Kummitäti pulassa!

Riksu

Mitä herkkua voisi tarjota juhlapäivänä hieman yli 1-vuotiaalle lapselle, jonka ruokarajoitukset ovat:
- ei banaania tms. hedelmiä, jotka närästävät helposti (refluksiongelman vuoksi)
- ei maitotuotteita
- sokeria saa käyttää vain hieman

Ajattelin tehdä hyytelöä mansikoista, siihenhän ei tarvita paljon sokeria. Tuleeko jollekin mieleen jokin yksinkertainen jälkiruoka? Tai mitä muuta hyytelöön voisi laittaa?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

9

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syödä

      mansikkaakaan? Ainakin mulla mansikat närästävät mulla aivan hirvittävästi.

    • mansikatkin

      ole aika vahvoja? kuten myös omena. Tee vaikka luumukiisseli. ja tee sellasesta kaurakermasta siihen vaahto. Tai osta tofu jäätelöä.

    • helpointa

      Eikö olisi helpointa kysyä vanhemmilta millasia jälkiruokia/herkkuja he ovat lapselle tarjonneet? :)

      • Riksu

        Olen kyllä kysynyt, mutta kyseessä on juhlapäivä ja haluaisin yllättää tekemällä jotain sellaista herkkua, mitä hän ei ole vielä syönyt.


      • Joo Just
        Riksu kirjoitti:

        Olen kyllä kysynyt, mutta kyseessä on juhlapäivä ja haluaisin yllättää tekemällä jotain sellaista herkkua, mitä hän ei ole vielä syönyt.

        Oletko ajatellut, että saattaa tulla ikävä yllätys? Onko kiva, jos lapsi sairastuu sun tekemästä herkusta? Ja vielä juhlapäivänä?


      • en ymmärrä
        Riksu kirjoitti:

        Olen kyllä kysynyt, mutta kyseessä on juhlapäivä ja haluaisin yllättää tekemällä jotain sellaista herkkua, mitä hän ei ole vielä syönyt.

        Miksi herkun pitäisi olla yllätys vanhemmille? Varsinkin jos on rajoitteita ruokavaliossa, niin en rupeaisi leikkimään ja tekemään jotain uutta...


      • kanssa ei leikkimistä!
        Riksu kirjoitti:

        Olen kyllä kysynyt, mutta kyseessä on juhlapäivä ja haluaisin yllättää tekemällä jotain sellaista herkkua, mitä hän ei ole vielä syönyt.

        Ei kannata ihan vain periaatteen vuoksi ruveta leikkimään ruokarajoitteisten, lasten tai aikuisten, kustannuksella.

        Kysäisepä vaikka ihan huviksesi näiltä vanhemmilta minkälainen työ on kokeilla uusia ruoka-aineita ja mitä siinä pitää ottaa huomioon.

        Eikä se yksivuotias erota juhlapäivää muusta arjesta eikä varsinkaan myöhemmin sitä muista. Ehdit kyllä lapsen ollessa vanhempi yllättää hänet monia kertoja!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe