http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806207828266_uu.shtml
Todella vanha Opel joka Saksassa jo olisi saanut kutsun romuttamoon.
Ei turvavarusteita kuten Airbag, Abs tai Esp.
Ei keskikaitaa tms vaan kapea tie liikenteeltä kerätyn 7 mrd Euron verotaakasta huolimatta.
Siinä tappavat ainekset. Nyt joku on vailla äitä/vaimoa/lasta. Näin Suomen valtio kohtelee kansalaisiaan myös juhannuksena.
Osanottoni.
Autovero tappoi taas!
21
1572
Vastaukset
- avainasemassa
Aivan turhaa etsiä syitä muualta . Parhaiten
toimivat turvavarusteet ovat ajajan kaalissa ja
ennenkaikkea asenteessa!!!!!!!- Surupusero
Turvavyötkin turhia. Kuten pelastusliivit. Ja jauhesammuttimet. Missä vedetään raja? Kuka sanelee minimivaatimukset?
Jos sinä olisit ollut vallassa, ABS-jarrutkin eivät olisi tulleet markkinoille?
Tiedätkö, että kehitys menee eteenpäin. NCAP jne. USAssa on nyt pakko olla rengaspainevalvontaa joka autossa. Hyvä minun mielestä. - Joko olet hankkinut
Surupusero kirjoitti:
Turvavyötkin turhia. Kuten pelastusliivit. Ja jauhesammuttimet. Missä vedetään raja? Kuka sanelee minimivaatimukset?
Jos sinä olisit ollut vallassa, ABS-jarrutkin eivät olisi tulleet markkinoille?
Tiedätkö, että kehitys menee eteenpäin. NCAP jne. USAssa on nyt pakko olla rengaspainevalvontaa joka autossa. Hyvä minun mielestä.Siis lastataan lisää autoja kiinalaisella elektroniikalla ja ajellaan sileillä gummeilla kun rimpulapimpula-elektroniikka syö euroja!
Millähän tavoin tuokin onnettomuus taas oli vanhan auton syytä? sano se.
Ei airbag/abs/esp sitä autoa aja.- Surupusero
Mitä jos ei ollutkaan naisen "oma vika"? Mitä jos keskikaide olisi pelastanut yhden elämän? Olisiko se niin väärin? Tai jos turvarakenne ja airbagit olisivat olleet tässä se kriittinen raja.
Suomessa on Euroopan vanhin autokanta. - ei lähdetä mihinkään
Surupusero kirjoitti:
Mitä jos ei ollutkaan naisen "oma vika"? Mitä jos keskikaide olisi pelastanut yhden elämän? Olisiko se niin väärin? Tai jos turvarakenne ja airbagit olisivat olleet tässä se kriittinen raja.
Suomessa on Euroopan vanhin autokanta.siinäkin raja,T-72 tosi turvallinen peli,vie vähän löpöä mutta viis siitä!
Onnettomuuksia kuule sattuu ja joskus niissä kuolee ihmisiä ja joskus ei.
Ajatteletko koskaan ajaessasi auton kolariturvallisuutta?Minä en,yhden kerran olen miettinyt kun ajoin Suzuki Carrylla! - satasen
Surupusero kirjoitti:
Mitä jos ei ollutkaan naisen "oma vika"? Mitä jos keskikaide olisi pelastanut yhden elämän? Olisiko se niin väärin? Tai jos turvarakenne ja airbagit olisivat olleet tässä se kriittinen raja.
Suomessa on Euroopan vanhin autokanta.alueella ottaa yhteen rekan kanssa, ei paljon airbagit eikä esp:t eikä abs:t pelasta. Kyllä se jokaisen korvien välistä pitää lähteä ajotapa oli auto sitten mikä hyvänsä. Sitä paitsi kuolonkolareista ajetaan vanhoilla 46 % ja arvaapa milläs ajetaan ne loput 56 %
- se on
ettei airbag autoa aja, mutta mitäpä luulet, vaikuttaako kolarin sattuessa vammoihin/hengissä selviämiseen?
ABS ei myöskään aja, mutta vaikuttaa ohjattavuuteen. Vaikuttaako se turvallisuuteen, että autoa voi ohjata maksimaalisen jarrutuksen aikana?
Entäpä ESP, väitätkö siitäkin ettei se missään tilanteessa auta mitään, ja kyseinen laite on lisätty autoihin vain siksi, että saataisiin rahastettua autoista lisää? Surupusero kirjoitti:
Mitä jos ei ollutkaan naisen "oma vika"? Mitä jos keskikaide olisi pelastanut yhden elämän? Olisiko se niin väärin? Tai jos turvarakenne ja airbagit olisivat olleet tässä se kriittinen raja.
Suomessa on Euroopan vanhin autokanta.Ei vanhuus yksistään autosta vaarallista tee.
se on kirjoitti:
ettei airbag autoa aja, mutta mitäpä luulet, vaikuttaako kolarin sattuessa vammoihin/hengissä selviämiseen?
ABS ei myöskään aja, mutta vaikuttaa ohjattavuuteen. Vaikuttaako se turvallisuuteen, että autoa voi ohjata maksimaalisen jarrutuksen aikana?
Entäpä ESP, väitätkö siitäkin ettei se missään tilanteessa auta mitään, ja kyseinen laite on lisätty autoihin vain siksi, että saataisiin rahastettua autoista lisää?Esp:stä en tiedä mitään, ABS:stä ja airbagista on oma hyötynsä, mutta ei sitä pidä ulosmitata ajonopeuksien kasvattamisella, kuten monet valitettavasti tekevät. Niin monet autonsa rusinaksi ajavat on niitä, joilla on joku uudehko kallis "statussymboli", kun taas joku vanhalla autolla ajava saattaa olla hyvinkin varovainen liikenteessä.
- kaasujalka..
M1978 kirjoitti:
Esp:stä en tiedä mitään, ABS:stä ja airbagista on oma hyötynsä, mutta ei sitä pidä ulosmitata ajonopeuksien kasvattamisella, kuten monet valitettavasti tekevät. Niin monet autonsa rusinaksi ajavat on niitä, joilla on joku uudehko kallis "statussymboli", kun taas joku vanhalla autolla ajava saattaa olla hyvinkin varovainen liikenteessä.
Nimenomaan turvavarusteiden hyödyt ulosmitataan liiankin herkästi.Kuinkahan moni eri turvavarustekirjainyhdistelmien nimeen vannova olisi valmis hyväksymään nopeudenrajoittimen (120km/h) autoihin uutena turvavarusteena?
Itselläni on noita abseja ynnä muita epsejä -07 mallin autossani ja 50tkm mittarissa eikä apsi ole kuin pari kertaa rapsuttanut! - käytettäisiin niitä
kaasujalka.. kirjoitti:
Nimenomaan turvavarusteiden hyödyt ulosmitataan liiankin herkästi.Kuinkahan moni eri turvavarustekirjainyhdistelmien nimeen vannova olisi valmis hyväksymään nopeudenrajoittimen (120km/h) autoihin uutena turvavarusteena?
Itselläni on noita abseja ynnä muita epsejä -07 mallin autossani ja 50tkm mittarissa eikä apsi ole kuin pari kertaa rapsuttanut!turvavarusteita. Hyvin usein liikennevammoihin liittyy turvavyön, pyöräilykypärän tms. turvarusteen laiminlyönti muun välinpitämättömyyden ohella. Asenteet pitäisi ensin saada kuntoon ja sitten vasta tulevat sen viimeisen ohuen marginaalin tekevät ESP:t, airbagit ym. viimeistä huutoa olevat hilavitkuttimet.
- moottoripyörälläkin
ilman mainitsemiasi turvavarusteita?
- ihan tarkkoja
ollaan, niin abs on tullut jo kaikkiin vähänkin laadukkaampiin moottoripyöriin, ja ompa ihme ja kumma tainnut vähentää kyseisillä malleilla kaatumisia/metsään ajoja.
- ei paljon eroa
Ostin juuri uuden auton. Se sai Euro NCAP:ssa täydet viisi tähteä. Sekä etu- että sivutörmäyksestä tuli molemmista täydet 16 p. Yhteensä 35 p. Autossa on ESP vakiona. Pitäisi olla täten niin turvallinen kuin mahdollista.
Auton ovh:
- Suomessa 24 200 €
- Saksassa 22 500 €
Autoverottomassa Saksassa hinta on vain 1700 € edullisempi!
Turvallisen auton hankkiminen ei ole Suomessa enää rahasta kiinni. Jättää vain esim. metallivärin, aluvanteet, kromit sun muut turhuudet pois, on hinta jo sama kuin Saksassa.- Jussi.
"Turvallisen auton hankkiminen ei ole Suomessa enää rahasta kiinni. Jättää vain esim. metallivärin, aluvanteet, kromit sun muut turhuudet pois, on hinta jo sama kuin Saksassa."
Joo ja Suomen autojen keski-ikä on n. 10 v ja Saksan 8 v. 2 vuoden kuluttua Suomessa on samalainen autokanta kuin Saksassa nyt. Suomessa liikennetiheys kymmenesosa Saksasta eli Suomessa kovin monelle sopii vanhempi kulkupeli. Sillä käydään kerran viikossa kirjonkylän marketissa ja apteekissa. Todella järkevää pitää auto ajokunnossa ja liikenteessä mahdollismman pitkään. - ylinopeus !!!!!!!
Jussi. kirjoitti:
"Turvallisen auton hankkiminen ei ole Suomessa enää rahasta kiinni. Jättää vain esim. metallivärin, aluvanteet, kromit sun muut turhuudet pois, on hinta jo sama kuin Saksassa."
Joo ja Suomen autojen keski-ikä on n. 10 v ja Saksan 8 v. 2 vuoden kuluttua Suomessa on samalainen autokanta kuin Saksassa nyt. Suomessa liikennetiheys kymmenesosa Saksasta eli Suomessa kovin monelle sopii vanhempi kulkupeli. Sillä käydään kerran viikossa kirjonkylän marketissa ja apteekissa. Todella järkevää pitää auto ajokunnossa ja liikenteessä mahdollismman pitkään.Ei mainita autoveroa ei!
http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti42001/jutut401/liikennekuolemat.html
http://www.iltasanomat.fi/videot/uusimmat/1538091/10
- K-Kaahari
Jos ihminen tappaa itsensä omatoimisesti? Vanhat Opelitkaan eivät ohjauta itseään päin vastaantulijaa. Kyseinen kuljettaja "murhasi" autonsa ja itsensä siinä "kylkijäuisenä".
Kaikki syyt löytyvät lähes AINA ratin ja penkinvälistä. Pois lukien jotkut poikkeukset.
Osaa omaisten suruun kuitenkin ottaen... - Rupi
Vielä on tuota mallia Saksassakin myynnissä tuhansia.
Airbag, ABS tai ESP ei korvaa kunnon renkaita. Huonot renkaat ovat hyvin usein merkittävässä asemassa onnettomuuksien synnyssä. - oli kuollut
16 ihmistä kun rekan perävaunu oli lähtenyt heittelehtimään liukkaalla tiellä,asia tuli esille hyvin ohuesti mediassa.Voi vain arvailla kuinka monta kertaa vaunut olivat heittelehtineet ja ketään ei vastaan sattunut tulemaan.
ABS-jarruthan kehitettiin alunperin paineilmajarrullisiin kuorma-autoihin, etenkin rekkoihin,loistava keksintö näin armeijan rekkakuskikokemuksella sanottuna.
Mutta miten kävikään,ABSien hyödyt ulosmitattiin ja pahasti kasvattamalla rekkojen kokoa,onhan se tosi hölmöä että perävaunu voi painaa enemmän kuin vetoauto. - hohoh
Vai kapea tie? Käypä kuule ihan itse paikan päällä, on meinaan erittäin leveä hyväkuntoinen tie, jossa mahtuu hyvin vaikka 4 autoa rinnakkain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as713293Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253013- 512902
- 562708
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582578Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482560On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle542339Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802221- 692108
- 452092