corolla 1.6vvt-i öljynkulutus

anneli vaan

eli ostin n.5kk sitten corollan vm.03 aj.87tkm.olen joutunut lisäämään kaksi kertaa ennen 10tkm.n.2-2.5litraa.auto on hankittu merkkiliikkeestä.kun kyselin huollosta niin sanoivat olevan normaali rajoissa kulutuksen.onko?kallista on kyllä lisäillä mobilin 0w/40.stä.

72

25113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kantakaupunkilainen

      Oma corollani ei kuluta öljyä lainkaan 15 tkm vaihtovälillä. Johonkin se raja normaalin ja epänormaalin kulutuksen välillä on vedettävä, mutta 2,5 litraa 10 tkm matkalla kuullostaa paljolta 87 tkm ajetulle autolle. Suurin osa alle 100 tkm ajetuista tojotoista ei kuluta öljyä ollenkaan, joten siihen nähden voisi väittää että i ole kunnossa ei. Korjaava toimenpide olisi vaihtaa männänrenkaat. Osat maksvat ehkä satasen, mutta työ maksaa helposti tonnin. Merkkiliikkeiden takuu on nykyään sanahelinää.

      • Automiekkonen

        Toyotan, kuten monen muunkin merkin, ohjekirjoissa on määritelty ne normaalin öljynkulutuksen rajat. Toyotassa se muistaakseni oli joko 0,5 tai 1 litra per 1000 km. Eli vaikka tuolla pienemmälläkin määrällä 5 litran kulutus 10 tkm:lle olisi normaalia. Ei se tietenkään sitä ole, mutta voihan merkkiliike toki vedota siihen, jos niin haluaa. Autohan ei ole enää takuunalainen, eli epäilen että tuskin rupeavat korjaamaan. Aina kannattaa kuitenkin yrittää.


      • anneli vain

        ei minunkaan entiseen carina e 2.0gli vm.96 ja aj.jo 280tkm tarettenut 10tkm ajon aikana lisätä öljyä.siksi ihmettelinkin huollosta saamaa tietoa,että kulutus ois normi rajoissa.


      • ei missään
        Automiekkonen kirjoitti:

        Toyotan, kuten monen muunkin merkin, ohjekirjoissa on määritelty ne normaalin öljynkulutuksen rajat. Toyotassa se muistaakseni oli joko 0,5 tai 1 litra per 1000 km. Eli vaikka tuolla pienemmälläkin määrällä 5 litran kulutus 10 tkm:lle olisi normaalia. Ei se tietenkään sitä ole, mutta voihan merkkiliike toki vedota siihen, jos niin haluaa. Autohan ei ole enää takuunalainen, eli epäilen että tuskin rupeavat korjaamaan. Aina kannattaa kuitenkin yrittää.

        Ei missään nelitahtikoneessa puoli litraa tai litra tonnilla ole mikään normaali öljynkulutus.
        Joku roti se sentään pitäsi olla merkkiuskolliuudessakin.


      • -

        Joo, et viitsisi puhua paskaa. Polttomoottori kuluttaa AINA öljyä.


    • meister69

      auttaisikohan oikean speksien öljy, siis 5w-30 acea a5. ?

    • nipponisti

      mulla oli joskus -02 1,6vvt-i eikä mitään huolta ollut öljyn vähenemisen kanssa, mutta jo autosi on ns. turkkilainen, ainakin niissä on ollut öljyvuotoja, voisiko johtua vuodosta? Vaadi korjausta!

    • -DjS-

      ei todellakaan ole normaalia tuollainen öljynkulutus. luultavasti autosi on varustettu niillä viallisilla männänrenkailla mitä eräästä jo konkurssissa olevasta tehtaasta on lähtöisin. hätää sinulla ei pitäisi olla, takuuseen menee vaikka olisi takuuaika ummessa.

    • corolla........

      ei syö tippaakaan, mutta se ei olekkaan provo

      • anneli vaikka

        en ole provoilemassa täällä,että vaan tiedoksi.oisko tosiaan mahdollista saada takuuseen vielä moottoriremonttia?eli yhteys myyjäliikkeeseen vaan maahantuojaan?


      • Kantakaupunkilainen
        anneli vaikka kirjoitti:

        en ole provoilemassa täällä,että vaan tiedoksi.oisko tosiaan mahdollista saada takuuseen vielä moottoriremonttia?eli yhteys myyjäliikkeeseen vaan maahantuojaan?

        Myyjäliike kieltää ensiksi ja sen jälkeen voit varmistaa asian maahantuojalta. En usko että korvaavat mitään. Toyotalla on varsin nihilistinen politiikka takuuasioissa. Vain auton käyttöturvallisuuteen liittyviä vikoja korjataan, muita vain harvakseen.


      • -DjS-
        anneli vaikka kirjoitti:

        en ole provoilemassa täällä,että vaan tiedoksi.oisko tosiaan mahdollista saada takuuseen vielä moottoriremonttia?eli yhteys myyjäliikkeeseen vaan maahantuojaan?

        Toyotalla ollaan tietoisia tästä männänrenkaiden kilahtamisesta ja todellakin vaihtavat ne männänrenkaat takuuseen kun et todellakaan ole ensimmäinen kenellä näin on käynyt.

        ota vaikka ensin yhteyttä maahantuojaan ja sitten keskustelet asiasta merkkihuollon kanssa.


      • Kantakaupunkilainen
        anneli vaikka kirjoitti:

        en ole provoilemassa täällä,että vaan tiedoksi.oisko tosiaan mahdollista saada takuuseen vielä moottoriremonttia?eli yhteys myyjäliikkeeseen vaan maahantuojaan?

        Kerropa miten vian korjaamisen kanssa kävi, elikkäs korvasiko maahantuoja remontin. Kävipä asiassa kummin päin tahansa kertominen kannattaa.

        Tiedän yhden toisen vastaavan tapauksen jossa normaali perheauto on uudesta saakka (ei tojota) on kuluttanut öljyä yli litran tuhannelle. Myyjäliike ja maahantuoja ovat vetkutelleet korjauksen kanssa nyt jo 1,5 vuotta. Öljynkulutusta on seurattu jo lähes 25 tkm. Maahantuoja käy väsytystaistelua. En kerro merkkiä koska asian käsittely on kesken.


      • pettynyt
        Kantakaupunkilainen kirjoitti:

        Kerropa miten vian korjaamisen kanssa kävi, elikkäs korvasiko maahantuoja remontin. Kävipä asiassa kummin päin tahansa kertominen kannattaa.

        Tiedän yhden toisen vastaavan tapauksen jossa normaali perheauto on uudesta saakka (ei tojota) on kuluttanut öljyä yli litran tuhannelle. Myyjäliike ja maahantuoja ovat vetkutelleet korjauksen kanssa nyt jo 1,5 vuotta. Öljynkulutusta on seurattu jo lähes 25 tkm. Maahantuoja käy väsytystaistelua. En kerro merkkiä koska asian käsittely on kesken.

        toyotan huoltopäällikkö sanoi tympeästi.kuulema pitäs olla vielä suurempi öljynkulutus ja sen jälkeen aloittaa öljynseuranta 15tkm verran,että nähdäisiin todellinen öljynkulutus.eli lisäilenkö vaan öljyä.maahantuojaan en ole ollut yhteyksissä ainakaan vielä.tv.anneli


      • Kantakaupunkilainen
        pettynyt kirjoitti:

        toyotan huoltopäällikkö sanoi tympeästi.kuulema pitäs olla vielä suurempi öljynkulutus ja sen jälkeen aloittaa öljynseuranta 15tkm verran,että nähdäisiin todellinen öljynkulutus.eli lisäilenkö vaan öljyä.maahantuojaan en ole ollut yhteyksissä ainakaan vielä.tv.anneli

        Lisäile öljyä, mutta voisit vaatia myös sen seurannan. Jos vika pahenee, jossakin menee raja jonka ylittäneitä autoja ei enää korjata takuuseen. Kysymys on auton iästä. Kun öljynkulutus ongelmaa on olemassa vika ei ainakaan parane itsekseen. Vika voi paheta nopeastikin.

        Toyotalla on nykyään hyvin nihilistinen takuupolitiikka. Kaikki muut paitsi auton turvalaitteita koskevat viat pyritään kieltämään viimeiseen asti. Huolto-ohjekirjassa oli joku yleispätevä määritelmä siitä milloin autossa voidaan tulkita olevan vika.

        Tosiasiallisesti tämä alle 100 tkm metreillä alkanut öljynkulutus on vika. Suurin osa autoista ei kuluta öljyä alle 200 tkm ajettuna. Tosin kaikilla merkeillä on takuun reunaehtona se 1 litra per 1000 km öljyn kulutus. Kokemuksesta tiedän että varsinkin jos ajoja on yhtään enemmän pienempikin öljynsyönti harmittaa.


      • tiedän
        pettynyt kirjoitti:

        toyotan huoltopäällikkö sanoi tympeästi.kuulema pitäs olla vielä suurempi öljynkulutus ja sen jälkeen aloittaa öljynseuranta 15tkm verran,että nähdäisiin todellinen öljynkulutus.eli lisäilenkö vaan öljyä.maahantuojaan en ole ollut yhteyksissä ainakaan vielä.tv.anneli

        Moi,

        Jos tuo tietosi öljynkulutuksesta ja vuosimallista pitää paikkansa niin varmasti Toyota hoitaa asian. Ei ole mitään aihetta seurata ja pullikoida vastaan, jos vuosimalli ja valmistus-sarja tiedetään.

        Pitäisin sontapuheena jos en tietäisi!

        Ei tuollaiset öljynkulutukset ole missään autossa sallittuja!


      • jatkan taistelua?
        tiedän kirjoitti:

        Moi,

        Jos tuo tietosi öljynkulutuksesta ja vuosimallista pitää paikkansa niin varmasti Toyota hoitaa asian. Ei ole mitään aihetta seurata ja pullikoida vastaan, jos vuosimalli ja valmistus-sarja tiedetään.

        Pitäisin sontapuheena jos en tietäisi!

        Ei tuollaiset öljynkulutukset ole missään autossa sallittuja!

        koska myyjäliike ja huoltopäälikkö toyotalla ovat eri mieltä remontin tarpeesta.vai johtuuko se siitä,että olen naisihminen ja pitävät tyhmempänä.maahantuojaltako kyselen öljynkulutuksesta/remontista?tv.anneli


      • Kantakaupunkilainen
        jatkan taistelua? kirjoitti:

        koska myyjäliike ja huoltopäälikkö toyotalla ovat eri mieltä remontin tarpeesta.vai johtuuko se siitä,että olen naisihminen ja pitävät tyhmempänä.maahantuojaltako kyselen öljynkulutuksesta/remontista?tv.anneli

        http://www.toyota.fi/forms/contact.aspx

        Maahantuojan edustaja O.A. todennäköisesti pahoittelee tilannetta ja ohjeistaa kokeilemaan jotain toista valtuutettua huoltokorjaamoa.


