Kuinkahan kauan tumma sokerisiirappi säilyy syötävänä? Parasta ennen päiväys oli puoli vuotta sitten... Ei kai se pilaantunut kuitenkaan ole, ehkei vain yhtä hyvää ja rakenne voinut kärsiä?
En yhtään tiedä, millaiselta hyvän siirapin pitäisi haista tai näyttää...
Siirapin säilyvyys?
4
15550
Vastaukset
- säilynee
lähes ikuisesti.
Jos siinä ei näy mitään muuta väriä kuin siirapin ruskeaa, niin se lienee vielä ok. Maista ihan pientä määrä, ja jos maku on kunnossa niin sitten se on käypää. Se on voinut kyllä hieman kiinteytyä, jos siitä on haihtunut vettä säilytysen aikana.- säilyy hyvin
jopa vuosikausia, sehän on sokeria. Notkistuu kyllä, kun lievästi lämmittää vaikka vesihauteessa. Säilytys kuivassa paikassa valolta suojattuna. Yleensähän se olikin sellaisessa paksussa ruskeassa pahvipakkauksessa.
Erinomaista taas kun tulee kaalikääryleaika ja kahvi- ynnä maustekakkuihin sopii.
Mummulassa oli siirappia joka oli ostettu joskus v.1988 ja ihan hyvin toimivaa oli, kun teimme viime kesänä kääryleitä.
- ei näin
"En yhtään tiedä, millaiselta hyvän siirapin pitäisi haista tai näyttää..."
Älä nyt helvetissä sitten käytä sitä. Mistä voit tietää, että se on pilaantunutta (jos on) jos et tiedä edes millaista sen pitäs olla...??- tosinoviisi
No niinpä, siksipä juuri asiaa täällä kysyn. :) En ikinä sitä käytä (siirappipurkki on perua vanhalta kämppikseltä), joten en ole sitä ikinä ainakaan haistellut. Tietysti tiedän suurin piirtein, miltä sen pitäisi näyttää. Mutta veikkasin, ettei sokeriliemi kovin herkästi pilaannu, ja sainkin siihen sitten varmistuksen, kiitos ystävällisen vastauksen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703