Mitä herkkua voisi tarjota juhlapäivänä hieman yli 1-vuotiaalle lapselle, jonka ruokarajoitukset ovat:
- ei banaania tms. hedelmiä, jotka närästävät helposti (refluksiongelman vuoksi)
- ei maitotuotteita
- sokeria saa käyttää vain hieman
Ajattelin tehdä hyytelöä mansikoista, siihenhän ei tarvita paljon sokeria. Tuleeko jollekin mieleen jokin yksinkertainen jälkiruoka? Tai mitä muuta hyytelöön voisi laittaa?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Kummitäti pulassa!
9
1233
Vastaukset
- syödä
mansikkaakaan? Ainakin mulla mansikat närästävät mulla aivan hirvittävästi.
- mansikatkin
ole aika vahvoja? kuten myös omena. Tee vaikka luumukiisseli. ja tee sellasesta kaurakermasta siihen vaahto. Tai osta tofu jäätelöä.
- helpointa
Eikö olisi helpointa kysyä vanhemmilta millasia jälkiruokia/herkkuja he ovat lapselle tarjonneet? :)
- Riksu
Olen kyllä kysynyt, mutta kyseessä on juhlapäivä ja haluaisin yllättää tekemällä jotain sellaista herkkua, mitä hän ei ole vielä syönyt.
- Joo Just
Riksu kirjoitti:
Olen kyllä kysynyt, mutta kyseessä on juhlapäivä ja haluaisin yllättää tekemällä jotain sellaista herkkua, mitä hän ei ole vielä syönyt.
Oletko ajatellut, että saattaa tulla ikävä yllätys? Onko kiva, jos lapsi sairastuu sun tekemästä herkusta? Ja vielä juhlapäivänä?
- en ymmärrä
Riksu kirjoitti:
Miksi herkun pitäisi olla yllätys vanhemmille? Varsinkin jos on rajoitteita ruokavaliossa, niin en rupeaisi leikkimään ja tekemään jotain uutta...
- kanssa ei leikkimistä!
Riksu kirjoitti:
Ei kannata ihan vain periaatteen vuoksi ruveta leikkimään ruokarajoitteisten, lasten tai aikuisten, kustannuksella.
Kysäisepä vaikka ihan huviksesi näiltä vanhemmilta minkälainen työ on kokeilla uusia ruoka-aineita ja mitä siinä pitää ottaa huomioon.
Eikä se yksivuotias erota juhlapäivää muusta arjesta eikä varsinkaan myöhemmin sitä muista. Ehdit kyllä lapsen ollessa vanhempi yllättää hänet monia kertoja!
- coctailtikkuihin
- nehän syntyy terveenä...
http://web.dansukker.com/default.aspx?ID=273&ProductPage=1&ProductID=15070&GroupID=503
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986158KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495627Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei572663Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072088Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071788- 1251744
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191623Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801277- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331038