Typpihappoa voi syntetisoida suhteellisen helposti väkevää H2SO4 ja KNO3 sekoittamalla ja lämmittämällä, jolloin muodostuu 80-95% HNO3. Tämän voi edelleen jalostaa paineessa 99.9%. Kyse ei ole tästä prosessista, vaan siitä, liittyykö kyseisen aineen valmistamiseen ja omistamiseen mitään lainvoimaisuuksia?
Älkää sitten yrittäkö keitellä missään padassa tätä. Itse aikoinaan kantapään kautta koin typpihapon vaaran hengittelemällä höyryjä, ja seuraava yö vietettiin hikoillen tuolissa taistelemalla hengenahdistusta vastaan. Ei sentään keuhkopöhöä tullut onneksi.
Typpihapon valmistus
Kemistikö vai
2
2811
Vastaukset
- ...
Ei sillä oikein mitään vaaraa saa aiheutettua, paitsi itselle. Jatkojalostaminen on erikseen.
Putosin kyllä hiukan tosta sun valmistusprosessista. Tolla menetelmällähän siellä on kuitenkin kaliumsulfattisuola mukana? Viittaako 80-95% saantoon vai todellakin pitoisuuteen?- Happonen Max
... ja ne on hengenvaarallisia, jos nauttii typpihapon sisäisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701489
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361116- 46936
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html175812- 39759
- 49710
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530595- 116578
- 52571
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44541