pakatettu lasagne

maissi1

Haluaisin tarjota lasagnea(tuorepastalevyistä) juhlissa ja ajattelin pakastaa sen etukäteen. Olisiko parempi tehdä kastikkeet ja pakastaa ne ja koota ja paistaa juhlapäivänä vai paistaa ja pakastaa koko homma?

6

4231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Tee soossit valmiiksi JÄÄKAAPPIIN.
      Kokoa ja paista lasagne juhlapäivänä, mieluumin niin ettei sitä enää tarvitse uudelleen alkaa lämmittelemään.

Lasagnellehan riittä uunissa ( n 190 astetta) sellaset 45 minuuttia.

ja vielä ... lasagne vaan paranee, jos se "kootaan" jonkin aikaa ennen uuniin laittoa.

• a.p.

Joo, se voisi olla turvallisinta. Olen vain töissä vielä edellisenä päivänä joten ajattelin että jos voisi tehdä soossit pakkaseen vaikka edellisenä vkl.. Mutta täytyy tehdä ne vaikka torstaina. Kyllähän ne lauantaihin säilyy. Uuniin vain ei mahdu kuin yksi vuoka kerrallaan. Täytynee paistaa ensin yksi ja antaa sen vetäytyä folion alla. Sillä lailla ne saa suht' peräkkäin tarjolle..

• myydäänkö jossain

tuorepastalasagnelevyjä? Vai aiotko ne ihan itse veivata?
      Aika urakan olet valinnut, sillä esikeitetyistä lasagnelevyistä tulee yhtä hyvää ja voi pakastaa koko homman etukäteen. Ottaa vain sulaan ja lämmittää uunissa.

• vanha kokki

Reilut kaksitoista kiloa lasagnea ja tänään laitoin vuoat pakasteeseen. Sieltä ne otetaan juhannuksena yhtenä päiväruokana ja lämmitetään sulatuksen jälkeen. Näin olen tehnyt perinteisesti jo monet vuodet. Sain juuri kebap grillin valmiiksi joten yhtenä päivänä vieraamme saavat puuhiilillä paistettua döner kebapia. Täytyy teroittaa 75 senttinen veitsi, että saa leikattua nättiä siivua, Juhannus on vain kerran vuodessa, joulu on joka vuosi.

• a.p.

• pakastaa....
        a.p. kirjoitti:

Kyllä niitä tuorepastalevyjä myydään, ainakin Helsingissä. Reseptin löysin ruokala.netistä. http://ruokala.iltasanomat.fi/Public/Ruokalatv?func=show_rec&id=266
        Täytyypä miettiä josko sitä uskaltais kuitenkin pakastaa sen vaikka vain viikoksi, vaikka vain soossit. Pääsisi helpommalla.

Kaupassa myydään nykyään pastalevyjä, joita käyttämällä lasagne tulee 20 minuutissa valmiiksi. Ainakin Barillalla on näitä.

Soossit voi tehdä vaikka pariakin päivää aikaisemmin valmiiksi jääkaappiin odottamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5836
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      3842
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3333
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2778
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2242
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2197
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162