Vartiotorni-seura luopuu hyvin nopealla aikataululla koron perimisestä valtakunnansalilainoista.
Mikähän tuottoisan menettelyn lopettamiseen on todellisena syynä? Halutaanko Vartiotorni-seura ja seurakunnat pitää entistä tarkemmin erillään, jotteivät seurakuntalaisten töppäilyt aiheuta ongelmia Seuralle? Vai onko Seuran hyväntekeväisyysjärjestönä nauttima verovapaus vaarassa?
http://veljesseura.org/?q=node/863
Ei enää korkoa salilainoista
48
1300
Vastaukset
- Koron periminen
on täyttä liiketoimintaa.
Ihmettelen ettei valtio ole asiaa ennen hoksannut.
Virastoon on tullut hyvin valveutunut virkamies, joka on huomannut seuran harjoittaman liiketoiminnan, josta ei ole maksettu lainkaan veroa muiden rahanlainaajien tapaan. - nii.
Järjestely on täyttänyt tehtävänsä, kaikilla on oma sali. Toisaalta koroton rahasto hupenee hieman kun inflaatio on melko korkea joten siinä mielessä koroton järjestely on huono.
Mukava taas huomata että tästäkin asiasta saadaa arvailtua negatiiviset fibat. Mahtaa elämä tuolla asenteella olla ankeaa.- bisnestä.
Se on kyllä uskomatonta rahankeruubisnestä tuo salinrakennus.
Ihan sama jos minä pyytäisin naapurilta lainaa rahaa talon rakentamiseen. Naapuri antaisi lainan ja kun talo on valmis, niin hän olisi talon omistaja ja perisi minulta kaiken koron kanssa pois. Näinhän VT seura toimii. Seurakunta ei saa salia omaksi vaan rakentaa sen lahkolle, ja maksaa vielä lainat koron kanssa. Ihan moraalitonta. Lahko sitten myy salin voitolla, ja taas annetaan lainaa seurakunnalle uuden salin rakentamiseeen. - otsaa.
bisnestä. kirjoitti:
Se on kyllä uskomatonta rahankeruubisnestä tuo salinrakennus.
Ihan sama jos minä pyytäisin naapurilta lainaa rahaa talon rakentamiseen. Naapuri antaisi lainan ja kun talo on valmis, niin hän olisi talon omistaja ja perisi minulta kaiken koron kanssa pois. Näinhän VT seura toimii. Seurakunta ei saa salia omaksi vaan rakentaa sen lahkolle, ja maksaa vielä lainat koron kanssa. Ihan moraalitonta. Lahko sitten myy salin voitolla, ja taas annetaan lainaa seurakunnalle uuden salin rakentamiseeen.>>> Lahko sitten myy salin voitolla, ja taas annetaan lainaa seurakunnalle uuden salin rakentamiseeen.
- seon.
otsaa. kirjoitti:
>>> Lahko sitten myy salin voitolla, ja taas annetaan lainaa seurakunnalle uuden salin rakentamiseeen.
Tuossa sitten lipsahtikin mielikuvituksen puolelle. Tai toisaalta, anna esimerkki.
Kokoajanhan niitä saleja myydään ja seura saa voittoja niistä. Eikös ruotsissakin myyty vasta sali ja sen jälkeen alettiin keräämään seurakuntalaisilta rahaa konventtihallin korjaamiseen. Myydystä salista ei sitten saatu ollenkaan remonttirahaa, vaan setelit katosivat kuin pieru saharaan ja lisää alettiin keräämään. Tästähän oli juttuakin veljesseurassa. - Jerobeam
otsaa. kirjoitti:
>>> Lahko sitten myy salin voitolla, ja taas annetaan lainaa seurakunnalle uuden salin rakentamiseeen.
Kerropa mitä yhteisöä on hyödytetty? Miten
mielestäsi rivijt:tä on tämä toiminta hyödyttänyt?
KAIKKI kiinteistöt ovat välikäsien kautta
Brooklynin määräysvallan alaisuudessa.
Edes paikallisilla seurakunnilla ei ole
nokan koputtamista, kun ohjeita putoilee
haaratoimistosta käsin, rivijt:stä nyt
puhumattakaan.
Seurahan on tämän ammattimaisen liiketoiminnan
seurauksena saatavasta voitosta kuuluvan
veronmaksun pikkuisen sivuuttanut - ihan aina -
eli keisarille ei ole todellakaan maksettu
sitä mikä keisarin on. Joten pidetäänpä pienempää
suuta yhteisön hyödyttämisestä siltäkin kantilta
katsottuna.
Sama homma tapahtui kirjallisuudesta perittävien
maksujen kanssa - kun verokarhu haki jenkeissä
uskonnollisenkin kirjallisuuden myyntiä
verolliseksi, niin samantien loppui rahankeruu
ovilla, mutta julistajat maksavat siitä yhä.
Sitten esitetään suureen ääneen, että kirjallisuus
on muka ilmaista.
Kysymys kuuluu kuinka tyhmä saa lain mukaan
olla, että nielee kaikki nämä seuran kikkakutoset
ja lähtee sinisin silmin oville kertomaan, että
sitä jumalan järjestöä täällä maan pääällähän
tässä edustellaan, juu.
Naurattaa taas, kun rivijulistajat eivät edes
tajua olevansa pyramidirakennelman myyntiedustajia
sanan täydessä merkityksessä. No, kun koulutusta
ei ole koskaan suositeltu - pikemminkin päinvastoin -
niin eihän sitä voi keskivertoa tyhmemmältä kovin
paljoa odottaakaan.
Olin sanoa, että mitäs pienistä, mutta koska
homma toimii systemaattisesti samalla tavoin
eri maissa myös rahakikkailun osalta, niin
kyse ei olekaan enää ihan pienistä. - yhdistyivät
seon. kirjoitti:
Tuossa sitten lipsahtikin mielikuvituksen puolelle. Tai toisaalta, anna esimerkki.
Kokoajanhan niitä saleja myydään ja seura saa voittoja niistä. Eikös ruotsissakin myyty vasta sali ja sen jälkeen alettiin keräämään seurakuntalaisilta rahaa konventtihallin korjaamiseen. Myydystä salista ei sitten saatu ollenkaan remonttirahaa, vaan setelit katosivat kuin pieru saharaan ja lisää alettiin keräämään. Tästähän oli juttuakin veljesseurassa.toiseen seurakuntaan. Näin esimerkiksi, kun paljon porukkaa muuttaa kuten muutamille suomalaisille seurakunnille tapahtui. Mitä sitten salista on saatu, se ei välttämättä konenttisalin materiaaleissa paljon paina. No, remontti lahjoitusten antaminen on täysin vapaaehtoista. Jos heistä siltä tuntui että tuli jo annettua niin sitten se oli niin.
Ajattelitko, että salirahat jaettaisiin tasan ja ostettaisiin autoja? Jos sali on vanha alkuperäiset maksajat saattaa olla vähissä. Miksi rahat pitäisi jakaa selaisille, jotka eivät siihen ole mitään laittaneet? Monsti toiset seurakunnat avustavat pienempiä, näin ainakin meillä on tehty. Ei saleista mitään oskkeita jaella. Jos joku ei ole tyytyväinen tähän järjestelyyn, hänellä on täysi vapaus olla antamatta yhtään mitään.
Et silleen. - lässytys.
Jerobeam kirjoitti:
Kerropa mitä yhteisöä on hyödytetty? Miten
mielestäsi rivijt:tä on tämä toiminta hyödyttänyt?
KAIKKI kiinteistöt ovat välikäsien kautta
Brooklynin määräysvallan alaisuudessa.
Edes paikallisilla seurakunnilla ei ole
nokan koputtamista, kun ohjeita putoilee
haaratoimistosta käsin, rivijt:stä nyt
puhumattakaan.
Seurahan on tämän ammattimaisen liiketoiminnan
seurauksena saatavasta voitosta kuuluvan
veronmaksun pikkuisen sivuuttanut - ihan aina -
eli keisarille ei ole todellakaan maksettu
sitä mikä keisarin on. Joten pidetäänpä pienempää
suuta yhteisön hyödyttämisestä siltäkin kantilta
katsottuna.
Sama homma tapahtui kirjallisuudesta perittävien
maksujen kanssa - kun verokarhu haki jenkeissä
uskonnollisenkin kirjallisuuden myyntiä
verolliseksi, niin samantien loppui rahankeruu
ovilla, mutta julistajat maksavat siitä yhä.
Sitten esitetään suureen ääneen, että kirjallisuus
on muka ilmaista.
Kysymys kuuluu kuinka tyhmä saa lain mukaan
olla, että nielee kaikki nämä seuran kikkakutoset
ja lähtee sinisin silmin oville kertomaan, että
sitä jumalan järjestöä täällä maan pääällähän
tässä edustellaan, juu.
Naurattaa taas, kun rivijulistajat eivät edes
tajua olevansa pyramidirakennelman myyntiedustajia
sanan täydessä merkityksessä. No, kun koulutusta
ei ole koskaan suositeltu - pikemminkin päinvastoin -
niin eihän sitä voi keskivertoa tyhmemmältä kovin
paljoa odottaakaan.
Olin sanoa, että mitäs pienistä, mutta koska
homma toimii systemaattisesti samalla tavoin
eri maissa myös rahakikkailun osalta, niin
kyse ei olekaan enää ihan pienistä.>>> että kirjallisuus
on muka ilmaista. - sitten.
Jerobeam kirjoitti:
Kerropa mitä yhteisöä on hyödytetty? Miten
mielestäsi rivijt:tä on tämä toiminta hyödyttänyt?
KAIKKI kiinteistöt ovat välikäsien kautta
Brooklynin määräysvallan alaisuudessa.
Edes paikallisilla seurakunnilla ei ole
nokan koputtamista, kun ohjeita putoilee
haaratoimistosta käsin, rivijt:stä nyt
puhumattakaan.
Seurahan on tämän ammattimaisen liiketoiminnan
seurauksena saatavasta voitosta kuuluvan
veronmaksun pikkuisen sivuuttanut - ihan aina -
eli keisarille ei ole todellakaan maksettu
sitä mikä keisarin on. Joten pidetäänpä pienempää
suuta yhteisön hyödyttämisestä siltäkin kantilta
katsottuna.
Sama homma tapahtui kirjallisuudesta perittävien
maksujen kanssa - kun verokarhu haki jenkeissä
uskonnollisenkin kirjallisuuden myyntiä
verolliseksi, niin samantien loppui rahankeruu
ovilla, mutta julistajat maksavat siitä yhä.
Sitten esitetään suureen ääneen, että kirjallisuus
on muka ilmaista.
Kysymys kuuluu kuinka tyhmä saa lain mukaan
olla, että nielee kaikki nämä seuran kikkakutoset
ja lähtee sinisin silmin oville kertomaan, että
sitä jumalan järjestöä täällä maan pääällähän
tässä edustellaan, juu.
Naurattaa taas, kun rivijulistajat eivät edes
tajua olevansa pyramidirakennelman myyntiedustajia
sanan täydessä merkityksessä. No, kun koulutusta
ei ole koskaan suositeltu - pikemminkin päinvastoin -
niin eihän sitä voi keskivertoa tyhmemmältä kovin
paljoa odottaakaan.
Olin sanoa, että mitäs pienistä, mutta koska
homma toimii systemaattisesti samalla tavoin
eri maissa myös rahakikkailun osalta, niin
kyse ei olekaan enää ihan pienistä.sapettaa tuollaiset vapaa matkustaja kirjoittelut. Olen tässä puolessa vuodessa maksanut veroja noin 10000e, jotta enköhän tänäkin vuonna tule yhteiseen kolehtiin osani annettua.
- toimii kuten
lässytys. kirjoitti:
>>> että kirjallisuus
on muka ilmaista.verkosto markkinointi.ylin johto saa rahat
- vielä:
yhdistyivät kirjoitti:
toiseen seurakuntaan. Näin esimerkiksi, kun paljon porukkaa muuttaa kuten muutamille suomalaisille seurakunnille tapahtui. Mitä sitten salista on saatu, se ei välttämättä konenttisalin materiaaleissa paljon paina. No, remontti lahjoitusten antaminen on täysin vapaaehtoista. Jos heistä siltä tuntui että tuli jo annettua niin sitten se oli niin.
Ajattelitko, että salirahat jaettaisiin tasan ja ostettaisiin autoja? Jos sali on vanha alkuperäiset maksajat saattaa olla vähissä. Miksi rahat pitäisi jakaa selaisille, jotka eivät siihen ole mitään laittaneet? Monsti toiset seurakunnat avustavat pienempiä, näin ainakin meillä on tehty. Ei saleista mitään oskkeita jaella. Jos joku ei ole tyytyväinen tähän järjestelyyn, hänellä on täysi vapaus olla antamatta yhtään mitään.
Et silleen.Niin, tässä oli se veljesseuran uutinen. Onko sulla antaa jotain selitystä? Minne katosivat strängnäsin rahat?
"Ruotsissa kerätään miljoonia kruunuja rahaa Ulricehamnin konventtisalin kunnostamiseksi. Vartiotorni-seura on saanut rahaa jo 4,3 miljoonaa kruunua, ja lisää halutaan 5 miljoonaa. Strängnäsin konventtihallista saadut miljoonat tuntuvat haihtuneen kuin tuhka tuuleen". - sitten.
toimii kuten kirjoitti:
verkosto markkinointi.ylin johto saa rahat
Koska, missä, paljonko, kuka?
Miksi gurunne Andersson & Fants on asiasta hiljaa? Tiedätkö jotain sellaista mitä he eivät tiedä? Valaise minua. - lahjoitukset
vielä: kirjoitti:
Niin, tässä oli se veljesseuran uutinen. Onko sulla antaa jotain selitystä? Minne katosivat strängnäsin rahat?
"Ruotsissa kerätään miljoonia kruunuja rahaa Ulricehamnin konventtisalin kunnostamiseksi. Vartiotorni-seura on saanut rahaa jo 4,3 miljoonaa kruunua, ja lisää halutaan 5 miljoonaa. Strängnäsin konventtihallista saadut miljoonat tuntuvat haihtuneen kuin tuhka tuuleen".tehdään kolmansien maiden tukemiseen. Se on luonnollista, rikkaamat tukevat vähempiosaisia. Sikamaista ajatella, että tällä elintasolla emme avustaisi köyhempiä veljiämme.
- menivät.
lahjoitukset kirjoitti:
tehdään kolmansien maiden tukemiseen. Se on luonnollista, rikkaamat tukevat vähempiosaisia. Sikamaista ajatella, että tällä elintasolla emme avustaisi köyhempiä veljiämme.
Ne rahat menivät amerikkaan omaisuuden kartuttamiseen. Mistä luulet että suuri omaisuus on tullut jos kaikki käytettäis seurakuntien hyväksi. VT seurahan on ahne, kerjuukirjoituksia julkaistaan joka vuosi lehdissä.
- Jerobeam
lässytys. kirjoitti:
>>> että kirjallisuus
on muka ilmaista.-------
Ei ole ilmaista, vaan korvaus on vapaaehtoista.
Kerropa sinä kieroilija, monestiko olet tehnyt
selkoa jollekulle lahjoittamistasi summista.
-------
Aika montaa kertaa. Siis ihan seuralle asti
seurakunnan maksamien kirjallisuuslaskujen
muodossa.
Jokainen seurakunta MAKSAA painotuotteista
seuralle, eikä siinä ole MITÄÄN vapaaehtoista.
Jokainen seurakunta raapii sitten rahat kasaan
NIINSANOTTUJEN "vapaaehtoisten lahjoitusten"
muodossa.
Kerro sinä kaikkitietävä, millä kumoat tämän.
Jos sinä olet rivijulistaja, niin sinulla ei
edes ole tätä tietoa.
-----
Ei lähetä taas tälle RAHAA linjalle, kun ette
ole IKINÄ siinä aiheessa pärjänneet."
-----
Niin, jos puhut tässä nyt seurakunnan kirjallisuus-
tilausten tekijöistä ja muista paikallistason
seurakuntien edustajista seuraan verrattuna,
niin olet aivan oikeassa.
------
Jokaisella järjestöllä on lain suomat
mahdollisuudet menetellä samoin, eli laittaa
kaikki lahjoitusperiaatteelle.
------
Niin, uskonnollisen kirjallisuuden myymisellä
ja rahanlainaamisesta saatavalla tuotolla on
käsitykseni mukaan lain edessä eri asema.
Seuran esittää toimintansa olevan uskonnollista,
mutta suuri osa tuotoista tulee aivan muusta
toiminnasta, jolla ei ole uskonnon kanssa
mitään tekemistä. Käsitykseni mukaan tällaisesta
kikkailusta saattaa napsahtaa pikku lisälaskuja.
Toivotaan niin.
------
Aivan turha esittää, että vain keisaria
ilahduttakseen kaikki maksivoivat veronsa.
------
Eipä tässä mitään tarvitse esittää.
Sinä taasen yrität parhaasi mukaan vesittää
lausahduksen sanojan sanat. Mutta eipä se
olisi ensimmäinen kerta, kun tekopyhänä
selitetään, mitä se oman suuntauksen pyhä
heppu OIKEASTI tarkoitti.
-------
Teetkö sinä verovähenykset päästäkesi mhdolliiman
pieneä verolla. Jos sinulle annettaisiin
mahdollisuus nolla takseeraukseen, sinäkö
kieltäytyisit siitä.
-------
Tässä ketjussa ei puhuta minusta, vaan
järjestöstä, joka väittää olevansa jumalan
ainoa järjestö maan päällä.
-------
Valtio hyötyy pitkän "pennin" Jt toiminnasta
saamistaan välillisistä veroista.
-------
Keskustellaanpa näistä välillisistä jt-hyödyistä
lisää. Odotan innolla. - Jerobeam
lahjoitukset kirjoitti:
tehdään kolmansien maiden tukemiseen. Se on luonnollista, rikkaamat tukevat vähempiosaisia. Sikamaista ajatella, että tällä elintasolla emme avustaisi köyhempiä veljiämme.
---------
tehdään kolmansien maiden tukemiseen. Se on
luonnollista, rikkaamat tukevat vähempiosaisia.
---------
Hehe. Kerrohan siis miten näitä kolmansia maita
tuetaan. Vai kerronko minä?
Tällä tukemisella tarkoitetaan, että sinne
ambomaihin rakennetaan SEURAN omistamia
haaratoimistoja ja saleja aivan samalla
periaatteella kuin tännekin -
1. Seurakuntalaiset keräävät fyrkkaa seuran tilille
2. Seura lainaa saman rahan ja vähän lisää
takaisin seurakunnalle
3. Seurakuntalaiset rakentavat ilmaisella
työvoimalla kiinteistöjä
4. Seurakuntalaiset maksavat sekä lahjoituksensa (jotka nyt ovvat muuttuneet lainaksi) että
lisälainansa korkojen kanssa
5 Seura omistaa kaikki kiinteistöt
Ja typerykset luulevat täällä, että jotenkin
auttaisivat köyhempiä veljiä. Tällä kuviolla
autetaan seuraa kuppaamaan myös köyhiltä.
Sama, hyväksi havaittu käytäntö.
Toimii kaikkialla. - taisi olla
Jerobeam kirjoitti:
-------
Ei ole ilmaista, vaan korvaus on vapaaehtoista.
Kerropa sinä kieroilija, monestiko olet tehnyt
selkoa jollekulle lahjoittamistasi summista.
-------
Aika montaa kertaa. Siis ihan seuralle asti
seurakunnan maksamien kirjallisuuslaskujen
muodossa.
Jokainen seurakunta MAKSAA painotuotteista
seuralle, eikä siinä ole MITÄÄN vapaaehtoista.
Jokainen seurakunta raapii sitten rahat kasaan
NIINSANOTTUJEN "vapaaehtoisten lahjoitusten"
muodossa.
Kerro sinä kaikkitietävä, millä kumoat tämän.
Jos sinä olet rivijulistaja, niin sinulla ei
edes ole tätä tietoa.
-----
Ei lähetä taas tälle RAHAA linjalle, kun ette
ole IKINÄ siinä aiheessa pärjänneet."
-----
Niin, jos puhut tässä nyt seurakunnan kirjallisuus-
tilausten tekijöistä ja muista paikallistason
seurakuntien edustajista seuraan verrattuna,
niin olet aivan oikeassa.
------
Jokaisella järjestöllä on lain suomat
mahdollisuudet menetellä samoin, eli laittaa
kaikki lahjoitusperiaatteelle.
------
Niin, uskonnollisen kirjallisuuden myymisellä
ja rahanlainaamisesta saatavalla tuotolla on
käsitykseni mukaan lain edessä eri asema.
Seuran esittää toimintansa olevan uskonnollista,
mutta suuri osa tuotoista tulee aivan muusta
toiminnasta, jolla ei ole uskonnon kanssa
mitään tekemistä. Käsitykseni mukaan tällaisesta
kikkailusta saattaa napsahtaa pikku lisälaskuja.
Toivotaan niin.
------
Aivan turha esittää, että vain keisaria
ilahduttakseen kaikki maksivoivat veronsa.
------
Eipä tässä mitään tarvitse esittää.
Sinä taasen yrität parhaasi mukaan vesittää
lausahduksen sanojan sanat. Mutta eipä se
olisi ensimmäinen kerta, kun tekopyhänä
selitetään, mitä se oman suuntauksen pyhä
heppu OIKEASTI tarkoitti.
-------
Teetkö sinä verovähenykset päästäkesi mhdolliiman
pieneä verolla. Jos sinulle annettaisiin
mahdollisuus nolla takseeraukseen, sinäkö
kieltäytyisit siitä.
-------
Tässä ketjussa ei puhuta minusta, vaan
järjestöstä, joka väittää olevansa jumalan
ainoa järjestö maan päällä.
-------
Valtio hyötyy pitkän "pennin" Jt toiminnasta
saamistaan välillisistä veroista.
-------
Keskustellaanpa näistä välillisistä jt-hyödyistä
lisää. Odotan innolla.>>>Aika montaa kertaa> rahanlainaamisesta saatavalla tuotolla >Käsitykseni mukaan tällaisesta
kikkailusta saattaa napsahtaa pikku lisälaskuja.>Tässä ketjussa ei puhuta minusta>Keskustellaanpa näistä välillisistä jt-hyödyistä
lisää. Odotan innolla - jostain.
sitten. kirjoitti:
Koska, missä, paljonko, kuka?
Miksi gurunne Andersson & Fants on asiasta hiljaa? Tiedätkö jotain sellaista mitä he eivät tiedä? Valaise minua.syystä tällä osiolla on kuoleman hiljaista.
- tapaan.
Jerobeam kirjoitti:
---------
tehdään kolmansien maiden tukemiseen. Se on
luonnollista, rikkaamat tukevat vähempiosaisia.
---------
Hehe. Kerrohan siis miten näitä kolmansia maita
tuetaan. Vai kerronko minä?
Tällä tukemisella tarkoitetaan, että sinne
ambomaihin rakennetaan SEURAN omistamia
haaratoimistoja ja saleja aivan samalla
periaatteella kuin tännekin -
1. Seurakuntalaiset keräävät fyrkkaa seuran tilille
2. Seura lainaa saman rahan ja vähän lisää
takaisin seurakunnalle
3. Seurakuntalaiset rakentavat ilmaisella
työvoimalla kiinteistöjä
4. Seurakuntalaiset maksavat sekä lahjoituksensa (jotka nyt ovvat muuttuneet lainaksi) että
lisälainansa korkojen kanssa
5 Seura omistaa kaikki kiinteistöt
Ja typerykset luulevat täällä, että jotenkin
auttaisivat köyhempiä veljiä. Tällä kuviolla
autetaan seuraa kuppaamaan myös köyhiltä.
Sama, hyväksi havaittu käytäntö.
Toimii kaikkialla.jäi taas osoittamatta se hyödyn saaja. Mikä on se seura, joka rahat käärii ja missä sen voi todeta?
Onko se jotain sellaista, mistä ei edes Frants huomannut itse, että hän olikin se edun saaja ja kerääjä? Sitten poistuttuaan siirtyi asuntovaunuun asumaan. Ei tainnut miljardeja tarttua hihaan?????????????????
Fantasioi rauhassa, kerron jos unelmissasi on jotain korjattavaa.
>>>4. Seurakuntalaiset maksavat sekä lahjoituksensa >Vai kerronko minä? - niin.
tapaan. kirjoitti:
jäi taas osoittamatta se hyödyn saaja. Mikä on se seura, joka rahat käärii ja missä sen voi todeta?
Onko se jotain sellaista, mistä ei edes Frants huomannut itse, että hän olikin se edun saaja ja kerääjä? Sitten poistuttuaan siirtyi asuntovaunuun asumaan. Ei tainnut miljardeja tarttua hihaan?????????????????
Fantasioi rauhassa, kerron jos unelmissasi on jotain korjattavaa.
>>>4. Seurakuntalaiset maksavat sekä lahjoituksensa >Vai kerronko minä?Seurakuntalaiset maksavat sekä lahjoituksensa
- pojat.
niin. kirjoitti:
Seurakuntalaiset maksavat sekä lahjoituksensa
>>>Lue tuosta AB:n laatima 32 sivuinen juttu rahankäytöstä.
- juttuun.
pojat. kirjoitti:
>>>Lue tuosta AB:n laatima 32 sivuinen juttu rahankäytöstä.
Ai niin, en edes lukenut mistä keskusteltiin vaan vastasin oletuksen perusteella. Hieman huvitti jälkeenpäin.
Kovin on kitkerät mielipiteet jannulla.
Mitä mieltä olet itse novellista? Pitääkö se paikkansa? Jos ei niin mikä siinä ei pidä paikkansa?
Kulmakivessä tiedustelin
Aika aktiivisesti seuraat luopiojuttuja. taisi olla kirjoitti:
>>>Aika montaa kertaa> rahanlainaamisesta saatavalla tuotolla >Käsitykseni mukaan tällaisesta
kikkailusta saattaa napsahtaa pikku lisälaskuja.>Tässä ketjussa ei puhuta minusta>Keskustellaanpa näistä välillisistä jt-hyödyistä
lisää. Odotan innolla>>Seurakunalla ei muuten ole mitään velvoitetta lain edessä suorittaa ainuttakaan maksua.
Ja sitten? Et kai yritä väittää että seurakunta joka ei maksa kirjallisuudesta mitään, saisi jatkossa ihan normaalisti kirjallisuutta tai muuta seurakunnan toiminnan kannalta välttämätöntä haaratoimistosta?- suoma oikeus.
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Seurakunalla ei muuten ole mitään velvoitetta lain edessä suorittaa ainuttakaan maksua.
Ja sitten? Et kai yritä väittää että seurakunta joka ei maksa kirjallisuudesta mitään, saisi jatkossa ihan normaalisti kirjallisuutta tai muuta seurakunnan toiminnan kannalta välttämätöntä haaratoimistosta?Tottakai lahjoittajalla on jatkossa lain turvaama mahdolisuus tarkistaa, onko taloudellisia resursseja jatkaa lahjoittamista. Ei mikään laki velvoita jatkamaan lahjoittamista vararikkoon asti.
Jos toisin olisi, voisit sinäkin ihan pilanpäiten tilata rekkakuorman raamattuja ja väittää, että sinulla on lain suoma oikeus siihen. Kuitenkin niin, että jos seurkunnan taloudellinen tilanne on se, että vapaaehtoiseen kustannusten kattamiseen ei ole oikeasti mahdollisuuksia, heille tottakai lahjoitetaan. Näin on esim. köyhissä maissa jossa arvokkain omaisuus on monesti aamulla puettu pälle.
Kyse on siis vapaaehtoisesta toiminnasta. Tämä voi olla sinulle vaikea alue käsiteenä. suoma oikeus. kirjoitti:
Tottakai lahjoittajalla on jatkossa lain turvaama mahdolisuus tarkistaa, onko taloudellisia resursseja jatkaa lahjoittamista. Ei mikään laki velvoita jatkamaan lahjoittamista vararikkoon asti.
Jos toisin olisi, voisit sinäkin ihan pilanpäiten tilata rekkakuorman raamattuja ja väittää, että sinulla on lain suoma oikeus siihen. Kuitenkin niin, että jos seurkunnan taloudellinen tilanne on se, että vapaaehtoiseen kustannusten kattamiseen ei ole oikeasti mahdollisuuksia, heille tottakai lahjoitetaan. Näin on esim. köyhissä maissa jossa arvokkain omaisuus on monesti aamulla puettu pälle.
Kyse on siis vapaaehtoisesta toiminnasta. Tämä voi olla sinulle vaikea alue käsiteenä.>>Ei mikään laki velvoita jatkamaan lahjoittamista vararikkoon asti.
Kyse ei ole tästä, vaan aidosta vapaaehtoisuudesta.
>>tilanne on se, että vapaaehtoiseen kustannusten kattamiseen ei ole oikeasti mahdollisuuksia, heille tottakai lahjoitetaan. Näin on esim. köyhissä maissa jossa arvokkain omaisuus on monesti aamulla puettu pälle.
Tämän me kaikki varmasti ymmärrämme. Kyse on esimerkiksi seurakunnista, joiden varallisuus ei ole näin tiukassa. Varmasti ymmärsit jo aikaisemmin mitä tarkoitin, mutta ethän sinä sitä halunnut julki tuoda, vaan keskittyä turhanpäiväiseen lässytykseen.
>>Kyse on siis vapaaehtoisesta toiminnasta. Tämä voi olla sinulle vaikea alue käsiteenä.
Aidossa vapaaehtoisuudessa seurakuntien, joilla on varaa maksaa käyttämänsä kirjallisuus, ei olisi kuitenkaan pakko niin tehdä. Toki ymmärrän, että toiminnan ylläpitämiseksihän kyseinen käytäntö on olemassa, mutta se ei edusta aitoa vapaaehtoisuutta. Varsinkaan kun rahat tulevat loppujenlopuksi tuollaisten paremmin toimeentulevien seurakuntien _jäseniltä_.- ohimennen
juttuun. kirjoitti:
Ai niin, en edes lukenut mistä keskusteltiin vaan vastasin oletuksen perusteella. Hieman huvitti jälkeenpäin.
Kovin on kitkerät mielipiteet jannulla.
Mitä mieltä olet itse novellista? Pitääkö se paikkansa? Jos ei niin mikä siinä ei pidä paikkansa?
Kulmakivessä tiedustelin
Aika aktiivisesti seuraat luopiojuttuja.Heitämpä lennosta pari esimerkkiä.
>>>konventissa lauletaan monesti myös Jehovan todistajien hengellinen laulu numero
12 "Jumala rakastaa iloista antajaa">Usein rahankeräyslippaat eli ns. "lahjalaatikot" ovat metallisia, niin että kolikoiden pudottaminen
voisi tuottaa ikävästi huomiota herättävää kilinää, parempi siis suosiolla tiputtaa kahisevia seteleitä - sen.
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ei mikään laki velvoita jatkamaan lahjoittamista vararikkoon asti.
Kyse ei ole tästä, vaan aidosta vapaaehtoisuudesta.
>>tilanne on se, että vapaaehtoiseen kustannusten kattamiseen ei ole oikeasti mahdollisuuksia, heille tottakai lahjoitetaan. Näin on esim. köyhissä maissa jossa arvokkain omaisuus on monesti aamulla puettu pälle.
Tämän me kaikki varmasti ymmärrämme. Kyse on esimerkiksi seurakunnista, joiden varallisuus ei ole näin tiukassa. Varmasti ymmärsit jo aikaisemmin mitä tarkoitin, mutta ethän sinä sitä halunnut julki tuoda, vaan keskittyä turhanpäiväiseen lässytykseen.
>>Kyse on siis vapaaehtoisesta toiminnasta. Tämä voi olla sinulle vaikea alue käsiteenä.
Aidossa vapaaehtoisuudessa seurakuntien, joilla on varaa maksaa käyttämänsä kirjallisuus, ei olisi kuitenkaan pakko niin tehdä. Toki ymmärrän, että toiminnan ylläpitämiseksihän kyseinen käytäntö on olemassa, mutta se ei edusta aitoa vapaaehtoisuutta. Varsinkaan kun rahat tulevat loppujenlopuksi tuollaisten paremmin toimeentulevien seurakuntien _jäseniltä_.parempi. Kukin lahjoittaa juuri sen summan kuin on sydämessään päätänyt. Jos sinä aikoinasi lahjoitit kaverisi tapaan 50 senttiä joku muu ehkä päätti lahjoittaa enemmän. Se on sitä sinulle vierasta vapaaehtoista lahjoittamista.
ohimennen kirjoitti:
Heitämpä lennosta pari esimerkkiä.
>>>konventissa lauletaan monesti myös Jehovan todistajien hengellinen laulu numero
12 "Jumala rakastaa iloista antajaa">Usein rahankeräyslippaat eli ns. "lahjalaatikot" ovat metallisia, niin että kolikoiden pudottaminen
voisi tuottaa ikävästi huomiota herättävää kilinää, parempi siis suosiolla tiputtaa kahisevia seteleitä>>En muista koska tämä laulu olisi laulettu, mutta väite siitä, että se olisi jotenkin konventissa usein laulettu on korkealentoista mielikuvitusta.
Väitteet siitä etteivät rahapuheenvuorot ole järjestelmällisiä ovat valheellisia.
Valtakunnanpalveluksemme -lehti 11/86 2 valaisee (edelleenkin) asiaa ja sitä kuinka aihetta "RAHAA RAHAA RAHAA" oikeasti käsitellään seurakunnissa esim. palveluskokouksessa:
"Valtakunnan työn hyväksi lahjoittaminen tulisi olla etukäteen suunniteltua ja, mikäli mahdollista, säännöllistä: 1. Kor. 16:2; vrt. 5. Mooseksen kirja 26:10, 11. Israelilaisia pyydettiin lahjoittamaan järjestäytyneellä tavalla monia tarkoituksia varten: 4. Moos. 18:8; 1. Aikak. 29:7, 9. Mitkä ovat joitakin niistä asioista, jotka tarvitsevat taloudellista tukeamme? Maailmanlaajuinen saarnaamistyö, Seuran valtakunnansalirahasto, paikallinen seurakunta jne. Mainitse tiedossa olevista lahjoituksista, jotka käyvät ilmi Seuran viimeaikaisista kirjeistä. Päätä myönteisiin, rohkaiseviin ajatuksiin. Kerro paikallisista tarpeista. Voimme olla iloisia siitä, että kaikki Jehovan järjestössä lahjoitettu raha menee Valtakunnan etujen edistämiseen. Jehova siunaa anteliasta. – Saarn. 11:1."
"Jehova siunaa anteliasta"
Surullista kertomaa siitä kuinka uskonnon varjolla rahastamisessa ei tunneta kovin yleviä moraaliperiaatteita.- vakuuttunut.
ohimennen kirjoitti:
Heitämpä lennosta pari esimerkkiä.
>>>konventissa lauletaan monesti myös Jehovan todistajien hengellinen laulu numero
12 "Jumala rakastaa iloista antajaa">Usein rahankeräyslippaat eli ns. "lahjalaatikot" ovat metallisia, niin että kolikoiden pudottaminen
voisi tuottaa ikävästi huomiota herättävää kilinää, parempi siis suosiolla tiputtaa kahisevia seteleitäpehmuste juuri siitä syystä, ettei kolikot kolise pohjaan.
-Nuo esimerkkisi eivät ole mitenkään oleellisia asioita. Itse luen kirjoituksen saadakseni kokonaiskuvan rahankäytöstä. Ei siinä paljon tuollaiset yksityiskohdat paina.
Aakkanin pitäisi päivittää surkea kyhäelmänsä.
-Kyllä sen päivittää voisi. Minusta se ei kuitenkaan ole surkea. Ethän sinäkään löydä siitä oikein mitään kommentoitavaa, tuollaisia vähemmän tärkeitä pikkujuttuja sen lisäksi että moitit henkilöä. vakuuttunut. kirjoitti:
pehmuste juuri siitä syystä, ettei kolikot kolise pohjaan.
-Nuo esimerkkisi eivät ole mitenkään oleellisia asioita. Itse luen kirjoituksen saadakseni kokonaiskuvan rahankäytöstä. Ei siinä paljon tuollaiset yksityiskohdat paina.
Aakkanin pitäisi päivittää surkea kyhäelmänsä.
-Kyllä sen päivittää voisi. Minusta se ei kuitenkaan ole surkea. Ethän sinäkään löydä siitä oikein mitään kommentoitavaa, tuollaisia vähemmän tärkeitä pikkujuttuja sen lisäksi että moitit henkilöä.>>sen lisäksi että moitit henkilöä
Tuo pisti minunkin silään. Aika alhaista lähteä tuolle linjalle ja osoitella sormella lievästä ylipainosta kuin pahaiset pikkukakarat. Ehkä fger on saanut luvan jehovaltansa tuollaiseen tökeröön käytökseen.
Hyi fger!- lainasit
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>En muista koska tämä laulu olisi laulettu, mutta väite siitä, että se olisi jotenkin konventissa usein laulettu on korkealentoista mielikuvitusta.
Väitteet siitä etteivät rahapuheenvuorot ole järjestelmällisiä ovat valheellisia.
Valtakunnanpalveluksemme -lehti 11/86 2 valaisee (edelleenkin) asiaa ja sitä kuinka aihetta "RAHAA RAHAA RAHAA" oikeasti käsitellään seurakunnissa esim. palveluskokouksessa:
"Valtakunnan työn hyväksi lahjoittaminen tulisi olla etukäteen suunniteltua ja, mikäli mahdollista, säännöllistä: 1. Kor. 16:2; vrt. 5. Mooseksen kirja 26:10, 11. Israelilaisia pyydettiin lahjoittamaan järjestäytyneellä tavalla monia tarkoituksia varten: 4. Moos. 18:8; 1. Aikak. 29:7, 9. Mitkä ovat joitakin niistä asioista, jotka tarvitsevat taloudellista tukeamme? Maailmanlaajuinen saarnaamistyö, Seuran valtakunnansalirahasto, paikallinen seurakunta jne. Mainitse tiedossa olevista lahjoituksista, jotka käyvät ilmi Seuran viimeaikaisista kirjeistä. Päätä myönteisiin, rohkaiseviin ajatuksiin. Kerro paikallisista tarpeista. Voimme olla iloisia siitä, että kaikki Jehovan järjestössä lahjoitettu raha menee Valtakunnan etujen edistämiseen. Jehova siunaa anteliasta. – Saarn. 11:1."
"Jehova siunaa anteliasta"
Surullista kertomaa siitä kuinka uskonnon varjolla rahastamisessa ei tunneta kovin yleviä moraaliperiaatteita.niitä raamatunkohtia jossa kehotettiin säännöllisesti lahjoittamaan, eikö vain. Lainaus näytti olevan kaksikymmentä vuotta vanha. Ei sen puoleen etteikö lahjoituksia otettaisi vastaan, mutta muistelen valettsi siitä, että konventin puheet valtaosin liittyvät rahaan.
Kun pyysin tarkempaa erittelyä alkoikin nikottelu. Nyt sitten kysellään että koska tuollaista on tullut kirjoiteltua. Selaapa historiaasi puolisen vuotta taaksepäin niin eiköhän ala löytyä. - tökeröä.
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>sen lisäksi että moitit henkilöä
Tuo pisti minunkin silään. Aika alhaista lähteä tuolle linjalle ja osoitella sormella lievästä ylipainosta kuin pahaiset pikkukakarat. Ehkä fger on saanut luvan jehovaltansa tuollaiseen tökeröön käytökseen.
Hyi fger!Hyi fger!
Sanos muuta. Hänhän on palstalla ja kirjoittelee nykyisin kertakäyttönimimerkillä. On aivan sama vaikka kirjoittaisi vanhalla nimimerkillä, koska tunnistetaan kuitenkin.
Ihan pistää silmään, kun itse asiaa ei kommentoida, vaan ylipainoa yms epäolennaista.
Mulle on aivan sama kilahtaako kolikko kovaan vai pehmustettuun rasiaan. Sitäpaitsi rasioissakin voi olla eroa. Kaikkea sitä kommentoidaankin. lainasit kirjoitti:
niitä raamatunkohtia jossa kehotettiin säännöllisesti lahjoittamaan, eikö vain. Lainaus näytti olevan kaksikymmentä vuotta vanha. Ei sen puoleen etteikö lahjoituksia otettaisi vastaan, mutta muistelen valettsi siitä, että konventin puheet valtaosin liittyvät rahaan.
Kun pyysin tarkempaa erittelyä alkoikin nikottelu. Nyt sitten kysellään että koska tuollaista on tullut kirjoiteltua. Selaapa historiaasi puolisen vuotta taaksepäin niin eiköhän ala löytyä.>>mutta muistelen valettsi siitä, että konventin puheet valtaosin liittyvät rahaan.
Valehtelu ei näköjään tunnu enää missään?
>>Selaapa historiaasi puolisen vuotta taaksepäin niin eiköhän ala löytyä.
Joku voisi pyytää väitteen esittäjää tekemään työ-osuuden.- ihan sama
vakuuttunut. kirjoitti:
pehmuste juuri siitä syystä, ettei kolikot kolise pohjaan.
-Nuo esimerkkisi eivät ole mitenkään oleellisia asioita. Itse luen kirjoituksen saadakseni kokonaiskuvan rahankäytöstä. Ei siinä paljon tuollaiset yksityiskohdat paina.
Aakkanin pitäisi päivittää surkea kyhäelmänsä.
-Kyllä sen päivittää voisi. Minusta se ei kuitenkaan ole surkea. Ethän sinäkään löydä siitä oikein mitään kommentoitavaa, tuollaisia vähemmän tärkeitä pikkujuttuja sen lisäksi että moitit henkilöä.>>>Ei siinä paljon tuollaiset yksityiskohdat paina.
- on.
tökeröä. kirjoitti:
Hyi fger!
Sanos muuta. Hänhän on palstalla ja kirjoittelee nykyisin kertakäyttönimimerkillä. On aivan sama vaikka kirjoittaisi vanhalla nimimerkillä, koska tunnistetaan kuitenkin.
Ihan pistää silmään, kun itse asiaa ei kommentoida, vaan ylipainoa yms epäolennaista.
Mulle on aivan sama kilahtaako kolikko kovaan vai pehmustettuun rasiaan. Sitäpaitsi rasioissakin voi olla eroa. Kaikkea sitä kommentoidaankin.>>>Sitäpaitsi rasioissakin voi olla eroa. Kaikkea sitä kommentoidaankin.
ihan sama kirjoitti:
>>>Ei siinä paljon tuollaiset yksityiskohdat paina.
>>Nämä sanat kuvaavat kyhäelmää.
Toteaa henkilö, joka tunnustaa vt-seuran opinkappaleita, joita perustellessaan vt-seura käyttää nimenomaan noita "kyhäelmä"-sanoja.- on hienoa
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>mutta muistelen valettsi siitä, että konventin puheet valtaosin liittyvät rahaan.
Valehtelu ei näköjään tunnu enää missään?
>>Selaapa historiaasi puolisen vuotta taaksepäin niin eiköhän ala löytyä.
Joku voisi pyytää väitteen esittäjää tekemään työ-osuuden.Noin se dementia koettelee. En nyt muista oliko sanamuoto valtaosin vaiko paljolti tai vastaavaa. Mutta kuitenkin niin merkittävässä määrin, että pyysin erittelemään asian. Sitten tuli taas sitä neuvoa miten luettu piti ymmärtää. En vaivaudu etsimään, koska kokemus osoittaa että sama toistuu sännöllisin väliajoin. Laitan sitten talteen.
- aakkanikin
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Nämä sanat kuvaavat kyhäelmää.
Toteaa henkilö, joka tunnustaa vt-seuran opinkappaleita, joita perustellessaan vt-seura käyttää nimenomaan noita "kyhäelmä"-sanoja.uskon asioita? No, se selittää paljonkin tekeleestä.
Uskonnossa paljolti liikutaan aluella jossa joudutaan turvautumaan uskoon. Silloin joskus joudutaan tilanteisiin jossa on parasta todeta että se on ehkä niin tai voi se olla näinkin.
Mutta en tiennyt että aakkkani on oikein uskonnon tuosta RAHAA RAHAA RAHAA aiheesta kehittänyt. Se selittäisi paljon. aakkanikin kirjoitti:
uskon asioita? No, se selittää paljonkin tekeleestä.
Uskonnossa paljolti liikutaan aluella jossa joudutaan turvautumaan uskoon. Silloin joskus joudutaan tilanteisiin jossa on parasta todeta että se on ehkä niin tai voi se olla näinkin.
Mutta en tiennyt että aakkkani on oikein uskonnon tuosta RAHAA RAHAA RAHAA aiheesta kehittänyt. Se selittäisi paljon.Kyllä sinä tiedät että kyseisiä sanoja käytetään vt-seuran raha-asioista keskustellessa siksi, ettei se raukkamaisuuttaan anna ulospäin niistä tietoja.
Se että sinun on uskottava vt-seuran arpomisiin totuuksina on kokonaan toinen asia, mutta kertoo vain niistä punnuksista, joilla eri asioita tarkastelet.- Jerobeam
taisi olla kirjoitti:
>>>Aika montaa kertaa> rahanlainaamisesta saatavalla tuotolla >Käsitykseni mukaan tällaisesta
kikkailusta saattaa napsahtaa pikku lisälaskuja.>Tässä ketjussa ei puhuta minusta>Keskustellaanpa näistä välillisistä jt-hyödyistä
lisää. Odotan innollaTuntuu siltä, että sinulla on tyypillinen
tarve ottaa seuran kritisointi itseesi ja
haet henkilökohtaista sormella osoittamista.
Sanon yhä, että käsitykseni mukaan tämä
palsta ei ole minun henkilökohtaista
käyttäytymistäni seuraava palsta, eikä
omat tekemiseni ole edes verrannollisia
seuran kikkailuihin.
Seura julkisena yhteisönä on oikeutettu
kritiikin kohde, pidit sinä henk koht siitä
tai et. Tosin julistajien keskuudessa on
vallalla tämä hauska dilemma nimeltä
"mielipiteelläni-ei-ole-seuran-menneiden-
tai-tulevien-tekemisten-osalta-mitään-
merkitystä-mutta-puolustan-kaikkia-seuran-
tekemisiä-henkilökohtaisesti".
Hauskaa, että mitenkään et voi seuran
kikkailuihin vaikuttaa, ja fudua tulee jos
edes yrität, mutta silti tulenpalavalla
paatoksella olet valmis puolustamaan
seuran sekoiluja ja otat niitä vastaan
osoitetun kritiikin henk koht. Ei kun onnea.
Takaisin aiheeseen.
Seurakunnan lahjoituksethan ovat niinsanotusti
vapaaehtoisia, totta. Sihteeri aina kuun lopussa
muistuttelee, kuinka paljon taas ollaan perässä
ja kuinka herra rakastaa iloista antajaa.
Seuran lähettämissä kirjallisuuslaskuissa taas
ei ole mitään vapaaehtoista. Seura laskuttaa
ne seurakunnilta. Olisipa mielenkiintoista nähdä
seurakunta, joka ei tilaa seuralta kirjallisuutta
jonain kuukautena. Taitaisi tulla esivalvojalle
aika nopeasti terveisiä Beetelistä.
Seurakunnan varat taasen ovat kokonaan riippuvaisia
näistä mainostamistasi "vapaaehtoisista" lahjoituksista.
Kun tähän lisätään, että seurakuntien etuhahmot
ovat usein takaamassa seurakuntien lainoja
henkilökohtaisilla omaisuuksillaan, niin voit
olla varma siitä, että niistä "vapaaehtoisista"
lahjoituksista jaksetaan muistuttaa, syyllistää
ja tarvittavasti jopa "rakkaudellisesti ohjata"
seurakuntaa vaikkapa palveluspuheen muodossa.
Oikeastaan puhetta voisi kai kutsua
"palelluspuheeksi", sillä kun se pidetään, niin
aina on jollain kylmä rinki perseen alla.
Kyseisestä yhtälöstä saadaan tulokseksi, että
seuran seurakunnille myymä kirjallisuus saadaan
näyttämään siltä kuin se olisi vapaaehtoisvaroin
tuotettua.
Jos epäilet sanomisiani, niin keskustele tästä
seurakuntasi esivalvojan tai sihteerin kanssa.
Saattaa tulla aika ympäripyöreitä vastauksia ja
tietysti "rukoile-tutki-kenttä"-standardilääke.
Väitän kuitenkin yhä, että ei ole yhtään
seurakuntaa, joka ei tilaa kirjallisuutta
säännöllisesti seuralta. Ja jos ei tilaisi,
niin seurakunnan vetovastuussa olevat henkilöt
menevät vaihtoon.
Seura myy siis pakolla ja seurakuntalaiset
maksavat. Ei siinä ole mitään vapaaehtoista.
------------
Sinun käsitystä ei ole kukaan kysellyt.
------------
Julkinen palsta.
Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää miten
vastaat niihin asiatietoihin, joita esitin.
Tiedän tästä, koska perheeni on hoitanut useita
vuosia erään seurakunnan kirja- ja lehtitilauksia
ja isäni toimii yhä esivalvojana, tosin nykyään
eri seurakunnassa.
Tiedän hyvin miten sisar X:n ja veli Y:n
raportteja seurataan, miten koko seurakunnan
raportteja seurataan, miten niitä kommentoidaan
ja miten suunnitellaan kampanjoita kirjallisuuden
lisälevittämistä varten vanhimmiston kokousissa.
Uskoakseni sinä et tiedä.
Lain puitteissa toimimisestahan minä puhuinkin.
Kirjat auki, homma esiin ja valtion tilintarkastajat
tarkistamaan onko touhu laillista vai ei.
Väitän että saattaa tulla sanomista.
---------
Eikö polla oikein säteile tällä osastolla.
Mitenköhän kulutus voisi lisätä valtion tuloja?
---------
Kerro nyt tälle tyhjälle pollalle mistä
kulutuksesta sinä puhut? Yksittäisten todistajien
kulutuksestako? Onko yksittäisten todistajien
kulutus jotenkin sidoksissa seuran tileihin,
muutenkuin pakolla myytävän kirjallisuuden
muodossa? Maksaako seura siitä pakkomyynnistä
mielestäsi veroa? Onko seurakunnille mielestäsi
vaihtoehtona olla ostamatta tätä kirjallisuutta? - salaisuus?
otsaa. kirjoitti:
>>> Lahko sitten myy salin voitolla, ja taas annetaan lainaa seurakunnalle uuden salin rakentamiseeen.
maksaa omista lahjoitetuista rahoista korkoa....
- salaisuus?
otsaa. kirjoitti:
>>> Lahko sitten myy salin voitolla, ja taas annetaan lainaa seurakunnalle uuden salin rakentamiseeen.
Pankki tarjos omia osakkeitaan myyntiin ja halukkaille järjesti sataprosenttisen lainan niitä vastaan. No aikanaan asiakas huomas omistavansa lähes arvottomat osakkeet ja taakkanaan velka ja juokseva korko. Pankilla taas oli rahat edelleen ja plus vastaava summa saatavia ja juokseva korko.
>Jt esimerkissä homma menee, että Jt lahjoittaa rahaa emojärjestölle, sitten "lahjoittaja" lainaa lahjoittamaansa rahaa takaisin ja maksaa siitä korkoakin. Sitten rakennetaan sali, jonka omistaa yllätys yllätys rahan lainaaja.
>Bisnes is bisnes....Vain raha puhuu!!
- Kadunmies vaan
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka antaa.
Tyhmiä ihmispoloja tähänkin maahan mahtuu. Winkapita oli hyvä esimerkki hyväuskoisten höynäyttämisestä ja tämä jahvettilahko on vähintäänkin yhtä hyvä.
Jos joku haluaa heittää rahansa kankkulan kaivoon, niin kaipa se vaan pitää hiljaa partaansa naureskellen hyväksyä.- Johtajat
..Ovat Thaimaassa Pattajalla, kaksi niistä. Kolmas yritti mennä, mutta Kutsuivat lentokentältä kuultavaksi.
Pojat on -Poikia, jos ei sitten tyttöjä; keräsivät Sata miljoonaa.Kas kun ei oo löytynyt ketään, joka kertoisi, minkä taivasosuuden perusteella sijoitti niin varmaan paikkaan rahansa.
Sodan jälkeen , kun setelit leikattiin, oli isolla osalla kansaa sama ongelma; miten pelastaa setelinsä, jotka oli tuskalla , ( Menkääs muuten kaikki yli-65v; Tuska-konserttiin, pääsette ilm; )
-Mustan pörssin kaupoilla hankittu.
Jos vei setelit leikattaviksi, piti selvittää, millä oli ne tienannut; yleensä joutui raastupaan saman tien, siksi kaikki oli hiljaa , ja koetti höynäyttää hyväuskoisia vaihtamaan setelit pienemmiksi. se tämä -Jumalaa pelkäävä ja -Rehti väki...-
- salaisuus?
Minkä lahjaksi olet saanut, niin lahjaksi tulee antaa... eikä sen ymmärtämiseen ole mennyt kuin reilut sata vuotta, mutta toisaalta funtsitaanpa tarkemmin.....sanottiinko sanassa "minkä lahjaksi olet saanut, niin lainaa se korotta...."
>Tätähän pitää oikein funtsia... - jumala!!
Vartiotorni-seura luopuu hyvin nopealla aikataululla koron perimisestä valtakunnansalilainoista.
-Ei, kauheaa!!
Mikähän tuottoisan menettelyn lopettamiseen on todellisena syynä?
-Mikä lie, kauheaa.........
Halutaanko Vartiotorni-seura ja seurakunnat pitää entistä tarkemmin erillään, jotteivät seurakuntalaisten töppäilyt aiheuta ongelmia Seuralle?
-Älä muuta sano, kauheaa, ettei hirveää!!?
Vai onko Seuran hyväntekeväisyysjärjestönä nauttima verovapaus vaarassa?
-Älä, muuta sano!!! - kapin.
Ano iltapäivälehdille lööppien suunnittelijaksi. Sinulla on selvästi suuntausta siihen alaan.
- oli lööppi?
"Ei enää korkoa salilainoista"
Ei kuulosta lööpiltä ainakaan minusta, vaan asialliselta otsikolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408