tiesi, niin hänkin vaikeni.
Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.
Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikana ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä, kotona vuoteessa, kerroin Ritvalle tämän ja kysyin: "Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?" "Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."
Heti aamulla muistui mieleeni Uusi testamentti, jonka olin Lappeenrannan seurakunnalta rippilahjaksi saanut. Vielä sen pölyttyneenä kirjahyllystä löysin. Milloin lienen sen viimeksi avannut? Etulehdeltä löytyi täydellinen yllätys; Herkko Kivekkään kirjoittama muistolause elämäni matkalle, Ps.43:3: "Lähetä valkeutesi ja totuutesi, ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi."
Ihmeiden aika ei ollut ohi, kun tajusin, miten saumattomasti nuo sanat liittyivät siihen, mitä edellisenä päivänä olin saanut nähdä ja kokea. Minut oli johdatettu hänen pyhälle vuorelleen. Jos ei vielä asuntoihin asti, niin ainakin suurelle valkeuden ja vapauden esipihalle, ja vihdoinkin olin saanut kuulla Jumalani äänen.
Neljänkymmenen vuoden koettelemusten jakso, syksystä 1945 syksyyn 1985, oli päättynyt. Mutta mitä vielä oli edessä, sitä en tiennyt."
Nyt keskeytän menneisyydestä kertomisen hetkeksi, ja selvitän Raamatun taivaaseen liittyviä nimityksiä. Kun siellä sanotaan taivas, sillä tarkoitetaan sitä taivasta, jonka jokainen silmillään näkee. Kun sanotaan taivasten taivas, sillä tarkoitetaan sitä taivasta, jossa Jumalan valtaistuin sijaitsee. Kun sanotaan kolmas taivas, jota Paavalikin käytti, kun kertoi saamastaan näystä:
"Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin. Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala."
Samoin voin minäkin toistaa tuosta näystä, ja kaikista muistakin, joissa Kristus on ilmestynyt kirkkautensa keskellä tai erilaisia ilmestyksiä antaen. Tuo kolmas taivas on jossakin taivaan ja taivasten taivaan välimaastossa, jossa ihmiselle erilaiset taivaalliset näyt suodaan.
Tuosta hetkestä alkoi elämäni Raamatun äärellä, ja nyt siirryn kirjan sivulle 15:
"Luettuani ensimmäisen kerran Raamatun lävitse, aloitin alusta uudelleen, ja vielä kolmannen kerran profeettojen kirjoista Ilmestyskirjan loppuun. Ihmettelin ja mietin asioita, joita olin alleviivannut. Mitä enemmän luin, sitä enemmän ihmettelin, miten tämän kirjan ympärille on saatu rakennettua sadottain erilaisia kuppikuntia, suuri ja pieniä? Ei tämä kirja ainakaan ole tuollaisiin johdattamassa. Siinähän koko ajan puhutaan vain yhdestä Herrasta, yhdestä Hengestä, yhdestä uskosta, vieläpä vain yhdestä kasteesta.
Toistuvasti siinä varoitetaan vääristä profeetoista, jotka esiintyvät Jumalan nimellä ja hänen palvelijoinaan. Tuossa kirjassa ei voi olla kuin yksi totuus, ja kaikki muu on valhetta. Mutta mikä se totuus on? Sitä jatkuvasti kyselin.
Alati jouduin peilaamaan myös omaa elämääni tuon kirjan valossa. Koin olevani vapaa ja kiitin siitä Jumalaa, joka oli minut vapauttanut. Samalla kuitenkin tunsin, etten sittenkään ole vapaa, elämästäni puuttuu vielä jotakin. Kestorukoukseni oli, että Jumala paljastaisi minulle tuon kirjan totuuden, mitään salaamatta. Olihan hän itse antanut näkynsä kautta todistuksen, että tuo kirja on totta.
Näin elämä jatkui. Tammikuussa 1987 sain yllättäen kutsun seurakunnan kirkkoneuvoston jäseneksi. Yllättäen siksi, etten ollut mikään aktiivinen kirkossakävijä, ja siksi, etten ollut minkään poliittisen puolueen jäsen. Sen verran hallinnosta tiesin, että kaikki luottamustoimet jaetaan poliittisin ansioin. Puolueiden voimasuhteiden oli sielläkin oltava kohdallaan. Tuli tammikuu 1988, sen viimeinen viikonloppu. Sinäkin päivänä luin Raamattua. Silloin oli edessä Luukkaan evankeliumi, josta luin:
"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää: mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'
Niin kuin Valitusvirsi kolme keskeytti Raamatun lukemisen lähes kaksi vuotta aikaisemmin, niin saman tekivät nyt nämä jakeet. Silloin ymmärsin heti lukemani, mutta nyt en lainkaan käsittänyt, mitä nämä jakeet tarkoittavat ja miten ne minuun liittyvät. Koko päiväksi jäi Raamattu auki tuosta kohdasta ja töitten lomassa aina kävin lukemassa ja ihmettelemässä.
Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:
"Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."
Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut. Olin sillä Ritvaa usein uhkaillutkin, sillä koin, että minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Niinhän hänkin oli tehnyt. Tutkamiesten vuotuisen tapaamisen yhteydessä, kun komennuksella oltiin, siihen kerran tilaisuus tuli. Tein aviorikoksen, ja sen jälkeen tunsin olevani tasavertainen Ritvan kanssa. Siihen yhteen ainoaan kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion:"Hakkaa se pois!" Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.
Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?
"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.
Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
"Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."
En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
"Minä olen sinut niistä varjellut."
Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:
"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."
Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni: "Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"
Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön: "Herra Jeesus, armahda!"
Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut.
Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti.
Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa?" Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten olin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."
Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista. Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.
Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."
"Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."- kun Jeesus
TeuvoSuni kirjoitti:
Saatanan valheen henki, joka on sinne Jeesuksen henkenä tullut,
kuulee totuuden, se ilman muuta alkaa syyttää sitä Saatanasta
lähteneeksi, koska valheen henki kun on.
Mutta tämän hengen vallassa oleva ihminen ei sitä huomaa,
kuten eivät huomanneet opetuslapsetkaan, kun Jeesus heille sanoi:
"Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette."tyhjensi minut ja antoi uuden tilalle, jouduin noiden samojen syytösten kohteeksi mitä sinä täällä syyttäjän virassa toimiessasi jakelet. Silloin sain Jeesukselta opetuksen ja vahvistuksen tähän työhön ja tehtävään ja Hän lupasi, että kenenkään lihalliset syytökset eivät tule minuun koskemaan, vaan ne valuvat pinnasta poissa ja se on täysin toteutunut.
Jeesus opetti silloin minulle myös sen, että rakasta lähimmäistäsi, häntäkin, joka on eksyksissä ja harhailee ja minä opin sen, opin panemaan lihan tahtoni syrjään Jeesuksen opetuksen edestä ja koska opin sen, sain siihen voiman Jumalalta, eli muistatko sinä, että Jeesus käskee sinunkin rakastaa vihollistasikin ja jos muistat, miksi sinä syytät ja soimaat ihmisiä, heitä joita luulet vihollisiksi, sillä sinulla ei ole uskovaisissa yhtäkään vihollista, vaan me säälimme sinun eskymystäsi.
Sinussa on varmasti paljon ainesta hyvään, mutta henki jonka annat itseäsi vallita on tehnyt sinusta itsesi korottajan ja toisten alistajan ja alentajan ja se ei johda hyvään. - sinä halvennat
TeuvoSuni kirjoitti:
koska parantaa myöskin uskottomia. Ja Saatanan petollisuus on
siinä, että se saa jumalattomankin uskomaan olevan valittu,
kun kerran rajusta onnettomuudesta pelastui - vaikka jatkaa
edelleen samalla välinpitämättömyyden tiellä kulkuaan kohti
lopullista tuhoaan.
Sen suurempaa parantumisihmettä ei ole kuin se, miten synnistä
vapaaksi ruoskittu saa jatkaa elämäänsä Totuuden Henki sydämessään,
vaikka olisi pyörätuoliinkin koko eliniäksi sidottu.
Jos sinun kätesi viettelee sinua näpyttelemään nettiin Saatanan
valherakkaudesta olevia tekstejä, niin hakkaa se pois. Onhan parempi,
että sinä käsipuolena pääset taivaaseen, kuin että molemmat kädet
tallella joudut helvettiin.Jeesuksen suuret tunnusteot. Jeesus sanoo, että jos ette muuten usko, niin uskokaa tekojen tähden ja sen takia vastavoima tekee kaikkensa, että Jeesuksen teot eivät olisi tunnustetut.
- Jumalaan uskoen,
täydellisesti kirjoitti:
kääntää nuo itseäsi koskevaksi, sillä sinähän et tunnusta Jeesusta ja Jumalan käskyjä ja siksi sinä et tee hyvää Hedelmää, vaan teet pahaa hedelmää, eli kuten kirjanoppineet ja fariseuksetkin Jesukselle tekivät, sinäkin syytät ja soimaat ja haet vikaa, josta saat tuomiosi antaa.
Jos sinä pääset vielä tuosta syyttäjän ja soimaajan hengestä vapaaksi, niin tulet näkemään sen valtavan eron, mikä on Jumalalla ja mikä on Saatanalla. Saatana rikkoo, repii, syyttää, tuomitsee ja tästä kaikesta Jeesus on pelastanut meidät omansa. Älä turhaa vaivaa näe kohdallani syytöksiäsi ladella, sillä yksikään niistä ei minuun osu. Olen vapaa.12 Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää.
Jumala kuulee pyyntömme
13 Tämän kaiken olen kirjoittanut teille, Jumalan Poikaan uskoville, jotta tietäisitte, että teillä on iankaikkinen elämä.
14 Me saamme rohkeasti lähestyä Jumalaa uskoen, että hän kuulee meitä, mitä sitten pyydämmekin hänen tahtonsa mukaisesti.
15 Ja kun tiedämme hänen kuulevan kaikki pyyntömme, tiedämme myös, että saamme sen mitä häneltä pyydämme. - ei pala
Jumalaan uskoen, kirjoitti:
12 Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää.
Jumala kuulee pyyntömme
15 Ja kun tiedämme hänen kuulevan kaikki pyyntömme, tiedämme myös, että saamme sen mitä häneltä pyydämme.tulessakaan. Meillä on Jumala jota me saamme lähestyä rohkeasti ja sellaisina, kuin olemme. Olimmepa sairaita ja synnin turmelemia, saamme sittenkin mennä Jeesuksen tykö, sillä Hän on Parantaja.
kun Jeesus kirjoitti:
tyhjensi minut ja antoi uuden tilalle, jouduin noiden samojen syytösten kohteeksi mitä sinä täällä syyttäjän virassa toimiessasi jakelet. Silloin sain Jeesukselta opetuksen ja vahvistuksen tähän työhön ja tehtävään ja Hän lupasi, että kenenkään lihalliset syytökset eivät tule minuun koskemaan, vaan ne valuvat pinnasta poissa ja se on täysin toteutunut.
Jeesus opetti silloin minulle myös sen, että rakasta lähimmäistäsi, häntäkin, joka on eksyksissä ja harhailee ja minä opin sen, opin panemaan lihan tahtoni syrjään Jeesuksen opetuksen edestä ja koska opin sen, sain siihen voiman Jumalalta, eli muistatko sinä, että Jeesus käskee sinunkin rakastaa vihollistasikin ja jos muistat, miksi sinä syytät ja soimaat ihmisiä, heitä joita luulet vihollisiksi, sillä sinulla ei ole uskovaisissa yhtäkään vihollista, vaan me säälimme sinun eskymystäsi.
