Asiakkaat ravintolassa...

tyhmiä asiakkaita

Miten voi olla niin typeriä asiakkaita. Tai ihmisiä? Ensin tilataan vaikkapa juustohampurilainen ja sitten kun sellainen tuodaan pöytään niin silmät kirkkaina väitetään että "en mä ainaskaan nyt TOLLASTA tilannu".

Toinen vaihtoehto seurueessa esimerkiksi on se, ettei muisteta mitä tilattiin. "Niin mä varmaan tilasin sen paistetun kuhan mut en mä kyllä muista ku mietin sitä pippuripihviäki".

Voisitteko ihmiset OIKEASTI muistaa oman tilauksenne.

Kolmas todennäköinen tapahtuma on, että seurueelle kaupataan vaikkapa annos lettuja omenahillolla ja kukaan ei muista sellaista tilanneensa. Sitten kun kaikki muut seurueesta ovat saaneet oman jälkkärinsä, joku Uuno toteaa että "jaa, taisin mä tilata ne letut omenahillolla".

11

1200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on oikeus valita

      asikkaansa ja myös velvollisuus huolehtia siitä, etteivät asiakkaat päihdy liikaa tarjotuista alkoholijuomista. Moista muistamattomuutta en oikein osaa selittää muulla, kuin liiallisella alkoholinkäytöllä...

      Ps. Jokaisessa antamassasi esimerkissä kyse oli saman asian variaatioista, eli siitä, ettei asiakas muista tekemänsä tilauksen sisältöä...

      • ole oikeus

        Vaikka kuinka sanotaan, että ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa niin se ei käytännössä ole totta.

        On totta, että ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa kaikista terveistä suomalaisista ihmisistä. Jos väität muuta niin olet väärässä.

        Älkää ymmärtäkö väärin, en ole rasisti, mutta miettikää jos esim portsari perustelee romaanille, tummalle afrikkalaiselle,liikuntarajoitteiselle tai homolle, että et ole tervetullut tänne, koska meillä on oikeusvalita asiakkaamme.

        Mitenkähän vähemmistöön kuuluva sitten tämän asian ottaa? Ei hyvin ja rasismi nousee heti esiin.

        Tuo koskee itseasiassa kaikkia paikkoja, ei pelkästään ravintoloita.


    • tarjoilija tekee

      jos on vaikeuksia muistaa pöytiin tehdyt tilaukset? Harvemmin asiakkaat keskenään paikkoja saati pöytiä vaihtaa, joten ravintolan kädettömyyttä myös, jos ei pysy näpeissä kuka tilasi mitäkin. Eräs syypää voi myös olla ruokalistat, varsinkin paikoissa, joissa samasta annoksesta on useita eri variaatiota (vaihtoehtoja täytteille, perunoille, kastikkeille,... ties mille), sekä nimeämiskäytäntö vähemmän tuttujen ruokien kanssa. Siinä voi sen tunnin ruokaa odottaneena joutua jo hieman miettimään, minkä yhdistelmän tilasikaan.

      • jos on....

        roudaaja,joka pelkästään vie niitä annoksia pöytään ja ainoa tieto, mitä on, on pöydän numero ja annosten määrä? Tiedän montakin ravintolaa, jossa kesätyöntekijät tekevät tällaista.

        Kyllä mä nyt ainakin muistan mitä ruokaa tilaan ravintolassa. Ei voi olla niin laho pää.


      • todella huono veto
        jos on.... kirjoitti:

        roudaaja,joka pelkästään vie niitä annoksia pöytään ja ainoa tieto, mitä on, on pöydän numero ja annosten määrä? Tiedän montakin ravintolaa, jossa kesätyöntekijät tekevät tällaista.

        Kyllä mä nyt ainakin muistan mitä ruokaa tilaan ravintolassa. Ei voi olla niin laho pää.

        Huono tarjoilija on huono tarjoilija, ja suoraan ravintolan moka, ellei tilapäistyöläisensä pysty toimimaan kuten tarjoilijalta voi normaalitilanteessa odottaa. Entä, jos joku tilaa vaikka lisää juomista kun ruoat on tuotu pöytään, pitääkö kutsua paikalle toinen henkilö ottamaan tilaus vastaan? Tosi hieno systeemi, joo.