      • asia etenee
        Kantakaupunkilainen kirjoitti:

        http://www.toyota.fi/forms/contact.aspx

        Maahantuojan edustaja O.A. todennäköisesti pahoittelee tilannetta ja ohjeistaa kokeilemaan jotain toista valtuutettua huoltokorjaamoa.

        eli otin maahantuojan edustajaan yhteyttä ja hän oli sitä mieltä,että öljynkulutus ei missään nimessä ole normaalia noilla km määrällä.aiko ottaa yhteyttä toyotan huoltoon josta olen kysynyt asiasta.eli katsotaan nyt miten käy.tv.anneli


      • öljynkulutuksen
        asia etenee kirjoitti:

        eli otin maahantuojan edustajaan yhteyttä ja hän oli sitä mieltä,että öljynkulutus ei missään nimessä ole normaalia noilla km määrällä.aiko ottaa yhteyttä toyotan huoltoon josta olen kysynyt asiasta.eli katsotaan nyt miten käy.tv.anneli

        seuranta alkoi.huoltopäälikkö soitteli ja pyysi tuomaan auton huoltoon jossa vaihtoivat öljyt ja suodattimen.ajellaan sitten 15tkm ja tutkivat paljonko öljyä on kulunut.tv.anneli


      • huijaisi
        öljynkulutuksen kirjoitti:

        seuranta alkoi.huoltopäälikkö soitteli ja pyysi tuomaan auton huoltoon jossa vaihtoivat öljyt ja suodattimen.ajellaan sitten 15tkm ja tutkivat paljonko öljyä on kulunut.tv.anneli

        meinaan vaan,että laittovatko mitä öljyä(lisäainetta) ja paljonko?tarkista varulta mittatikusta määrä.jos ne saavat öljynkulutuksen laskemaan alle 2litraa/15tkm niin eivät tee mitään remonttia.tutulle ave 1.6vvt-i kävi näin.toyota osaa vältellä vastuuta.


      • voi luottaa
        huijaisi kirjoitti:

        meinaan vaan,että laittovatko mitä öljyä(lisäainetta) ja paljonko?tarkista varulta mittatikusta määrä.jos ne saavat öljynkulutuksen laskemaan alle 2litraa/15tkm niin eivät tee mitään remonttia.tutulle ave 1.6vvt-i kävi näin.toyota osaa vältellä vastuuta.

        toyotan huoltoon.aina ovat olleet hyvin rehellistä ja asian osavaa porukkaa.nm.kokemusta on yli 15 vuotta


      • kokemusta on
        voi luottaa kirjoitti:

        toyotan huoltoon.aina ovat olleet hyvin rehellistä ja asian osavaa porukkaa.nm.kokemusta on yli 15 vuotta

        mulla oli aikoinaan uusi corolla 1.6vvt-i vm.02 eikä takuseen korjanneet vaikka vei öljyä yli 3litraa/15tkm.samanlainen seuranta tehtiin kuin tolle annelille,mutta yllätys,yllätys saivat öljyn kulutuksen tippumaan 1.5l/15tkm eikä korjauta tehty.sen jälkeen merkki vaihtui.


      • peksi
        voi luottaa kirjoitti:

        toyotan huoltoon.aina ovat olleet hyvin rehellistä ja asian osavaa porukkaa.nm.kokemusta on yli 15 vuotta

        buahaa haa, omat kokemukseni ovat päin vastaisia

        T: rokolla 2008


    • paljastavat

      ...kyseessä olevan provon

      • herra provo

        kyllä kai toyota käyttää noita mobilin 0w/40 yleisesti vai?


    • 15tkm

      Sen se kuluttaa normaalisti. Ainakin meidän -04 turkkilainen.

    • Korben Dallas

      ...öljyä. Esim. 5W-40 viskositeetillä. Monelle autolle nuo 0W-litkut liian ohuita. Itse en laittaisi mihinkään autoon 0W-öljyä.

    • kymppitonnille

      vei kaverini samanlainen Corolla. Tuokin oli huollon mukaan normaalia.
      Kokeilivat toisenlaista öljyä ja kulutus tippui neljän, neljän puolen litran paikkeille. En muista öljyn merkkiä, ei ollut näitä tavallisia.

    • Vika on

      Heippa,

      Vie korjaamolle. Autossa on tyyppivika!
      Niitä on paljon korjattu takuun piikkiin!
      Ei kannata uskoa muuta kuin siihen, jos se härveli kerran kuluttaa paljon öljyä niin ei varmasti ole kunnossa.

      • on ominaisuus

        ei vika.


      • Nimetön

        Tuskinpa on mikään tyyppivika. Minun tuttavien autossa ei ole ollut minkäänlaisia öljynsyönti ongelmia. Äkkiseltään laskettuna puolenkymmentä bensa Corollaa. Itselläni diesel 04 eikä syö ollenkaan.


      • tyyppivika?
        Nimetön kirjoitti:

        Tuskinpa on mikään tyyppivika. Minun tuttavien autossa ei ole ollut minkäänlaisia öljynsyönti ongelmia. Äkkiseltään laskettuna puolenkymmentä bensa Corollaa. Itselläni diesel 04 eikä syö ollenkaan.

        onhan noita vvt-i koneita takuuseen korjanneet toyotalla vaikka kuinka paljon.


    • vie aina

      Ei kannattasi sotkeutua vanhaan tojoon.
      Takuu ei ainaskaa korvaa viiden vuoden ikäsen koslan vikoja.
      Ja kohta tämäkin ketju poistuu koska tojossa ei koskaan mitään vikaa olekaan.

