ADACin tiellejättämistilastot ja uusien autojen (2007) sijoitukset:
PIKKUAUTOT
parhaat:
1. Nissan Micra 0,7
2. Mitsubishi Colt 1,2
3. BMW Mini 1,4
4. Renault Clio 1,6
4. Smart Fortwo 1,6
Huonoimmat:
1. Kia Picanto 9,7
2. Hyundai Getz 9,3
3. Toyota Yaris 9,1
4. Ford Fiesta 6,8
5. Honda Jazz 6,6
PIENI KESKILUOKKA
Parhaat:
1. MB A 2,1
1. BMW 1 2,3
3. Ford Focus 2,6
4. MB B 2,7
4. Mazda 3 2,7
Huonoimmat:
1. Seat Leon/Toledo 6,1
2. Toyota Auris/Corolla 5,5
2. Citroen C4 5,5
4. Honda Civic 5,2
5. VW Golf/Bora 4,6
ISO KESKILUOKKA
Parhaat:
1. BMW 3 1,4
2. Audi A4 2,5
3. Opel Vectra 3,0
4. MB C 3,4
5. Peugeot 407/Volvo 40/50 3,5
Huonoimmat:
1. Toyota Avensis 7,1
2. Scoda Octavia 6
3. Ford Mondeo 5,0
4. VW Passat 4,6
5. Mazda 4,2
Mitäs ootte mieltä? Minusta tilato on ennakko-odotusten mukainen.
ADAC ja uudet
18
1063
Vastaukset
- Mie vuan
Minua eivät tuollaistet tilastot ole koskaan jaksaneet kiinnostaa.
- Here we ho again...
Aloittajan tilasto oli muuten hyvä, mutta hieman puutteellinen ja valikoiva, joten tässä koko tilasto:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin tilastot ja vikaindeksit/1135235841545
Joillain merkeillä luotettvuus suorastaan romahtaa auton vähänkin ikääntyessä.- linkitit
Tuossa ensimmäisessä vääristellyssä versiossa oma autoni näytti oikein hyvältä. Todellisuudessa siitä näyttää tulevan Opel aika nopsasti.
- näin kävi
linkitit kirjoitti:
Tuossa ensimmäisessä vääristellyssä versiossa oma autoni näytti oikein hyvältä. Todellisuudessa siitä näyttää tulevan Opel aika nopsasti.
minullekkin :(
- melkein kaikista
Tuossa taulukossa on aika monilla riveillä kaksi erilaista autoa joilla on vain sama nimi.
Tämä on aika yksinkertainen syy sille miksi luotettavuus näyttäisi romahtaneen kun uutena tai parivuotiaana listan kärkeen yltänyt auto putoaakin yhtäkkiä listan pohjalle tietyn iän jälkeen.
Monille tuli varmaan yllätyksenä se että esson paarin nurkkapöydässä maailman ylivertaisimmaksi ja luotettavimmaksi ajokiksi tiedetyt anjovikset ja korollat/naurikset sijoittuivat yllättävän heikosti kun ruvetaan keräämään ihan faktatietoakin.
Vähän enemmän autoista tietävät ovat hieman vaivautuneena perustelleet tojotan hankintaa sillä että "no onhan nämä ominaisuudet aika onnettomia, materiaalit halvan oloisia, pellit ruostuu kolmessa vuodessa ja muotoilu tosi pliisua mutta kun tää on niiiiiiiiiin luotettava ja se on mulle tärkeintä". Nyt pitää näidenkin keksiä ihan uusi perustelu. - tulkinta
melkein kaikista kirjoitti:
Tuossa taulukossa on aika monilla riveillä kaksi erilaista autoa joilla on vain sama nimi.
Tämä on aika yksinkertainen syy sille miksi luotettavuus näyttäisi romahtaneen kun uutena tai parivuotiaana listan kärkeen yltänyt auto putoaakin yhtäkkiä listan pohjalle tietyn iän jälkeen.
Monille tuli varmaan yllätyksenä se että esson paarin nurkkapöydässä maailman ylivertaisimmaksi ja luotettavimmaksi ajokiksi tiedetyt anjovikset ja korollat/naurikset sijoittuivat yllättävän heikosti kun ruvetaan keräämään ihan faktatietoakin.
Vähän enemmän autoista tietävät ovat hieman vaivautuneena perustelleet tojotan hankintaa sillä että "no onhan nämä ominaisuudet aika onnettomia, materiaalit halvan oloisia, pellit ruostuu kolmessa vuodessa ja muotoilu tosi pliisua mutta kun tää on niiiiiiiiiin luotettava ja se on mulle tärkeintä". Nyt pitää näidenkin keksiä ihan uusi perustelu.Toyotat näyttävät kyllä minusta menestyvän erinomaisesti.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin tilastot ja vikaindeksit/1135235841545
Mutta minä vaihdoin kyllä Toyotaan sen takia että se oli ominaisuuksiltaan paras ja parhaan näköinen. Huippuimago ja luotettavuus olivat vain lisänannaa. - huonoimpien joukossa
tulkinta kirjoitti:
Toyotat näyttävät kyllä minusta menestyvän erinomaisesti.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin tilastot ja vikaindeksit/1135235841545
Mutta minä vaihdoin kyllä Toyotaan sen takia että se oli ominaisuuksiltaan paras ja parhaan näköinen. Huippuimago ja luotettavuus olivat vain lisänannaa.kun puhuttiin uusista autoista, niin tojotahan on juuri tuossa taulukossa huonoin merkki kaikista!
2007 mallin tojotat (yaris, korolla/nauris ja anjovis) sijoittuivat omassa luokassaan kolmen huonoimman kärkeen ja suomessa ylistetty anjovis oli oman luokkansa epäluotettavin auto niin 2006 kuin 2007 mallisenakin.
Vasta kolmen- neljän vuoden takaiset anjovikset sijoittuvat hyvin mutta ne vuosimallit olivat aikoinaan uutenakin listan parhaita joten parin viime vuoden aikana on tojo on suorastaan romahtanut luotettavuustaulukoissa. - olevan
huonoimpien joukossa kirjoitti:
kun puhuttiin uusista autoista, niin tojotahan on juuri tuossa taulukossa huonoin merkki kaikista!
2007 mallin tojotat (yaris, korolla/nauris ja anjovis) sijoittuivat omassa luokassaan kolmen huonoimman kärkeen ja suomessa ylistetty anjovis oli oman luokkansa epäluotettavin auto niin 2006 kuin 2007 mallisenakin.
Vasta kolmen- neljän vuoden takaiset anjovikset sijoittuvat hyvin mutta ne vuosimallit olivat aikoinaan uutenakin listan parhaita joten parin viime vuoden aikana on tojo on suorastaan romahtanut luotettavuustaulukoissa.Uusissa autoissa ei ole teknisiä vikoja vaan satunnaislukugeneraattorin tuottamia polttoaineen loppumisia, renkaanpuhkeamisia ym.
Iän kanssa tulevat ne vaikeudet jotka myös katsastusvikatilastoissa näkyvät. Mitä enemmän autoille ikää tulee sen selkeämmin muut autot tippuvat Toyotien kyydistä. - ei välttämäti, ei
olevan kirjoitti:
Uusissa autoissa ei ole teknisiä vikoja vaan satunnaislukugeneraattorin tuottamia polttoaineen loppumisia, renkaanpuhkeamisia ym.
Iän kanssa tulevat ne vaikeudet jotka myös katsastusvikatilastoissa näkyvät. Mitä enemmän autoille ikää tulee sen selkeämmin muut autot tippuvat Toyotien kyydistä.Tuolta alhaaltahan on luettavissa, että näitä tilastoja on tehty vuodesta 1978 lähtien.
Sieltä on myös luettavissa, että Toyota ja Mercedes ovat keskenään aika tasapäisessä taistossa 30v:n tilastoinnin jälkeen.. elikkäs Toytota johtaa mersua vain parilla pisteellä, ollen tilaston ykkönen ja mersu on parin pointsin erolla tilaston kakkosena...
Miten käy siis tulevaisuudessa, jos mersu palaa takaisin yhtä tehokkaaseen laadunvalvontaan kuin sillä oli 70-80-luvuilla? - ipuna
ei välttämäti, ei kirjoitti:
Tuolta alhaaltahan on luettavissa, että näitä tilastoja on tehty vuodesta 1978 lähtien.
Sieltä on myös luettavissa, että Toyota ja Mercedes ovat keskenään aika tasapäisessä taistossa 30v:n tilastoinnin jälkeen.. elikkäs Toytota johtaa mersua vain parilla pisteellä, ollen tilaston ykkönen ja mersu on parin pointsin erolla tilaston kakkosena...
Miten käy siis tulevaisuudessa, jos mersu palaa takaisin yhtä tehokkaaseen laadunvalvontaan kuin sillä oli 70-80-luvuilla?http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin parhaat ja huonoimmat kautta aikojen/1135235861622
ei välttämäti, ei kirjoitti:
Tuolta alhaaltahan on luettavissa, että näitä tilastoja on tehty vuodesta 1978 lähtien.
Sieltä on myös luettavissa, että Toyota ja Mercedes ovat keskenään aika tasapäisessä taistossa 30v:n tilastoinnin jälkeen.. elikkäs Toytota johtaa mersua vain parilla pisteellä, ollen tilaston ykkönen ja mersu on parin pointsin erolla tilaston kakkosena...
Miten käy siis tulevaisuudessa, jos mersu palaa takaisin yhtä tehokkaaseen laadunvalvontaan kuin sillä oli 70-80-luvuilla?..olisi, että Mersu kipuaisi Toyotan ohi?
Olisi minusta suotavaa, että auto, joka on kaksi kertaa kalliimpi, olisikin piirun verran kestävämpikin.
Tyhjänpäiväsin tilasto mitä nykypäivänä
voidaan tilastoida. ADAC:n on pakko eit-
tää edes jotain, jossa saksalainen, turk-
kilaisten tekemä auto sijoituu jollakin
hyväksyttävällä tavalla.
Ennen vanhaan, 50 vuotta sitten, asiat
olivat kuulema noin, auto oli hyvä ja
luotettava, jos se ei jättänyt tielle
tai kaasutinta ei tarvinnut purkaa kesken
matkan.
Tuossa tilastossa ei kerrota mitään esim.
siitä, että taksimersuista vaihdetaan
ruostuneet ovat alle kahdessa vuodessa,
tai että ovilukitukset ei toimi, tai toimi-
vat sitten omaan tahtiin, niin että avaimet
jäävät sisään jne. jne. jne.
Pitää olla miljoonaotanta, että saadaan
yleensä tilastoon edes joku tielle jättänyt
auto, joten käytänössä ei mitään merkitystä.
Kyllä ne aivan muut "jokapäiväiset" viat
ottavat autoilijaa päähän.
Ja marjat eivät ole happamia tälläkään
kertaa, sillä käyttämäni autot ovat keikkuneet
tuon tilaston kärjessä jatkuvasti.
Tätä mieltä olen.- juupaitjoo
jos vaihdetaan mersusta ovet alle kahdessa vuodessa..takuuseenhan ne silloin menee.
- naruttaja
Tuohon listaan oli tarkoituksella blokattu vain ihan uudet autot jotta se näyttäisi hyvältä saksalaisille. Ei niistä vielä uutena kai ovet ole mätiä?
Sitten kun katsoo tätä täydellistä listaa niin surkealta näyttää E-sarjan Mersukin vuodelta 2002.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin tilastot ja vikaindeksit/1135235841545
- hei haloo sentään!
Onko sakumakkaroilla ihan kaikki kotona kun Focus sijoitetaan sekä pieneen että suureen keskiluokkaan?
Kaiken huipuksi se isoon keskiluokkaan sijoitettu, volvon maskilla varustettu, focus on noista selvästi pienempi koska siitä piti poistaa puolet focuksen taka- ja tavaratilasta ettei auto veisi asiakkaita "isolta" V70 volvolta jonka edellinen malli oli oikeasti aika ahdas.- on täysin persiistä edelleen
Ihan sama Audin A4 kohdalla, kuuluu tilojen puolesta alempaan keskiluokkaan, samoin kuin pikkuvolvotkin (S&V40/50).
Tällaisia epäjohdonmukaisuuksia on vaikka kuinka...
Mondeo isompi kuin V70... C5 puuttuu kokonaan vaikka niitä myydään euroopassa erittäin paljon... Vectra isompi kuin V70... BMW3 sarja kuuluisi pienempään keskiluokkaan... octavia pienempään luokkaan golffisisarensa kanssa.
Oikeastaan typerää, että koko keskiluokka on jaettu kahtia. Käyttäsivät metrimittaa näihin perus henkilöautojen luokitteluihin mieluummin: 0-3,8m / 3,8-4,5m / 4,5m - 5,5m, maasturit ja muut spesiaalit erikseen.
... ja muitakin ekana vuonna 2007.
Väittäisin, että tuohon ekan vuoden surkeaan tilastosijoitukseen löytyy joku muu syy, kuin laadun yllättävä romahtaminen.- R#1
Ihan sama, jos tulee merkintä tilastoon on se käyttäjälle varmasti negatiivinen tapahtuma joka tapauksessa.
Ihan turha selitellä renkaiden rikkoutumisella tms, pistäköön valmistaja paremmat ensiasennusrenkaan seuraavalla kerralla ja ehkä se naula taittuu vähän toisella tavalla osuessaan eikä mene kudoksen läpi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672096
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142002- 991409
- 1201403
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4551248- 69986
- 49881
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä223780Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa354759