Luuleeko naiset tosiaan,

että mies haluaa enää nykypäivänä jälkikasvua? Jos imee edes murto-osan siitä tiedosta mitä tarjolla on, ni kuka hullu sitä ny ehdoin tahdoin itteensä kuseen viittii laittaa? Mieshän tekee lapsia siksku se haluu pitää sen naisen minkä kanssa on, ei siihen mitään muuta syytä ole. Mut sitte tulee yövalvomiset , kakkavaipparumbat yms. ja akka laittaa miehen tekemään sen duunin, koska se on muuten paska isä, vastuunpakoilija ja pelkuri. Ja tämä huono isä juttu sitten kuulutetaan kaikille tutuille ja tuntemattomille.

Vähemmästäki kyllästyy.

162

4517

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • la.ra

vai valehtelevatko vain? Järjestään, jokainen?

• Ei ehkä ihan jokainen, poikkeuksia saattaa olla olemassa ja onkin olemassa, mäkin tiedän yhden.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ei ehkä ihan jokainen, poikkeuksia saattaa olla olemassa ja onkin olemassa, mäkin tiedän yhden.

kyllä musta helpomminkin eroon pääsee.

Tässä asiassa en ymmärrä miehen logiikkaa. Paitsi jos ne kaikki vain haluavat erota.

• la.ra kirjoitti:

kyllä musta helpomminkin eroon pääsee.

Tässä asiassa en ymmärrä miehen logiikkaa. Paitsi jos ne kaikki vain haluavat erota.

eihän kukaan nainen voi ymmärtää, koska miehet järjestään valehtelee.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

eihän kukaan nainen voi ymmärtää, koska miehet järjestään valehtelee.

soopaa suollat tänään.

• ihanaa..
        la.ra kirjoitti:

soopaa suollat tänään.

siitä kuhertelemaan. Sovitte täydellisesti toisillenne

• Oivallus.
        ihanaa.. kirjoitti:

siitä kuhertelemaan. Sovitte täydellisesti toisillenne

ML:n Mertala ja Vanhanen!

• meni teoria metsään.

• harkinnu

frendin kaa et mennään käymään Tuusulan aarniometsissä ja jo menomatkalla dösassa kehuta rellestetään kaikille kanssamatkustajille et tässä on sellanen survivor kaksikko, joka selviää vaikka missä ja esitellään pulleina sveitsin armeijan linkkaria ja kilon vyyhtiä jeesusteippiä. Heti kun bussikuski jättää meidät pysäkille et vasta metsä siintää edessäpäin panikoidutaan ja soitetaan helikopperi hakemaan meidät pois ja metsälintuja hätistää lentoon metsässä kaikuva huuto "äiti tuu pyyhkimään". Kun pelastushenkilökunta saapuu paikalle tottakai väitetään et hyvä ettei näännytty tänne karviaispehkon viereen ja kaverilla viuhottaa hampaiden välistä kurren häntä (ei todellakaan kiinni saatu vaan kaveri vaan sattu kaatumaan sen päälle). Poliisit kun haastattelee onnikkakuskia ja se kertoo et vasta vartti sittenhän mä noi töhöt tänne jätin, me sanotaan kovaan ääneen toi setä valehtelee.

• harkinnu kirjoitti:

frendin kaa et mennään käymään Tuusulan aarniometsissä ja jo menomatkalla dösassa kehuta rellestetään kaikille kanssamatkustajille et tässä on sellanen survivor kaksikko, joka selviää vaikka missä ja esitellään pulleina sveitsin armeijan linkkaria ja kilon vyyhtiä jeesusteippiä. Heti kun bussikuski jättää meidät pysäkille et vasta metsä siintää edessäpäin panikoidutaan ja soitetaan helikopperi hakemaan meidät pois ja metsälintuja hätistää lentoon metsässä kaikuva huuto "äiti tuu pyyhkimään". Kun pelastushenkilökunta saapuu paikalle tottakai väitetään et hyvä ettei näännytty tänne karviaispehkon viereen ja kaverilla viuhottaa hampaiden välistä kurren häntä (ei todellakaan kiinni saatu vaan kaveri vaan sattu kaatumaan sen päälle). Poliisit kun haastattelee onnikkakuskia ja se kertoo et vasta vartti sittenhän mä noi töhöt tänne jätin, me sanotaan kovaan ääneen toi setä valehtelee.

ettette (onks tää sana?) joudu natiivien pataan: ne voi tehdä teistä siskonmakkarakeittoa.

• toinen uhoava isukki

baaaahhh...

Tarvitseeko sitä kullia kastella siellä naisessa niin hanakkaasti, jos ei pieneen mieleen juolahda raskaaksi tulemisen vaara?

Naisten vika!!! Huudetaan kuorossa!!! Munaa on antaa metri tolkulla, kun miestä itseä himottaa.
      Mutta oottakaas vaan, nainen tulee raskaaksi alkaa miehillä sellainen kukkokiekuu kaakatus ettei yksikään kanamainen nainen edes kykene samaan suoritukseen.

• Tä?

Et edes tarkota tota. Eikä se aivan noin oikeassa elämässä mene. Sähän väität nyt, että oikeasti miehet eivät halua lapsia, eivät välitä niistä, eivätkä näinollen rakasta lapsiaan?

Oliko sulla kenties hankala isäsuhde?

• Isät rakastaa lapsiaan tietenkin, siis pääsääntöisesti, mutta isän rakkaus on erilaista kuin äidin rakkaus.

Ja mä sanoisin vielä niin, että isän rakkaus alkaa näkyä vasta kun lapsi on vaippaiän ohittanu. Eli, sen jälkeen kun lapsi alkaa tajuta jotain. Mut yleensähän sitä keretään erota ennen sitä.

• -ukko-
        relaxed_eyes kirjoitti:

Isät rakastaa lapsiaan tietenkin, siis pääsääntöisesti, mutta isän rakkaus on erilaista kuin äidin rakkaus.

Ja mä sanoisin vielä niin, että isän rakkaus alkaa näkyä vasta kun lapsi on vaippaiän ohittanu. Eli, sen jälkeen kun lapsi alkaa tajuta jotain. Mut yleensähän sitä keretään erota ennen sitä.

isiä, jotka odottelevat sopivaa hetkeä jolloin alkaa rakastaa lastaan. Itselle se on vieras tapa, mutta useampi tuttu mies on ollut sellainen, että pikkuvauva ja vielä alle kouluikäinenkin on heille aika ilmaa. Sitten kun lapsi alkaa puhua, tai kun sen ajattelu on kehittynyt loogisen kaskustelun asteelle, mies alkaa myös kiinnostua lapsesta. Outoa.
        Oliskohan se niin, että ne miehet ei osaa "hoitaa" lasta, mutta sitten kun sen kanssa voi "tehdä" asioita, niin se mies osaa olla paremmin lapsen kanssa?

• sanon mä.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Isät rakastaa lapsiaan tietenkin, siis pääsääntöisesti, mutta isän rakkaus on erilaista kuin äidin rakkaus.

Ei voi muuta sanoa.

• En tiedä muista miehistä. Mulle riittää tieto, että oma mies aidosti haluaa niitä lapsia myös itsensä takia.

Miehiäkin on erilaisia. Kuten myös naisia.

• ;)))

kuin mennä kontilleen rellun eteen. Ihan innoissasi olit kukkomiehenkin edessä...vai olikse kännisekoilua...

• ;))) kirjoitti:

kuin mennä kontilleen rellun eteen. Ihan innoissasi olit kukkomiehenkin edessä...vai olikse kännisekoilua...

Ei nyt auennut sun viestis pointti.

• täältä varmasti
        ;))) kirjoitti:

löytyy Aurinkoa auttamaan ;)

• ;)))
        Aurinko79 kirjoitti:

Ei nyt auennut sun viestis pointti.

Niinku kukkis halus sut kontilleen eteensä, niin olit heti menossa mukana. Toinen oli fredi sua pitämässä hyvänä... nyt sun kandeis ottaa vielä rellu messiin...

• varmaan
        ;))) kirjoitti:

Niinku kukkis halus sut kontilleen eteensä, niin olit heti menossa mukana. Toinen oli fredi sua pitämässä hyvänä... nyt sun kandeis ottaa vielä rellu messiin...

osallistua sohvapöydän ja sun haarojen välissä käytävään toimenpiteeseen... ;)

• ;))) kirjoitti:

siitä ku Kukkis ja Fredu piti mulle hemmotteluillan joskus kauan kauan sitte? Siinä mitään konttausjuttuja ollut, jotain kaakaon tarjoilua.

Tuo ei taida nyt kuitenkaan liittyä tähän ko. aiheeseen oikein mitenkään, mutta kiitos muistin virkistämisestä.

• ;)))
        Aurinko79 kirjoitti:

siitä ku Kukkis ja Fredu piti mulle hemmotteluillan joskus kauan kauan sitte? Siinä mitään konttausjuttuja ollut, jotain kaakaon tarjoilua.

Tuo ei taida nyt kuitenkaan liittyä tähän ko. aiheeseen oikein mitenkään, mutta kiitos muistin virkistämisestä.

että unohdetaan se kohtaus... ;)

• ;))) kirjoitti:

että unohdetaan se kohtaus... ;)

Ei sitä unohtaa tartte, sehän oli kiva juttu. En nyt edelleenkään ymmärrä, miten tuollaset aikoja sitte tapahtuneet höpöttelyt liittyy itse aiheeseen mutta sulla on varmaan jokin erittäin pätevä selitys sille miks näet aiheelliseksi ottaa tuollasia mukaan tähän keskusteluun.

• ;)))
        Aurinko79 kirjoitti:

Ei sitä unohtaa tartte, sehän oli kiva juttu. En nyt edelleenkään ymmärrä, miten tuollaset aikoja sitte tapahtuneet höpöttelyt liittyy itse aiheeseen mutta sulla on varmaan jokin erittäin pätevä selitys sille miks näet aiheelliseksi ottaa tuollasia mukaan tähän keskusteluun.

jos ei haittaa. Kukkis halus sut kontilleen eteensä ja kikattelit innoissas.

• kokemusta on

Ja sitten kun sen lapsen äiti alkaa kyllästyttään, mennään vieraisiin.

• jossain vaiheessa kertoa omille lapsilles tämän:

"Mieshän tekee lapsia siksku se haluu pitää sen naisen minkä kanssa on, ei siihen mitään muuta syytä ole."

• kiukuttelevat isät

suoltaa kaiken typerän suustaan lapsilleen

• asian ytimen, eli sen, että kannattaa odottaa miehen alotetta asian suhteen.

• relaxed_eyes kirjoitti:

asian ytimen, eli sen, että kannattaa odottaa miehen alotetta asian suhteen.

Kaikki naiset neuvoo kuitenkin painostamaan miestä, kunnes se antaa periksi.

ei tajuu.

• Richartti kirjoitti:

Mut olenpahan ainaki sit sanonu.

>Kaikki naiset neuvoo kuitenkin painostamaan miestä, kunnes se antaa periksi.

Juuri noinhan se menee. Osaks tuon vuoks mä tämän alotuksenki tein. Ja kukaan nainen ei usko tätä edes todeksi, mut en mä sitäkään kyl ihmettele.

• Papeete1
        Richartti kirjoitti:

Ja mies painosti mua niin kauan kunnes annoin periksi.. eli n. 2 viikkoa. Taustalla todellakin oli naisen sitominen itseensä :)

Mut olenpahan ainaki sit sanonu.

>Kaikki naiset neuvoo kuitenkin painostamaan miestä, kunnes se antaa periksi.

Juuri noinhan se menee. Osaks tuon vuoks mä tämän alotuksenki tein. Ja kukaan nainen ei usko tätä edes todeksi, mut en mä sitäkään kyl ihmettele.

kaikki naiset ei painosta miehiä lastenhankintaan enkä mä muista koskaan kuulleeni yhdeltäkään naiselta neuvoa painostaa miestä tässä asiassa. Jotkut miehet haluaa lapsia aivan omaehtoisesti.

Miks sä puhut tästä kuin sun käsitys olis yleismaailmallinen totuus?

• Aurinko79 kirjoitti:

kaikki naiset ei painosta miehiä lastenhankintaan enkä mä muista koskaan kuulleeni yhdeltäkään naiselta neuvoa painostaa miestä tässä asiassa. Jotkut miehet haluaa lapsia aivan omaehtoisesti.

Miks sä puhut tästä kuin sun käsitys olis yleismaailmallinen totuus?

Jotkut miehet tosiaan haluaa niitä lapsia omaehtoisesti.

>Miks sä puhut tästä kuin sun käsitys olis yleismaailmallinen totuus?

Enskan lisäks kukaan toinen mies ei oo tätä mun käsitystä kokonaan kieltäny. Oikeessakin elämässä vain yks mies on mun kanssa eri linjoilla.

Enskan lisäks kukaan toinen mies ei oo tätä mun käsitystä kokonaan kieltäny. Oikeessakin elämässä vain yks mies on mun kanssa eri linjoilla.

Minkä takia te niitä lapsia sitten siitätte jos ette niitä alunperin oikeastaan halunneetkaan? Eikö voi vain pistää johtoja poikki jos lastensaanti on miehille noin mahdottoman vastenmielistä?

Tässä ketjussa on tähän saakka lisäkseni kirjoittanut tunnistettavasti kaksi miestä: Tumma Kauris ja Richartti, joista kumpikaan ei ymmärtääkseni ole allekirjoittanut tätä väitettä(mikä nyt on aika ymmärrettävää, ottaen huomioon sen järjettömyyden):

"Mieshän tekee lapsia siksku se haluu pitää sen naisen minkä kanssa on, ei siihen mitään muuta syytä ole."

Se, että joku vastaa viestiisi "positiivisella" tavalla ei tarkoita sitä, että vastaaja olisi kanssasi samaa mieltä.

Eli toisin sanoen, väitteesi totuusarvo on miesten kohdalla tällä hetkellä nolla. Lue tarkkaan mitä ihmiset kirjoittaa ja tee sitten yleistyksiä.

• Aurinko79 kirjoitti:

Minkä takia te niitä lapsia sitten siitätte jos ette niitä alunperin oikeastaan halunneetkaan? Eikö voi vain pistää johtoja poikki jos lastensaanti on miehille noin mahdottoman vastenmielistä?

olis edes hetken hiljaa.

olis edes hetken hiljaa.

teillä keinot saada akka hiljaseks...

Jollei akkaa saa hiljaseks muilla keinoilla ku panemalla se paksuks niin voi miettiä onko parinvalinnassa joku mennyt vähän persiilleen...

• Aurinko79 kirjoitti:

teillä keinot saada akka hiljaseks...

Jollei akkaa saa hiljaseks muilla keinoilla ku panemalla se paksuks niin voi miettiä onko parinvalinnassa joku mennyt vähän persiilleen...

Ja iso osahan sitä sitte eroaa. Nii-i, säkin kuitenkin miesten kanssa olet seurustellu, niin kuinka moni niistä on ottanut omaehtoisesti lasten hankinnan puheeksi?

Ja iso osahan sitä sitte eroaa. Nii-i, säkin kuitenkin miesten kanssa olet seurustellu, niin kuinka moni niistä on ottanut omaehtoisesti lasten hankinnan puheeksi?

Ja se yksi on se kenen kanssa mä niitä lapsia sitten joskus toivottavasti saankin. Muiden miesten kanssa en koskaan ehtinyt sen syvällisempiin keskusteluihin lapsista ja niiden hankinnasta vaan ne keskustelut jäi aika yleisluontoisiks.

En mä jaksa alkaa suostuttelemaan aikuista miestä isäks tai muutenkaan vinkumaan. Helpompaa valita sellainen yksilö, jolle lapsensaaminen on yhtä suuri toive kuin mulle.

• :))
        Papeete1 kirjoitti:

Ja mies painosti mua niin kauan kunnes annoin periksi.. eli n. 2 viikkoa. Taustalla todellakin oli naisen sitominen itseensä :)

Oletko sä Papu tosiaan noin naurettava? Et suostu vastaamaan RE:n aloitukseen, koska teillä on "sanaton sopimus" ettette vastaile toistenne aloituksiin, mutta kuitenkin muuten osallistut ketjuun!

LOL

• :))
        :)) kirjoitti:

Oletko sä Papu tosiaan noin naurettava? Et suostu vastaamaan RE:n aloitukseen, koska teillä on "sanaton sopimus" ettette vastaile toistenne aloituksiin, mutta kuitenkin muuten osallistut ketjuun!

LOL

nyt sinne ammattiauttajalle valittamaan.

LOL

• Papeete1
        :)) kirjoitti:

LOL

Nikkis. En vastannut sille suoraan vaan tein kuten sekin ja vastasin toiselle sen ketjussa. Eli ihan samalla tavalla kuin sekin tekee :)

• että-
        Papeete1 kirjoitti:

Nikkis. En vastannut sille suoraan vaan tein kuten sekin ja vastasin toiselle sen ketjussa. Eli ihan samalla tavalla kuin sekin tekee :)

aina kun joku kommentoi sille vähemmän-mairittelevasti, niin kyseessä on joku rekattu puskassa... Säälittävää. Tuliko Papuselle mieleen että täällä kirjoittelee paljon sellaisiakin jotka eivät ole koskaan rekkautuneet?

• Papeete1
        että- kirjoitti:

aina kun joku kommentoi sille vähemmän-mairittelevasti, niin kyseessä on joku rekattu puskassa... Säälittävää. Tuliko Papuselle mieleen että täällä kirjoittelee paljon sellaisiakin jotka eivät ole koskaan rekkautuneet?

Toden totta, muttei pelkästeen mun puolelta :)

• sun puolelta:
        Papeete1 kirjoitti:

Toden totta, muttei pelkästeen mun puolelta :)

jos et sen vertaa tajua

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Jos mä olisin noin toiminut, niin mulla olisi ainakin 3 kersaa, joita niiden äiti ei halunnut.

Sitäkö tässä nyt haetaan? Miksi ihmeessä?

• la.ra kirjoitti:

Jos mä olisin noin toiminut, niin mulla olisi ainakin 3 kersaa, joita niiden äiti ei halunnut.

perhe perustetaan omien halujen kustannuksella, ei itsekkäistä syistä.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

perhe perustetaan omien halujen kustannuksella, ei itsekkäistä syistä.

Jos toinen haluaa ja toinen ei, niin eikö siinä mennä nimenomaan toisen itsekkäiden tarpeiden mukaan, jos niitä muksuja hankitaan?

Mä pidätän oikeuden olla sitä mieltä, että lapsella on oikeus tulla maailmaan haluttuna.

• la.ra kirjoitti:

..ja vieläpä tyytyväisenä. Hyvää hyvyyttään se antaa naiselle sen mitä se eniten haluaa, eli sen lapsen. => Kas noin mies muuttui naisten silmissä munattomaksi luuseriksi ja vaikka miksi... täyspaskahan tuommoinen mies on.

• la.ra kirjoitti:

Jos toinen haluaa ja toinen ei, niin eikö siinä mennä nimenomaan toisen itsekkäiden tarpeiden mukaan, jos niitä muksuja hankitaan?

Mä pidätän oikeuden olla sitä mieltä, että lapsella on oikeus tulla maailmaan haluttuna.

samahan se ny on tuleeko se lapsi haluttuna vaiko ei, kukaan ei oo vielä kuitenkaan tulematta jääny. Koska pääsääntöisesti toinen osapuoli parisuhteesta sitä lasta haluaa ja toinen pitää siihen kuitenkin käännyttää, ni oikeudenmukaista on silloin mennä niin, että se joka sen sinappikoneen ihan välttämättä haluaa, ni se sen silloin ottaa hoitaakseen, eikä valita, vaan hoitaa hommansa, eikä sysää sitä hommaansa sen niskoille, joka piti siihen suostutella. Yleensä se vauvakuumeinen sattuu olla nainen. Enkä väitä, etteikö vauvakuumeisia miehiä olis, mut yleensä se on nainen.

Mut ohan se niin hienoo, kun niitä molempien osapuolten haluamia erolapsia on Suomessakin niin vähän, eikö vaan? Molemmat on yhdessätuumin halunneet perustaa perheen ja tehdä kaikkensa sen koossapysymisen eteen.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

samahan se ny on tuleeko se lapsi haluttuna vaiko ei, kukaan ei oo vielä kuitenkaan tulematta jääny. Koska pääsääntöisesti toinen osapuoli parisuhteesta sitä lasta haluaa ja toinen pitää siihen kuitenkin käännyttää, ni oikeudenmukaista on silloin mennä niin, että se joka sen sinappikoneen ihan välttämättä haluaa, ni se sen silloin ottaa hoitaakseen, eikä valita, vaan hoitaa hommansa, eikä sysää sitä hommaansa sen niskoille, joka piti siihen suostutella. Yleensä se vauvakuumeinen sattuu olla nainen. Enkä väitä, etteikö vauvakuumeisia miehiä olis, mut yleensä se on nainen.

Mut ohan se niin hienoo, kun niitä molempien osapuolten haluamia erolapsia on Suomessakin niin vähän, eikö vaan? Molemmat on yhdessätuumin halunneet perustaa perheen ja tehdä kaikkensa sen koossapysymisen eteen.

Musta on oikeudenmukaisempaa suurimpaa osaa kohtaan, että mennään sen mukaan, joka EI halua.

Toi, että se, joka sen halus, niin hoitaa myös -ajatusmaailma sotii aika pahasti sitä vastaan, mitä mä käsitän lapsen oikeutena. Lapsella kun pitää olla oikeus molempiin vanhempiin. Ja minkälaisen parisuhdemallin se lapselle antaa, jos toinen vanhempi avoimesti näyttää, ettei koskaan lasta halunnut, mutta halusi säilyttää säännöllisen pillunsaantinsa ja siksi on pilttikin olemassa?

Kyllä sä vaan muuten tuossa aloituksessasi väitit, ettei vauvakuumeisia miehiä ole olemassa.

• la.ra
        Richartti kirjoitti:

..ja vieläpä tyytyväisenä. Hyvää hyvyyttään se antaa naiselle sen mitä se eniten haluaa, eli sen lapsen. => Kas noin mies muuttui naisten silmissä munattomaksi luuseriksi ja vaikka miksi... täyspaskahan tuommoinen mies on.

mäpä kysyinkin sitä, että miksi ne miehet valehtelevat haluavansa lapsia, jos ja kun tietävät, että nainen ei halua?

Jos kumpikaan osapuoli ei halua, niin miksi toisen pitää valehdella ja ero on edessä, kun sen sijaan voisi elää yksimielisinä happily ever after? Relaxin mukaan se on sitä miehen logiikkaa, jota naisen ei kuulukaan ymmärtää ja pakko sanoa, että tämä ketju ei ole viisastuttanut minua vieläkään pätkän vertaa.
        Sillä jos logiikasta puhutaan, niin eikö sen pitäisi olla LOOGISTA?

• la.ra kirjoitti:

Musta on oikeudenmukaisempaa suurimpaa osaa kohtaan, että mennään sen mukaan, joka EI halua.

Toi, että se, joka sen halus, niin hoitaa myös -ajatusmaailma sotii aika pahasti sitä vastaan, mitä mä käsitän lapsen oikeutena. Lapsella kun pitää olla oikeus molempiin vanhempiin. Ja minkälaisen parisuhdemallin se lapselle antaa, jos toinen vanhempi avoimesti näyttää, ettei koskaan lasta halunnut, mutta halusi säilyttää säännöllisen pillunsaantinsa ja siksi on pilttikin olemassa?

Kyllä sä vaan muuten tuossa aloituksessasi väitit, ettei vauvakuumeisia miehiä ole olemassa.

ni lapsi on lahja jonka mies antaa naiselle. Alle kaksvitosista, tai alle kolmikymppisistä miehistä 80%:a ei tahdo lapsia ja 99%:a ei ole valmiita isäksi. Eli, ne joista pitäis niitä isiä tulla. Jotta voi sanoo, ettei vauvakuumeisia miehiä ole olemassa kuin poikkeustapauksissa. Eikä oo mikään tilasto, vaan ainoastaan mutu.

Kuka on puhunut mitään siitä, että se pitäis sille lapselle avoimesti näyttää, ettei sitä ole halunnut? Kyllä sitä ny joku rääpy pitää asioissa olla.

• la.ra kirjoitti:

mäpä kysyinkin sitä, että miksi ne miehet valehtelevat haluavansa lapsia, jos ja kun tietävät, että nainen ei halua?

Jos kumpikaan osapuoli ei halua, niin miksi toisen pitää valehdella ja ero on edessä, kun sen sijaan voisi elää yksimielisinä happily ever after? Relaxin mukaan se on sitä miehen logiikkaa, jota naisen ei kuulukaan ymmärtää ja pakko sanoa, että tämä ketju ei ole viisastuttanut minua vieläkään pätkän vertaa.
        Sillä jos logiikasta puhutaan, niin eikö sen pitäisi olla LOOGISTA?

>miksi ne miehet valehtelevat haluavansa lapsia, jos ja kun tietävät, että nainen ei halua?

Jos sitä naista ei muuten koe saavansa sidotuksi, ni se pitää pukata paksuksi.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

>miksi ne miehet valehtelevat haluavansa lapsia, jos ja kun tietävät, että nainen ei halua?

kannattaisi pikemminkin olla hiljaa ja tökätä kortsua neulalla kuin alkaa keskustella asiasta..? Mä en kyllä usko, että miehet yleensä tai edes suurin osa olisi noin tyhmiä.

Ja sitten kun mies jää kiinni pikku juonestaan, niin hänhän on sun teorian mukaan velvollinen syöttämään, vaihtamaan vaipat ja valvomaan jne, eikö? Eikö toi nyt ole yhdestä naisesta aika kova hinta?

nainen pitää saada sidotuksi? Eikö olis paljon kivempi olla kun nainen pysyis siinä vierellä ihan omasta vapaasta tahdostaan?

Onhan se nyt nähty ettei lapsi "riitä" sitomaan ihmisiä toisiinsa, vaan se tulee jostain muualta.

• la.ra kirjoitti:

kannattaisi pikemminkin olla hiljaa ja tökätä kortsua neulalla kuin alkaa keskustella asiasta..? Mä en kyllä usko, että miehet yleensä tai edes suurin osa olisi noin tyhmiä.

Ja sitten kun mies jää kiinni pikku juonestaan, niin hänhän on sun teorian mukaan velvollinen syöttämään, vaihtamaan vaipat ja valvomaan jne, eikö? Eikö toi nyt ole yhdestä naisesta aika kova hinta?

jos kieroilee, ni ei jää koskaan kiinni. Oikeastihan se nainen sitä lasta haluskin. ;P

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

ni lapsi on lahja jonka mies antaa naiselle. Alle kaksvitosista, tai alle kolmikymppisistä miehistä 80%:a ei tahdo lapsia ja 99%:a ei ole valmiita isäksi. Eli, ne joista pitäis niitä isiä tulla. Jotta voi sanoo, ettei vauvakuumeisia miehiä ole olemassa kuin poikkeustapauksissa. Eikä oo mikään tilasto, vaan ainoastaan mutu.

Kuka on puhunut mitään siitä, että se pitäis sille lapselle avoimesti näyttää, ettei sitä ole halunnut? Kyllä sitä ny joku rääpy pitää asioissa olla.

että valehdellakin pitää? Ei jumakauta...

Ja jos lapsi on lahja, niin pakkoko sitä on saatana tyrkyttää? Halutut ja toivotut lahjat ovat paljon parempia.

Toi toimii yhtä hyvin kuin hyttyskarkoite.

Varmasti monet.... korjaan osa näistä miehistä, jotka välttämättä haluavat lapsia luulevat, että se lasten tekeminen automaattisesti sitouttaa naisen parisuhteeseen ja hellan ääreen tms.

• la.ra kirjoitti:

...korjaan siis joillakin miehillä tuo ajattelu ei pelaa ihan loppuun saakka. Ei ainakaan niillä, jotka sairaalloisen mustasukkaisuuden vuoksi pykää niitä tenavia pitääkseen naisen kotona. Sairas mieli teettää joillakin kummallisia tempauksia.

• Aurinko79 kirjoitti:

nainen pitää saada sidotuksi? Eikö olis paljon kivempi olla kun nainen pysyis siinä vierellä ihan omasta vapaasta tahdostaan?

Onhan se nyt nähty ettei lapsi "riitä" sitomaan ihmisiä toisiinsa, vaan se tulee jostain muualta.

Nainen ei omista miestä. Ei sille mitään mahda, että nainen on miehen mielestä miehen omaisuutta. Ohan se tietty mukava lisä siihen jos se nainen on vielä lisäksi siinä ihan omasta vapaasta tahdostaankin, mut ei se mikään välttämättömyys ole.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Nainen ei omista miestä. Ei sille mitään mahda, että nainen on miehen mielestä miehen omaisuutta. Ohan se tietty mukava lisä siihen jos se nainen on vielä lisäksi siinä ihan omasta vapaasta tahdostaankin, mut ei se mikään välttämättömyys ole.

puhu nyt jumalauta vain omasta puolestasi! Sä et oikeasti - siis IHAN OIKEASTI - voi yleistää tollaista totaalista skeidaa!

• Richartti kirjoitti:

Varmasti monet.... korjaan osa näistä miehistä, jotka välttämättä haluavat lapsia luulevat, että se lasten tekeminen automaattisesti sitouttaa naisen parisuhteeseen ja hellan ääreen tms.

Avio- tai avoliitto yms. ei ole vielä riittävä osoitus siitä, että nainen on miehen omaisuutta. Lapsilla on hankittu omistusoikeus loppuelämäksi, on sit erottu tahi ei.

• la.ra kirjoitti:

puhu nyt jumalauta vain omasta puolestasi! Sä et oikeasti - siis IHAN OIKEASTI - voi yleistää tollaista totaalista skeidaa!

Niinkö? ;D

Ehkä multa puuttuu kokemusta ja näkemystä ymmärtääkseni täysin tuota kuviota, mutta en mä oo koskaan kokenut olevani kenenkään omaisuutta. Ahdistaa pelkkä ajatuskin...

Mun mielestä kummankin vapaa tahto on edellytys hyvälle suhteelle. Ei nykymaailmassa tarvi enää naisenkaan jäädä suhteeseen, joka ei ole tyydyttävä joten kyllä sitä molemminpuolista vapaata tahtoa tarvitaan jos meinaa onnistua. Ei sekään tietty yksistään riitä, mutta siitä on hyvä lähteä...

• Aurinko79 kirjoitti:

Ehkä multa puuttuu kokemusta ja näkemystä ymmärtääkseni täysin tuota kuviota, mutta en mä oo koskaan kokenut olevani kenenkään omaisuutta. Ahdistaa pelkkä ajatuskin...

Mun mielestä kummankin vapaa tahto on edellytys hyvälle suhteelle. Ei nykymaailmassa tarvi enää naisenkaan jäädä suhteeseen, joka ei ole tyydyttävä joten kyllä sitä molemminpuolista vapaata tahtoa tarvitaan jos meinaa onnistua. Ei sekään tietty yksistään riitä, mutta siitä on hyvä lähteä...

>Mun mielestä kummankin vapaa tahto on edellytys hyvälle suhteelle.

Miks sitten niitä huonoja suhteita on kuitenkin enemmän kuin hyviä?

>en mä oo koskaan kokenut olevani kenenkään omaisuutta

Sehän on hyvä sitte. Sul on ollu ovelia miehiä. ;) Siis, oikeesti, nythän on kyse vain ainoastaan ajatuksista.

>Mun mielestä kummankin vapaa tahto on edellytys hyvälle suhteelle.

Miks sitten niitä huonoja suhteita on kuitenkin enemmän kuin hyviä?

>en mä oo koskaan kokenut olevani kenenkään omaisuutta

Sehän on hyvä sitte. Sul on ollu ovelia miehiä. ;) Siis, oikeesti, nythän on kyse vain ainoastaan ajatuksista.

kun me ihmiset ollaan loppujen lopuks niin onnettomia ihmissuhteissamme ja meillä menee ihmisikä kaiken oikeasti hyödyllisen opetteluun. Joku yksittäinen ihminen voi hallita nämä koukerot luonnostaan, mutta lähes kaikki meistä astuu harhaan kerta toisensa jälkeen ja oikeasti tajuaa asioita usein vasta sitten, kun on jo liian myöhäistä.

Olipa lohdutonta tekstiä... Onneks sitä joskus näkee sentään onnistumisiakin ;)

Mulla on ehkä ollut ovelia miehiä. Tai sitten mä oon ollut niitä ovelampi ja osannut pitää itseni omassa omistuksessani niiden huomaamatta ;)

• Aurinko79 kirjoitti:

kun me ihmiset ollaan loppujen lopuks niin onnettomia ihmissuhteissamme ja meillä menee ihmisikä kaiken oikeasti hyödyllisen opetteluun. Joku yksittäinen ihminen voi hallita nämä koukerot luonnostaan, mutta lähes kaikki meistä astuu harhaan kerta toisensa jälkeen ja oikeasti tajuaa asioita usein vasta sitten, kun on jo liian myöhäistä.

Olipa lohdutonta tekstiä... Onneks sitä joskus näkee sentään onnistumisiakin ;)

Mulla on ehkä ollut ovelia miehiä. Tai sitten mä oon ollut niitä ovelampi ja osannut pitää itseni omassa omistuksessani niiden huomaamatta ;)

että nuijanukutuskaudesta on siirrytty vaan puhumalla nukuttamiseen, mut asioiden ytimet ei oo muuttuneet mikskään. Ja koska kokoajan enenevässä määrin edellytetään sitä puhumista suhteessa, ni sitä enemmän siinä sitä sitte valehdellaanki. Niihän se menee, pääsee helpolla ku pitää toisen unessa.

Ei oo väärin, että jos nainen haluu lapsia ja mies ei. Lapsi on kuitenkin aina haluttu ja se näkyy läpsellekin jos vanhempien välit on kohtuulliset, on ne sitten suhteessa keskenään tahi ei. Ei oo väärin, että mies sitoo naisen itseensä lapsen avulla yms. Mut se on väärin, ettei tosiasioita kyetä tunnustamaan. Eikä ole yhtä ainoaa totuutta, mutta se on totta, että isänrakkaus on erillaista kuin äidinrakkaus ja isältä ei voi odottaa äidinrakkautta lastaan kohtaan. Se on väärin ja siinä kohtaa mennäänkin usein metsään.

Miehet ja naiset lisääntyy keskenään, mut ne lisääntyy useimmiten eri syistä, eikä sekään ole väärin. Se on väärin jos oletaan suoralta kädeltä, että kun minä haluan lisääntyä tästä syystä, ni se toinen haluaa lisääntyä samasta syystä. Ja sillon siitä syystä tulee se prioriteetti, vaikka sen lisääntymisen täytyis olla se prioriteetti, eikä se syy.

Näin se menee kaikki väärin ja maailmassa on virhe ja virhe kasvaa sitä mukaa mitä kauemmaksi luonnosta ihminen ajautuu. Mut ei se mitään, tuskin tässä vielä sukupuuttoon ollaan kuolemassa. Mut mun mielestä olis vaan hienoo jos kaikki menis oikein ja ihmiset, etenkin vastakkaiset sukupuolet vaan tajuis toisiaan, mutku ei ne aina tajuu. Olennaista on vain olemassaolo ja luonnon kiertokulku.

että nuijanukutuskaudesta on siirrytty vaan puhumalla nukuttamiseen, mut asioiden ytimet ei oo muuttuneet mikskään. Ja koska kokoajan enenevässä määrin edellytetään sitä puhumista suhteessa, ni sitä enemmän siinä sitä sitte valehdellaanki. Niihän se menee, pääsee helpolla ku pitää toisen unessa.

Ei oo väärin, että jos nainen haluu lapsia ja mies ei. Lapsi on kuitenkin aina haluttu ja se näkyy läpsellekin jos vanhempien välit on kohtuulliset, on ne sitten suhteessa keskenään tahi ei. Ei oo väärin, että mies sitoo naisen itseensä lapsen avulla yms. Mut se on väärin, ettei tosiasioita kyetä tunnustamaan. Eikä ole yhtä ainoaa totuutta, mutta se on totta, että isänrakkaus on erillaista kuin äidinrakkaus ja isältä ei voi odottaa äidinrakkautta lastaan kohtaan. Se on väärin ja siinä kohtaa mennäänkin usein metsään.

Miehet ja naiset lisääntyy keskenään, mut ne lisääntyy useimmiten eri syistä, eikä sekään ole väärin. Se on väärin jos oletaan suoralta kädeltä, että kun minä haluan lisääntyä tästä syystä, ni se toinen haluaa lisääntyä samasta syystä. Ja sillon siitä syystä tulee se prioriteetti, vaikka sen lisääntymisen täytyis olla se prioriteetti, eikä se syy.

Näin se menee kaikki väärin ja maailmassa on virhe ja virhe kasvaa sitä mukaa mitä kauemmaksi luonnosta ihminen ajautuu. Mut ei se mitään, tuskin tässä vielä sukupuuttoon ollaan kuolemassa. Mut mun mielestä olis vaan hienoo jos kaikki menis oikein ja ihmiset, etenkin vastakkaiset sukupuolet vaan tajuis toisiaan, mutku ei ne aina tajuu. Olennaista on vain olemassaolo ja luonnon kiertokulku.

oikein, että sä olet sitä mieltä, että puhuminen lisää valehtelua? Toki se näin on, jos suhteella ei ole mitään perustaa, johon rakentaa sitä.

Kyllä puhuminen on helppoa, rehellisyys paljon vaikeampaa ja se, joka ei uskalla olla edes perusrehellinen suhteessaan, niin mitä järkeä koko suhteessa on. Tästä voi vetää ainoastaan sen johtopäätöksen, että pelkää kumppanin lähtevän, jos olisi rehellinen hänelle.

Sitoo naisen lapsen avulla itseensä? Selitätkö vähän enemmän, vai tarkoititko tässä sellaisia naisia, joilla on ennestään jo vähän riipustautumisongelmaa?

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Niinkö? ;D

sä et ihan oikeasti voi tehdä tuollaisia yleistyksiä, semminkin kun itse olet väitteesi jo useaan kertaan kumonnut tässä keskustelussa.

Ihan ilman hymiöitä.

En mä väitä etteikö sellaiset suhteet, joissa toinen omistaa toisen, voisi toimia, mutta kyllä ne nykyisessä länsimaisessa yhteiskunnassa alkavat olla harvinaisuuksia. Ja btw, mä tiedän enemmän sellaisia juttuja, että nainen omistaa miehen kuin toisinpäin, mutta en silti lähtisi tätä yleisenä totuutena julistamaan.

• suminagashi kirjoitti:

oikein, että sä olet sitä mieltä, että puhuminen lisää valehtelua? Toki se näin on, jos suhteella ei ole mitään perustaa, johon rakentaa sitä.

Kyllä puhuminen on helppoa, rehellisyys paljon vaikeampaa ja se, joka ei uskalla olla edes perusrehellinen suhteessaan, niin mitä järkeä koko suhteessa on. Tästä voi vetää ainoastaan sen johtopäätöksen, että pelkää kumppanin lähtevän, jos olisi rehellinen hänelle.

Sitoo naisen lapsen avulla itseensä? Selitätkö vähän enemmän, vai tarkoititko tässä sellaisia naisia, joilla on ennestään jo vähän riipustautumisongelmaa?

Mitä enemmän puhutaan, sitä enemmän selitellään ja sitä enemmän ymmärretään asioita väärin. Ja sitte asiat onkin jo jotain ihan muuta mitä ne alunperin ovat olleet. Niinku tässäkin alotuksessa. Eli, pukkaa akan paksuksi ja sillä selvä, mitä siitä sen kummemmin mitään tuumailee tai juttelee, nytkin nous hirvee haloo raskaaksi tulon syistä, jotenkin ihmiset kuvittelee sen olevan jotain yltiöromattista lässytystä, vaikka se on vain elämänjatkumista, ei sen enempää, eikä vähempää.

No nainenhan on loppuiäksi sidottu sen jälkeen ku sen on paksuksi pökänny. Oli se ripustautumisongelmainen tai ei, ni ei siitä koskaan enää kokonaan eroon pääse. Tai vois kai sanoo niinkin, että sellanen nainen saatetaan tiineksi jota vois kuvitella jaksavansa kattella muiden ohella loppuelämänsä.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Avio- tai avoliitto yms. ei ole vielä riittävä osoitus siitä, että nainen on miehen omaisuutta. Lapsilla on hankittu omistusoikeus loppuelämäksi, on sit erottu tahi ei.

puhu vain omasta puolestasi.

Joillekin nuo ulkoiset puitteet eivät merkitse mitään ja toisille ne ovat kaikki kaikessa.

Mä en ole vielä nähnyt todisteita siitä, että nimi paperissa tarkoittaisi taattua onnellisuutta.

• la.ra kirjoitti:

sä et ihan oikeasti voi tehdä tuollaisia yleistyksiä, semminkin kun itse olet väitteesi jo useaan kertaan kumonnut tässä keskustelussa.

Ihan ilman hymiöitä.

En mä väitä etteikö sellaiset suhteet, joissa toinen omistaa toisen, voisi toimia, mutta kyllä ne nykyisessä länsimaisessa yhteiskunnassa alkavat olla harvinaisuuksia. Ja btw, mä tiedän enemmän sellaisia juttuja, että nainen omistaa miehen kuin toisinpäin, mutta en silti lähtisi tätä yleisenä totuutena julistamaan.

on kuitenkin vain miehen ajattelusta, ei se silti tarkoita, että niin toimitaan.

Minkä oman väitteeni olen kumonnut? Yleisys on aina yleistys ja yleisellä tasolla puhuttaessa marginaaliryhmät saa mennä muiden mukana.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

on kuitenkin vain miehen ajattelusta, ei se silti tarkoita, että niin toimitaan.

Minkä oman väitteeni olen kumonnut? Yleisys on aina yleistys ja yleisellä tasolla puhuttaessa marginaaliryhmät saa mennä muiden mukana.

että "kaikki miehet valehtelevat" niin kaikki miehet eivät kuitenkaan toimi sen mukaan eli valehtele? Miten valehdella voi toimimatta?

Ja kun sä sanot, että kukaan mies ei koskaan halua lapsia, mutta että naisen pitäisi odottaa miehen aloitetta tai että vauvakuumeisiakin miehiä on, niin sitäkään mä tajua... Miten voi olla vauvakuumeinen haluamatta lapsia? Tai minkälaista aloitetta voi mieheltä odottaa, jos mies ei koskaan haluakaan lapsia?

Ja mies haluaa naisen paksuksi, koska haluaa pitää naisen? - Ok. Mutta sun mukaan mies ei halua ikinä lapsia, eli mies ei koskaan haluakaan omistaa naista, vaikka sun mukaan mies haluaa vain omistaa naisen?

En mä kyllä tajua tätä logiikka, sorry.

• la.ra kirjoitti:

puhu vain omasta puolestasi.

Joillekin nuo ulkoiset puitteet eivät merkitse mitään ja toisille ne ovat kaikki kaikessa.

Mä en ole vielä nähnyt todisteita siitä, että nimi paperissa tarkoittaisi taattua onnellisuutta.

missään todisteita siitä, että onnellisuuden pystyy jotenkin takaamaan. Nimillä papereissa tai ilman niitä. Mut siitähän ei kommentissani ollutkaan kyse, siinä oli kyse vaan omistamisesta.

Mut joo, mun puolesta jokainen saa uskoa ketä ja mitä tahtoo. Nää kaikki mun kommentit on vaan miesten ajatuksia, ei sen enempää.

• la.ra kirjoitti:

että "kaikki miehet valehtelevat" niin kaikki miehet eivät kuitenkaan toimi sen mukaan eli valehtele? Miten valehdella voi toimimatta?

Ja kun sä sanot, että kukaan mies ei koskaan halua lapsia, mutta että naisen pitäisi odottaa miehen aloitetta tai että vauvakuumeisiakin miehiä on, niin sitäkään mä tajua... Miten voi olla vauvakuumeinen haluamatta lapsia? Tai minkälaista aloitetta voi mieheltä odottaa, jos mies ei koskaan haluakaan lapsia?

Ja mies haluaa naisen paksuksi, koska haluaa pitää naisen? - Ok. Mutta sun mukaan mies ei halua ikinä lapsia, eli mies ei koskaan haluakaan omistaa naista, vaikka sun mukaan mies haluaa vain omistaa naisen?

En mä kyllä tajua tätä logiikka, sorry.

haluu pitää naisen. Se on riittävä(ainoa) syy lasten hankkimiselle, ei se kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö se mies haluis myös muita naisia, muttei se myöskään välttämättä tarkoita sitä, että mies haluis muita naisia vaikka tämän tiineeksi pukkaiski.

Lapsella nainen on sidottu mieheen loppuiäksi, halus nainen sitä tahi ei.

Enkä mä oo sanonu, että ikinä halua lapsia.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

missään todisteita siitä, että onnellisuuden pystyy jotenkin takaamaan. Nimillä papereissa tai ilman niitä. Mut siitähän ei kommentissani ollutkaan kyse, siinä oli kyse vaan omistamisesta.

Mut joo, mun puolesta jokainen saa uskoa ketä ja mitä tahtoo. Nää kaikki mun kommentit on vaan miesten ajatuksia, ei sen enempää.

esiin, jos kukaan ei sitä halua?

• la.ra kirjoitti:

esiin, jos kukaan ei sitä halua?

Ei halua kuulla miesten ajatuksia? Eiks naiset oo tääl just sitä varten? Taas se nähtiin, ei naiset tääl sitä varten ole, et ne haluis miesten ajatuksia kuulla, vaan ne on sitä varten, et ne sais tukea omille ajatuksilleen.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

haluu pitää naisen. Se on riittävä(ainoa) syy lasten hankkimiselle, ei se kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö se mies haluis myös muita naisia, muttei se myöskään välttämättä tarkoita sitä, että mies haluis muita naisia vaikka tämän tiineeksi pukkaiski.

Lapsella nainen on sidottu mieheen loppuiäksi, halus nainen sitä tahi ei.

Enkä mä oo sanonu, että ikinä halua lapsia.

mies vaikka valehtelee asiasta. Se on sitten kai miesten logiikkaa, että valehtelee, vaikka sillä menettäisi naisen, vai? Jos idea on pitää nainen, niin miksi pitää valehdella haluavansa lapsia?

Tähän mä en vielä ole saanut vastausta.

• la.ra kirjoitti:

mies vaikka valehtelee asiasta. Se on sitten kai miesten logiikkaa, että valehtelee, vaikka sillä menettäisi naisen, vai? Jos idea on pitää nainen, niin miksi pitää valehdella haluavansa lapsia?

Tähän mä en vielä ole saanut vastausta.

ku ei sitä vangitakaan voi. Ja ku se nainen tekee jonkun muun ukon kanssa sen muksun sit kuitenki.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ei halua kuulla miesten ajatuksia? Eiks naiset oo tääl just sitä varten? Taas se nähtiin, ei naiset tääl sitä varten ole, et ne haluis miesten ajatuksia kuulla, vaan ne on sitä varten, et ne sais tukea omille ajatuksilleen.

Eikös tässä siitä alunperin ollut kyse?

Mies ei halua lapsia -> mies haluaa omistaa naisen -> mies valehtelee haluavansa lapsia -> pahimmassa tapauksessa nainen myöntyy, vaikkei itse haluaisi -> syntyy lapsia, joita kukaan ei halunnut

Tämäkin on vähän ristiriitaista:

mies haluaa pitää naisen -> mies ei osallistu lapsen hoitamiseen millään lailla, koska koko homma oli naisen idea ja naisen pitää maksaa siitä

Arvaa vaan kumpi toimisi paremmin naisen pitämiseen, se, että välittäisi lapsistaan ja hoitaisi niitä vai se, että rankaisee naista tämän haluista (jotka pahimmassa tapauksessa ovat vain miehen mielikuvituksen tuotetta).

Vittu saatana, että mä olisin katkera, jos mä olisin tehnyt ne kolme muksua miehen mieliksi ja mies olisi jättänyt kaiken hoitamisen mun niskoilleni, koska "minähän niitä halusin". Voin sanoa, että siinä olisi parisuhde aikalailla veitsenterällä jos olisi ollenkaan.

• la.ra kirjoitti:

Mies ei halua lapsia -> mies haluaa omistaa naisen -> mies valehtelee haluavansa lapsia -> pahimmassa tapauksessa nainen myöntyy, vaikkei itse haluaisi -> syntyy lapsia, joita kukaan ei halunnut

mies haluaa pitää naisen -> mies ei osallistu lapsen hoitamiseen millään lailla, koska koko homma oli naisen idea ja naisen pitää maksaa siitä

Arvaa vaan kumpi toimisi paremmin naisen pitämiseen, se, että välittäisi lapsistaan ja hoitaisi niitä vai se, että rankaisee naista tämän haluista (jotka pahimmassa tapauksessa ovat vain miehen mielikuvituksen tuotetta).

Vittu saatana, että mä olisin katkera, jos mä olisin tehnyt ne kolme muksua miehen mieliksi ja mies olisi jättänyt kaiken hoitamisen mun niskoilleni, koska "minähän niitä halusin". Voin sanoa, että siinä olisi parisuhde aikalailla veitsenterällä jos olisi ollenkaan.

*reps*

• la.ra kirjoitti:

totta, vähä on ristiriitaista, enemmistö naisista kuitenkin haluaa äidiksi. Minkäs sitä luonnolleen mahtaa.

Jos on hyvä nainen joka ehdottaa, että tehdään muksu, ni mikäs siinä, jaetaan sitä siementä sitte, sillähän sen saa pidettyä. Yksinkertanen logiikka. Ehkä jopa liian yksinkertanen.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

*reps*

että viattomia ihmistaimia käytetään pokeripanoksina.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

ku ei sitä vangitakaan voi. Ja ku se nainen tekee jonkun muun ukon kanssa sen muksun sit kuitenki.

se nainen elää elämänsä loppuun asti onnellisesti matkustellen ja manteretta vaihtaen tasa-arvoisessa ja molemminpuolin kunnioittavassa suhteessa samalla kun tämä valehteleva mies numero yksi joutuu epätoivoissaan vuosien pituiseen vaippa- ja koliikkirumbaan sen tokan tai kolmannen vaihtoehdon kanssa.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

totta, vähä on ristiriitaista, enemmistö naisista kuitenkin haluaa äidiksi. Minkäs sitä luonnolleen mahtaa.

Jos on hyvä nainen joka ehdottaa, että tehdään muksu, ni mikäs siinä, jaetaan sitä siementä sitte, sillähän sen saa pidettyä. Yksinkertanen logiikka. Ehkä jopa liian yksinkertanen.

Mulla on sellainen muistikuva, että miehille se jälkeläisen biologisuus on vielä paljon tärkeämpää kuin naiselle.

Mutta joka tapauksessa, sä olet kirjoittanut ristiriitaisuuksia tässä ketjussa enkä mä vieläkään ole ihan kartalla kun en vaan tajua.

• la.ra kirjoitti:

että viattomia ihmistaimia käytetään pokeripanoksina.

on yks iso pokeripeli. Tai, ne jotkei elämää pokerina pidä, ni ei ne kyllä hanki lapsiakaan, se on liian kova riski. Ja mä nauroin sun hermostumiselle, en kommentin sisällölle.

• la.ra kirjoitti:

Mulla on sellainen muistikuva, että miehille se jälkeläisen biologisuus on vielä paljon tärkeämpää kuin naiselle.

Mutta joka tapauksessa, sä olet kirjoittanut ristiriitaisuuksia tässä ketjussa enkä mä vieläkään ole ihan kartalla kun en vaan tajua.

ku on pakko pehmenellä totuutta. Sellasta se on aina naisten kans.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

on yks iso pokeripeli. Tai, ne jotkei elämää pokerina pidä, ni ei ne kyllä hanki lapsiakaan, se on liian kova riski. Ja mä nauroin sun hermostumiselle, en kommentin sisällölle.

mutta jos ei paremmasta tiedä, niin varmaan sekin sitten menettelee...

• la.ra kirjoitti:

se nainen elää elämänsä loppuun asti onnellisesti matkustellen ja manteretta vaihtaen tasa-arvoisessa ja molemminpuolin kunnioittavassa suhteessa samalla kun tämä valehteleva mies numero yksi joutuu epätoivoissaan vuosien pituiseen vaippa- ja koliikkirumbaan sen tokan tai kolmannen vaihtoehdon kanssa.

Mitäs meni valehtelemaan. Se on sille kusipäälle ihan oikein.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mä en jaksa uskoa, että mun poikaystäväni tieten tahtoen valehtelisi haluavansa kuusi lasta kun tietää etten minä välttämättä halua ensimmäistäkään.

Meillä menee silti hyvin. Kun ei tarvitse valehdella. Tällaisessa suhteessa pitää muutenkin olla avoimin kortein, kun non-verbaaliselle viestinnälle on hyvin rajoitetut ajat.

• la.ra kirjoitti:

Mä en jaksa uskoa, että mun poikaystäväni tieten tahtoen valehtelisi haluavansa kuusi lasta kun tietää etten minä välttämättä halua ensimmäistäkään.

Meillä menee silti hyvin. Kun ei tarvitse valehdella. Tällaisessa suhteessa pitää muutenkin olla avoimin kortein, kun non-verbaaliselle viestinnälle on hyvin rajoitetut ajat.

vähä niinku mun naisia? Pakkohan mun oli vähä alkaa pehmennellä.

Kuuden mukulan kanssa pysyy muuten aika tiukasti aloillaan. ;)

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

oo kaikki sun naisia eikä edes verrattavissa. Että silleen.

Mikä niihen kuuteen muksuun tulee, niin kyllä mä olen kertonut, että se tarkoittaa sitten sitä, että se on päävastuullisena ja mahdollisesti koti-iskänä 15 vuotta ja että seksin kanssa voi olla vähän hiljaista ja onha tuo alkanut näyttää merkkejä kompromissaamisen suuntaan.

• tekee
        la.ra kirjoitti:

Mikä niihen kuuteen muksuun tulee, niin kyllä mä olen kertonut, että se tarkoittaa sitten sitä, että se on päävastuullisena ja mahdollisesti koti-iskänä 15 vuotta ja että seksin kanssa voi olla vähän hiljaista ja onha tuo alkanut näyttää merkkejä kompromissaamisen suuntaan.

mitä nainen haluaa, jotta saanti pysyy turvattuna.

Näin.

• la.ra kirjoitti:

Jos te ette oo nerneet nekussa, ni sitte te ette usko. Niin ne oikeenki elämän naiset toimii.

Mut siis, eihän tää alotus sua sillai kosketakaan, koska sul ei sitä vauvakuumetta ole. Vauvakuumeisille tää oli tarkotettu herätykseksi, että unen näitte. Samoin tää on tarkotettu sellasille jo äideille, jotka odottavat mieheltä ihmetemppuja, ei miestä ole niin rakennettu, että se sellasiin pystyis. Mies on vaan mies, jolla on pussit täynnä siementä ja joku paikka niillekin pitää keksiä. Ja akalle pallo jalkaan. Yksinkertaista.

naisten ja miesten välillä on eroja mitä tulee lisääntymissyihin, mutta mun mielestä se ei oo oleellista. Ainoa mikä todella merkitsee on, että päätös hankkia jälkikasvua on ollut yhteinen, nainen ja mies kunnioittaa toisiaan vanhempina ja lasten hyvinvoinnista huolehditaan vaikka mikä tulisi.

Mä en siltikään usko tuohon, että toista voi omistaa tai sitouttaa itseensä lapsen avulla. Mä en vaan kykene näkemään lasta minään välikappaleena, vaikka tottakai lapsen vanhemmat tulevatkin olemaan sitä lopun elämäänsä ja sitä kautta ovat toisissaan yhteydessä vaikka eroaisivatkin.

Todellinen sitoumus tulee kuitenkin jostain syvältä ihmisestä itsestään eikä mitkään "temput" auta sitä toiselta ihmiseltä saamaan. Se on valinta, jonka jokainen tekee tai jättää tekemättä sydämessään.

• Aurinko79 kirjoitti:

naisten ja miesten välillä on eroja mitä tulee lisääntymissyihin, mutta mun mielestä se ei oo oleellista. Ainoa mikä todella merkitsee on, että päätös hankkia jälkikasvua on ollut yhteinen, nainen ja mies kunnioittaa toisiaan vanhempina ja lasten hyvinvoinnista huolehditaan vaikka mikä tulisi.

Mä en siltikään usko tuohon, että toista voi omistaa tai sitouttaa itseensä lapsen avulla. Mä en vaan kykene näkemään lasta minään välikappaleena, vaikka tottakai lapsen vanhemmat tulevatkin olemaan sitä lopun elämäänsä ja sitä kautta ovat toisissaan yhteydessä vaikka eroaisivatkin.

Todellinen sitoumus tulee kuitenkin jostain syvältä ihmisestä itsestään eikä mitkään "temput" auta sitä toiselta ihmiseltä saamaan. Se on valinta, jonka jokainen tekee tai jättää tekemättä sydämessään.

siis se lapsen kautta sitouttaminen. Mies vaan aattelee niin, ja ohan se ny todettu, ettei se toimi niin, mut mies kuitenki aattelee niin. Se on vaan ajatuksenkulku, ja se voi olla jopa niin, ettei mies ite edes sitä tajua ja sit pettyy siihen paskavaipparumbaan, ku se tajuu, ettei se menekään niin, tai se riippuu tietty naisestakin.

Perkeleen tasa-arvon harhakuva on hukannut miehet täysin, ei me pysytä perässä ja sit me luullaan, että me halutaan samoja asioita samoista syistä kuin naisetkin. Ja taas sitä sitte valehdellaan, ehkä itselle eniten.

siis se lapsen kautta sitouttaminen. Mies vaan aattelee niin, ja ohan se ny todettu, ettei se toimi niin, mut mies kuitenki aattelee niin. Se on vaan ajatuksenkulku, ja se voi olla jopa niin, ettei mies ite edes sitä tajua ja sit pettyy siihen paskavaipparumbaan, ku se tajuu, ettei se menekään niin, tai se riippuu tietty naisestakin.

Perkeleen tasa-arvon harhakuva on hukannut miehet täysin, ei me pysytä perässä ja sit me luullaan, että me halutaan samoja asioita samoista syistä kuin naisetkin. Ja taas sitä sitte valehdellaan, ehkä itselle eniten.

Ehdottomasti tärkeintä olis olla rehellinen itselleen. Joskus se voi kuitenkin olla erittäinkin kivuliasta...

Tuossa on varmaankin perää, että miehet on vähän hakusessa tasa-arvojuttujen jyllätessä. Miehiltä odotetaan erilaisia asioita kuin ennen ja jos mietitään ihmiskunnan kehitystä, niin miesten oletetaan sopeutuvan tuohon muutokseen äärimmäisen nopeasti. Mä taidan itse kuulua noihin olettajiin ja pidän kaikkea tasa-arvojuttua itsestäänselvyytenä liian usein unohtaen miettiä niitä oikeasti miehen kannalta.

Mä silti oon vankkumaton tasa-arvon kannattaja ja uskon, että se on lopulta luontaisin tapa ihmiselle toimia. Miehen ja naisen eriarvoisuus juontaa juurensa tietämättömyyydestä ja pelosta, joka juurtui aikoinaan syvään ihmisen käyttäytymismalleihin ja josta ei vielä tänäkään päivänä olla päästy täysin eroon ainakaan jos asiaa tarkastellaan maailmanlaajuisesti.

Jos on miehet hakusessa, niin on naisillakin vielä työsarkaa tämän asian suhteen. Se on kaikille suhteellisen uusi asia ja perinteiset roolit kun on heittänyt häränpyllyä, voi olla vaikea löytää tasapainoa ja ylilyöntejä väistämättä tulee. Muutos ottaa aina aikansa, mutta mä uskon kuitenkin että periksiantamattomuudella ja kovalla työllä löytyy vielä se oikea tasapaino, jossa sekä mies että nainen tuntee olevansa arvostettuja oikealla tavalla.

Tais tulla sekava teksti, yritä ottaa selvää tuosta. Mulla on vähän raskas työpäivä takana eikä jaksa keskittyä kielioppiin nyt...

• Mä oon pistänyt merkille, että lähipiirissäni lapsimyönteisimpiä miehiä ovat ne, joiden ei tarvitse sotkeentua yövalvomisiin, vaipparumbaan yms vaan vaimo hoitaa nuo hommat lähes 100%:sesti. Jotta ei ne kaikki miehet oo "kusessa" lasten kanssa.

Tässä nyt on nyt ollut reilu 4 viikkoa putkeen kaikenlaista sairaalarumbaa (allergiat, flunssat, loukkaantumiset, tutkimukset...) niin ei oikein osaa nauttia lapsista/lapsiperheen elämästä.... Univajetta ja kiirettä pukkaa.

• Tumma Kauris

Mä en kyllä ikinä halua lapsia. Kovaa puhetta 23-vuotiaan räkänokan suusta, mutta kyllä mä jo tunnen itseni aika hyvin ja tiedän, että musta ei saa perhekeskeistä isähahmoa tekemälläkään. Harmi vaan että mä tykkään vedellä paljaalla, joten vahingon mahdollisuus on toki olemassa =)

Mutta joo. Mä vaan haluaisin sitten joskus löytää jonkun suloisen seksipommin, jonka kanssa voisi viettää mukavaa aikuiselämää, matkustella jne. Mitä siihen suotta lapsia sotkemaan? Lapset vaan tulevat miehen ja naisen väliin ja muutenkin määräävät tahdin ja tapahtumien kulun. Kamala taakka.

Kai niihin sitten väkisinkin kiintyy ja kyllähän monet sanovat, että lapset ovat paras asia heidän elämässään. Mutta mä kyllä uskon, että pystyisin järjestämään itselleni varsin mukavan ja tyydyttävän elämän ihan ilman jälkikasvuakin. Pitäis vaan sitten löytää nainen joka on samoilla linjoilla.

• Liisa Ihmemaassa
        Tumma Kauris kirjoitti:

Mä en kyllä ikinä halua lapsia. Kovaa puhetta 23-vuotiaan räkänokan suusta, mutta kyllä mä jo tunnen itseni aika hyvin ja tiedän, että musta ei saa perhekeskeistä isähahmoa tekemälläkään. Harmi vaan että mä tykkään vedellä paljaalla, joten vahingon mahdollisuus on toki olemassa =)

Mutta joo. Mä vaan haluaisin sitten joskus löytää jonkun suloisen seksipommin, jonka kanssa voisi viettää mukavaa aikuiselämää, matkustella jne. Mitä siihen suotta lapsia sotkemaan? Lapset vaan tulevat miehen ja naisen väliin ja muutenkin määräävät tahdin ja tapahtumien kulun. Kamala taakka.

Kai niihin sitten väkisinkin kiintyy ja kyllähän monet sanovat, että lapset ovat paras asia heidän elämässään. Mutta mä kyllä uskon, että pystyisin järjestämään itselleni varsin mukavan ja tyydyttävän elämän ihan ilman jälkikasvuakin. Pitäis vaan sitten löytää nainen joka on samoilla linjoilla.

Miksi monille teille miehille se paljaalla sohiminen on niin mieluisaa? Hyvin helposti luovutaan kondomista, jos ja kun nainen kertoo käyttävänsä ehkäisyä. No sitten, kun käy kuten meille ja monille muille näyttää käyneen ei miehen pitäisi enää valittaa. Etenkään täällä julkisesti. Huom. Huom.

Miksi ei voi miettiä omilla aivoillaan asioita loppuun saakka. Helpompaa syyttää naista? Nainenkaan ei pysty antamaan miehelle 100 % takuuta siitä, että hänen ehkäisynsä toimii moitteettomasti. Siitäkään huolimatta, vaikka sitä oikein käyttäisi.

Neuvon sua miettimään myös sukupuolitauteja. Jos harrastat irtosuhteita. Lapsen saaminen on pieni murhe, jos huomaat saaneesi HIV:n tai hepatiitin seksikumppaniltasi.

• kysytkö muka
        Liisa Ihmemaassa kirjoitti:

Miksi monille teille miehille se paljaalla sohiminen on niin mieluisaa? Hyvin helposti luovutaan kondomista, jos ja kun nainen kertoo käyttävänsä ehkäisyä. No sitten, kun käy kuten meille ja monille muille näyttää käyneen ei miehen pitäisi enää valittaa. Etenkään täällä julkisesti. Huom. Huom.

Miksi ei voi miettiä omilla aivoillaan asioita loppuun saakka. Helpompaa syyttää naista? Nainenkaan ei pysty antamaan miehelle 100 % takuuta siitä, että hänen ehkäisynsä toimii moitteettomasti. Siitäkään huolimatta, vaikka sitä oikein käyttäisi.

Neuvon sua miettimään myös sukupuolitauteja. Jos harrastat irtosuhteita. Lapsen saaminen on pieni murhe, jos huomaat saaneesi HIV:n tai hepatiitin seksikumppaniltasi.

tosissasi, miksi paljaalla lykkiminen on mieluisaa? Laita itse elmukelmua klitoriksen päälle.

• Liisa Ihmemaassa

Juu minä luulen, että miehet haluavat lapsia. Naisen pitää ensin tehdä se ratkaiseva aloite. Sitten, kun lapsi on tuloillaan miehille iskee se niin sanottu "cold feet" => "rimakauhu". Luultavasti se kuitenkin helpottaa raskauden edetessä ja isän nähdessä ultrakuvista oman lapsensa.

Valmennukseen mukaan tulleiden isien kerrottaan olevan nopeammin valmiita lapsen syntymään, kuin niiden isien jotka pääsevät tilanteesta ikään kuin koirat veräjästä.

• Jalopenis

Ei kai kukaan yhdestä siviilistä noin korkeaa hintaa maksa? Eihän sillä saa juuri mitään ja jonkin ajan kuluttua tulee persnettoa helvetisti.

• että kaikki naiset

haluavat lapsia?

nimim. en taida haluta juuri mainitsemistasi syistä

Eläköön erilaisuus!

• tiedonmurujakin voi imeä niin monesta kanavasta ja kyllä se nyt vain on lyhytnäköistä ajattelua, jos näkee lapsen vievän miehen kuseen. Ei se ole mies, joka kokee olevansa kusessa lapsen takia, vaan lapsi itsekin. Lapsi kato ei kukene, eikä jaksa huolehtia toisesta lapsesta, aikuinen kyllä jaksaa.

Että ei miehet muka halua. Mulla on ensikäden tietoa kunnon miehistä, jotka ovat sangen lapsirakkaita ja haluavat perheen, jossa on myös lapsia. Toki yövalvomiset ja kakkavaipat kuuluvat lapsiperhe-elämään, eihän tämä mikään yllätys ole kenellekään :) Toisaalta en ymmärrä, miksi pienokaisesta huolehtiminen koetaan negatiivisena asiana, paljon helpompi se on valvoa lapsen kanssa, kuin örveltää kännissä ojanpohjia kotiin ja kärsiä seuraava päivä krapulasta.

Juu, mie eilen pitelin sellaista parin kuukauden ikäistä vauvaa sylissä parisen tuntia kiikkustuolissa ja siinä se nukkui osin, osin katseli seinille ja ihmetteli. Tuumin siinä jälleen, että on se ihmeellinen tuo ihmislapsi, niin kaunis ja viaton. Kyllä se mies tuntee sen sisimmissään aika voimakkaasti, kun pienokainen nukahtaa turvalliseen syliin, rentoutuu ihan täydellisesti, eikä kuulu muuta kuin onnellinen tuhina nukkuvasta lapsesta. Niin kuulun itse niihin lapsirakkaisiin, minuakin on rakastettu lapsena ja en voisi koskaan evätä sitä vanhemman rakkautta omilta lapsiltani :)

Ylipäätään olen vahvasti sitä mieltä, että miehet, jotka ei ehdottomasti halua lapsia, haluavat olla vapaita lapsista ja se on heidän vapaa valinta. Toisin kuin miehet, jotka eivät halua lapsia, mutta silti heillä niitä on tai tulee, ovat selkeästi nyhveröitä, jotka pelkäävät elämää, joko lasta tai sitä naista, joka haluaa lapsen.

• Tästä oon täysin samaa mieltä:

"Ylipäätään olen vahvasti sitä mieltä, että miehet, jotka ei ehdottomasti halua lapsia, haluavat olla vapaita lapsista ja se on heidän vapaa valinta. Toisin kuin miehet, jotka eivät halua lapsia, mutta silti heillä niitä on tai tulee, ovat selkeästi nyhveröitä, jotka pelkäävät elämää, joko lasta tai sitä naista, joka haluaa lapsen"

Lasta ei ole pakko hankkia, jollei itse sitä halua. Kyllä aikuisella pitäis olla tarpeeks selkärankaa tehdä päätös tästä asiasta ja seisoa sen päätöksen takana eikä vierittää syytä toisen osapuolen niskoille.

• ...sitä naista joka haluaa lapsen. Nainen, jonka biologinen kello tikittää kuin viimeistä päivää on oikeasti aika pelottava.

"Juu, mie eilen pitelin sellaista parin kuukauden ikäistä vauvaa sylissä parisen tuntia.....on se ihmeellinen tuo ihmislapsi, niin kaunis ja viaton."

Tiedän tunteen. Valitettavasti tuo tunne ei kestä ikuisesti. Kun olet sitä vauvaa edes muutaman kuukauden on pitänyt siinä sylissä 24/7, niin siitä alkaa se hohto katoamaan. Varsinkin, jos sille lapselle on suotu vanhempien toimesta niin paskat geenit, että sillä on kaiken maailman terveydellisiä "ongelmia".

• Richartti kirjoitti:

...sitä naista joka haluaa lapsen. Nainen, jonka biologinen kello tikittää kuin viimeistä päivää on oikeasti aika pelottava.

"Juu, mie eilen pitelin sellaista parin kuukauden ikäistä vauvaa sylissä parisen tuntia.....on se ihmeellinen tuo ihmislapsi, niin kaunis ja viaton."

Tiedän tunteen. Valitettavasti tuo tunne ei kestä ikuisesti. Kun olet sitä vauvaa edes muutaman kuukauden on pitänyt siinä sylissä 24/7, niin siitä alkaa se hohto katoamaan. Varsinkin, jos sille lapselle on suotu vanhempien toimesta niin paskat geenit, että sillä on kaiken maailman terveydellisiä "ongelmia".

arki tulee vastaan, ja kuten sanoit koliikki yms. vie mehut paatuneimmastakin hehkuttajasta. Mutta kai niitä hyviäkin hetkiä sinne väliin mahtuu?

• Einsten1 kirjoitti:

arki tulee vastaan, ja kuten sanoit koliikki yms. vie mehut paatuneimmastakin hehkuttajasta. Mutta kai niitä hyviäkin hetkiä sinne väliin mahtuu?

...muutamassa kuukaudessa.

Joo, viimeksi oli hyvä hetki silloin kun seuraava päätettiin laittaa alulle. Siitä on aikaa jo tovi.

• Richartti kirjoitti:

...muutamassa kuukaudessa.

Joo, viimeksi oli hyvä hetki silloin kun seuraava päätettiin laittaa alulle. Siitä on aikaa jo tovi.

kuulostaa lohduttomalta. Voitko tehdä asialle jotain? Usein muutos alkaa itsestä.

• -ukko-
        Richartti kirjoitti:

...sitä naista joka haluaa lapsen. Nainen, jonka biologinen kello tikittää kuin viimeistä päivää on oikeasti aika pelottava.

mun mielestä sitä lapsen haluamista: että sitä tahtoo hoitaa. Lapsesta katoaa hohto vähän samalla tavalla kuin kumppanistakin - se muuttuu arjeksi. En minäkään herää aamuisin onnesta soikeena siksi että mulla on lapsia, ne on olleet mulla jo niin kauan.

Mutta on se totta, että niin kauan kun sitä lasta etukäteenkin ajattelee riesana, niin ei sitä kannata tehdä.

• Richartti kirjoitti:

lapsielämään mahtuu ne harmaatkin päivät, mutta eikö se voima ammenneta niistä aurinkoisista hetkistä ja päivistä :)

"Valitettavasti tuo tunne ei kestä ikuisesti."

Miksei kestä? Kuka sen katkaisee, ellet itse tee sitä? Lapsi tarvii vielä pitkään tästä eteenpäinkin turvallisuutta, huolenpitoa, hoivaa ja rakkautta. Sama rakkauden tunne siellä on, mutta tilanteet vain hieman erilaisia.

Se lapsivaihe kestää kuitenkin vain pienen hetken, joten kyllä armeijan käynyt mies menee sen vaikka päällään seisten. Sit kun vuodet vierivät, niin tilanne muuttu ja alkaa niitä kalakavereita löytyä sieltä kotoakin.

• Einsten1 kirjoitti:

kuulostaa lohduttomalta. Voitko tehdä asialle jotain? Usein muutos alkaa itsestä.

Oon päättänyt lopettaa lisääntymisen tähän vaikka se prinsessa vielä puuttuu.

• Aurinko79 kirjoitti:

Tästä oon täysin samaa mieltä:

"Ylipäätään olen vahvasti sitä mieltä, että miehet, jotka ei ehdottomasti halua lapsia, haluavat olla vapaita lapsista ja se on heidän vapaa valinta. Toisin kuin miehet, jotka eivät halua lapsia, mutta silti heillä niitä on tai tulee, ovat selkeästi nyhveröitä, jotka pelkäävät elämää, joko lasta tai sitä naista, joka haluaa lapsen"

Lasta ei ole pakko hankkia, jollei itse sitä halua. Kyllä aikuisella pitäis olla tarpeeks selkärankaa tehdä päätös tästä asiasta ja seisoa sen päätöksen takana eikä vierittää syytä toisen osapuolen niskoille.

kelailinkin, että voi se olle vaikea löytää niitä arjen voimavaroja tilanteessa, jonka itse kokee tällaiseksi: "En mä tätä ois halunnu ees, mut pakotettiin tähän, olen marttyyri ja välillisten vaikutusten lokaämpäri"

Joo pitänee kelata vielä hetki, että pääsen teitylle katsantokannalle tuon asian suhteen. Herää kysymys, et onko mies uhri, vai tarttisko se vielä hetken äitiä?

• suminagashi kirjoitti:

kelailinkin, että voi se olle vaikea löytää niitä arjen voimavaroja tilanteessa, jonka itse kokee tällaiseksi: "En mä tätä ois halunnu ees, mut pakotettiin tähän, olen marttyyri ja välillisten vaikutusten lokaämpäri"

Joo pitänee kelata vielä hetki, että pääsen teitylle katsantokannalle tuon asian suhteen. Herää kysymys, et onko mies uhri, vai tarttisko se vielä hetken äitiä?

vastuunottaminen tuntuu joillekin olevan liian raskas taakka kannettavaksi. Surullista tuossa on se, että pahiten kärsii aina se pieni lapsi joka on täysin riippuvainen vanhempiensa hoivasta...

Uhreja näissä asioissa ei ole mun mielestä muut kuin raiskauksen uhrit. Jokainen päättää itse kenen kanssa, millä tavalla ja missä vaiheessa harrastaa seksiä ja kyllä jokainen tietää mitä siitä voi seurata. Aikuisen pitää pystyä ottamaan vastuu tekemisistään tavalla tai toisella.

Äitiä vois moni tarvitakin...

• Aurinko79 kirjoitti:

vastuunottaminen tuntuu joillekin olevan liian raskas taakka kannettavaksi. Surullista tuossa on se, että pahiten kärsii aina se pieni lapsi joka on täysin riippuvainen vanhempiensa hoivasta...

Uhreja näissä asioissa ei ole mun mielestä muut kuin raiskauksen uhrit. Jokainen päättää itse kenen kanssa, millä tavalla ja missä vaiheessa harrastaa seksiä ja kyllä jokainen tietää mitä siitä voi seurata. Aikuisen pitää pystyä ottamaan vastuu tekemisistään tavalla tai toisella.

Äitiä vois moni tarvitakin...

ajattelen ja se taitaa vaan olla niin, että toisilla sitä tiettyä kypsyyttä, vastuuntuntoa ja epäitsekyyttä on ammennettu siinä määrin enemmän, jotta se jokunen tiiviimpi vuosi perhe-elämää ei tunnu ollenkaan pahalta ajatukselta etukäteen, eikä edes jälkikäteen :)

• suminagashi kirjoitti:

ajattelen ja se taitaa vaan olla niin, että toisilla sitä tiettyä kypsyyttä, vastuuntuntoa ja epäitsekyyttä on ammennettu siinä määrin enemmän, jotta se jokunen tiiviimpi vuosi perhe-elämää ei tunnu ollenkaan pahalta ajatukselta etukäteen, eikä edes jälkikäteen :)

joku tulee tähän vuodattamaan ettei me lapsettomina (mikäli oon ymmärtänyt oikein) voida tietää mitää näistä asioista ;)

Pahalta tuo ajatus ei kuitenkaan kuulosta etukäteen. Ei edes yösyöttämisineen ja vaipanvaihtoineen...

• ...........
        Richartti kirjoitti:

Oon päättänyt lopettaa lisääntymisen tähän vaikka se prinsessa vielä puuttuu.

oikeesti käydä keskustelemassa vaikka ammattiauttajan kanssa tuosta asiasta?

Vaikutat olevan niin helvetin katkera lapses kroonisesta sairaudesta (tai mikä hänellä sitten onkaan), että se ei voi olla hyväksi teidän perheelleenne.

(Ei ole nimittäin ihan ensimmäinen kerta, kun valitat asiasta.)

• ...
        ........... kirjoitti:

Vaikutat olevan niin helvetin katkera lapses kroonisesta sairaudesta (tai mikä hänellä sitten onkaan), että se ei voi olla hyväksi teidän perheelleenne.

minä luin tästä vasta ensimmäistä kertaa? Kannattaisko sun mennä ammattiauttajalle noin pahasta palsta addiktiosta?

(Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta, kun valitat täällä.)

• vaan...
        ... kirjoitti:

minä luin tästä vasta ensimmäistä kertaa? Kannattaisko sun mennä ammattiauttajalle noin pahasta palsta addiktiosta?

(Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta, kun valitat täällä.)

ole sattunut lukemaan.. Taisi olla siinä ketjussa, jossa kyseltiin siitä, mitä lapset miehelle merkitsee tai jotain sinne päin.

(Enkä yleensä valita täällä, Richardille olen valittanut muutaman kerran, kun on sitä tyyppiä mies, jota on vaikea sietää. Säälin hänen perhettään ja voin vaan kuvitella, millainen omahyväinen egoistinen despootti hän kotonaan on. Vihaa lapsiaan ja alistaa vaimoaan. Sietämätön sovinistisika.)

• ........... kirjoitti:

...eihän tää nyt oo vielä mitään verrattuna siihen kuinka usein mä valitan täällä seksin puuteesta tai muista parisuhdeongelmista.

Mutta siinä oot kyllä ihan oikeassa, että taitaa vanhuus alkaa painaa minulla(kin), kun meinaa tosiaan alkaa olemaan sellaista "pientä" katkeruutta vähän kaikissa jutuissa.

Sähän voit toimia mun terapeuttina täällä palstalla nyökyttelemällä ja "ymmärtämällä"... :)

• vaan... kirjoitti:

ole sattunut lukemaan.. Taisi olla siinä ketjussa, jossa kyseltiin siitä, mitä lapset miehelle merkitsee tai jotain sinne päin.

(Enkä yleensä valita täällä, Richardille olen valittanut muutaman kerran, kun on sitä tyyppiä mies, jota on vaikea sietää. Säälin hänen perhettään ja voin vaan kuvitella, millainen omahyväinen egoistinen despootti hän kotonaan on. Vihaa lapsiaan ja alistaa vaimoaan. Sietämätön sovinistisika.)

...ja tulin siihen tulokseen, että suotanpa ollakin sellainen vanhanajan despootti.

"Aikaisemmin despootti oli Bysantin valtakunnassa titteli, jonka keisari antoi joillekin henkilöille, joskus ulkomaalaiselle. Sen haltija oli keisarista seuraava Bysantin hierarkiassa."

Mutta arvaas kuka on tuo keisari?

• vaan... kirjoitti:

Omahyväinen egoistidespootti. Despoottia nimitystä en muista muiden aikaisemmin käyttäneen, mutta omahyväinen egoisti mä kyllä olen. Täytyy tuota despoottia hieman "makustella", että oisko sekin hyvä termi kuvaamaan minun luonnetta.

Mutta mä en ymmärrä mistä sä tuon vaimon alistamisen keksit? Linkki?

• koska..
        Richartti kirjoitti:

Omahyväinen egoistidespootti. Despoottia nimitystä en muista muiden aikaisemmin käyttäneen, mutta omahyväinen egoisti mä kyllä olen. Täytyy tuota despoottia hieman "makustella", että oisko sekin hyvä termi kuvaamaan minun luonnetta.

Mutta mä en ymmärrä mistä sä tuon vaimon alistamisen keksit? Linkki?

olet omahyväinen egoistidespootti, olet myös vaimosi alistaja, koska tässä yhteydessä viittaan despootilla tyranniin, en bysantin ajan arvonimiin. En tarvitse tähän mitään linkkejä, koska tuollaiset miehet ovat aina sellaisia.

• .........
        Richartti kirjoitti:

...eihän tää nyt oo vielä mitään verrattuna siihen kuinka usein mä valitan täällä seksin puuteesta tai muista parisuhdeongelmista.

Mutta siinä oot kyllä ihan oikeassa, että taitaa vanhuus alkaa painaa minulla(kin), kun meinaa tosiaan alkaa olemaan sellaista "pientä" katkeruutta vähän kaikissa jutuissa.

Sähän voit toimia mun terapeuttina täällä palstalla nyökyttelemällä ja "ymmärtämällä"... :)

Mä tiedän. Nimittäin, että kuka sä olet. Riittääkö todisteeksi vaikka se, että sulla on harmaa auto ja vähän outo ääni?

• kelaappa ajatuksiasi vaikka 15 vuotta taaksepäin. ;)

Munkin mielestä vauvat on söpöjä, kuhan ne ei vaan oo omia. Ja lapset sitte menee jo ihan omanakin söpöistä, koska niiden kans pystyy jo pelata ja leikkiä.

• Aurinko79 kirjoitti:

joku tulee tähän vuodattamaan ettei me lapsettomina (mikäli oon ymmärtänyt oikein) voida tietää mitää näistä asioista ;)

Pahalta tuo ajatus ei kuitenkaan kuulosta etukäteen. Ei edes yösyöttämisineen ja vaipanvaihtoineen...

tässä avauksessa ei ole ollenkaan kysymys siitä, onko lapsellinen vai lapseton, vaan asenteista ja ajatusmaailmasta, miten näkee ja suhtautuu asioihin :)

Voinhan mie olla pikkusen epäselko itseni suhteen, mutta kai ne katsantokannat aina jostakin lähtökohdista muodostuu ;D

kelaappa ajatuksiasi vaikka 15 vuotta taaksepäin. ;)

Munkin mielestä vauvat on söpöjä, kuhan ne ei vaan oo omia. Ja lapset sitte menee jo ihan omanakin söpöistä, koska niiden kans pystyy jo pelata ja leikkiä.

sanojani muuta, enkä tulevaisuudessakaan suhtaudu jyrkän kielteisesti vauva-asiaa kohtaan :)

• suminagashi kirjoitti:

sanojani muuta, enkä tulevaisuudessakaan suhtaudu jyrkän kielteisesti vauva-asiaa kohtaan :)

Eli, potentiaalinen hyväksikäytettävä. Pelkkä myönteisyys on kuitenkin ihan eri asia kuin se oikea halu ja tahto.

Ja eiks naiset oo tääl kuitenkin yrittämässä ymmärtää miesten ajatuksenkulkua? Niin ne ainakin väittää, mut välistä tuntuu, että se on niin kovin vaikeeta hyväksyä. Jotta mielumminhan sitä sitte vaan jättää ajatuksensa kertomatta ja pukkaa akan paksuksi, sillähän siitä pääsee.