        Helpottaisi se ravintolankin toimimista, jos pöydille ja istumapaikoille on selkeä systeemi, että tietävät kenelle oletusarvoisesti tilauksen vie, samalla hoituu myös laskutus ilman jälkikäteen selvittelyjä, että mitäs kukin pöydässä ruokaillut mahtoi oikein tilatakaan (on käynyt _monesti_ ilman mitään ylimääräistä säätöä asiakkaan puolelta). Helppoa ja yksinkertaista, liekö sitten joku ammattiylpeys, mikä estää noinkin ilmeistä asiaa ottamasta käyttöön. Viimeksi kun ravintolassa kävin (meitä oli pöydässä kaksi), niin tarjoilija ei muistanut kummin päin tilaukset menivät. Asiasta ei tietysti isompaa numeroa, koska muistettiin kyllä itse, mutta ihan ajatuksena, että jos tuollaisessa alkaa jo livetä (paikka ei edes ollut mitenkään täynnä), niin mitä sitten kun niitä asiakkaita on vaikka tuplasti... Varmaan valitetaan täällä, kuinka tarjoilijan työ on stressaavaa, sen sijaan, että opettelisi itselleen sopivan kuvion, millä muistaa aina (ja voi vaikka tarvittaessa tarkastaa), ettei tarvitsisi (ainakaan sillä) stressata.


    • En halua puuttua mitenkään itse asiaasi, mutta sitä haluan kommentoida, että asiakkaasi eivät ole "typeriä", "Uunoja" tai että "Voisitteko ihmiset OIKEASTI muistaa oman tilauksenne" olisi oikea vaatimus palveluhenkilökunnalta esitettäväksi.

      Ravintolan pöydässä istuu monenlaisia asiakkaita - myös niitä, jotka eivät aina muista, mitä ovat lopultakaan tilanneet. Salin puolella sitävastoin tulee olla vain yhdenlaisia ihmisiä - asiakaspalvelijoita, joiden tehtävänä ei ole kommentoida asiakkaittensa sieluntilaa vaan palvella parhaansa mukaan.

      Viestistäsi käy ilmi, että olet töissä ravintolassa salin puolella. Toivottavasti olet vain kesäapu, joka aikoo kahden viikon kokemuksen valaisemana muuttaa maailman hetkessä. Muussa tapauksessa olet tehnyt väärän ammatinvalinnan.

      • Anonyymi

        Turpa kiinni. Ei se vttu ole tarjoilijan syytä jos asiakas on vaan niin vtun tyhmä.


    • ...sinun...

      ...kaltaistesi ala-arvoisten "työntekijöiden" vuoksi niin moni ravitsemusliike menestyy huonosti.

      Vaihda oitis alaa!

      • Anonyymi

        Mitä huumeita käytät? Tarjoilijoiden on syytä vaihtaa alaa kun asiakas ei muista omia tilauksia. Voi vttu mikä idiootti sinä olet.


    • valtavaa

      millainen megamoukka olet!

      • ilpokuningas

        Ravintoloit tosiaan on monenmoisia. On ravintoloita joissa ruoat tilataan kassalla ja saadaan lappu käteen ja sen kanssa koko perhe/seurue änkee pöytään tai kahteen. Siinä vaiheessa ei auta tarjoilijan ammattitaito/muisti tai mikään lippulappu kun keittiöstä nousee ruoka ja sitä on kolme eri tarjoilijaa kantamassa pöytään, kukaan muu kuin asiakkaat itse eivät voi tietää mitä ruokaa ovat tilanneet ja siinävaiheessa iskee todellisuus. 50% (sumittainen arvio, ei perustu mihinkään faktaan) asiakkaista ei tiedä minkä annoksen on tilannut ja se saa kokin Vihaiseksi kun on muutakin tekemistä kuin ihmetellä "että eikö sitä annosta mennytkään kun sekin oli tilannu muistaakseen kanaa riisillä eikä eikä pippuripihviä", Kerpele


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2088
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      155
      1616
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe