Autovero tappoi taas!

Surupusero

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806207828266_uu.shtml

Todella vanha Opel joka Saksassa jo olisi saanut kutsun romuttamoon.

Ei turvavarusteita kuten Airbag, Abs tai Esp.

Ei keskikaitaa tms vaan kapea tie liikenteeltä kerätyn 7 mrd Euron verotaakasta huolimatta.

Siinä tappavat ainekset. Nyt joku on vailla äitä/vaimoa/lasta. Näin Suomen valtio kohtelee kansalaisiaan myös juhannuksena.

Osanottoni.

21

1572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avainasemassa

      Aivan turhaa etsiä syitä muualta . Parhaiten
      toimivat turvavarusteet ovat ajajan kaalissa ja
      ennenkaikkea asenteessa!!!!!!!

      • Surupusero

        Turvavyötkin turhia. Kuten pelastusliivit. Ja jauhesammuttimet. Missä vedetään raja? Kuka sanelee minimivaatimukset?
        Jos sinä olisit ollut vallassa, ABS-jarrutkin eivät olisi tulleet markkinoille?
        Tiedätkö, että kehitys menee eteenpäin. NCAP jne. USAssa on nyt pakko olla rengaspainevalvontaa joka autossa. Hyvä minun mielestä.


      • Joko olet hankkinut
        Surupusero kirjoitti:

        Turvavyötkin turhia. Kuten pelastusliivit. Ja jauhesammuttimet. Missä vedetään raja? Kuka sanelee minimivaatimukset?
        Jos sinä olisit ollut vallassa, ABS-jarrutkin eivät olisi tulleet markkinoille?
        Tiedätkö, että kehitys menee eteenpäin. NCAP jne. USAssa on nyt pakko olla rengaspainevalvontaa joka autossa. Hyvä minun mielestä.

        Siis lastataan lisää autoja kiinalaisella elektroniikalla ja ajellaan sileillä gummeilla kun rimpulapimpula-elektroniikka syö euroja!


    • Millähän tavoin tuokin onnettomuus taas oli vanhan auton syytä? sano se.


      Ei airbag/abs/esp sitä autoa aja.

      • Surupusero

        Mitä jos ei ollutkaan naisen "oma vika"? Mitä jos keskikaide olisi pelastanut yhden elämän? Olisiko se niin väärin? Tai jos turvarakenne ja airbagit olisivat olleet tässä se kriittinen raja.
        Suomessa on Euroopan vanhin autokanta.


      • ei lähdetä mihinkään
        Surupusero kirjoitti:

        Mitä jos ei ollutkaan naisen "oma vika"? Mitä jos keskikaide olisi pelastanut yhden elämän? Olisiko se niin väärin? Tai jos turvarakenne ja airbagit olisivat olleet tässä se kriittinen raja.
        Suomessa on Euroopan vanhin autokanta.

        siinäkin raja,T-72 tosi turvallinen peli,vie vähän löpöä mutta viis siitä!
        Onnettomuuksia kuule sattuu ja joskus niissä kuolee ihmisiä ja joskus ei.
        Ajatteletko koskaan ajaessasi auton kolariturvallisuutta?Minä en,yhden kerran olen miettinyt kun ajoin Suzuki Carrylla!


      • satasen
        Surupusero kirjoitti:

        Mitä jos ei ollutkaan naisen "oma vika"? Mitä jos keskikaide olisi pelastanut yhden elämän? Olisiko se niin väärin? Tai jos turvarakenne ja airbagit olisivat olleet tässä se kriittinen raja.
        Suomessa on Euroopan vanhin autokanta.

        alueella ottaa yhteen rekan kanssa, ei paljon airbagit eikä esp:t eikä abs:t pelasta. Kyllä se jokaisen korvien välistä pitää lähteä ajotapa oli auto sitten mikä hyvänsä. Sitä paitsi kuolonkolareista ajetaan vanhoilla 46 % ja arvaapa milläs ajetaan ne loput 56 %


      • se on

        ettei airbag autoa aja, mutta mitäpä luulet, vaikuttaako kolarin sattuessa vammoihin/hengissä selviämiseen?
        ABS ei myöskään aja, mutta vaikuttaa ohjattavuuteen. Vaikuttaako se turvallisuuteen, että autoa voi ohjata maksimaalisen jarrutuksen aikana?
        Entäpä ESP, väitätkö siitäkin ettei se missään tilanteessa auta mitään, ja kyseinen laite on lisätty autoihin vain siksi, että saataisiin rahastettua autoista lisää?


      • Surupusero kirjoitti:

        Mitä jos ei ollutkaan naisen "oma vika"? Mitä jos keskikaide olisi pelastanut yhden elämän? Olisiko se niin väärin? Tai jos turvarakenne ja airbagit olisivat olleet tässä se kriittinen raja.
        Suomessa on Euroopan vanhin autokanta.

        Ei vanhuus yksistään autosta vaarallista tee.


      • se on kirjoitti:

        ettei airbag autoa aja, mutta mitäpä luulet, vaikuttaako kolarin sattuessa vammoihin/hengissä selviämiseen?
        ABS ei myöskään aja, mutta vaikuttaa ohjattavuuteen. Vaikuttaako se turvallisuuteen, että autoa voi ohjata maksimaalisen jarrutuksen aikana?
        Entäpä ESP, väitätkö siitäkin ettei se missään tilanteessa auta mitään, ja kyseinen laite on lisätty autoihin vain siksi, että saataisiin rahastettua autoista lisää?

        Esp:stä en tiedä mitään, ABS:stä ja airbagista on oma hyötynsä, mutta ei sitä pidä ulosmitata ajonopeuksien kasvattamisella, kuten monet valitettavasti tekevät. Niin monet autonsa rusinaksi ajavat on niitä, joilla on joku uudehko kallis "statussymboli", kun taas joku vanhalla autolla ajava saattaa olla hyvinkin varovainen liikenteessä.


      • kaasujalka..
        M1978 kirjoitti:

        Esp:stä en tiedä mitään, ABS:stä ja airbagista on oma hyötynsä, mutta ei sitä pidä ulosmitata ajonopeuksien kasvattamisella, kuten monet valitettavasti tekevät. Niin monet autonsa rusinaksi ajavat on niitä, joilla on joku uudehko kallis "statussymboli", kun taas joku vanhalla autolla ajava saattaa olla hyvinkin varovainen liikenteessä.

        Nimenomaan turvavarusteiden hyödyt ulosmitataan liiankin herkästi.Kuinkahan moni eri turvavarustekirjainyhdistelmien nimeen vannova olisi valmis hyväksymään nopeudenrajoittimen (120km/h) autoihin uutena turvavarusteena?

        Itselläni on noita abseja ynnä muita epsejä -07 mallin autossani ja 50tkm mittarissa eikä apsi ole kuin pari kertaa rapsuttanut!


      • käytettäisiin niitä
        kaasujalka.. kirjoitti:

        Nimenomaan turvavarusteiden hyödyt ulosmitataan liiankin herkästi.Kuinkahan moni eri turvavarustekirjainyhdistelmien nimeen vannova olisi valmis hyväksymään nopeudenrajoittimen (120km/h) autoihin uutena turvavarusteena?

        Itselläni on noita abseja ynnä muita epsejä -07 mallin autossani ja 50tkm mittarissa eikä apsi ole kuin pari kertaa rapsuttanut!

        turvavarusteita. Hyvin usein liikennevammoihin liittyy turvavyön, pyöräilykypärän tms. turvarusteen laiminlyönti muun välinpitämättömyyden ohella. Asenteet pitäisi ensin saada kuntoon ja sitten vasta tulevat sen viimeisen ohuen marginaalin tekevät ESP:t, airbagit ym. viimeistä huutoa olevat hilavitkuttimet.


    • moottoripyörälläkin

      ilman mainitsemiasi turvavarusteita?

      • ihan tarkkoja

        ollaan, niin abs on tullut jo kaikkiin vähänkin laadukkaampiin moottoripyöriin, ja ompa ihme ja kumma tainnut vähentää kyseisillä malleilla kaatumisia/metsään ajoja.


    • ei paljon eroa

      Ostin juuri uuden auton. Se sai Euro NCAP:ssa täydet viisi tähteä. Sekä etu- että sivutörmäyksestä tuli molemmista täydet 16 p. Yhteensä 35 p. Autossa on ESP vakiona. Pitäisi olla täten niin turvallinen kuin mahdollista.

      Auton ovh:
      - Suomessa 24 200 €
      - Saksassa 22 500 €

      Autoverottomassa Saksassa hinta on vain 1700 € edullisempi!

      Turvallisen auton hankkiminen ei ole Suomessa enää rahasta kiinni. Jättää vain esim. metallivärin, aluvanteet, kromit sun muut turhuudet pois, on hinta jo sama kuin Saksassa.

      • Jussi.

        "Turvallisen auton hankkiminen ei ole Suomessa enää rahasta kiinni. Jättää vain esim. metallivärin, aluvanteet, kromit sun muut turhuudet pois, on hinta jo sama kuin Saksassa."

        Joo ja Suomen autojen keski-ikä on n. 10 v ja Saksan 8 v. 2 vuoden kuluttua Suomessa on samalainen autokanta kuin Saksassa nyt. Suomessa liikennetiheys kymmenesosa Saksasta eli Suomessa kovin monelle sopii vanhempi kulkupeli. Sillä käydään kerran viikossa kirjonkylän marketissa ja apteekissa. Todella järkevää pitää auto ajokunnossa ja liikenteessä mahdollismman pitkään.


      • ylinopeus !!!!!!!
        Jussi. kirjoitti:

        "Turvallisen auton hankkiminen ei ole Suomessa enää rahasta kiinni. Jättää vain esim. metallivärin, aluvanteet, kromit sun muut turhuudet pois, on hinta jo sama kuin Saksassa."

        Joo ja Suomen autojen keski-ikä on n. 10 v ja Saksan 8 v. 2 vuoden kuluttua Suomessa on samalainen autokanta kuin Saksassa nyt. Suomessa liikennetiheys kymmenesosa Saksasta eli Suomessa kovin monelle sopii vanhempi kulkupeli. Sillä käydään kerran viikossa kirjonkylän marketissa ja apteekissa. Todella järkevää pitää auto ajokunnossa ja liikenteessä mahdollismman pitkään.

        Ei mainita autoveroa ei!

        http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti42001/jutut401/liikennekuolemat.html

        http://www.iltasanomat.fi/videot/uusimmat/1538091/10


    • K-Kaahari

      Jos ihminen tappaa itsensä omatoimisesti? Vanhat Opelitkaan eivät ohjauta itseään päin vastaantulijaa. Kyseinen kuljettaja "murhasi" autonsa ja itsensä siinä "kylkijäuisenä".

      Kaikki syyt löytyvät lähes AINA ratin ja penkinvälistä. Pois lukien jotkut poikkeukset.
      Osaa omaisten suruun kuitenkin ottaen...

    • Rupi

      Vielä on tuota mallia Saksassakin myynnissä tuhansia.

      Airbag, ABS tai ESP ei korvaa kunnon renkaita. Huonot renkaat ovat hyvin usein merkittävässä asemassa onnettomuuksien synnyssä.

    • oli kuollut

      16 ihmistä kun rekan perävaunu oli lähtenyt heittelehtimään liukkaalla tiellä,asia tuli esille hyvin ohuesti mediassa.Voi vain arvailla kuinka monta kertaa vaunut olivat heittelehtineet ja ketään ei vastaan sattunut tulemaan.
      ABS-jarruthan kehitettiin alunperin paineilmajarrullisiin kuorma-autoihin, etenkin rekkoihin,loistava keksintö näin armeijan rekkakuskikokemuksella sanottuna.
      Mutta miten kävikään,ABSien hyödyt ulosmitattiin ja pahasti kasvattamalla rekkojen kokoa,onhan se tosi hölmöä että perävaunu voi painaa enemmän kuin vetoauto.

    • hohoh

      Vai kapea tie? Käypä kuule ihan itse paikan päällä, on meinaan erittäin leveä hyväkuntoinen tie, jossa mahtuu hyvin vaikka 4 autoa rinnakkain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Häiriköinti

      Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      71
      3293
    2. Askanmäessä Huippu esitys

      Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3013
    3. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2902
    4. Näin lähellä

      Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2708
    5. Mä sanon tän suoraan.

      Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2578
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

      Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2560
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

      Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      54
      2339
    8. Pohdinttavaksi

      No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2221
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

      Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2108
    10. Siis hetkonen

      Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2092
    Aihe