ADAC ja uudet

autot...

ADACin tiellejättämistilastot ja uusien autojen (2007) sijoitukset:

PIKKUAUTOT
parhaat:
1. Nissan Micra 0,7
2. Mitsubishi Colt 1,2
3. BMW Mini 1,4
4. Renault Clio 1,6
4. Smart Fortwo 1,6

Huonoimmat:
1. Kia Picanto 9,7
2. Hyundai Getz 9,3
3. Toyota Yaris 9,1
4. Ford Fiesta 6,8
5. Honda Jazz 6,6

PIENI KESKILUOKKA
Parhaat:
1. MB A 2,1
1. BMW 1 2,3
3. Ford Focus 2,6
4. MB B 2,7
4. Mazda 3 2,7

Huonoimmat:
1. Seat Leon/Toledo 6,1
2. Toyota Auris/Corolla 5,5
2. Citroen C4 5,5
4. Honda Civic 5,2
5. VW Golf/Bora 4,6

ISO KESKILUOKKA
Parhaat:
1. BMW 3 1,4
2. Audi A4 2,5
3. Opel Vectra 3,0
4. MB C 3,4
5. Peugeot 407/Volvo 40/50 3,5

Huonoimmat:
1. Toyota Avensis 7,1
2. Scoda Octavia 6
3. Ford Mondeo 5,0
4. VW Passat 4,6
5. Mazda 4,2

Mitäs ootte mieltä? Minusta tilato on ennakko-odotusten mukainen.

18

1063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vuan

      Minua eivät tuollaistet tilastot ole koskaan jaksaneet kiinnostaa.

    • Here we ho again...
      • linkitit

        Tuossa ensimmäisessä vääristellyssä versiossa oma autoni näytti oikein hyvältä. Todellisuudessa siitä näyttää tulevan Opel aika nopsasti.


      • näin kävi
        linkitit kirjoitti:

        Tuossa ensimmäisessä vääristellyssä versiossa oma autoni näytti oikein hyvältä. Todellisuudessa siitä näyttää tulevan Opel aika nopsasti.

        minullekkin :(


      • melkein kaikista

        Tuossa taulukossa on aika monilla riveillä kaksi erilaista autoa joilla on vain sama nimi.

        Tämä on aika yksinkertainen syy sille miksi luotettavuus näyttäisi romahtaneen kun uutena tai parivuotiaana listan kärkeen yltänyt auto putoaakin yhtäkkiä listan pohjalle tietyn iän jälkeen.

        Monille tuli varmaan yllätyksenä se että esson paarin nurkkapöydässä maailman ylivertaisimmaksi ja luotettavimmaksi ajokiksi tiedetyt anjovikset ja korollat/naurikset sijoittuivat yllättävän heikosti kun ruvetaan keräämään ihan faktatietoakin.

        Vähän enemmän autoista tietävät ovat hieman vaivautuneena perustelleet tojotan hankintaa sillä että "no onhan nämä ominaisuudet aika onnettomia, materiaalit halvan oloisia, pellit ruostuu kolmessa vuodessa ja muotoilu tosi pliisua mutta kun tää on niiiiiiiiiin luotettava ja se on mulle tärkeintä". Nyt pitää näidenkin keksiä ihan uusi perustelu.


      • tulkinta
        melkein kaikista kirjoitti:

        Tuossa taulukossa on aika monilla riveillä kaksi erilaista autoa joilla on vain sama nimi.

        Tämä on aika yksinkertainen syy sille miksi luotettavuus näyttäisi romahtaneen kun uutena tai parivuotiaana listan kärkeen yltänyt auto putoaakin yhtäkkiä listan pohjalle tietyn iän jälkeen.

        Monille tuli varmaan yllätyksenä se että esson paarin nurkkapöydässä maailman ylivertaisimmaksi ja luotettavimmaksi ajokiksi tiedetyt anjovikset ja korollat/naurikset sijoittuivat yllättävän heikosti kun ruvetaan keräämään ihan faktatietoakin.

        Vähän enemmän autoista tietävät ovat hieman vaivautuneena perustelleet tojotan hankintaa sillä että "no onhan nämä ominaisuudet aika onnettomia, materiaalit halvan oloisia, pellit ruostuu kolmessa vuodessa ja muotoilu tosi pliisua mutta kun tää on niiiiiiiiiin luotettava ja se on mulle tärkeintä". Nyt pitää näidenkin keksiä ihan uusi perustelu.

        Toyotat näyttävät kyllä minusta menestyvän erinomaisesti.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin tilastot ja vikaindeksit/1135235841545

        Mutta minä vaihdoin kyllä Toyotaan sen takia että se oli ominaisuuksiltaan paras ja parhaan näköinen. Huippuimago ja luotettavuus olivat vain lisänannaa.


      • huonoimpien joukossa
        tulkinta kirjoitti:

        Toyotat näyttävät kyllä minusta menestyvän erinomaisesti.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin tilastot ja vikaindeksit/1135235841545

        Mutta minä vaihdoin kyllä Toyotaan sen takia että se oli ominaisuuksiltaan paras ja parhaan näköinen. Huippuimago ja luotettavuus olivat vain lisänannaa.

        kun puhuttiin uusista autoista, niin tojotahan on juuri tuossa taulukossa huonoin merkki kaikista!

        2007 mallin tojotat (yaris, korolla/nauris ja anjovis) sijoittuivat omassa luokassaan kolmen huonoimman kärkeen ja suomessa ylistetty anjovis oli oman luokkansa epäluotettavin auto niin 2006 kuin 2007 mallisenakin.

        Vasta kolmen- neljän vuoden takaiset anjovikset sijoittuvat hyvin mutta ne vuosimallit olivat aikoinaan uutenakin listan parhaita joten parin viime vuoden aikana on tojo on suorastaan romahtanut luotettavuustaulukoissa.


      • olevan
        huonoimpien joukossa kirjoitti:

        kun puhuttiin uusista autoista, niin tojotahan on juuri tuossa taulukossa huonoin merkki kaikista!

        2007 mallin tojotat (yaris, korolla/nauris ja anjovis) sijoittuivat omassa luokassaan kolmen huonoimman kärkeen ja suomessa ylistetty anjovis oli oman luokkansa epäluotettavin auto niin 2006 kuin 2007 mallisenakin.

        Vasta kolmen- neljän vuoden takaiset anjovikset sijoittuvat hyvin mutta ne vuosimallit olivat aikoinaan uutenakin listan parhaita joten parin viime vuoden aikana on tojo on suorastaan romahtanut luotettavuustaulukoissa.

        Uusissa autoissa ei ole teknisiä vikoja vaan satunnaislukugeneraattorin tuottamia polttoaineen loppumisia, renkaanpuhkeamisia ym.

        Iän kanssa tulevat ne vaikeudet jotka myös katsastusvikatilastoissa näkyvät. Mitä enemmän autoille ikää tulee sen selkeämmin muut autot tippuvat Toyotien kyydistä.


      • ei välttämäti, ei
        olevan kirjoitti:

        Uusissa autoissa ei ole teknisiä vikoja vaan satunnaislukugeneraattorin tuottamia polttoaineen loppumisia, renkaanpuhkeamisia ym.

        Iän kanssa tulevat ne vaikeudet jotka myös katsastusvikatilastoissa näkyvät. Mitä enemmän autoille ikää tulee sen selkeämmin muut autot tippuvat Toyotien kyydistä.

        Tuolta alhaaltahan on luettavissa, että näitä tilastoja on tehty vuodesta 1978 lähtien.
        Sieltä on myös luettavissa, että Toyota ja Mercedes ovat keskenään aika tasapäisessä taistossa 30v:n tilastoinnin jälkeen.. elikkäs Toytota johtaa mersua vain parilla pisteellä, ollen tilaston ykkönen ja mersu on parin pointsin erolla tilaston kakkosena...
        Miten käy siis tulevaisuudessa, jos mersu palaa takaisin yhtä tehokkaaseen laadunvalvontaan kuin sillä oli 70-80-luvuilla?


      • ipuna
        ei välttämäti, ei kirjoitti:

        Tuolta alhaaltahan on luettavissa, että näitä tilastoja on tehty vuodesta 1978 lähtien.
        Sieltä on myös luettavissa, että Toyota ja Mercedes ovat keskenään aika tasapäisessä taistossa 30v:n tilastoinnin jälkeen.. elikkäs Toytota johtaa mersua vain parilla pisteellä, ollen tilaston ykkönen ja mersu on parin pointsin erolla tilaston kakkosena...
        Miten käy siis tulevaisuudessa, jos mersu palaa takaisin yhtä tehokkaaseen laadunvalvontaan kuin sillä oli 70-80-luvuilla?

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin parhaat ja huonoimmat kautta aikojen/1135235861622


      • ei välttämäti, ei kirjoitti:

        Tuolta alhaaltahan on luettavissa, että näitä tilastoja on tehty vuodesta 1978 lähtien.
        Sieltä on myös luettavissa, että Toyota ja Mercedes ovat keskenään aika tasapäisessä taistossa 30v:n tilastoinnin jälkeen.. elikkäs Toytota johtaa mersua vain parilla pisteellä, ollen tilaston ykkönen ja mersu on parin pointsin erolla tilaston kakkosena...
        Miten käy siis tulevaisuudessa, jos mersu palaa takaisin yhtä tehokkaaseen laadunvalvontaan kuin sillä oli 70-80-luvuilla?

        ..olisi, että Mersu kipuaisi Toyotan ohi?

        Olisi minusta suotavaa, että auto, joka on kaksi kertaa kalliimpi, olisikin piirun verran kestävämpikin.


    • Tyhjänpäiväsin tilasto mitä nykypäivänä
      voidaan tilastoida. ADAC:n on pakko eit-
      tää edes jotain, jossa saksalainen, turk-
      kilaisten tekemä auto sijoituu jollakin
      hyväksyttävällä tavalla.

      Ennen vanhaan, 50 vuotta sitten, asiat
      olivat kuulema noin, auto oli hyvä ja
      luotettava, jos se ei jättänyt tielle
      tai kaasutinta ei tarvinnut purkaa kesken
      matkan.

      Tuossa tilastossa ei kerrota mitään esim.
      siitä, että taksimersuista vaihdetaan
      ruostuneet ovat alle kahdessa vuodessa,
      tai että ovilukitukset ei toimi, tai toimi-
      vat sitten omaan tahtiin, niin että avaimet
      jäävät sisään jne. jne. jne.

      Pitää olla miljoonaotanta, että saadaan
      yleensä tilastoon edes joku tielle jättänyt
      auto, joten käytänössä ei mitään merkitystä.

      Kyllä ne aivan muut "jokapäiväiset" viat
      ottavat autoilijaa päähän.

      Ja marjat eivät ole happamia tälläkään
      kertaa, sillä käyttämäni autot ovat keikkuneet
      tuon tilaston kärjessä jatkuvasti.

      Tätä mieltä olen.

      • juupaitjoo

        jos vaihdetaan mersusta ovet alle kahdessa vuodessa..takuuseenhan ne silloin menee.


      • naruttaja

    • hei haloo sentään!

      Onko sakumakkaroilla ihan kaikki kotona kun Focus sijoitetaan sekä pieneen että suureen keskiluokkaan?

      Kaiken huipuksi se isoon keskiluokkaan sijoitettu, volvon maskilla varustettu, focus on noista selvästi pienempi koska siitä piti poistaa puolet focuksen taka- ja tavaratilasta ettei auto veisi asiakkaita "isolta" V70 volvolta jonka edellinen malli oli oikeasti aika ahdas.

      • on täysin persiistä edelleen

        Ihan sama Audin A4 kohdalla, kuuluu tilojen puolesta alempaan keskiluokkaan, samoin kuin pikkuvolvotkin (S&V40/50).
        Tällaisia epäjohdonmukaisuuksia on vaikka kuinka...
        Mondeo isompi kuin V70... C5 puuttuu kokonaan vaikka niitä myydään euroopassa erittäin paljon... Vectra isompi kuin V70... BMW3 sarja kuuluisi pienempään keskiluokkaan... octavia pienempään luokkaan golffisisarensa kanssa.
        Oikeastaan typerää, että koko keskiluokka on jaettu kahtia. Käyttäsivät metrimittaa näihin perus henkilöautojen luokitteluihin mieluummin: 0-3,8m / 3,8-4,5m / 4,5m - 5,5m, maasturit ja muut spesiaalit erikseen.


    • ... ja muitakin ekana vuonna 2007.

      Väittäisin, että tuohon ekan vuoden surkeaan tilastosijoitukseen löytyy joku muu syy, kuin laadun yllättävä romahtaminen.

      • R#1

        Ihan sama, jos tulee merkintä tilastoon on se käyttäjälle varmasti negatiivinen tapahtuma joka tapauksessa.
        Ihan turha selitellä renkaiden rikkoutumisella tms, pistäköön valmistaja paremmat ensiasennusrenkaan seuraavalla kerralla ja ehkä se naula taittuu vähän toisella tavalla osuessaan eikä mene kudoksen läpi


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

      Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      167
      2096
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2002
    3. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1409
    4. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1403
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

      Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      455
      1248
    6. Lakkaa haaveilemasta.

      Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      69
      986
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      881
    8. Ois kiva nähdä

      Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

      Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      223
      780
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

      Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      354
      759
    Aihe