    • jah-76

      Siksipäs se onkin vaihtoautona siellä ollunna kun edellinen omistaja sen tienny että vie öljyä paljon.Itseasiassa autoliikkeen vastuu olisi ollut tehdä tuolle öljynkulutukselle jotain,,Onko sinulla autossa mitään takuuaikaa jonka olette myyjän kanssa esim sopineet??

      Ehkä talvikelit ja kylmänä käynnistykset sekä kaasupohjassa sitten tyyliin ajaminen on tehneet osansa kyseiseen autoon,tai sitten ihan tekninen vika tehtaalta lähtien,ken tietää mutta näitä autoja on vähän merkissä kuin merkissä että jotku yksilöt syö öljyä enempi ja vähempi..

      • titaani takuu

        eli 1-vuosi ostopäivästä.n.7kk jäljellä.kysyin sitä huoltopääliköltä.tämä ei kuulema ole varsinaisesti mikään vika eikä kuulu takuun piiriin.autoliike josta ostin kertoi myös saman jutun.(autoliike ja huolto ovat saman talon sisällä)tv.anneli


    • vuoksi;

      Eräs toinen Japanilaismerin malli vei 2 litraa öljyä, öljytilavuuden ollessa 3,8 ja kuulemma ihan tehtaan mukaan ok. Oli käynyt oikein tehtaan inssejä mittaamassa sylinterien soikeuksia ym.

      Talvella toki voit käyttää 0W/40:n "litkuja" mutta kesäkeleille, vaikkakin suhtkot vähillä kilometreillä kulkupelisi on, niin hieman tukevampia liemiä.

      Itselläni on 05:n wagon ja 86 t. ajettu ja kaikki kilometrin olen itse ajanut, poislukien waimon kauppareissut, niin öljyä pitää lisätä noin 3 desiä öljynvaihtovälillä. Sillä voi olla merkitystä, miten ajokkisi on sisäänajettu.

      • lu3ttavaa

        Mikähän siinä on että näissä 2002- jälkeisisssä malleissa tuntuu näitä öljyongelmia löytyvän. Vvt? Onneks mulkosilmä 99 puksuttaa eteenpäin 35 tkm vuodessa, pari normaalia öljynvaihtoa ja tasan 0 desiä lisäyksiä väleillä. Auto aktiivisessa käytössä sekä kaupunki- että useiden satojen kilsojen matka-ajossa. Surullista, näinköhän joutuu vaihtamaan merkkiä. Ei provo.


      • lu3ttavaa kirjoitti:

        Mikähän siinä on että näissä 2002- jälkeisisssä malleissa tuntuu näitä öljyongelmia löytyvän. Vvt? Onneks mulkosilmä 99 puksuttaa eteenpäin 35 tkm vuodessa, pari normaalia öljynvaihtoa ja tasan 0 desiä lisäyksiä väleillä. Auto aktiivisessa käytössä sekä kaupunki- että useiden satojen kilsojen matka-ajossa. Surullista, näinköhän joutuu vaihtamaan merkkiä. Ei provo.

        oli käyttää erään jo kuopatun tehtaan valmistamia männänrenkaita, ja niiden takia näitä VVT koneilla olevia tojoja on mitkä syö öljyä. minulle ainakin merkkihuollosta on sanottu että ne vaihdetaan takuuseen vaikka virallinen takuuaika olisi mennyt umpeen.


      • kuopattiin?
        RedPsyke kirjoitti:

        oli käyttää erään jo kuopatun tehtaan valmistamia männänrenkaita, ja niiden takia näitä VVT koneilla olevia tojoja on mitkä syö öljyä. minulle ainakin merkkihuollosta on sanottu että ne vaihdetaan takuuseen vaikka virallinen takuuaika olisi mennyt umpeen.

        Mistä vuosimallista alkaen noita männänrenkaita ei enää löydy? Ainakaan oma -05 keväällä luovutettu ykskuutonen ei syö öljyä alkuunkaan, silmällä ei pysty erottamaan vajetta vaihtovälillä. Mittarissa 87 tkm.


      • sitten ottaa;
        lu3ttavaa kirjoitti:

        Mikähän siinä on että näissä 2002- jälkeisisssä malleissa tuntuu näitä öljyongelmia löytyvän. Vvt? Onneks mulkosilmä 99 puksuttaa eteenpäin 35 tkm vuodessa, pari normaalia öljynvaihtoa ja tasan 0 desiä lisäyksiä väleillä. Auto aktiivisessa käytössä sekä kaupunki- että useiden satojen kilsojen matka-ajossa. Surullista, näinköhän joutuu vaihtamaan merkkiä. Ei provo.

        Periaatteessa pidän öljyt tikun ylämitassa asti, siis periaatteessa. Käytännössä ei olisi tarvis lisäillä öljyjä.

        Siinä syy "öljynkulutukseen".


      • tuhlausta!
        sitten ottaa; kirjoitti:

        Periaatteessa pidän öljyt tikun ylämitassa asti, siis periaatteessa. Käytännössä ei olisi tarvis lisäillä öljyjä.

        Siinä syy "öljynkulutukseen".

        Väkisin ylämerkissä pitäminen on järjetöntä tuhlausta, koska jäteöljyä = ongelmajätettä syntyy joka vaihtovälillä ylä- ja alamerkin välin enemmän, eikä siitä ole sulle eikä moottorille mitään iloa. Etenkin Toyotassa tämä korostuu, koska niissä öljytilavuus on usein suurempi kuin kilpailijoissa ja öljynvaihtoväli lyhyempi = jäteöljyä syntyy enemmän.


    • toyota corolla touring

      Onhan aihe jo vuoden vanha mutta kerron kuitenkin että kun oma autoni vie 3,8 l öljyä 15000 kilometriin on se kuulemma normaalia kun kysyin merkkiliikkeestä. Valehteleeko?

