Ongelma on seuraavanlainen:
Miten selvitän h:n (eli tässä tapauksessa meren syvyys) kun minulla on seuraavanlainen kaava v=neliönjuuri(sen alle)(gh)
Eli miten väännän kaavan niin, että saan h:n ratkaistua? (v ja g siis tiedetän eli nopeus ja putoamiskiihtyvyys)
Vähän yl. ongelmia näiden kaavojen väätelyssä ;)
Pinta-aallon nopeus -kaava
6
1092
Vastaukset
- ushdfuishfd
siis haluat kaavasta v = sqrt(gh) ratkaistuksi h:n?
eihän tossa muuta kun korotat molemmat puolet neliöön ja jaat g:llä niin toiselle puolella jää pelkkä h. - häh????
selvität meren syvyyden? mistä on kyse.... vaikuttaa aika sekavalta.
Onko nyt varmasti kaikki kotona palloparkissa?- huomaavaisuudesta
pallot on parkissa jne.
katos kun laskussa lasketaan meren "korkeus" eli syvyys :p - sitten........
huomaavaisuudesta kirjoitti:
pallot on parkissa jne.
katos kun laskussa lasketaan meren "korkeus" eli syvyys :ppinta-aallosta?
Mitä tekemistä pinta-aallolla on meren syvyyden kanssa? - yyyyyrej
sitten........ kirjoitti:
pinta-aallosta?
Mitä tekemistä pinta-aallolla on meren syvyyden kanssa?Mikäli et tiedä, niin "pinta-aallot" eivät ole vain pinta-aaltoja, vaan niiden vaikutus tuntuu myös syvemmälläkin. Tällöin meren syvyys vaikuttaa aallon nopeuteen (kts. nopeus esim. http://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_surface_wave ) . Tietysti jos syvyys on suuri verrattuna aallonpituuteen, on sen vaikutus käytännössä mitätön.
- K-Roy
Minulla on aina ollut ongelmia selittää kavereille, miksi fysiikka on hauskaa; enää ei ole ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30311669
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304289On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145