• suminagashi kirjoitti:

tässä avauksessa ei ole ollenkaan kysymys siitä, onko lapsellinen vai lapseton, vaan asenteista ja ajatusmaailmasta, miten näkee ja suhtautuu asioihin :)

Voinhan mie olla pikkusen epäselko itseni suhteen, mutta kai ne katsantokannat aina jostakin lähtökohdista muodostuu ;D

sun näkökulma vaikutti oikeinkin selkeältä :)

Mä en usko tuohon yleistykseen mitä tässä aloituksessa esitettiin. Mä uskon sen koskevan tietynlaisia miehiä, mutta en läheskään kaikkia. En mä jaksa uskoa, että jokainen lapsellinen mies on siinä tilanteessa vain pelkuruuden takia. Kuten sinäkin, moni mies on valmis isäks oman itsensäkin takia, ei painostuksen takia.

• ......... kirjoitti:

Mä tiedän. Nimittäin, että kuka sä olet. Riittääkö todisteeksi vaikka se, että sulla on harmaa auto ja vähän outo ääni?

Jos täällä alkaa tuttuja "näkemään", niin kannattaa pitää pieni breikki.

Punainen on muistaakseni toiseksi yleisin autojen väri, mutta ei sun kannata sitäkään ehdottaa. Arvaa joku vähän harvinaisempi väri.

• koska.. kirjoitti:

olet omahyväinen egoistidespootti, olet myös vaimosi alistaja, koska tässä yhteydessä viittaan despootilla tyranniin, en bysantin ajan arvonimiin. En tarvitse tähän mitään linkkejä, koska tuollaiset miehet ovat aina sellaisia.

Eli egoistidespootti on aina myös vaimon alistaja, joten...joo-o...niin kai se sitten on.

Miten tuo vaimon alistaminen yleensä menee? Millä tavalla egoistidespootti tyypillisesti alistaa vaimoaan? Seksuuaalisesti, fyysisesti, psyykkisesti, sosiaalisesti,....?

Oisko tähän heittää jotain esimerkkiä, että tietäisin mitä sinä pidät alistamisena.

• kun..
        Richartti kirjoitti:

Eli egoistidespootti on aina myös vaimon alistaja, joten...joo-o...niin kai se sitten on.

Miten tuo vaimon alistaminen yleensä menee? Millä tavalla egoistidespootti tyypillisesti alistaa vaimoaan? Seksuuaalisesti, fyysisesti, psyykkisesti, sosiaalisesti,....?

Oisko tähän heittää jotain esimerkkiä, että tietäisin mitä sinä pidät alistamisena.

oikeeseen osuin joka tapauksessa. Jos olisit jotain muuta, et saivartelisi siinä jostain määritelmistä ja esimerkeistä.

Itsepä sen parhaiten tiedät, millainen kusipää olet läheisillesi.

• kun.. kirjoitti:

oikeeseen osuin joka tapauksessa. Jos olisit jotain muuta, et saivartelisi siinä jostain määritelmistä ja esimerkeistä.

....josko tästä olisi saatu aikaiseksi jonkinlainen keskustelu, jossa olisi ollut jotain asiasisältöäkin.

• kun.. kirjoitti:

...kun hän tulee käymään edes silloin kun tykkää....."

Voi, voi,...kyllä minäkin tykkään sinusta.

Eli, potentiaalinen hyväksikäytettävä. Pelkkä myönteisyys on kuitenkin ihan eri asia kuin se oikea halu ja tahto.

Ja eiks naiset oo tääl kuitenkin yrittämässä ymmärtää miesten ajatuksenkulkua? Niin ne ainakin väittää, mut välistä tuntuu, että se on niin kovin vaikeeta hyväksyä. Jotta mielumminhan sitä sitte vaan jättää ajatuksensa kertomatta ja pukkaa akan paksuksi, sillähän siitä pääsee.

kaikki lähtee ja tietenkin se oma henkinen valmius on kaiken a ja o, ei itseä vastaan kannata sotia, siinä häviää aina :)

• Aurinko79 kirjoitti:

sun näkökulma vaikutti oikeinkin selkeältä :)

Mä en usko tuohon yleistykseen mitä tässä aloituksessa esitettiin. Mä uskon sen koskevan tietynlaisia miehiä, mutta en läheskään kaikkia. En mä jaksa uskoa, että jokainen lapsellinen mies on siinä tilanteessa vain pelkuruuden takia. Kuten sinäkin, moni mies on valmis isäks oman itsensäkin takia, ei painostuksen takia.

näytti selkeästi ihan 70%:n tahalliselta provosoinnilta, mut hyvää keskustelua aiheesta suunnasta ja toisesta.

Kyllä se vanhemmuus on rikkaus elämässä ja samalla tavalla se tuo arkea ja juhlaa mukanaan, niin kuin mikä tahansa asia elämässä, eikö sitä paljon puhuta myös arjen jaksamisesta :)

• suminagashi kirjoitti:

näytti selkeästi ihan 70%:n tahalliselta provosoinnilta, mut hyvää keskustelua aiheesta suunnasta ja toisesta.

Kyllä se vanhemmuus on rikkaus elämässä ja samalla tavalla se tuo arkea ja juhlaa mukanaan, niin kuin mikä tahansa asia elämässä, eikö sitä paljon puhuta myös arjen jaksamisesta :)

sitä vähän pitää provotakin, jos meinaa keskustelua aikaan saada :) Tällanen saa ajatuksia irti ihmisistä ihan eri tavalla kuin esim mun nössöaloitukset.

Läheiset ihmiset on aina rikkaus elämässä, olivatpa he sitten lapsia, sisaruksia, ystäviä, työkavereita tms. Mä oon vanhoilla päivilläni alkanut arvostaa läheisiäni ihan uudella tavalla vaikka oonhan mä niistä aina tykännyt :)

• Hossi

Jäykkä niska taas uhoo ja pöhisöö ;)

Miten niin miehet eivät mukamas halua, puppua sanon mie.

Minä ainakin haluan omaa jälkikasvua kovastikkin ja tiedän monia muitakin jotka haluavat.

• Ja kyllä mäkin jo lastenlapsia innolla odottelen.

• Jihuuu

Jos et sattunut tietämään, niin joskus ne lapsetkin alkavat nukkua kokonaisia öitä ja käydä vessassa. Tuskin kukaan äiti ihminenkään nauttii yövalvomisista tai kakkavaippojen vaihtamisesta.

Jos mies ei ihka aidosti lapsia halua, hänen kannattaa huolehtia ehkäisyn käytöstä. Kumman paljon on kuitenkin miehiä, jotka sitä jälkikasvua ihan suunnitellusti pistävät alulle ;)

nimim. kohta kolme vaippaikäistä jaloissa

• että..

..saisit tälle mielipiteelle laajalti tukea? Sinä olet tuollainen, niin tottakai muutkin miehet ovat?

Paska isä olet tuollaisilla ajatuksilla, mut jos luulit kaikkien miesten ajattelevan samoin ja sen lieventävän sinun "paskuuttasi", erehdyit.

Maailma on pullollaan hyviä miehiä ja isiä, jotka haluavat jälkikasvua, rakastavat lapsiaan, hoitavat lapsia vaippaikäisestä asti.

Sitäpaitsi onko se lasten vika, miten heidän äitinsä käyttäytyy? Ja luuletko, että vaipanvaihto on pelkästään naisten työtä?

Sääli sun lapsias, toivottavasti niillä on parempi äiti.

• veikkaan että relax on ihan hyvä isä. Tää ketju johtunee varmaan siitä, että exältä on tullut mitä ilmeisemmin kuraa, joka sitten purkautuu täällä. Tai jotain vastaavaa.

• rapiskarpalo

muutamia miehiä joilla ollut vauvakuume ja on. Nainen ei vain ole halunnut tai kyennyt saamaan tai ole ollut eukkoa alkuunkaan.

Tiedän myös pari miestä, jotka ovat jälkikasvua toivoneet ja saatuaan vihdoin, niin hoitaneet koko rumban. Tiedän myös isejä jotka ovat jääneet kotia ja vaimo mennyt töihin.

Niin minähän työskentelen lasten parissa ja tavannut lukuisia erilaisia perheitä ja sen lisäksi 17-vuotta ja yli kerinnyt tässä pyörimään muskareissa ja puistoissa, sun muissa lasten harrasteissa, joten en mitenkään jaksa uskoa kaikkien miesten jauhavan kakkaa. :))

• voi miksi

Miksi te olette niin riippuvaisia naisista?

• olla nainen

Jos ei halua lapsia, niin ei tee. Jos ukko haluaa silti mukuloita, niin tossa on ovi.

• nainen kolkattiin nuijalla ja suljettiin luolaan, eikä ikinä päästetty sieltä pois. Nykyään sellanen on mahdotonta, tai siitä joutuu vielä pahempaan kuseen, kuin myöntymisestä lasten hankkimiseen, jotta ku mies on kuitenkin mies, ni se valitsee sen tien mikä siitä itsestä tuntuu kaikkein helpoimmalta ja ku perhettä ei voi enää perustaa sen nuijan avulla, ni sitte valehdellaan.

Mut yhtä kaikki. Se on ihan sama. Elämää syntyy ja kuolee päivittäin. Simppeliä.

ps. viis oravaa mun takapihan männyssä, ne on näköjään lisääntyny, ennen ei oo ollu ku kaks. Aika hienoo kattoo niiden vipeltämistä.

• luolamiesaikoja

vaan ole ikinä ollut olemassa.

• luolamiesaikoja kirjoitti:

vaan ole ikinä ollut olemassa.

mun mielestä aina vaan ne on olemassa. Mutku, nykyään naista ei voi ottaa enää väkisin, ni sitte sille valehdellaan. Ja sitte erotaan, vielä yleensä naisen alotteesta, koska se mies 'muuttui', vai muuttukse mies? Voi olla, ettei se mies muuttunutkaan, se vaan valehteli alussa ja siks erotaan.

Mut siis joo, ei näillä väliä ole, jokainen saa nähdä asiat niinku tahtoo.

• Hossi

Ku kaikki oli helpompaa, nuija nukutus ja hommiin.

Perkuleen feministit.

• te elätte
        relaxed_eyes kirjoitti:

mun mielestä aina vaan ne on olemassa. Mutku, nykyään naista ei voi ottaa enää väkisin, ni sitte sille valehdellaan. Ja sitte erotaan, vielä yleensä naisen alotteesta, koska se mies 'muuttui', vai muuttukse mies? Voi olla, ettei se mies muuttunutkaan, se vaan valehteli alussa ja siks erotaan.

Mut siis joo, ei näillä väliä ole, jokainen saa nähdä asiat niinku tahtoo.

naisen kautta ja olette niistä niin riippuvaisia?

• te elätte kirjoitti:

naisen kautta ja olette niistä niin riippuvaisia?

Naiset on uuden elämän lähde.

• Kyllä mä

sen lapsen halusin kun se alulle saatin. Naisesta on ollut niinkään varma. Nyt ei ole kumpaakaan. Tai no lapsi on joka toinen viikonloppu kanssani. On sekin jotain.

• Nyt sä taas hupsuttelet ihan vaan kiusatakses naisia :)

• vasti

ei, se on ihan oikeasti tuota mieltä vaikka nyt saattaa hieman olla pientä liioittelua ilmassa

• vasti kirjoitti:

ei, se on ihan oikeasti tuota mieltä vaikka nyt saattaa hieman olla pientä liioittelua ilmassa

Ja sitä ja tätä mieltä. Enkä ole yksin ajatusteni kanssa. Oikeessa elämässä jopa naiset tämän asian tiedostavat. Tai siis, osa naisista, ettei nyt taas sitte yleistetä.

Kaikki olennaiset pointit tästä keskustelusta vaan ovat hukkuneet tuonne jonnekin rönsyihin.

Niin ja, emmä oikeastaan ole liioitellutkaan.

• sirpamaikkarilta

onkin oikeastaan se syy, miksi en aio lapsia tehdä, vaikka se biologinen kello tikittäs miten lujaa tahansa. Mä en tahdo, että mun lapseni joutuu kuuntelemaan, kuinka isi ei oikeasti lapsia halunnutkaan. Vaan äiti pakotti tekemään.

Jep, jep!

• solomon

on kyllä aimo annos totuutta mukana. Ei lainkaan hassumpi aloitus, eritoten kun ottaa huomioon aloittajan:-)

Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      393
      2000
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1829
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1358
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      77
      989
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      950
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      918
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      33
      765
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      739
    9. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      713
    Aihe