Sinussa on varmasti paljon ainesta hyvään, mutta henki jonka annat itseäsi vallita on tehnyt sinusta itsesi korottajan ja toisten alistajan ja alentajan ja se ei johda hyvään.ja kateudesta totuutta kohtaan se panee sinut sitä rienaamaan.
Se henki on myös välinpitämättömyyden eli ekumenian, eli
yhdessä eksyttämisen henki, joka pistää huutelemaan aamenia
kaikkien niiden perään, jotka vain huulillaan Jeesuksen nimeä hokevat.
Ja kyllä Saatana todella säälii jokaista valittua, jolle eivät
ole hänen ihanan lipevät valheet kelvanneet.- kuukautta
sitten sain tälle palstalle lähetyskäskyn ja pyrin keskusteluyhteyteen kanssasi, mutta sinä et suostunut, vaan syytit noita samoja syytöksiä mitä jatkat tänäänkin.
Tämän matkan varrella sinä olet pannut halvaksi sen, että sinulle tuodaan Jumalan Sanaa ja olet nostanut nensäsi Sanan edessä ja ilmoittanut, että koska henki ei ole oikea ei Sana mitään merkitse. Miten Jumalan Sanassa, jota ihminen ei selitä ei olisi oikea Henki?
Sinä tarvitset apua ja tällä palstalla käy muutama Pyhällä Hengellä täytetty. Älä nosta nenääsi, sillä ylpeys käy lankeemuksen edellä. Ota kontaktia vaikkapa Sirkka-Iitaan, sillä hänet on tälle palstalle lähetetty tuomaan totuutta ja koska molemmat olette naisia, voitte keskustella aivan tavallisistakin asioista ja näin oppia luottamaan toisiinne. Et häviä mitään jos keskustelet hänen kanssaan, mutta sielusi saattaa pelastua, sillä minä voin vakuttaa, että tämä nainen on Jeesuksen tunteva, sillä itse tunnen Jeesuksen ja tidän, että meillä on sama Kasvattaja. Muutama muukin ihminen täällä tuntee Jeesuksen, mutta nyt kehoitan sinua ottamaan ihmisenä ihmiseen kontaktia, eli tähän Sirkka-Iitaan. - jos tekisit
Paavalin opetuksen mukaan, eli olisit kaikille kaikkea, eli olisit ihminen ihmiselle, etkä tuomitseva jumala, sillä muistathan sinä sen, että Jumala sanoi siellä jumalien kokouksessa, että olkaa vain jumalia, kuolette te kuitenkin. Nämä jumalat olivat armottomia ihmisiä ja ethän sinä sellaiseksi jumalaksi tahdo jäädä, sillä siitä seuraa kuolema.
Jumalaan uskoen, kirjoitti:
Jumala kuulee pyyntömme
15 Ja kun tiedämme hänen kuulevan kaikki pyyntömme, tiedämme myös, että saamme sen mitä häneltä pyydämme.saakka antaa Saatana sinunkin rohkeasti lähestyä, mutta siihen
lähestymisesi päättyy, jos Jumalan viha ei sinua siitä sisälle ruoski.
Sillä siinä Saatana väärämielisille näyttää edessä olevan vain kuolemantien.- mitään puhuta
ahtaasta portista.
Jumala todella pitää omistaan huolen ja niskureita hän kurittaa heidän parhaakseen, mutta se kuritus johtaa hyvään, eli vapautumiseen kurituksesta uskoon. Jeesus toi meille, jotka uskomme hyvän ja yltäkylläisen elämän, miksi sinä et tahdo sitä vastaan ottaa, vaan tahdot suullasi tunnustaa vaikeuksia. Ei kenenkään tarvitse jäädä loputtomasti kuritettavaksi, eikä Jeesuksen omat jääkkään, vaan taipuvat Jumalan Tahtoon, eli rakkaudenlakiin ja näin tuleva vapaiksi, rauhallisiksi ja iloisiksi. kuukautta kirjoitti:
sitten sain tälle palstalle lähetyskäskyn ja pyrin keskusteluyhteyteen kanssasi, mutta sinä et suostunut, vaan syytit noita samoja syytöksiä mitä jatkat tänäänkin.
Tämän matkan varrella sinä olet pannut halvaksi sen, että sinulle tuodaan Jumalan Sanaa ja olet nostanut nensäsi Sanan edessä ja ilmoittanut, että koska henki ei ole oikea ei Sana mitään merkitse. Miten Jumalan Sanassa, jota ihminen ei selitä ei olisi oikea Henki?
Sinä tarvitset apua ja tällä palstalla käy muutama Pyhällä Hengellä täytetty. Älä nosta nenääsi, sillä ylpeys käy lankeemuksen edellä. Ota kontaktia vaikkapa Sirkka-Iitaan, sillä hänet on tälle palstalle lähetetty tuomaan totuutta ja koska molemmat olette naisia, voitte keskustella aivan tavallisistakin asioista ja näin oppia luottamaan toisiinne. Et häviä mitään jos keskustelet hänen kanssaan, mutta sielusi saattaa pelastua, sillä minä voin vakuttaa, että tämä nainen on Jeesuksen tunteva, sillä itse tunnen Jeesuksen ja tidän, että meillä on sama Kasvattaja. Muutama muukin ihminen täällä tuntee Jeesuksen, mutta nyt kehoitan sinua ottamaan ihmisenä ihmiseen kontaktia, eli tähän Sirkka-Iitaan.Ja nyt todellista porttojen rakastajaa: Sirkka-Iitaa,
joka kahdeksaa porttokirkkoa hameensa helmassa raahaten
luulee päässeensä ahtaasta portista sisälle.- tarkistelemaan
kirjoituksia, niitä joita olemme toisillemme kirjoittaneet, niin ensihetkestä sinä syytit minut Saatanan omaksi, eli kumpi kiusaa ja kumpi pyrkii tuomaan valoa.
Minä olen Jeesuksen valjastama tehtävääni ja minulla on kyky rakastaa heitäkin, jotka ovat minua syyttääni syyttäneet, eli minä tunnen Jumalan ja elän jokaisen hetkeni Hänen kanssaan, sinun sanoillasi ei ole mitään merkitystä tähän asiaan, eli turhaa syyttäjän välikätenä toimit Jumalan omia vastaan.
TAHDO tulla tuntemaan ELÄVÄ JEESUS, JOKA TEKEE IHMEITÄÄN, eli antaa USKON, joka muuttaa kaiken ja johdattaa RAKKAUTEEN, joka on jo voittanut. - et todellakaan
TeuvoSuni kirjoitti:
Ja nyt todellista porttojen rakastajaa: Sirkka-Iitaa,
joka kahdeksaa porttokirkkoa hameensa helmassa raahaten
luulee päässeensä ahtaasta portista sisälle.ole Jumala, vaikka jumala oletkin, sillä sinulle ei kelpaa Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko, mutta varo, se johtaa sinut niin kauksi Jumalasta, että sinulla ei ole oleva ELÄMÄÄ.
En tunne Sirkka-Iita muuten kuin niiden kirjoitusten kautta, jotka hän on tänne tuonut ja tiedän hänen opettavan Pyhässä Hengessä kärsivällisesti ja tiedän hänen pyrkimyksenään olevan anteeksi antaminen, vaikka hän ei olekkaan saanut tätä samaa kasvatusta tehtävään, jonka minä sain. Tämä kasvatus teki helpoksi anteeksi antamisen, sillä antaessani anteeksi minä olen aina vapaa teidän synneistänne ja tätä kohden Sirkka-Iidakin kasvaa, sillä hän on taipunut kuulemaan Jeesuksen opetukset, tämänkin: rakastakaa vihollisianne.
Sinä tahtoisit olla vihollisemme, mutta rakkaus murtaa vihan ja siksi meillä, jotka uskomme Jeesukseen ei ole vihollisia. Sinulla niitä taitaa olla, vai mitä? - tuo älytön
TeuvoSuni kirjoitti:
saakka antaa Saatana sinunkin rohkeasti lähestyä, mutta siihen
Sillä siinä Saatana väärämielisille näyttää edessä olevan vain kuolemantien.hapatuksesi. Jumala ei ketään ruoski, mutta Saatana sitä tekee ja yrittää kaikin keinoin viedä ihmisiltä rohkeuden lähestyä Jumalaa.
Hae tuo kummallinen ahtaan portin oppisi Raamatusta. Voin vakuuttaa että et sitä sieltä löydä, jos et sitten ole lukenut sitä yöraamattua (mustaraamattu), jota en tunne, enkä ole koskaan lukenut, mutta jota näin sinun kerran tarjoavan uskovaisen ihmisen luettavaksi. - tästä,,
TeuvoSuni kirjoitti:
Sillä siinä Saatana väärämielisille näyttää edessä olevan vain kuolemantien.miksi ja milloin Jumala kurittaa ja ruoskii lastaan, eli ruoskiiko Hän tilanteessa, jossa ihminen tulee Häneltä apua ja tuntemusta etsimään, vai kurittaako niskuroivia, eli eksymisvaarassa olevia.
Ahtaalla portilla ei ole ruoskijaa, vaan ahtaasta portista mennään vapaan tahdon perusteella, eli tahtomalla yhtyä Jumalan Henkeen ja Tahtoon.
Heprealaiskirje 12
1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
12 Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne";
13 ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.
14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,
16 ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
17 Sillä te tiedätte, että hänet sittemminkin, kun hän tahtoi päästä siunausta perimään, hyljättiin; sillä hän ei löytänyt tilaa peruutukselle, vaikka hän kyynelin sitä pyysi.
18 Sillä te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn,
19 ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi;
20 sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön";
21 ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
25 Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.
26 Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: "Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin".
27 Mutta tuo "vielä kerran" osoittaa, että ne, mitkä järkkyvät, koska ovat luotuja, tulevat muuttumaan, että ne, jotka eivät järky, pysyisivät.
28 Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla;
29 sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli. tuo älytön kirjoitti:
hapatuksesi. Jumala ei ketään ruoski, mutta Saatana sitä tekee ja yrittää kaikin keinoin viedä ihmisiltä rohkeuden lähestyä Jumalaa.
Hae tuo kummallinen ahtaan portin oppisi Raamatusta. Voin vakuuttaa että et sitä sieltä löydä, jos et sitten ole lukenut sitä yöraamattua (mustaraamattu), jota en tunne, enkä ole koskaan lukenut, mutta jota näin sinun kerran tarjoavan uskovaisen ihmisen luettavaksi.tuon Saatanan helvetin tulella lämmittämien vaippojen vaihtamisen,
ja miettiä tätäkin Pyhän Hengen ilmoitusta:
"Jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa, hän lyö jokaista, jonka omakseen ottaa.
Jos te siis olette jääneet vaille kuritusta, josta kaikki ovat
osansa saaneet, te olette äpäriä, ette laillisia lapsia."tästä,, kirjoitti:
miksi ja milloin Jumala kurittaa ja ruoskii lastaan, eli ruoskiiko Hän tilanteessa, jossa ihminen tulee Häneltä apua ja tuntemusta etsimään, vai kurittaako niskuroivia, eli eksymisvaarassa olevia.
Ahtaalla portilla ei ole ruoskijaa, vaan ahtaasta portista mennään vapaan tahdon perusteella, eli tahtomalla yhtyä Jumalan Henkeen ja Tahtoon.
Heprealaiskirje 12
1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
12 Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne";
13 ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.
14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,
16 ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
17 Sillä te tiedätte, että hänet sittemminkin, kun hän tahtoi päästä siunausta perimään, hyljättiin; sillä hän ei löytänyt tilaa peruutukselle, vaikka hän kyynelin sitä pyysi.
18 Sillä te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn,
19 ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi;
20 sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön";
21 ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
25 Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.
26 Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: "Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin".
27 Mutta tuo "vielä kerran" osoittaa, että ne, mitkä järkkyvät, koska ovat luotuja, tulevat muuttumaan, että ne, jotka eivät järky, pysyisivät.
28 Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla;
29 sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.ja lukemisen myötä päästy sisään ahtaasta portista,
vasta kurituksen ja vihan jälkeen.
Miksi et pysty ymmärtämään tätä:
"Sinä, yltä päältä saastainen, et liastasi puhdistunut,
vaikka minä sinut puhdistin. Puhdas ja saastaton sinusta
tulee vasta sitten, kun puran vihani sinuun."et todellakaan kirjoitti:
ole Jumala, vaikka jumala oletkin, sillä sinulle ei kelpaa Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko, mutta varo, se johtaa sinut niin kauksi Jumalasta, että sinulla ei ole oleva ELÄMÄÄ.
En tunne Sirkka-Iita muuten kuin niiden kirjoitusten kautta, jotka hän on tänne tuonut ja tiedän hänen opettavan Pyhässä Hengessä kärsivällisesti ja tiedän hänen pyrkimyksenään olevan anteeksi antaminen, vaikka hän ei olekkaan saanut tätä samaa kasvatusta tehtävään, jonka minä sain. Tämä kasvatus teki helpoksi anteeksi antamisen, sillä antaessani anteeksi minä olen aina vapaa teidän synneistänne ja tätä kohden Sirkka-Iidakin kasvaa, sillä hän on taipunut kuulemaan Jeesuksen opetukset, tämänkin: rakastakaa vihollisianne.
Sinä tahtoisit olla vihollisemme, mutta rakkaus murtaa vihan ja siksi meillä, jotka uskomme Jeesukseen ei ole vihollisia. Sinulla niitä taitaa olla, vai mitä?totuus pakota, kun kahdeksana porttokirkon mannekiinia täällä
Jumalan valittuna ihmisille suosittelet. vaikka Jeesus sanoo:
"Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
Valheen henki suosittelee valhetta. Totuuden Henki totuutta.
Miksi Jeesus ei rakastanut omiaan, kun näin tylysti käyttäytyi:
sanan ja tekevät sen mukaan."
Jeesuksen rakkaus liittyy ainoastaan totuuteen, ei koskaan valheeseen.ja syy lopettamiseesi on näissä Jeesuksen sanoissa:
"Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään vastustajanne
kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne."- loukata sinua,
TeuvoSuni kirjoitti:
ja syy lopettamiseesi on näissä Jeesuksen sanoissa:
"Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään vastustajanne
kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne."mutta jos sanon totuuden, niin sanottava on, niin sinussa ei ole Jumalan antamaa viisautta, ei todellakaan.
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Jeesus tuli tekemään tyjäksi Perkeleen teot ja tehdessään ne tyhjäksi Hän toi meille sen elämän, mihin Jumala meidät alunalkaen tarkoitti, eli siksi me olemme terveitä, vapaita ja iloisia ja rauha on kanssamme jokaisessa hetkessä.
Syy keskustelun lopettamiseen on se, että sinä et kykene keskustelemaan Raamatun mukaisesti ja siksi sinä syytät ja soimaat ja kulutat kallista aikaasi väärähenkisesti, mitä meidän ei tarvitse kanssasi tehdä, eli jos totuus ei kelpaa niin jää tuohon harhaasi ja vie mukanasi heidät, jotka mielistyvät valheeseen, eli jäävät kaltaisiksesi rakkaudettomuuden, eli laittomuuden ilmentymiksi. loukata sinua, kirjoitti:
mutta jos sanon totuuden, niin sanottava on, niin sinussa ei ole Jumalan antamaa viisautta, ei todellakaan.
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Jeesus tuli tekemään tyjäksi Perkeleen teot ja tehdessään ne tyhjäksi Hän toi meille sen elämän, mihin Jumala meidät alunalkaen tarkoitti, eli siksi me olemme terveitä, vapaita ja iloisia ja rauha on kanssamme jokaisessa hetkessä.
Syy keskustelun lopettamiseen on se, että sinä et kykene keskustelemaan Raamatun mukaisesti ja siksi sinä syytät ja soimaat ja kulutat kallista aikaasi väärähenkisesti, mitä meidän ei tarvitse kanssasi tehdä, eli jos totuus ei kelpaa niin jää tuohon harhaasi ja vie mukanasi heidät, jotka mielistyvät valheeseen, eli jäävät kaltaisiksesi rakkaudettomuuden, eli laittomuuden ilmentymiksi.kun et edes tiedä, minkä hengen vallassa olet.
Voisitko kuitenkin paljastaa itsestä sen totuuden,
minkä porttoseurakunnan
hengen vallassa sinä totuuden valheeksi tulkitset?
Jeesus ei voi sydämesi ulkopuolelta sydämessäsi asuvaa Saatanan
hengen työtä tyhjäksi tehdä, ennen kuin ruoskii sen sieltä
siinä ahtaassa portissa pellolle.
Kun sinä Saatanan hengessä tunnet rauhaa, se on juuri hänen rauhaa,
josta jo aikoja sitten ilmoitettu on:
"Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja.
He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin, vaikka rauhaa ei ole."
Heille käy onnettomasti, koska ovat tehneet kauhistuttavia tekoja
mutta eivät suostu edes häpeämään - häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin.
He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu,
kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."- porttoseurakunnan?
TeuvoSuni kirjoitti:
kun et edes tiedä, minkä hengen vallassa olet.
Voisitko kuitenkin paljastaa itsestä sen totuuden,
minkä porttoseurakunnan
hengen vallassa sinä totuuden valheeksi tulkitset?
Jeesus ei voi sydämesi ulkopuolelta sydämessäsi asuvaa Saatanan
hengen työtä tyhjäksi tehdä, ennen kuin ruoskii sen sieltä
siinä ahtaassa portissa pellolle.
Kun sinä Saatanan hengessä tunnet rauhaa, se on juuri hänen rauhaa,
josta jo aikoja sitten ilmoitettu on:
"Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja.
He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin, vaikka rauhaa ei ole."
Heille käy onnettomasti, koska ovat tehneet kauhistuttavia tekoja
mutta eivät suostu edes häpeämään - häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin.
He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu,
kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."Sinulla on pitkä lista seurakunnista ja kaikki nämä ovat sinun oppisi mukaan porttoseurakuntia. Sinä häpeämättömästi olet itsesi jumalaksi nostanut ja omalla oikeudellasi olet tuominnut kaikki seurakunnat, mutta kerran sinä vastaat siitä teostasi.
Loppuun asti on seurakunnat voimassa ja loppuun asti toimii seurakuntavirat. Uskallatko lukea totuuden Ilmestykirjasta ja nähdä, että näissä seurakunnissa ollaan hyvinkin epätäydellisiä, eli lihallisia, mutta kaikissa niissä seurakunnissa on myös Jumalan valitut mukana. Filadelfian seurakunnan Jumala lupaa jopa pelastaa ahdistuksen ajasta, koska tässä seurakunnassa on ottettu Jumalan Sanasta vaarin ja sinä itsesi jumalaksi korottanut olet senkin seurakuntarakenteen tuominnut.
Seurakunnat ovat voimassa loppuun asti seitsemässä muodossa, eli vaikka niissä ei toimita samoin tavoin, niin niiden uskona on usko Jeesukseen, eli yhteen Jumalaan ja vaikka siellä keskuudessa onkin lihalliset, ei se vedä koko seurakunnan päälle Jumalan tuomiota, vaikkakin varoitus on jonkun seurakunnan päällä joutumisesta ulos oksennetuksi.
Sinä olet niin harhassa, että se on aivan harvinaista, eli pidän sinua tapaamistani harhaanjohtajista suurimpanana, sillä sinulla ei ole pienintäkään Jumalan pelkoa ja kunnioitusta. porttoseurakunnan? kirjoitti:
Sinulla on pitkä lista seurakunnista ja kaikki nämä ovat sinun oppisi mukaan porttoseurakuntia. Sinä häpeämättömästi olet itsesi jumalaksi nostanut ja omalla oikeudellasi olet tuominnut kaikki seurakunnat, mutta kerran sinä vastaat siitä teostasi.
Loppuun asti on seurakunnat voimassa ja loppuun asti toimii seurakuntavirat. Uskallatko lukea totuuden Ilmestykirjasta ja nähdä, että näissä seurakunnissa ollaan hyvinkin epätäydellisiä, eli lihallisia, mutta kaikissa niissä seurakunnissa on myös Jumalan valitut mukana. Filadelfian seurakunnan Jumala lupaa jopa pelastaa ahdistuksen ajasta, koska tässä seurakunnassa on ottettu Jumalan Sanasta vaarin ja sinä itsesi jumalaksi korottanut olet senkin seurakuntarakenteen tuominnut.
Seurakunnat ovat voimassa loppuun asti seitsemässä muodossa, eli vaikka niissä ei toimita samoin tavoin, niin niiden uskona on usko Jeesukseen, eli yhteen Jumalaan ja vaikka siellä keskuudessa onkin lihalliset, ei se vedä koko seurakunnan päälle Jumalan tuomiota, vaikkakin varoitus on jonkun seurakunnan päällä joutumisesta ulos oksennetuksi.
Sinä olet niin harhassa, että se on aivan harvinaista, eli pidän sinua tapaamistani harhaanjohtajista suurimpanana, sillä sinulla ei ole pienintäkään Jumalan pelkoa ja kunnioitusta.koska sellaista ei maailmassa enää ole.
Siinä olet oikeassa, että Saatanan mielestä suurin harhaan johtaja olenkin,
koska Jeesus Kristus on minulle tämän tehtävän antanut:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."- kerrot
TeuvoSuni kirjoitti:
koska sellaista ei maailmassa enää ole.
Siinä olet oikeassa, että Saatanan mielestä suurin harhaan johtaja olenkin,
koska Jeesus Kristus on minulle tämän tehtävän antanut:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."missä välissä katosi Filadelfian seurakunta, joka Sanan mukaan on loppuun asti, eli pelastetaan ahdistuksen ajan tullen täältä poissa.
Sinä todella uskot olevasi Jeesuksen työssä, mutta Jumala voi sinulta, jos tahtoo tuon luulon ottaa poissa, mutta sinun on itsesi suostuttava siihen ja suostuttava elämään parannuksessa, jotta pääset tuosta hapatuksestasi vapauteen, muuten jäät siihen.
Vastaappa tuohon Filadelfian seurakuntaa koskevaa kysymykseeni. - Otsi.
TeuvoSuni kirjoitti:
Sillä siinä Saatana väärämielisille näyttää edessä olevan vain kuolemantien.Senkun pysyttelet siellä, omapas on asias.
- taistelun
sijaan Jeesus toi rakkauden. Tätä rakkautta ei oteta laajalti vastaan ja siksi maailma taistelee ja sotii loppuun asti, mutta Jeesuksen valitsemat eivät jää näihin taisteluihin, vaan lymyävät poissa, sillä heille rakkaus on totuus.
Jo alkukristityt pakenivat Jerusalemista silloin, kun sota alkoi ja sotimaan jäivät vain he, jotka eivät tahtoneet tunnustaa Jeesusta Sanaksi, joka toi totuuden ja rakkauden.
Jeesuksen valitsemilla on vain yksi laki, eli rakkaudenlaki, joka on kaiken täyttänyt ja tämä rakkaus suojaa Jumalan omia, sillä rakastava ei syntiä tee, sillä mitenpä rakastava voisi käskyjä rikkoa. RAKKAUS EI TEE KENELLEKKÄÄN PAHAA.
Meitä vastaan ei ole lakia, mutta lihantahtoaan täyttävät ovat laina alla ja vastaavat lain mukaisesti ja pahinta on, että heillä, jotka eivät Jeesusta tunnusta ei ole oleva puolustajaa tuominpäivänä."luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan
päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa.
Tästedes saman perheen jäsenet ovat eri puolta:
viidestä kolme on kahta, kaksi kolmea vastaan.
Isä joutuu vastakkain poikansa kanssa, poika isänsä,
äiti tyttärensä ja tytär äitinsä, anoppi miniänsä
ja miniä anoppinsa kanssa.
Viholliset ovat oman talon väkeä."- sinulle pitäisi
TeuvoSuni kirjoitti:
"luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan
päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa.
Tästedes saman perheen jäsenet ovat eri puolta:
viidestä kolme on kahta, kaksi kolmea vastaan.
Isä joutuu vastakkain poikansa kanssa, poika isänsä,
äiti tyttärensä ja tytär äitinsä, anoppi miniänsä
ja miniä anoppinsa kanssa.
Viholliset ovat oman talon väkeä."selittää Raamattu aivan joka kohdaltaan, sillä koska sinussa ei ole Sanan todistajaa, eli Pyhää Henkeä, et sinä käsitä Raamatun Sanomaa.
Jeesus toi rauhan omilleen ja se on pyhä ja pysyvä, mutta miekka on heitä varten, jotka häiritsevät Jumalan omia ja tämä miekka on Sananmiekka, ei siis mikään maallinen miekka, jolla lähimmäistä vahingoitetaan, vaan Sananmiekka, jolla uskotonkin pyritään herättämään synninunestaan.
Moni uskovainen on saanut kokea, että uskon häneen tultua kotiväki on käynyt häntä vastaan, mutta Jumala on Sanana omansa sisällä ja antaa Sananmiekan puolustaa omaansa. Jeesus on voittaja ja siksipä uskovaisen omaisetkin heräävät uskomaan, eli Jumala pelastaa perhekunnittain.
Kaiken tämän keskellä vallitsee rauha Jeesukseen uskovan sydämessä:
Joh. 14:27
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. sinulle pitäisi kirjoitti:
selittää Raamattu aivan joka kohdaltaan, sillä koska sinussa ei ole Sanan todistajaa, eli Pyhää Henkeä, et sinä käsitä Raamatun Sanomaa.
Jeesus toi rauhan omilleen ja se on pyhä ja pysyvä, mutta miekka on heitä varten, jotka häiritsevät Jumalan omia ja tämä miekka on Sananmiekka, ei siis mikään maallinen miekka, jolla lähimmäistä vahingoitetaan, vaan Sananmiekka, jolla uskotonkin pyritään herättämään synninunestaan.
Moni uskovainen on saanut kokea, että uskon häneen tultua kotiväki on käynyt häntä vastaan, mutta Jumala on Sanana omansa sisällä ja antaa Sananmiekan puolustaa omaansa. Jeesus on voittaja ja siksipä uskovaisen omaisetkin heräävät uskomaan, eli Jumala pelastaa perhekunnittain.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.on rienaamassa Totuuden Henkeä vastaan?
Siksi, koska henkesi ei ole Kristuksen henki vaan valkoisen Saatanan
henki, ja siksi olet väärä apostoli, juuri tällainen:
"Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä,
he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanankin valon enkeliksi.
Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa
esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun."
Ei siis mitenkään merkillistä, vaan tavanomaista, että suinkin
kynnelle kykenevä Saatanan pettämä ihminen esiintyy tällä
rakkauden valhejumalan palvelijana.sinulle pitäisi kirjoitti:
selittää Raamattu aivan joka kohdaltaan, sillä koska sinussa ei ole Sanan todistajaa, eli Pyhää Henkeä, et sinä käsitä Raamatun Sanomaa.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.totuuden tien etsimisen tämänkaltaisella rukouksella:
Kaikkivaltias Jumala, rakas taivaallinen Isä, jos tämä usko ja henki
joka minussa ei olekaan sinusta, niin anna minulle anteeksi kaikki
ne sanat ja teot, joita olen tämän hengen varassa tehnyt, ja johdata
minut Poikasi kautta sinun totuutesi. Tätä pyydän Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Muista, että tie Jeesuksen omaksi alkaa siitä, kun ha alkaa valittuaan
riisua siitä saastasta, mitä hänen sydämessään on, sillä Henkensä
hän antaa vasta puhdistettuun sydämeen.
Saatana ei puhdista ketään, vaan antaa erittäin rakastavan
valheen henkensä kaiken ihmisen sydämessä olevan saastan päälle.
Siksi Saatanan "taivastie" tuntuu ihmisistä todella taivastieltä.
Ja Jeesuksen viitoittama kärsimyksen tie kuoleman tieltä.
Kun minut tammikuussa 1987 kutsuttiin silloisen Paavolan seurakunnan
kirkkoneuvoston jäseneksi, etsin käsiini paljon Lutherin kirjoituksia
päästäkseni selville siitä, millä perustuksella tämä luterilaisuus seisoo.
Muutaman totuuden Lutherilta löysin, ennen kuin Saatana sai hänet
valheen armoreiän kautta omakseen, kun köyhien talonpoikien
tapattaminen alkoi hänen sydäntään painaa. Tässä tähän kysymykseesi
liittyen yksi Pyhän Hengen hänelle kirkastama totuus:
"Saatana vie ihmiset taivaaseen ja pyhyyteen, johdattaakseen heidät sitten helvettiin.
Jumala vie ihmiset helvettiin, johdattaakseen heidät sitten taivaaseen.
Näin meillä on jumalallinen Saatana ja saatanallinen Jumala."
Siksi minäkin olen kirjoittanut siitä ahtaan portin tuskanyöstä,
että olin siinä kuin helvetin lieskojen keskellä.
Siksi vain harvat ovat ne, jotka pelastuvat."Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne, kun sanon teille totuuden."
Totuuden Henki on Saatanan valheen hengen suurin vihollinen,
jota vastaan hän on pannut kaikki palvelijansa loppuun asti
hyökkäämään ja herjaamaan. Ja tietenkin: "Jeesuksen nimessä!"
Siksi he viimeisellä tuomiollakin vielä ihmettelevä, kun kuulevat tuomionsa:
"Herra, Herra! Sinun nimessäsihän..."- muuta.
TeuvoSuni kirjoitti:
"Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne, kun sanon teille totuuden."
Totuuden Henki on Saatanan valheen hengen suurin vihollinen,
jota vastaan hän on pannut kaikki palvelijansa loppuun asti
hyökkäämään ja herjaamaan. Ja tietenkin: "Jeesuksen nimessä!"
Siksi he viimeisellä tuomiollakin vielä ihmettelevä, kun kuulevat tuomionsa:
"Herra, Herra! Sinun nimessäsihän..."Moni meistä on joutunut syyttämmme kuuntelemaan teidän tuomioitanne ja Saatanalle julistamisianne, kertoessamme teille totuudesta.
muuta. kirjoitti:
Moni meistä on joutunut syyttämmme kuuntelemaan teidän tuomioitanne ja Saatanalle julistamisianne, kertoessamme teille totuudesta.
Siksi valhe on sinulle totuutta ja totuus valhetta.
- se oletkin
TeuvoSuni kirjoitti:
totuuden tien etsimisen tämänkaltaisella rukouksella:
Kaikkivaltias Jumala, rakas taivaallinen Isä, jos tämä usko ja henki
joka minussa ei olekaan sinusta, niin anna minulle anteeksi kaikki
ne sanat ja teot, joita olen tämän hengen varassa tehnyt, ja johdata
minut Poikasi kautta sinun totuutesi. Tätä pyydän Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Muista, että tie Jeesuksen omaksi alkaa siitä, kun ha alkaa valittuaan
riisua siitä saastasta, mitä hänen sydämessään on, sillä Henkensä
hän antaa vasta puhdistettuun sydämeen.
Saatana ei puhdista ketään, vaan antaa erittäin rakastavan
valheen henkensä kaiken ihmisen sydämessä olevan saastan päälle.
Siksi Saatanan "taivastie" tuntuu ihmisistä todella taivastieltä.
Ja Jeesuksen viitoittama kärsimyksen tie kuoleman tieltä.
Kun minut tammikuussa 1987 kutsuttiin silloisen Paavolan seurakunnan
kirkkoneuvoston jäseneksi, etsin käsiini paljon Lutherin kirjoituksia
päästäkseni selville siitä, millä perustuksella tämä luterilaisuus seisoo.
Muutaman totuuden Lutherilta löysin, ennen kuin Saatana sai hänet
valheen armoreiän kautta omakseen, kun köyhien talonpoikien
tapattaminen alkoi hänen sydäntään painaa. Tässä tähän kysymykseesi
liittyen yksi Pyhän Hengen hänelle kirkastama totuus:
"Saatana vie ihmiset taivaaseen ja pyhyyteen, johdattaakseen heidät sitten helvettiin.
Jumala vie ihmiset helvettiin, johdattaakseen heidät sitten taivaaseen.
Näin meillä on jumalallinen Saatana ja saatanallinen Jumala."
Siksi minäkin olen kirjoittanut siitä ahtaan portin tuskanyöstä,
että olin siinä kuin helvetin lieskojen keskellä.
Siksi vain harvat ovat ne, jotka pelastuvat.erikoinen arvostelija, sillä heti kun tapaat itsellesi oudon ihmisen olet tietävinäsi hänestä kaiken ja heti latelet lapsellisesti tuomioitasi. Eli sinun kehityksesi on pysähtynyt ja et ole kehittynyt mieheksi, joka vastaa sanoistaan ja teoistaan. Sinulla on todella paljon vastattaa eräänä päivänä, jos et enää kykene parannusta tekemään.
Annappas olla tuomitsematta Martti Lutheria, sillä hän seisoo tai kaatuu Jumalan edessä.
Lutherista, kuten kaikista jotka ovat Jeesuksen työtovereina toimineet on paljon valheita liikkeellä, mutta jokaisen pitäisi se tietää, että Lutehr puhdisti uskon varkaiden ja ryöväreiden tekemistä vääryyksistä. En käy arvostelemaan Lutheria, sillä en voi sitä tehdä puolueettomasti täältä kaukaa hänen ajastaan saakka ja kaiken lisäsi se ei ole tehtäväni.
Jos havaitsen, että Luther itse, tai hänen nimissään joku toinen antaa väärää opetusta olen sen valmis oikaisemaan Sanan mukaiseksi, sillä tuskinpa Martti Lutherkaan täällä täydellisyyttä tavoitti, jonka sinä kuvittelet tavoittaneesi, vaikka hedelmä sinussa puhuu toista, eli et ole vielä päässyt aloittamaan kasvua Jumalaa kohti. - tekee,
TeuvoSuni kirjoitti:
Siksi valhe on sinulle totuutta ja totuus valhetta.
mutta nyt saat ottaa omasta silmästäsi tukin poissa, sillä se vääristää kuvaa, jonka saat meistä muista.
se oletkin kirjoitti:
erikoinen arvostelija, sillä heti kun tapaat itsellesi oudon ihmisen olet tietävinäsi hänestä kaiken ja heti latelet lapsellisesti tuomioitasi. Eli sinun kehityksesi on pysähtynyt ja et ole kehittynyt mieheksi, joka vastaa sanoistaan ja teoistaan. Sinulla on todella paljon vastattaa eräänä päivänä, jos et enää kykene parannusta tekemään.
Annappas olla tuomitsematta Martti Lutheria, sillä hän seisoo tai kaatuu Jumalan edessä.
Lutherista, kuten kaikista jotka ovat Jeesuksen työtovereina toimineet on paljon valheita liikkeellä, mutta jokaisen pitäisi se tietää, että Lutehr puhdisti uskon varkaiden ja ryöväreiden tekemistä vääryyksistä. En käy arvostelemaan Lutheria, sillä en voi sitä tehdä puolueettomasti täältä kaukaa hänen ajastaan saakka ja kaiken lisäsi se ei ole tehtäväni.
Jos havaitsen, että Luther itse, tai hänen nimissään joku toinen antaa väärää opetusta olen sen valmis oikaisemaan Sanan mukaiseksi, sillä tuskinpa Martti Lutherkaan täällä täydellisyyttä tavoitti, jonka sinä kuvittelet tavoittaneesi, vaikka hedelmä sinussa puhuu toista, eli et ole vielä päässyt aloittamaan kasvua Jumalaa kohti.Raamatunkin Saksi käänsi, mutta vailla Pyhää Henkeä ei sitä ymmärtänyt.
Jos olisi ymmärtänyt tämänkin, olisi asettunut köyhien talonpoikien puolelle,
kun he alkoivat vaatia itselleen ihmisarvoista elämää:
"Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte,
ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että Jeesus antoi henkensä
meidän puolestamme. Samoin olemme me velvolliset panemaan henkemme
alttiiksi veljiemme puolesta.
Jos joku, jonka toimeentulo on turvattu, näkee veljensä kärsivän puutetta
mutta sulkee tältä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus voisi pysyä hänessä?"
Olivatko siis nuo lainaamani Lutherin kirjoituksista
löytämäni totuudet mielestäsi valhetta. Jos olivat, niin
miksi siis edelleen hänen perässään kuljet?- vihaat
TeuvoSuni kirjoitti:
Raamatunkin Saksi käänsi, mutta vailla Pyhää Henkeä ei sitä ymmärtänyt.
miksi siis edelleen hänen perässään kuljet?veljiäsi. Kaiken aikaa toimit syyttäjänä ja vaikka minä en itseäni laske veljeksesi, sillä meillähän ei ole mitään yhteistä, niin luulen, että sinulla on veljiä, joita sinä varalta vihaat jos he sattuisivat poikkeamaan käsityksistäsi.
Sen olen nähnyt, että Jeesuksesta todistavia sinä vihaat sydämestäsi ja näitä vastaan latelet syytöksesi, mutta Jeesuksen omat eivät siitä välitä.
Nuo "veljesi", jotka eivät ole vielä totuuteen päässeet, saattavat olla ahdistettuja ja masentuneita, eli ovat vasta etsimässä Jumalaa ja sinä hyökkäät murtunutta murtamaan, kamala teko.
En tiedä onko totta, mitä Lutherista kerrotaan, vai onko se valhetta ja minun ei tarvitse edes tietää, sillä riittää, että Jumala tietää. TeuvoSuni kirjoitti:
Raamatunkin Saksi käänsi, mutta vailla Pyhää Henkeä ei sitä ymmärtänyt.
miksi siis edelleen hänen perässään kuljet?Kapinan alkuunpanija oli hurmahenki Tuomas Mynzer, joka halveksi Raamattua, kuten eräs muukin, sanoi että henki puhuu hänelle. Hän lietsoi anarkian, jonka esivallan oli pakko lopettaa miekalla, sillä esivalta ei miekkaa turhaan kanna. Lutheria on turha syyttää tapahtuneesta.
vihaat kirjoitti:
veljiäsi. Kaiken aikaa toimit syyttäjänä ja vaikka minä en itseäni laske veljeksesi, sillä meillähän ei ole mitään yhteistä, niin luulen, että sinulla on veljiä, joita sinä varalta vihaat jos he sattuisivat poikkeamaan käsityksistäsi.
Sen olen nähnyt, että Jeesuksesta todistavia sinä vihaat sydämestäsi ja näitä vastaan latelet syytöksesi, mutta Jeesuksen omat eivät siitä välitä.
Nuo "veljesi", jotka eivät ole vielä totuuteen päässeet, saattavat olla ahdistettuja ja masentuneita, eli ovat vasta etsimässä Jumalaa ja sinä hyökkäät murtunutta murtamaan, kamala teko.
En tiedä onko totta, mitä Lutherista kerrotaan, vai onko se valhetta ja minun ei tarvitse edes tietää, sillä riittää, että Jumala tietää.niin ainoastaan sydämessäsi asuva Saatanan valheen henki
kokee sen olevan vihaa häntä kohtaan - niin kuin onkin.
Miksi et pysty sanoutumaan irti tuosta hengestä?vihaat kirjoitti:
veljiäsi. Kaiken aikaa toimit syyttäjänä ja vaikka minä en itseäni laske veljeksesi, sillä meillähän ei ole mitään yhteistä, niin luulen, että sinulla on veljiä, joita sinä varalta vihaat jos he sattuisivat poikkeamaan käsityksistäsi.
En tiedä onko totta, mitä Lutherista kerrotaan, vai onko se valhetta ja minun ei tarvitse edes tietää, sillä riittää, että Jumala tietää.Nuo ovat Paavin valheita, jotka näyttävät hyvin kelpaavan.
- Devoutti
Devoit kirjoitti:
Kapinan alkuunpanija oli hurmahenki Tuomas Mynzer, joka halveksi Raamattua, kuten eräs muukin, sanoi että henki puhuu hänelle. Hän lietsoi anarkian, jonka esivallan oli pakko lopettaa miekalla, sillä esivalta ei miekkaa turhaan kanna. Lutheria on turha syyttää tapahtuneesta.
syyttää paavin sanelemaksi sellaista, minkä Luther itse on omissa kirjoissaan kirjoittanut.
Aivan kuin Vatikaani olisi Lutherin kirjat kustantanut ja painattanut. Devoutti kirjoitti:
syyttää paavin sanelemaksi sellaista, minkä Luther itse on omissa kirjoissaan kirjoittanut.
Aivan kuin Vatikaani olisi Lutherin kirjat kustantanut ja painattanut.Eipä taida sellaisia olla.
Oletko siis sitä mieltä, että anarkia on parempi, kuin kuri ja järjestys?
Etkö tiedä, että Jumala on järjestyksen Jumala?- Devoutti
Devoit kirjoitti:
Eipä taida sellaisia olla.
Oletko siis sitä mieltä, että anarkia on parempi, kuin kuri ja järjestys?
Etkö tiedä, että Jumala on järjestyksen Jumala?toimittamaan sinulle kaikki Marti Lutherin omat teokset.
Devoutti kirjoitti:
toimittamaan sinulle kaikki Marti Lutherin omat teokset.
Tiedän ihan varmasti valheeksi nuo väitteet hänestä talonpoikaiskapinan kukistajana.
Luther ei ollut mikään hallitsija joka olisi voinut ketään käskeä mihinkään.
Aivan varmasti tänäkin päivänä kapina kukistetaan esivallan toimesta, missäpäin maailmaa tahansa.- Devoutti
Devoit kirjoitti:
Tiedän ihan varmasti valheeksi nuo väitteet hänestä talonpoikaiskapinan kukistajana.
Luther ei ollut mikään hallitsija joka olisi voinut ketään käskeä mihinkään.
Aivan varmasti tänäkin päivänä kapina kukistetaan esivallan toimesta, missäpäin maailmaa tahansa.ihmisiä tapattaa, kun ei kukaan usko edes tätä:
Pane miekkasi tuppeen, joka miekkaan tarttuu, se miekkaan kaatuu.
Miksi väitä paavin valheeksi tuota Lutherin kirjoitusta
saatanallisesta Jumalasta ja jumalallisesta Saatanasta? Devoutti kirjoitti:
ihmisiä tapattaa, kun ei kukaan usko edes tätä:
Pane miekkasi tuppeen, joka miekkaan tarttuu, se miekkaan kaatuu.
Miksi väitä paavin valheeksi tuota Lutherin kirjoitusta
saatanallisesta Jumalasta ja jumalallisesta Saatanasta?Ajattele kuinka monta viatonta olisi kuollut, ellei Jumalan asettama esivalta olisi tullut turvaamaan heitä?
"Miksi väitä paavin valheeksi tuota Lutherin kirjoitusta
saatanallisesta Jumalasta ja jumalallisesta Saatanasta?"
Tuohon en ottanut kantaa, vaan siihen syytökseen Lutherista verenvuodattajana- Devoutti
Devoit kirjoitti:
Ajattele kuinka monta viatonta olisi kuollut, ellei Jumalan asettama esivalta olisi tullut turvaamaan heitä?
"Miksi väitä paavin valheeksi tuota Lutherin kirjoitusta
saatanallisesta Jumalasta ja jumalallisesta Saatanasta?"
Tuohon en ottanut kantaa, vaan siihen syytökseen Lutherista verenvuodattajanaovat esivallat Kristuksen nimessä hengiltä ottaneet, Jeesuksesta
ja opetuslapsista alkaen. Jos ne olivat olleet Jumalasta,
ei Jeesusta lukuun ottamatta ainuttakaan opetuslasta olisi
Saatanan esivalta tappanut? tekee, kirjoitti:
mutta nyt saat ottaa omasta silmästäsi tukin poissa, sillä se vääristää kuvaa, jonka saat meistä muista.
jokaisen porttoseurakunnan kuvaa, koska ne ovat valheesta syntyneet.
Devoutti kirjoitti:
ovat esivallat Kristuksen nimessä hengiltä ottaneet, Jeesuksesta
ja opetuslapsista alkaen. Jos ne olivat olleet Jumalasta,
ei Jeesusta lukuun ottamatta ainuttakaan opetuslasta olisi
Saatanan esivalta tappanut?Kaikki esivalta on Jumalasta, jota sen esivallan alamaisten on toteltava. Näin sanoo raamattu.
Kaikki maailmallinen esivalta on pohjimmiltaan saatanallista, mutta miksi Jumala käskee sitä totella?- Devoutti
Devoit kirjoitti:
Kaikki esivalta on Jumalasta, jota sen esivallan alamaisten on toteltava. Näin sanoo raamattu.
Kaikki maailmallinen esivalta on pohjimmiltaan saatanallista, mutta miksi Jumala käskee sitä totella?Siksi käskee totella, jotta kaikki totuudesta luopuneet uskoisivat valheeseen.
Koska kirjain tuo kuoleman, mutta vain Henki elämän.
Ei Jeesus luvannut, että se se seurakunta pysyy pystyssä loppuun asti.
Hänellähän oli ehtona tämä: "Pidä kiinni siitä, mikä sinulla on,
ettei kukaan vie voitonseppelettäsi."
Antikristukset kuitenkin tulivat, kuten tulivat Efeson seurakunnankin
keskelle, ja siksi sitä seurakuntaa ei enää maailmassa ole.- väität,
että tämä uskollisin seurakunnista on hävitetty ja Jeesus antoi vain hyvässä toivossa tälle hyvälle seurakunnalle lupauksen pelastaa sen koetuksesta joka on tuleva koko maanpiiriin, eli väitätkö, että tämäkin seurakunta lankesi ja menetti kruununsa ja nyt ei ole yhtäkään seurakuntaa jäljellä. Valehtelet ja luulet omiasi, sillä kaikki seitsemän seurakuntaa ovat jäljellä ja ovat meidän omin silmin nähtävillämme, eli seurakunnat ovat vielä tässä ajassa ja seurakuntavirat ovat vielä voimassa.
Johanneksen ilmestys 3
7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.' väität, kirjoitti:
että tämä uskollisin seurakunnista on hävitetty ja Jeesus antoi vain hyvässä toivossa tälle hyvälle seurakunnalle lupauksen pelastaa sen koetuksesta joka on tuleva koko maanpiiriin, eli väitätkö, että tämäkin seurakunta lankesi ja menetti kruununsa ja nyt ei ole yhtäkään seurakuntaa jäljellä. Valehtelet ja luulet omiasi, sillä kaikki seitsemän seurakuntaa ovat jäljellä ja ovat meidän omin silmin nähtävillämme, eli seurakunnat ovat vielä tässä ajassa ja seurakuntavirat ovat vielä voimassa.
Johanneksen ilmestys 3
7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'Maailmassa todella tapahtui pian Golgatan jälkeen se, mistä
jo profeetat ennustivat, kun Jumala tuhosi koko seurakuntajärjestyksen ja elämän,
kun Jeesus ei suostunutkaan Saatanan tahtoon hänen temppeliensä
herraksi vaan nousi taivaaseen, josta Henkensä kanssa etsii
valittujaan ja kutsuu heitä pois joka ainoasta portto seurakunnasta,
nminne he epäuskonsa vallassa ovat ajautuneet.
Lue Hesekielin luku 34 ja painu häpeämään epäuskoasi.
Jos sinä Filadelfian seurakunnan uskot vielä maailmassa olevan,
niin ilmoita sen osoite ja sen tämänhetkisen paimenen nimi.
Eivät ole seurakuntavirat voimassa:
"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä.
Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa.
Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (esivallan) ja papit.
Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä.
Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.
Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki.
Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muurit itkivät kohtaloaan,
yhdessä ne sortuivat."
Ja tämä tapahtui vuonna 70, kun Jumala antoi roomalaisten tehdä tämän
ruhotyön niin perusteellisesti, että Jeesuksen ennustus temppelin
tuhosta täydellisesti toteutui: "Tähän ei jää kiveä kiven päälle."- ovat tehneet
TeuvoSuni kirjoitti:
Maailmassa todella tapahtui pian Golgatan jälkeen se, mistä
jo profeetat ennustivat, kun Jumala tuhosi koko seurakuntajärjestyksen ja elämän,
yhdessä ne sortuivat."
tuhosta täydellisesti toteutui: "Tähän ei jää kiveä kiven päälle."kaikkensa, jotta Jumalan seurakunta järjestys ei saisi sijaa, eikä olisi voimassa, mutta siitä huolimatta meidän keskuudessamme on voimassa tänä päivänä tämä:
1. Korinttolaiskirje 12
1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
15 Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
16 Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
17 Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".
22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien. - nyt selityksesi
TeuvoSuni kirjoitti:
Maailmassa todella tapahtui pian Golgatan jälkeen se, mistä
yhdessä ne sortuivat."
tuhosta täydellisesti toteutui: "Tähän ei jää kiveä kiven päälle."tälle Hesekelin luvulle ja katsotaan kenen on mentävä häpeämään luulottelujaan.
Hesekiel 3
1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, syö, minkä tässä saat; syö tämä kirjakäärö, mene ja puhu Israelin heimolle".
2 Niin minä avasin suuni, ja hän antoi tämän kirjakäärön minun syödäkseni.
3 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, ravitse vatsasi ja täytä sisälmyksesi tällä kirjakääröllä, jonka minä sinulle annan". Niin minä söin, ja se oli minun suussani makea kuin hunaja.
4 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, mene nyt Israelin heimon tykö ja puhu heille minun sanani.
5 Sillä ei sinua lähetetä outokielisen ja kankeapuheisen kansan tykö, vaan Israelin heimon tykö;
6 ei monien kansojen tykö, outokielisten ja kankeapuheisten, joiden puhetta et ymmärrä. Jos niiden tykö lähettäisin sinut, he sinua kuulisivat.
7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän.
8 Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa.
9 Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."
10 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, kaikki minun sanani, jotka minä sinulle puhun, ota sydämeesi ja kuule korvillasi.
11 Ja nyt mene pakkosiirtolaisten tykö, kansasi lasten tykö; puhu heille ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra-kuulkoot he tai olkoot kuulematta."
12 Niin henki nosti minut, ja minä kuulin takaani suuren, jylisevän äänen: "Kiitetty olkoon Herran kirkkaus, siinä kussa se on!"
13 ja olentojen siipien kohinan, kun ne löivät toisiinsa, samalla pyöräin jyrinän ja suuren, jylisevän äänen.
14 Ja henki nosti minut ja otti minut, ja minä kuljin murheellisena henkeni kiivaudessa, ja Herran käsi oli väkevänä minun päälläni.
15 Ja minä tulin Tell-Aabibiin pakkosiirtolaisten tykö, jotka asuivat Kebar-joen varrella; ja siellä, missä he asuivat, minä istuin jäykistyneenä heidän keskuudessaan seitsemän päivää.
16 Mutta seitsemän päivän kuluttua tuli minulle tämä Herran sana:
17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
22 Herran käsi tuli siellä minun päälleni, ja hän sanoi minulle: "Nouse ja mene laaksoon, niin minä siellä puhuttelen sinua".
23 Niin minä nousin ja menin laaksoon, ja katso, siellä seisoi Herran kirkkaus, samankaltainen kuin kirkkaus, jonka minä olin nähnyt Kebar-joen varrella. Ja minä lankesin kasvoilleni.
24 Mutta minuun tuli henki ja nosti minut jaloilleni, ja hän puhutteli minua ja sanoi minulle: "Mene, sulkeudu sisälle huoneeseesi.
25 Ja sinä, ihmislapsi! Katso, sinut pannaan köysiin ja sidotaan niillä, niin ettet voi mennä ulos heidän keskuuteensa.
26 Ja minä tartutan sinun kielesi suusi lakeen, niin että mykistyt etkä voi olla heille nuhtelijana, sillä he ovat uppiniskainen suku.
27 Mutta kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku." ovat tehneet kirjoitti:
kaikkensa, jotta Jumalan seurakunta järjestys ei saisi sijaa, eikä olisi voimassa, mutta siitä huolimatta meidän keskuudessamme on voimassa tänä päivänä tämä:
1. Korinttolaiskirje 12
1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
15 Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
16 Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
17 Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".
22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.Miten on saanut alkunsa tämä kampanja saada ihmiset eroamaan kirkosta?
Miksi heitä ei ole kehotettu eroamaan joka ainoasta näistä lopun ajan
porttoseurakunnista, kun kerran Jumalakin siihen sanassaan kolmasti kehottaa:
Ensimmäinen kehotus vuonna 56, 6.Kor.14-7:1:
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella
ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä. Voivatko Kristus
ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin?
Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: - Minä asetun
heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa
ja he minun kansani. Siksi Herra sanoo:
- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään
saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Jumalanne
ja te olette
minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee
puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten
pyhittää elämämme kokonaan hänelle."
Toinen kehotus vuonna 61-62, Hepr.13:12-14:
"Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella
pyhittääkseen kansan
omalla verellään. Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle,
hänen häväistystään
kantaen. Eihän meillä täällä ole pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme ikävöiden
sitä kaupunkia, joka tulee."
Kolmas kehotus vuonna 96, Ilm.18:3-5:
"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman
kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan ja kaikki maailman kauppamiehet
ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi:
"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani,
ettette joutuisi
ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille,
joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti,
eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."
---
Ja tuo puhdistus on sinun itsesi tehtävä, et sitä voi edes sairaalan
siivouspalvelulla teettää. Joten alappas kaivella menneisyyttäsi; mitä
sellaisia pimeyden tekoja sinulla siellä on, joita et ole ihmisten kesken
selvittänyt, eli paljastanut omia saastaisia tekojasi vain siihen vedoten:
että kaikki me olemme vajavaisia.
Minulle niitä ei tarvitse paljastaa, mutta jos sinä Jumalan valittu,
tämän hetkisestä sydämessäsi asuvasta hengestä huolimatta, olet niin
jonakin
päivänä sinun on nöyrryttävä raamattukeskustelussakin pyytämään
anteeksi sanoja, joita olet Pyhän Hengen saaneille ihmisille auliisti
jaellut.
Oletko lukenut Jobin kirjan. Siinä on yhden ihmisen ahtaan portin taistelu.
Ensin kolmen ystävänsä ihmisoppeja vastaan hyökäten. Mutta sitten
kun Jumala lähetti hänen luokseen oman sanansaattajansa, niin jo
silloin Jobissa tapahtui raju muutos. Jokaisen kolmen ystävänsä
puheen jälkeen hän piti pitkä oman puolustuspuheenvuoronsa, mutta
kun Elihu tuli ääneen, Job vaikeni. Ja kun hän vaikeni, hän alkoikin kuulla
Jumalan puhetta ja hänen oli lopulta nöyrästi tunnustettava:
"Minä se olen. Olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joista en,
joita en käsitä - ne ovat minulle liian ihmeellisiä.
Vain korvakuulolta (korvasyyhyltä) sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet
sinut. Sen tähden häpeän puheitani ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa."
Tällaista päivää sinulle todella sydämeni pohjasta toivon. Jos et muuten
pääse menneisyyden taakoistasi eroon, niin aloita Jumalan edessä
rukoillen paasto. Silloin Jumala kyllä aloitta aivojesi kovalevyn
puhdistamisen ja kirkastamisen omaa käyttöään varten.
Näin kävi minullekin 90-luvun alussa, kun olimme vaimoni kanssa
ilmoittautuneet Suomen Lähetysseuran paastokursille heidän Orivedellä
sijaitsevaan kurssikeskukseen: Päiväkumpuun. Nyt juuri en muista oliko
se viikon vai kahden kurssi, mutta kun se päättyi sanoi Pyhä Henki:
"Jatka paastoa."
Ja niin minä jatkoin aluksi viikon hiljaisuudessa lankomiehen
kesämökillä, ja sitten vielä kotona niin että kuukausi tuli täyteen.
Ja voin vakuutta, että
vaikka Jumala on kymmenien näkyjen ja ilmestysten kautta totuuttaan
selvittänyt, niin oman itsensä sisältä löytyvän saastan paljastamiseen
tuollaista paastoa tehokkaampaa lääkettä tuskin on.nyt selityksesi kirjoitti:
tälle Hesekelin luvulle ja katsotaan kenen on mentävä häpeämään luulottelujaan.
Hesekiel 3
1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, syö, minkä tässä saat; syö tämä kirjakäärö, mene ja puhu Israelin heimolle".
2 Niin minä avasin suuni, ja hän antoi tämän kirjakäärön minun syödäkseni.
3 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, ravitse vatsasi ja täytä sisälmyksesi tällä kirjakääröllä, jonka minä sinulle annan". Niin minä söin, ja se oli minun suussani makea kuin hunaja.
4 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, mene nyt Israelin heimon tykö ja puhu heille minun sanani.
5 Sillä ei sinua lähetetä outokielisen ja kankeapuheisen kansan tykö, vaan Israelin heimon tykö;
6 ei monien kansojen tykö, outokielisten ja kankeapuheisten, joiden puhetta et ymmärrä. Jos niiden tykö lähettäisin sinut, he sinua kuulisivat.
7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän.
8 Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa.
9 Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."
10 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, kaikki minun sanani, jotka minä sinulle puhun, ota sydämeesi ja kuule korvillasi.
11 Ja nyt mene pakkosiirtolaisten tykö, kansasi lasten tykö; puhu heille ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra-kuulkoot he tai olkoot kuulematta."
12 Niin henki nosti minut, ja minä kuulin takaani suuren, jylisevän äänen: "Kiitetty olkoon Herran kirkkaus, siinä kussa se on!"
13 ja olentojen siipien kohinan, kun ne löivät toisiinsa, samalla pyöräin jyrinän ja suuren, jylisevän äänen.
14 Ja henki nosti minut ja otti minut, ja minä kuljin murheellisena henkeni kiivaudessa, ja Herran käsi oli väkevänä minun päälläni.
15 Ja minä tulin Tell-Aabibiin pakkosiirtolaisten tykö, jotka asuivat Kebar-joen varrella; ja siellä, missä he asuivat, minä istuin jäykistyneenä heidän keskuudessaan seitsemän päivää.
16 Mutta seitsemän päivän kuluttua tuli minulle tämä Herran sana:
17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
22 Herran käsi tuli siellä minun päälleni, ja hän sanoi minulle: "Nouse ja mene laaksoon, niin minä siellä puhuttelen sinua".
23 Niin minä nousin ja menin laaksoon, ja katso, siellä seisoi Herran kirkkaus, samankaltainen kuin kirkkaus, jonka minä olin nähnyt Kebar-joen varrella. Ja minä lankesin kasvoilleni.
24 Mutta minuun tuli henki ja nosti minut jaloilleni, ja hän puhutteli minua ja sanoi minulle: "Mene, sulkeudu sisälle huoneeseesi.
25 Ja sinä, ihmislapsi! Katso, sinut pannaan köysiin ja sidotaan niillä, niin ettet voi mennä ulos heidän keskuuteensa.
26 Ja minä tartutan sinun kielesi suusi lakeen, niin että mykistyt etkä voi olla heille nuhtelijana, sillä he ovat uppiniskainen suku.
27 Mutta kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."koska Juuri tuota siaa Pyhä Henki lähetti minut tämän kansan
keskelle julistamaan, eli totuutta, ja ottamaan vastaan saman,
minkä Hesekielkin sai vastaanottaa, kun Jumala hänelle puhui:
"Ihminen, sinun maanmiehesi puhuvat sinusta seinänvierillä ja
talojen ovilla ja sanovat toisilleen: 'Mennään kuulemaan, millainen
sanoma Herralta nyt on tullut.'
He tulevat miehissä luoksesi, istuvat edessäsi, niin kuin kansani
kuuluu tehdä, ja kuuntelevat sinun puhettasi. Sen mukaisesti he
eivät kuitenkaan elä. Heidän suunsa on täynnä valhetta, heidän
sydämensä on keinottelun ja voiton lumoissa.
Sinä olet heille vain kuin lemmenlaulujen laulaja, kaunisääninen ja
taitavasti soittava viihdyttäjä. He kuuntelevat puhettasi, mutta eivät
elä sen mukaan.
Mutta kun minun sanani toteutuvat - ja ne toteutuvat - he ymmärtävät,
että heidän keskellään on ollut profeetta."- profeetta?
TeuvoSuni kirjoitti:
koska Juuri tuota siaa Pyhä Henki lähetti minut tämän kansan
keskelle julistamaan, eli totuutta, ja ottamaan vastaan saman,
minkä Hesekielkin sai vastaanottaa, kun Jumala hänelle puhui:
"Ihminen, sinun maanmiehesi puhuvat sinusta seinänvierillä ja
talojen ovilla ja sanovat toisilleen: 'Mennään kuulemaan, millainen
sanoma Herralta nyt on tullut.'
He tulevat miehissä luoksesi, istuvat edessäsi, niin kuin kansani
kuuluu tehdä, ja kuuntelevat sinun puhettasi. Sen mukaisesti he
eivät kuitenkaan elä. Heidän suunsa on täynnä valhetta, heidän
sydämensä on keinottelun ja voiton lumoissa.
Sinä olet heille vain kuin lemmenlaulujen laulaja, kaunisääninen ja
taitavasti soittava viihdyttäjä. He kuuntelevat puhettasi, mutta eivät
elä sen mukaan.
Mutta kun minun sanani toteutuvat - ja ne toteutuvat - he ymmärtävät,
että heidän keskellään on ollut profeetta."Jumalan profeetta ei kumoa Jumalan Sanaa, jota sinä sen sijaan teet.
Jumalan profeetalle Sanan on kallis ja se on ajatuksissa ja suussa, mutta sinä kiellät Sanan ja väität Pyhän Hengen vetäytyneen poissa jättäen ihmiset yksinäisyyteen, ilman seurakuntaa ja seurakunta virkoja.
Sana sanoo, että yksi puu ei pala ja Sana johdattaa uskovaiset toistensa yhteyteen ja kehoittaa meitä uskovaisia kilpailemaan keskinäisen rakkauden puolesta ja tämän kaiken sinä kumoat omilla opeillasi, kuten kumoat lukemattomat muutkin Raamatun totuudet.
Sinä väität, että Raamatun opetukset olivat voimassa vain 70 vuotta Jeesuksen jälkeen, vaikka Raamattu kertoo opetusten olevan voimassa loppuun asti ja kertoo Pyhän Hengen olevan Jeesuksen omaisuus kansassa muistuttamassa kaikesta siitä, mitä Jeesus opetti. profeetta? kirjoitti:
Jumalan profeetta ei kumoa Jumalan Sanaa, jota sinä sen sijaan teet.
Jumalan profeetalle Sanan on kallis ja se on ajatuksissa ja suussa, mutta sinä kiellät Sanan ja väität Pyhän Hengen vetäytyneen poissa jättäen ihmiset yksinäisyyteen, ilman seurakuntaa ja seurakunta virkoja.
Sana sanoo, että yksi puu ei pala ja Sana johdattaa uskovaiset toistensa yhteyteen ja kehoittaa meitä uskovaisia kilpailemaan keskinäisen rakkauden puolesta ja tämän kaiken sinä kumoat omilla opeillasi, kuten kumoat lukemattomat muutkin Raamatun totuudet.
Sinä väität, että Raamatun opetukset olivat voimassa vain 70 vuotta Jeesuksen jälkeen, vaikka Raamattu kertoo opetusten olevan voimassa loppuun asti ja kertoo Pyhän Hengen olevan Jeesuksen omaisuus kansassa muistuttamassa kaikesta siitä, mitä Jeesus opetti.sellaisina, kuin Saatana on ne omaksi voitokseen muokannut,ja vielä Jumalan tahdosta:
"Jumala näet panee heidät toimimaan oman tahtonsa mukaisesti.
Siksi he myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle
siihen päivään saakka, kun Jumalan sanat toteutuvat.
Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki, joka hallitsee maan kaikkia hallitsijoita."
Ja se on Vatikaani kaikkien maailman porttoseurakuntien äiti:
"Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti!"
Portot ovat seurakuntia ja iljetykset ihmiskäsin tehtyjä
temppeleitä, joita jo Ilmestyskirjassa kutsuttiin Saatanan synagogiksi.
Miksi arvelet Johanneksen jo vuonna 90 kirjoittaneen:
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."- ei ole mitään
TeuvoSuni kirjoitti:
Miten on saanut alkunsa tämä kampanja saada ihmiset eroamaan kirkosta?
Miksi heitä ei ole kehotettu eroamaan joka ainoasta näistä lopun ajan
porttoseurakunnista, kun kerran Jumalakin siihen sanassaan kolmasti kehottaa:
Ensimmäinen kehotus vuonna 56, 6.Kor.14-7:1:
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella
ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä. Voivatko Kristus
ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin?
Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: - Minä asetun
heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa
ja he minun kansani. Siksi Herra sanoo:
- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään
saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Jumalanne
ja te olette
minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee
puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten
pyhittää elämämme kokonaan hänelle."
Toinen kehotus vuonna 61-62, Hepr.13:12-14:
"Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella
pyhittääkseen kansan
omalla verellään. Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle,
hänen häväistystään
kantaen. Eihän meillä täällä ole pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme ikävöiden
sitä kaupunkia, joka tulee."
Kolmas kehotus vuonna 96, Ilm.18:3-5:
"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman
kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan ja kaikki maailman kauppamiehet
ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi:
"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani,
ettette joutuisi
ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille,
joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti,
eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."
---
Ja tuo puhdistus on sinun itsesi tehtävä, et sitä voi edes sairaalan
siivouspalvelulla teettää. Joten alappas kaivella menneisyyttäsi; mitä
sellaisia pimeyden tekoja sinulla siellä on, joita et ole ihmisten kesken
selvittänyt, eli paljastanut omia saastaisia tekojasi vain siihen vedoten:
että kaikki me olemme vajavaisia.
Minulle niitä ei tarvitse paljastaa, mutta jos sinä Jumalan valittu,
tämän hetkisestä sydämessäsi asuvasta hengestä huolimatta, olet niin
jonakin
päivänä sinun on nöyrryttävä raamattukeskustelussakin pyytämään
anteeksi sanoja, joita olet Pyhän Hengen saaneille ihmisille auliisti
jaellut.
Oletko lukenut Jobin kirjan. Siinä on yhden ihmisen ahtaan portin taistelu.
Ensin kolmen ystävänsä ihmisoppeja vastaan hyökäten. Mutta sitten
kun Jumala lähetti hänen luokseen oman sanansaattajansa, niin jo
silloin Jobissa tapahtui raju muutos. Jokaisen kolmen ystävänsä
puheen jälkeen hän piti pitkä oman puolustuspuheenvuoronsa, mutta
kun Elihu tuli ääneen, Job vaikeni. Ja kun hän vaikeni, hän alkoikin kuulla
Jumalan puhetta ja hänen oli lopulta nöyrästi tunnustettava:
"Minä se olen. Olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joista en,
joita en käsitä - ne ovat minulle liian ihmeellisiä.
Vain korvakuulolta (korvasyyhyltä) sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet
sinut. Sen tähden häpeän puheitani ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa."
Tällaista päivää sinulle todella sydämeni pohjasta toivon. Jos et muuten
pääse menneisyyden taakoistasi eroon, niin aloita Jumalan edessä
rukoillen paasto. Silloin Jumala kyllä aloitta aivojesi kovalevyn
puhdistamisen ja kirkastamisen omaa käyttöään varten.
Näin kävi minullekin 90-luvun alussa, kun olimme vaimoni kanssa
ilmoittautuneet Suomen Lähetysseuran paastokursille heidän Orivedellä
sijaitsevaan kurssikeskukseen: Päiväkumpuun. Nyt juuri en muista oliko
se viikon vai kahden kurssi, mutta kun se päättyi sanoi Pyhä Henki:
"Jatka paastoa."
Ja niin minä jatkoin aluksi viikon hiljaisuudessa lankomiehen
kesämökillä, ja sitten vielä kotona niin että kuukausi tuli täyteen.
Ja voin vakuutta, että
vaikka Jumala on kymmenien näkyjen ja ilmestysten kautta totuuttaan
selvittänyt, niin oman itsensä sisältä löytyvän saastan paljastamiseen
tuollaista paastoa tehokkaampaa lääkettä tuskin on.mistä en kykenisi keskustelemaan, eli minä olen tullut valoon ja oikeastaan ollutkin aina valossa, sillä olen aina pelännyt ja kunnioittanut Jumalaa ja Hänen käskyjään ja se on estänyt minua tekemästä pahaa, varastamasta, valehtelemasta, pettämästä........, mutta täydellinen en ole ja siksi elän armossa ja rakkaudessa joka peittää syntien paljouden, vaikka itse en tiedostakkaan syntiä, kuten ei ole koskaan Jeesuksen omat kieltäneet tiedostavansa kaikkea syntiä sillä aina on uhri ollut kansan tiedostamattomienkin syntien edestä Jumalan edessä.
Jumala ei käske kenenkään lähteä mistään ulos, missä Jeesuksesta Herrana puhutaan ja missä Pyhän Hengen osallisuudesta opetetaan. Pilkkaajien ja kieltäjien keskuudesta Hän antaa omilleen uloslähtökäskyn ja sieltä, missä henkinen kehitys jäisi matalalle tasolle opetuksen puutteellisuuden tähden. Uskovainen ei seurakunnissa ollessaan ota lihallisilta mitään vastaan, sillä aina on lihalliset kulkeneet hengellisten keskuudessa ja vain Jumalan Pyhä Henki pitää Jeesuksen vapauttamat erossa lihallisista.
Vilja ja luste kasvat yhdessä, kunnes enkelit tulevat ja tekevät erottelutyön. - paha on valtias,
TeuvoSuni kirjoitti:
sellaisina, kuin Saatana on ne omaksi voitokseen muokannut,ja vielä Jumalan tahdosta:
"Jumala näet panee heidät toimimaan oman tahtonsa mukaisesti.
Siksi he myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle
siihen päivään saakka, kun Jumalan sanat toteutuvat.
Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki, joka hallitsee maan kaikkia hallitsijoita."
Ja se on Vatikaani kaikkien maailman porttoseurakuntien äiti:
"Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti!"
Portot ovat seurakuntia ja iljetykset ihmiskäsin tehtyjä
temppeleitä, joita jo Ilmestyskirjassa kutsuttiin Saatanan synagogiksi.
Miksi arvelet Johanneksen jo vuonna 90 kirjoittaneen:
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."sillä hänen valtaansa sinä tunnustat. Jeesuksen omaisuuskansa tunnustaa Jumalan valtaa ja siksi kohdallamme ei ole pahaa hallitsijaa.
Jumalan Poika tuli, jotta jokainen, joka uskoo Häneen saa tulla sen uskon kautta pelastukseen ja vapauteen. Aivan jokainen, sillä Jumala ei erottele ketään ja jokainen, joka tulee Jeesuksen vapauttamaksi todistaa Jumalan kaikki valtaisuudesta.
Maailmassa me olemme, mutta emme ole maailmasta ja maailmalla ei ole meihin osallisuutta, sillä tämän kaiken keskuudessa on JUMALAN SEURAKUNTA, jossa on seurakuntavirat ja järjestys voimassa ja siksi meillä on rauha ja tasapaino. paha on valtias, kirjoitti:
sillä hänen valtaansa sinä tunnustat. Jeesuksen omaisuuskansa tunnustaa Jumalan valtaa ja siksi kohdallamme ei ole pahaa hallitsijaa.
Jumalan Poika tuli, jotta jokainen, joka uskoo Häneen saa tulla sen uskon kautta pelastukseen ja vapauteen. Aivan jokainen, sillä Jumala ei erottele ketään ja jokainen, joka tulee Jeesuksen vapauttamaksi todistaa Jumalan kaikki valtaisuudesta.
Maailmassa me olemme, mutta emme ole maailmasta ja maailmalla ei ole meihin osallisuutta, sillä tämän kaiken keskuudessa on JUMALAN SEURAKUNTA, jossa on seurakuntavirat ja järjestys voimassa ja siksi meillä on rauha ja tasapaino.jo Jeesuksen eläessä, kun hänenn kirkkojensa loiston johtajuutta tarjosi:
"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi,
sillä se on annettu minun haltuuni ja minä minä voin antaa sen kenelle tahdon.
Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."
Jeesus ei kumartanut, mutta sitten kun tulivat antikristukset;
paavit, arkkipiispat, piispat metropolitat, papit ja jos jonkinlaiset
evankelistat ja saarnaajat, jotka kumarsivat, ja siksi täällä
raamattukeskustelussakin raivotaan, kun Saatanan valheet ovat tulleet
paljastetuksi.- sinä todella
TeuvoSuni kirjoitti:
jo Jeesuksen eläessä, kun hänenn kirkkojensa loiston johtajuutta tarjosi:
"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi,
sillä se on annettu minun haltuuni ja minä minä voin antaa sen kenelle tahdon.
Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."
Jeesus ei kumartanut, mutta sitten kun tulivat antikristukset;
paavit, arkkipiispat, piispat metropolitat, papit ja jos jonkinlaiset
evankelistat ja saarnaajat, jotka kumarsivat, ja siksi täällä
raamattukeskustelussakin raivotaan, kun Saatanan valheet ovat tulleet
paljastetuksi.ihmisiä noin pöljinä ja arvostelukyvyttöminä mitä kuvaa sinä annat ja uskotko sinä todella, että seurakunta ja sen virat lakkautettiin jo 70 vuoden päästä ja näin Raamatun Sanoma pilkottiin ja nyt ei sen Sanomaan voi kukaan uskoa sellaisenaan, vaan ihmisten on pääteltävä mitä uskovat ja minkä hylkäävät.
Sinä olet kyllä aikaimoinen eksyttäjä noinen luuloinesi, sillä Sana on kestänyt vuosituhanten läpi ja Sanan uskovat ovat vuosituhansien aikana vaeltaneet seurakunta yhteydessä kasvaen yhdessä Jumalan tuntemiseen.
Sinä pyrit hajottamaan lauman, eli seurakunnat, jotta ihmiset jäisivät saaliiksi metsästäjille, eli kalataisillesi Raamatun Sanan pilkaksi panijoille.
Mikä sinua vaivaa, että sinä nostat itsesi Jumalan Sanan yläpuolelle ja kerrot, että Raamatusta ei voi uskoa kuin jonkin osan vain, eli sinä jumalana hääräät täällä ja jotkut uskovat sinua.
Jumala on suuri ja pitää Sanastaan huolen ja me, jotka uskomme Sanan, juuri niin kuin se on meille annettu olemme saaneet Sanan todistuksen.
Sinun mielestäsi ihmisen pitää olla ja elää kurjuudessa, mutta JEESUS TOI ELÄMÄN JA YLTÄKYLTÄISYYDEN ja jokainen uskovainen saa sen uskon kautta omakseen, eli ELÄMÄ ON KUULIAISUUTTA JUMALAN SANALLE.
Sinua kuulevat eivät voi tavoittaa rauhaa ja tasapainoa, sillä rauhan Jumala lupasi Häntä kuuleville. Rauha ja ilo ovat hyviä Hedelmiä ja ne on luvattu kaikille, jotka kuulevat Jumalan äänen ja tämän tiedon sinä löydät molemmista Testamenteista. sinä todella kirjoitti:
ihmisiä noin pöljinä ja arvostelukyvyttöminä mitä kuvaa sinä annat ja uskotko sinä todella, että seurakunta ja sen virat lakkautettiin jo 70 vuoden päästä ja näin Raamatun Sanoma pilkottiin ja nyt ei sen Sanomaan voi kukaan uskoa sellaisenaan, vaan ihmisten on pääteltävä mitä uskovat ja minkä hylkäävät.
Sinä olet kyllä aikaimoinen eksyttäjä noinen luuloinesi, sillä Sana on kestänyt vuosituhanten läpi ja Sanan uskovat ovat vuosituhansien aikana vaeltaneet seurakunta yhteydessä kasvaen yhdessä Jumalan tuntemiseen.
Sinä pyrit hajottamaan lauman, eli seurakunnat, jotta ihmiset jäisivät saaliiksi metsästäjille, eli kalataisillesi Raamatun Sanan pilkaksi panijoille.
Mikä sinua vaivaa, että sinä nostat itsesi Jumalan Sanan yläpuolelle ja kerrot, että Raamatusta ei voi uskoa kuin jonkin osan vain, eli sinä jumalana hääräät täällä ja jotkut uskovat sinua.
Jumala on suuri ja pitää Sanastaan huolen ja me, jotka uskomme Sanan, juuri niin kuin se on meille annettu olemme saaneet Sanan todistuksen.
Sinun mielestäsi ihmisen pitää olla ja elää kurjuudessa, mutta JEESUS TOI ELÄMÄN JA YLTÄKYLTÄISYYDEN ja jokainen uskovainen saa sen uskon kautta omakseen, eli ELÄMÄ ON KUULIAISUUTTA JUMALAN SANALLE.
Sinua kuulevat eivät voi tavoittaa rauhaa ja tasapainoa, sillä rauhan Jumala lupasi Häntä kuuleville. Rauha ja ilo ovat hyviä Hedelmiä ja ne on luvattu kaikille, jotka kuulevat Jumalan äänen ja tämän tiedon sinä löydät molemmista Testamenteista.ja siksi vain harvat pelastuvat.
Kun Saatana lopullisesti maailman 300 luvulla haltuunsa sai,
jolloin ei enää ollut ainuttakaan Pyhän Hengen saanutta
keisari Konstantinusta vastustamassa, niin se palautti maailmaansa
samankaltaisen temppelijärjestelmän pappeineen ja seremonioineen,
minkä Jumala oli jo omasta käytöstä poistanut.
Miksi et usko tätäkään ilmoitusta:
"Ensimmäisellä liitolla oli siis jumalanpalvelusta koskevat
säädöksensä ja pyhäkkö maan päällä."
Uusi liitto ei näitä tarvinnut, koska Jeesuskin sanoi:
"Kuulkaa siis; teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille."
Ja Paavali todisti samaa:
"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän,
joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi
jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun."
Saatanan poikaa Antikristusta joka ainoassa ihmiskäsin tehdyssä
temppelissä, kirkossa, rukoushuoneessa ja hurmahenkien
telttamajoissa palvellaan, kuten Kristuksen Henki Johannekselle ilmoitti:
"Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee
maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä Petoa,
sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut."
Huomaa, miten hyvin Saatana matkii Jumalaa; Senkin poika sai kuolinhaavan,
kun se taivaasta maahan syöstiin.
Jeesus sai kuolinhaavan kun hänet maasta taivaaseen nostettiin.
Tällainen oli vallanvaihto, joka takasi Saatanalle sen herruuden
viedä kadotukseen kaikki totuudesta luopuneet, "koska he eivät
uskoneet totuuteen, joka olisi heidät pelastanut."
Siksi tälläkin palstalla totuus saa aikaan vain raivoa, koska:
"Iloitkaa siis, te taivaat ja te taivaiden asukkaat!
Mutta voi maata ja merta - Saatana on laskeutunut teidän
luoksenne! Se on raivon vallassa, koska se tietää, että sen aika on lyhyt."
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke633141- 1362204
- 921838
- 1651474
- 851388
- 651386
Mitä harrastuksia kaivatullasi on?
Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?731371- 691152
Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi
Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂771110Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?
Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t341048