Kummitäti pulassa!

Riksu

Mitä herkkua voisi tarjota juhlapäivänä hieman yli 1-vuotiaalle lapselle, jonka ruokarajoitukset ovat:
- ei banaania tms. hedelmiä, jotka närästävät helposti (refluksiongelman vuoksi)
- ei maitotuotteita
- sokeria saa käyttää vain hieman

Ajattelin tehdä hyytelöä mansikoista, siihenhän ei tarvita paljon sokeria. Tuleeko jollekin mieleen jokin yksinkertainen jälkiruoka? Tai mitä muuta hyytelöön voisi laittaa?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

9

1273

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syödä

mansikkaakaan? Ainakin mulla mansikat närästävät mulla aivan hirvittävästi.

• mansikatkin

ole aika vahvoja? kuten myös omena. Tee vaikka luumukiisseli. ja tee sellasesta kaurakermasta siihen vaahto. Tai osta tofu jäätelöä.

• helpointa

Eikö olisi helpointa kysyä vanhemmilta millasia jälkiruokia/herkkuja he ovat lapselle tarjonneet? :)

• Riksu

Olen kyllä kysynyt, mutta kyseessä on juhlapäivä ja haluaisin yllättää tekemällä jotain sellaista herkkua, mitä hän ei ole vielä syönyt.

• Joo Just
        Riksu kirjoitti:

Olen kyllä kysynyt, mutta kyseessä on juhlapäivä ja haluaisin yllättää tekemällä jotain sellaista herkkua, mitä hän ei ole vielä syönyt.

Oletko ajatellut, että saattaa tulla ikävä yllätys? Onko kiva, jos lapsi sairastuu sun tekemästä herkusta? Ja vielä juhlapäivänä?

• en ymmärrä
        Riksu kirjoitti:

Miksi herkun pitäisi olla yllätys vanhemmille? Varsinkin jos on rajoitteita ruokavaliossa, niin en rupeaisi leikkimään ja tekemään jotain uutta...

• kanssa ei leikkimistä!
        Riksu kirjoitti:

Ei kannata ihan vain periaatteen vuoksi ruveta leikkimään ruokarajoitteisten, lasten tai aikuisten, kustannuksella.

Kysäisepä vaikka ihan huviksesi näiltä vanhemmilta minkälainen työ on kokeilla uusia ruoka-aineita ja mitä siinä pitää ottaa huomioon.

Eikä se yksivuotias erota juhlapäivää muusta arjesta eikä varsinkaan myöhemmin sitä muista. Ehdit kyllä lapsen ollessa vanhempi yllättää hänet monia kertoja!

• nehän syntyy terveenä...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2300
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      26
      954
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      902
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      568
      830
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      728
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      25
      624
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      64
      606
    Aihe