      • Uncle Jack

        Itselläni on vm.2003 1,6 VVT-i Corolla,ajettu 87 tkm.Öljynä Mobil 1 0W-40.Huoltoväli 15000 km.Oljyn pinta laskee tällä matkalla n.3-4 mm tikussa.joten öljyä kuluu ehkä n.2 dl/15000 km.


      • wrtysfgh
        Uncle Jack kirjoitti:

        Itselläni on vm.2003 1,6 VVT-i Corolla,ajettu 87 tkm.Öljynä Mobil 1 0W-40.Huoltoväli 15000 km.Oljyn pinta laskee tällä matkalla n.3-4 mm tikussa.joten öljyä kuluu ehkä n.2 dl/15000 km.

        mulla on vm 2002 1.6 vvti ajettu 215 tkm ja öljyä syö 15 tkm matkalla tuon saman 3-4 mm tikun päästä mitattuna.ja tuota mobil 1 5w30 oon käyttäny mitä suositellaan


      • Huoltomies been there seen that
        wrtysfgh kirjoitti:

        mulla on vm 2002 1.6 vvti ajettu 215 tkm ja öljyä syö 15 tkm matkalla tuon saman 3-4 mm tikun päästä mitattuna.ja tuota mobil 1 5w30 oon käyttäny mitä suositellaan

        Tuo on ollut juurikin sitä aikaa kun trolli keksi öljynsyöntijuttuja, varmaan söi miestä kun volkkareissa oli normaalia uutenakin syödä 2 litraa öljyä yhdellä huoltovälillä(Tuulilasin todistama fakta)
        Ensimmäisissä VVT-i moottoreissa oli öljynsyöntivika johtuen englannin tehtaan kämmäilystä, tarkemmin sanottuna viallisista männänrenkaista. Ne autot jotka huollossa huomattiin syövän öljyä pantiin öljynkulutusseurantaan ja takuuseen korjailtiin semmosiakin jotka söi muutaman hassun desin vaihtovälillä.
        Jos noita viallisia autoja olisi yhä liikkeellä se tarkoittaisi sitä että ne eivät koskaan käyneet huolloissa.


      • jaaaaaaaa
        Huoltomies been there seen that kirjoitti:

        Tuo on ollut juurikin sitä aikaa kun trolli keksi öljynsyöntijuttuja, varmaan söi miestä kun volkkareissa oli normaalia uutenakin syödä 2 litraa öljyä yhdellä huoltovälillä(Tuulilasin todistama fakta)
        Ensimmäisissä VVT-i moottoreissa oli öljynsyöntivika johtuen englannin tehtaan kämmäilystä, tarkemmin sanottuna viallisista männänrenkaista. Ne autot jotka huollossa huomattiin syövän öljyä pantiin öljynkulutusseurantaan ja takuuseen korjailtiin semmosiakin jotka söi muutaman hassun desin vaihtovälillä.
        Jos noita viallisia autoja olisi yhä liikkeellä se tarkoittaisi sitä että ne eivät koskaan käyneet huolloissa.

        Vaikkakin tämä on jo fossiili ketju kerron kuitenkin sen että minulle suositeltiin vaihtaa tiiviste öljynvaihdon yhteydessä, tyhjennysaukon "mutteriin", että se sen vuoksi muka "syö oljyä", eli viallisesta tiivisteestä johtuen vuotaa ja näin vähenee öljy koko ajan.


    • asdasdsdf

      uskon että meidänkin -02 1.6 vvt-i corollassa oli nämä paskat männänrenkaat, koska öljyä alkoi kulumaan siinä 150tkm kohdalla ja merkkiliikkeessä ei asiaa uskottu, kun auto vietiin ei merkkiliikkeeseen kone avattiin ja siellä huomattiin männänrenkaissa vika ja ne vaihdettiin. Ja auto oli useamman otteen tarkastettavana mutta vikaa ei löydetty.

      • Lappi mies.

        Kuinka paljon tuli maksamaan ja missä huollatit?


      • nkvd
        Lappi mies. kirjoitti:

        Kuinka paljon tuli maksamaan ja missä huollatit?

        onko jokin tietty sarjanumero tai muu mistä tietää vialliset (öljyä syövät) mallit


      • asiaa tiedustellut
        nkvd kirjoitti:

        onko jokin tietty sarjanumero tai muu mistä tietää vialliset (öljyä syövät) mallit

        Ite lähetin eilen illalla sähköpostikyselyn Toitsulle omastani (että onko ollut takuuremontissa, vaikka tiedän ettei ole koska ei oo merkintää huoltokirjassa) ja aamupäivästä iloinen veikko sieltä soitteli ettei ole tehty mitään takuujuttuja tälle.

        No kyselin tästä männänrengasasiasta ja se sano että se on ihan yksilöllistä mikä syö ja mikä ei. Ei liity koneen kokoon (jossain luki että isommat / 1.8 pahin, yllä joku meinaa että britit...) eikä mihinkään muuhunkaan, ihan yksilöllistä. Ja sanoin että kun nyt oma alkaa olla niissä lukemissa ja ihan alkupään auto (90tkm / -01), niin se sano että kyllä se vika olis todettu 30tkm kohdalla, sano jotenkin "että korjatuissa se ilmeni 30tkm mennessä / kohdalla" tjms. No ite en oikein usko siihen, luulen edelleen että nämä oman kilometrit on niitä ku ongelmia tulee jos tulee. Ajokm vaan on aika vähäisiä, n. 6-7 tkm vuodessa jotenka seuraaminenkin on vähä hankalempaa. Eipä ole tarvinnut lisäillä huoltovälillä (siis se 6-7 tkm).

        Mutta myöhemmät omistajat ja auton ostajat, tiedot löytyy Toyotalta remonteista jos niitä on tehty.


      • Ave I
        asiaa tiedustellut kirjoitti:

        Ite lähetin eilen illalla sähköpostikyselyn Toitsulle omastani (että onko ollut takuuremontissa, vaikka tiedän ettei ole koska ei oo merkintää huoltokirjassa) ja aamupäivästä iloinen veikko sieltä soitteli ettei ole tehty mitään takuujuttuja tälle.

        No kyselin tästä männänrengasasiasta ja se sano että se on ihan yksilöllistä mikä syö ja mikä ei. Ei liity koneen kokoon (jossain luki että isommat / 1.8 pahin, yllä joku meinaa että britit...) eikä mihinkään muuhunkaan, ihan yksilöllistä. Ja sanoin että kun nyt oma alkaa olla niissä lukemissa ja ihan alkupään auto (90tkm / -01), niin se sano että kyllä se vika olis todettu 30tkm kohdalla, sano jotenkin "että korjatuissa se ilmeni 30tkm mennessä / kohdalla" tjms. No ite en oikein usko siihen, luulen edelleen että nämä oman kilometrit on niitä ku ongelmia tulee jos tulee. Ajokm vaan on aika vähäisiä, n. 6-7 tkm vuodessa jotenka seuraaminenkin on vähä hankalempaa. Eipä ole tarvinnut lisäillä huoltovälillä (siis se 6-7 tkm).

        Mutta myöhemmät omistajat ja auton ostajat, tiedot löytyy Toyotalta remonteista jos niitä on tehty.

        Muistaakseni 1.6:ssa ja 1.8:ssa on sama lohko, mutta iskunpituus on eri. Öljynsyönti riippuu just niistä renkaista ja tuurista. Anyway, mulla on kanssa -01 1.8 Avensis, jolla on ajettu 105 tkm. Öljyä alkoi kulua melko tarkalleen 90 tkm:n kohdalla. Tuo 30 tkm on täyttä roskaa. Huono homma, että kilometrejä on kertynyt niin vähän per vuosi. Takuukorjausten ikäraja tais olla 7 vuotta. Lisäksi kaikkia huoltoja ei tehty merkkihuollossa tai korjaamolla, joka on ilmeisesti takuukorjauksen edellytys. Öljynvaihtopaikalla ei ole mitään merkitystä, mutta sillä maahantuoja vapautuu helpommin vastuusta. Merkkihuollossa vian korjaus maksaa jotain 3000-4000 euroa. Vaihtomoottorin kanssa pääsee halvemmalla. Seuraava on auto on sitten sellainen, jossa on halvemmat viat...

        Tuosta sinun tapauksesta. Jos öljytikun min-max väli on 1 litra (Corolla?) ja 7 tkm:n aikana ei tarvitse lisätä, niin silloin kulutus on 1.4 dl per tonni.


      • bnnmb
        Ave I kirjoitti:

        Muistaakseni 1.6:ssa ja 1.8:ssa on sama lohko, mutta iskunpituus on eri. Öljynsyönti riippuu just niistä renkaista ja tuurista. Anyway, mulla on kanssa -01 1.8 Avensis, jolla on ajettu 105 tkm. Öljyä alkoi kulua melko tarkalleen 90 tkm:n kohdalla. Tuo 30 tkm on täyttä roskaa. Huono homma, että kilometrejä on kertynyt niin vähän per vuosi. Takuukorjausten ikäraja tais olla 7 vuotta. Lisäksi kaikkia huoltoja ei tehty merkkihuollossa tai korjaamolla, joka on ilmeisesti takuukorjauksen edellytys. Öljynvaihtopaikalla ei ole mitään merkitystä, mutta sillä maahantuoja vapautuu helpommin vastuusta. Merkkihuollossa vian korjaus maksaa jotain 3000-4000 euroa. Vaihtomoottorin kanssa pääsee halvemmalla. Seuraava on auto on sitten sellainen, jossa on halvemmat viat...

        Tuosta sinun tapauksesta. Jos öljytikun min-max väli on 1 litra (Corolla?) ja 7 tkm:n aikana ei tarvitse lisätä, niin silloin kulutus on 1.4 dl per tonni.

        Itellä on kans -01 avensis, autoon vaihettiin puolimoottoria takuuseen kun kilometrejä oli jotain 110tuhatta ja eikää autolla 7vuotta. Ite maksoin huollon hinnan tuosta lystistä, maahantuoja makso loput. Ei noita ite kannata maksella, vaihtaa auton pois jos joutuu maksumieheks. Nii ja omassa autossa huollot tehty 60tuhanteen asti, sen jälkeen ite vaihdettu.


    • -.-

      Ei siinä muuta kun että moottori pitää purkaa käytännössä kokonaan, ja vaihtaa männänrenkaat tai sitten koko moottorin alakerta...halapaahan tämä on kuin saippua. Ei varmaan maksa montaa tonnia.

      • Olkoon puolestani

        Minullakin on VVT-i -moottorilla varustettu Avensis -01 1.6, joka alkoi syömään - tai oikeammin juomaan - öljyä kuluneen kevään aikana n. vähän yli 90000 kilometrin kohdalla. Mitään vikaa muutoin kunnossa ja täydellä huoltohistorialla olevasta autosta öljynkulutukseen ei ole huollossa eikä katastuksessakaan löytynyt. Männänrengasvikaa mäntien jumittumisena nyt vain epäillään maahantuojaa myöten. Kilometrejä on tällä hetkellä kertynyt hieman yli 100 000 ja öljynkulutus on ihan pikkaisen vajaa 0,5 l / 1000 km eli 7,5 l / 15000 km:n vaihtoväli! Normaalia kulutustako?

        Takuun piiriin auto ei tietenkään enää kuulu, mutta takuu onkin oikeastaan vain myyjän mitäänsanomaton lupaus. Valmistusviasta sen sijaan katsotaan olevan kysymys, kun auton osa kestää vähemmän aikaa kuin ostaja voi kohtuudella olettaa ja siitä tulisi myyjän tai maahatuojan vastata, vaan eivätpä tunnu olevan siihen halukkaita.

        Kun auton moottori on osa, jonka kilometreissäkin laskettuna katsotaan kestävän auton koko käyttöiän - lienee nykyautoilla 200 000 - 300 000 km - joten johtopäätöksenä voi vain todeta, että Toyota-auton kestoikä on vain vaivaiset 100 000 km! Kuluttaja miettiköön kannattaako sellaista autoa ylipäätään riesakseen hankkia?

        Niin, ja moottoriremontti maksaisi merkkiliikkeessä n. 3500 - 4000 euroa.


      • Ave I
        Olkoon puolestani kirjoitti:

        Minullakin on VVT-i -moottorilla varustettu Avensis -01 1.6, joka alkoi syömään - tai oikeammin juomaan - öljyä kuluneen kevään aikana n. vähän yli 90000 kilometrin kohdalla. Mitään vikaa muutoin kunnossa ja täydellä huoltohistorialla olevasta autosta öljynkulutukseen ei ole huollossa eikä katastuksessakaan löytynyt. Männänrengasvikaa mäntien jumittumisena nyt vain epäillään maahantuojaa myöten. Kilometrejä on tällä hetkellä kertynyt hieman yli 100 000 ja öljynkulutus on ihan pikkaisen vajaa 0,5 l / 1000 km eli 7,5 l / 15000 km:n vaihtoväli! Normaalia kulutustako?

        Takuun piiriin auto ei tietenkään enää kuulu, mutta takuu onkin oikeastaan vain myyjän mitäänsanomaton lupaus. Valmistusviasta sen sijaan katsotaan olevan kysymys, kun auton osa kestää vähemmän aikaa kuin ostaja voi kohtuudella olettaa ja siitä tulisi myyjän tai maahatuojan vastata, vaan eivätpä tunnu olevan siihen halukkaita.

        Kun auton moottori on osa, jonka kilometreissäkin laskettuna katsotaan kestävän auton koko käyttöiän - lienee nykyautoilla 200 000 - 300 000 km - joten johtopäätöksenä voi vain todeta, että Toyota-auton kestoikä on vain vaivaiset 100 000 km! Kuluttaja miettiköön kannattaako sellaista autoa ylipäätään riesakseen hankkia?

        Niin, ja moottoriremontti maksaisi merkkiliikkeessä n. 3500 - 4000 euroa.

        Jos meinaat auton pitää ja vielä korjata, niin vaihtomoottori olisi yksi vaihtoehto:
        http://www.japanmoottorituonti.fi/moottorit.php?oid=57&id=15
        Tietenkin pitäis varmistaa, että vaidokissa ei ole sama vika.

        Myös Forte-käsittelyä kannattais kokeilla, mutta melko varmasti se ei toimi kuten eivät muutkaan ihmeaineet.


      • kyselenpä vaan
        Ave I kirjoitti:

        Jos meinaat auton pitää ja vielä korjata, niin vaihtomoottori olisi yksi vaihtoehto:
        http://www.japanmoottorituonti.fi/moottorit.php?oid=57&id=15
        Tietenkin pitäis varmistaa, että vaidokissa ei ole sama vika.

        Myös Forte-käsittelyä kannattais kokeilla, mutta melko varmasti se ei toimi kuten eivät muutkaan ihmeaineet.

        Kertokaapa, miten selitetään Toyotan (vvt-i -moottori) yllättäen alkanut öljynkulutus? Siis ensin öljy on riittänyt ilman ylimääräisiä lisäyksiä normaalin vaihtovälin mukaisesti, kunnes se yllättäen alkoi syömään öljyä. Seurantamittauksessa todettiin kulutukseksi 0,4 l / 1000 km, kilomtrejä vasta n. 95000, joten öljynkulutus oli 6 l /15000 km. Maahantuoja toteaa, että sallittu öljynkulutus on 1 l / 1000 km eli 15 l / 15000 km! Auton huoltokirjasta luen, että ao. maininta on uuden moottorin kohdalla, joka vielä vaatii sisäänajovaiheessa voitelua.

        Voiko öljynkulutus muuttua yllättäen noin radikaalisti ja olisi silti vielä normaalin rajoissa?


      • 100 tkm ja poks
        kyselenpä vaan kirjoitti:

        Kertokaapa, miten selitetään Toyotan (vvt-i -moottori) yllättäen alkanut öljynkulutus? Siis ensin öljy on riittänyt ilman ylimääräisiä lisäyksiä normaalin vaihtovälin mukaisesti, kunnes se yllättäen alkoi syömään öljyä. Seurantamittauksessa todettiin kulutukseksi 0,4 l / 1000 km, kilomtrejä vasta n. 95000, joten öljynkulutus oli 6 l /15000 km. Maahantuoja toteaa, että sallittu öljynkulutus on 1 l / 1000 km eli 15 l / 15000 km! Auton huoltokirjasta luen, että ao. maininta on uuden moottorin kohdalla, joka vielä vaatii sisäänajovaiheessa voitelua.

        Voiko öljynkulutus muuttua yllättäen noin radikaalisti ja olisi silti vielä normaalin rajoissa?

        Ihan normaalia toilootalaatua. Auto on täydelllisen hyvä sekä virheetön, mutta kasattu vähän heikkolaatuisista osista. Kun huonot osat vaihtaa parempiin, edessä on taas huolettomia vaan ei huollottomia kilometrejä.

        Tässä tapauksessa vaihtoon menee puolimoottori. Ei siinä sen kummempaa


    • pallokorvasiimahanta

      johon laitettiin korjaamolla 15/40 merkkiä en muista,loppui öljynkulutus.

      • niggaboys

        Myykää tuulipukuiset pihtarit ne öljyä syövät toijotanne n**kereille niin ei tartte vaivata päätään öljynkulutuksella.


    • -58

      Toyotaan sopii täyssynteettinen 5W30 öljy, se ei kulu kuin n. 2-3- desiä vaihtovälillä. 0w40 on liian lirua enkä sitä suosittelisi mihinkään autoon. Mitä pienempi on öljyn viskoosiasteiden vaihteluväli sen parempi on öljy. 0w40 öljyssä vaihteluväli on 40 astetta, kun taas 5w30 öljyssä se on vain 25.5w30 on myös Toyotan suositus jolla moottori toimii parhaiten. Ei Suomessa niin kovia pakkasia olekaan, että bensiini- moottori tarvitsee 0 viskositeetin öljyä. Tuo 0w40 on niitä longlife öljyjä joita ei pitäisi käyttää. Niissä on peseviä ainesosia aivan tolkuton määrä, joka aiheuttaa myös sen, etteivät ne tahdo pysyä koneissa vaan palavat pois.

      • suurperheellinen.

        "Mitä pienempi on öljyn viskoosiasteiden vaihteluväli sen parempi on öljy."

        olet aivan oikeassa,
        lisäisin että TB öljyistä meillä on useamman kerran huonoja kokemuksia, hienoja/sopivia lukemia olisi, mutta eivät kestä käytössä kuin 2000 km.

        käytän shelliä, kun eräs tuttavani sanoi 1966 että käytä Shelliä niin kauan kuin joku jonkun paremmaksi toteaa, tai huomaat Shellissä jotain vikaa.

        olen kyllä kokeillut muita, "oikeita laatumerkkejä", mutta aina pettynyt ja huonoksi havainnut


    • Käyttöohjekirja

      Lukekaapa sitä ohjekirjaa vähän tarkemmin. Siellä lukee että suurin sallittu öljynkulutus on 1L/1000km. Tällä on eliminoitu turhat takuukorjaukset.

    • Hanezki

      Pojallani on myös 1.6 vti koneella toyota corolla vm. 2000. aj. 170 tkm. Ostettu yksityiseltä v. 2013. Kuluttaa öljyä runsaasti, n. 0,5 - 1 ltr/1000 km. Ei mene enää mihinkään takuuseen. Toyotan huoltopäällikön mukaan olisi korjattu (vaihdettu männänrenkaat) jos vika olisi todettu alle 7 vuotta vanhana. Edellinen omistaja on varmaan tiennyt viasta, mutta ei ole hoitanut asiaa. Eli näitä "pyydyksiä" on vielä liikenteessä, joista nuoret vasta kortin saaneet saavat maksaa oppirahoja.

      • Olisi olisi

        Helppo huudella marmoritiskiltä jälkikäteen. Toyota ei ole julkaisuut mitään pamflettia jossa todettaisiin viallisten moottoreiden maksuton korjaus 7 vuoden ikään saakka.


    • kymmeniätuhansia

      Papparaisten tyyppivikaisia ja korjaamatta jääneitä 1,6-1,8-litraisia Corollia ja Avensiksia on rekisterissä pilvin pimein, koska niitä myytiin kymmeniätuhansia vuosituhannen kolmena alkuvuotena, jota tyyppivika koskee. Takaisinkutsua niistä ei koskaan julkaistu. Takuuta jatkettiin, mutta sekin on jo förbi.

    • suurperheellinen

      meillä ei 1,6 2004, 90 000 km ajatte ei kuluta lainkaan, ei todella yhtään.

      pidän 2-3 mm yli merkin kun jostain kuulin että ketju kestää paremmin

      on ollut uudesta, alussa ajettiin muutama 100 km hyvin rauhallisesti ja öljyt on vanhemmiten vaihdettu 13000 km ja nykyään 12 000 km välein.

      on SHEL 5w 40.

      älä vaan osta mitään -w - 50 öljyjä ne tuhoo konen vaikka halpoja ovatkin.

      meillä ei tule nytkään tuolla 12000 ajolla öljy kuin tummanruskeaksi, ei todella mustaksi.

      • SoToy

        -05 farkku, 255 tkm tikissä, ei kuluta öljyä.


    • halvinta öljyä vaan

      ominaisuus, joten ole huoleti. taisi olla männät tai pytty jonkun satasen soikeita ja siksi öljyä kuluu paljon.

    • Tojoo

      Mites -02 1,4 vvt koneiden öljynkulutus?

    • Anonyymi

      Kyllä se 4afe on paras

    • Hei corolla kuski ite ajelen 12vm avella 1.8 koneella 260 ajettu ja aina käytetty öljynä 5/w 30 öljyä ja ei tartte lisäillä 10 tkm aikana öljyä lisää. Siis vaihda öljylaatua 5/30 tai 5/40 niin loppuu öljyn kulutus corollastasi. 0/40 on liian ohkasta öljyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe