2kk 2 vko ja velliä

jifda

Meillä on huhtikuussa syntynyt pieni poika jonka kanssa ollaan taisteltu syömisestä alusta lähtien, välillä maitoa on mennyt oikein hyvin (viim. 4 vrk 1000ml:n paikkeilla) vaan, tänään alkoi taas taistelu syömisestä, ei mennyt kuin 100ml kerrallaan, ja silti nälkäänsä kitisi mutta ei kuitenkaan saanut syötyä. ei vaikka taukoa oli välissä 4h. Lopulta meni itseltäkin hermo ja vaihdoin kesken ruokataistelun tuttelin maissivelliin, ja se tappelu loppu siihen, nätisti söi vellit ja oli paljon tyytyväisempi poika. Onko kenelläkään ollut vastaavaa? miten ruokalut pelkällä maidolla jatkuivat? (siis jos sai vain illalla esim velliä ja muun ajan päivästä maitoa?)

3

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti -07

      Hei!
      poika nyt kohta 10kk ja tappelua on ollut alusta asti ruokailujen kanssa! Aloin kanssa itse antamaan velliä kun poika oli 2kk! Alussa sekoitin velliä maidon joukkoon jonkun verran ja kun poika oli 3kk annoin iltaruuaksi aina purkin velliä ja hyvin meni kaupaksi vaikka maitoa meni paljon pienempi määrä! Yötä vasten oli jotenkin helpostuskin antaa velliä kun tiesi että se pitää nälkää vähän kauemmin poissa koska meillä heräiltiin joka yö monta kertaa ensimmäiset 6,5kk
      Öisin syötin aina 1-2 kertaa, oli kai sellaista lohtu syömistä kun nälkä ei niin kova kuitenkaan tuntunut olevan! Jos poikasi maha vaan sietää velliä niin toki kannattaa jatkaa antamista ja voithan koittaa jos söisi maitoa paremmin kun laittaa osan velliä joukkoon ja iltasin tietenkin ennen nukkumaan menoa voipi antaa pelkkää velliä niin pysyy nälkäkin paremmin kurissa! Kunhan muistaa että antaa sitä pelkkää maitoakin päivän aikana ettei saa vain pelkkää velliä! Loppujen lopuksi käytin itse velliä pelkästään iltaruuaksi yötä vasten ja kun poika oli 3kk aloitettiin vähitellen maistelemaan soseita ja aamuisin annoin aina pienen määrän sosetta maidon kerä, aamuisin siksi että näkee sitten päivän aikana jos alkaakin allergisoimaan tai tulee muita oireita niin ei sitten vaikuta yö uniin!

    • Onko se vähän?

      Meillä poika on saman ikäinen kuin teillä, syntyi 19.4.

      Vain pari kertaa on mennyt enemmän kuin 100ml, eli minusta se määrä ei kuulosta lainkaan vähäiseltä! Yleensä syö kerrallaan n.80ml. Silti poika kasvaa kovaa vauhtia. 2kk neuvolassa oli syntymästä tullut jo 12cm pituutta ja 1300g painoa lisää!

      Poika tosin syö 2-3 tunnin välein, paitsi yöllä taukoa on 5-7 tuntia. Automatkalla kun käytiin, niin kerran tuli päivällä 4 tunnin tauko. Mutta eipä muuten niin harvoin syö.

      Minulla ei maitoa oikein tule, ja siksi annetaan usein pullosta. Syötän rinnasta aina kun maitoa tulee, mutta niitä määriä on veikea arvioida. Kerran olen saanut pumpattua 70ml, joten tuskin sitä enempää poika rinnasta koskaan saa.

      Oletko varma, että poika kitisee syönnin jälkeen nälkää? Voisiko massuun sattua? Meidän poikakin on joskus syönnin jälkeen kiukutellut ja vääntelehtinyt. On kuitenkin lopettanut, kun on olkapäällä tullut pukla ja sitten tutti suuhun rauhoittamaan ja hellää silittelyä. Vaikea välillä tietysti ymmärtää, miksi lapsi kiukuttelee.

      Itse olen ajatellut vellejä ym, kokeilla vasta parin kuukauden päästä. Hyvin kasvaa tällä systeemillä.:)

      • edel.

        Korjaus: Siis 2kk neuvolassa oli painoa tullut jo 2300g, ei 1300g.:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe