K-plussa pisteet?

0,5% onko näin

Otin tossa kevällä K-plussa kortin, kun ajattelin ostaa digiboksin, mutta ostin muualata halvemmalla.

Siis pitääkö tämä nyt paikkansa: jos ostan 1000 eurolla ruokaa ja tavaroita saan 5 euroa takaisin, siis ihan naurettavan vähän.

Haen ruuat s-kaupoista ja lidlistä.

55

18968

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkansa

      Itse olen K-kaupan setänä tietenkin jäävi kehumaan, mutta faktat löydät plussa.com osoitteesta. 1000€ = 1000 peruspistette 4500 palkintopistettä. Jos ostat tonnilla, niin saat takaisin 27,50€ 5500 pisteestä. K-plussa ei perustu pelkkiin prosentteihin, vaan prosenttien lisäksi HETI etuihin kassalla tai tankatessasi. Helposti lähtee muutama euro per kauppareissu, kun käyttää Plussa tarjoukset hyväksi. Itselläni kuluvan vuoden edut oli 29.6. asti 298€. Ei ne pelkät prosentit vaan kaikki edut yhteensä. Alkosta saa parhaat prosentit jos niitä halajat! ;). Keskitäessäsi ostokset esim.

      • ovat turhan

        hankala systeemi ja vaikeutavat vertailua S-ryhmän bonuksiin verrattuna.

        Meillä on sekä Citymarket että Prisma yhtä lähellä ja myös molempin kortit. Aikaisemmin keskitimme suurimman osan ostoksistamme Cityyn, nyt Prismaan. Citystä käymme ostamassa joitain kortilla saatavia aletuotteita.

        Olemme huomanneet, että S-bonuksista kertyy suurin piirtein tuplaten K-kauppojen pistesysteemiin verrattuna. Meidän tapauksessamme Cityn ja Prisman hintatasot ovat samat, kun joutuvat vierekkäin toisiaan vastaan kilpailemaan.


      • K- on kallis.
        ovat turhan kirjoitti:

        hankala systeemi ja vaikeutavat vertailua S-ryhmän bonuksiin verrattuna.

        Meillä on sekä Citymarket että Prisma yhtä lähellä ja myös molempin kortit. Aikaisemmin keskitimme suurimman osan ostoksistamme Cityyn, nyt Prismaan. Citystä käymme ostamassa joitain kortilla saatavia aletuotteita.

        Olemme huomanneet, että S-bonuksista kertyy suurin piirtein tuplaten K-kauppojen pistesysteemiin verrattuna. Meidän tapauksessamme Cityn ja Prisman hintatasot ovat samat, kun joutuvat vierekkäin toisiaan vastaan kilpailemaan.

        Hesassa ainakin K-lähikaupat on kalliita ja vituttaa kun joka viikko tulee postissa "tarjous esite" lähikaupan päivän vinkeistä. Prismasta ei tule kuin 2-3 kk välein kataloogi. Alepan alennukset on paikallisessa ilmaisjakelulehdessä.

        Just kävin lidlissä ja ostin seuraavaan:

        puoli kg kukkakaalia
        puoli kg paprikaa
        puoli l olutta
        400 g makaroonia
        400 g tomattimurskaa
        puoli kg kaurahiutaleita

        yhteensä : 3,75 €

        olen ihan tyytyväinen ja ihan ilman korttia vielä.

        Lidlissä on vihannekset oikeaoppisesti esillä huoneenlämmössä.

        Alepassa ja K-kaupassa vihannekset on viileässä. Ei ne tomaatit viileässä säily, ne pilaantuu siellä. Viileä ehkäisee ehkä hajun muodostamisen ja asiakas ostaa kylmiä pilaantuneita vihanneksia.


      • palkintopisteitä

        Mitä palkintopisteitä? Itse käyn cittareissa kaupassa ja kun 1000 pistettä täysi saan 5 euroan lahjasetelin ja pisteet nollaantuu. Aika paljon saa siis yhteen seteliin ostaa. Harvemmin kertaostokset ylittää 30 euroa ja jää siitäkin saamatta alennuksia. Eikös siinä rajana ole 40 euroa.


      • eivät palkintopisteitä
        palkintopisteitä kirjoitti:

        Mitä palkintopisteitä? Itse käyn cittareissa kaupassa ja kun 1000 pistettä täysi saan 5 euroan lahjasetelin ja pisteet nollaantuu. Aika paljon saa siis yhteen seteliin ostaa. Harvemmin kertaostokset ylittää 30 euroa ja jää siitäkin saamatta alennuksia. Eikös siinä rajana ole 40 euroa.

        ne citymarketin paljousalennukset ei liity mitenkään palkintopisteisiin. siellähän saa alennusta jos ostosten summa ylittää 40e.
        palkintopisteet ovat aivan eri asia ja tulevat siitä jos KUUKAUSITTAISET ostokset ylittävät 300e.
        tästä voi siis päätellä ettei cittarin ostoksesi ylety sinne kolmeensataan.
        yksineläjänä oon ite huomannu parhaiten sen, että pisteet ovat "kaupanpäällisiä". suuremman edun saan heti kassalla saatavista plussatarjoustuotteiden alennuksista. isommissa perheissä varmasti saa paljonkin palkintopisteitä, mutta kun itsellä ruokaostoksiin menee reilu satanen, niin niitä ei tule. kuitenkin plussakortti on mulle paras, koska s-kortista en hyötyisi yhtään, koska vaivalla kerätyt bonukset nollautuis joka kuukausi ja häviäis savuna ilmaan.


      • Jejej
        eivät palkintopisteitä kirjoitti:

        ne citymarketin paljousalennukset ei liity mitenkään palkintopisteisiin. siellähän saa alennusta jos ostosten summa ylittää 40e.
        palkintopisteet ovat aivan eri asia ja tulevat siitä jos KUUKAUSITTAISET ostokset ylittävät 300e.
        tästä voi siis päätellä ettei cittarin ostoksesi ylety sinne kolmeensataan.
        yksineläjänä oon ite huomannu parhaiten sen, että pisteet ovat "kaupanpäällisiä". suuremman edun saan heti kassalla saatavista plussatarjoustuotteiden alennuksista. isommissa perheissä varmasti saa paljonkin palkintopisteitä, mutta kun itsellä ruokaostoksiin menee reilu satanen, niin niitä ei tule. kuitenkin plussakortti on mulle paras, koska s-kortista en hyötyisi yhtään, koska vaivalla kerätyt bonukset nollautuis joka kuukausi ja häviäis savuna ilmaan.

        "s-kortista en hyötyisi yhtään, koska vaivalla kerätyt bonukset nollautuis joka kuukausi ja häviäis savuna ilmaan."

        Onkos noin?

        Bonukset näin
        Ostot €/kk    0,00    1,00    300,00    650,00    1000,00    1500,00
        Bonus%    0,0    1,0    2,0    3,0    4,0    5,0

        Joten saat vähintään sen 1% bonusta, vaikka tuhlaatkin vähemmän kuin 300€


      • ei nollaudu
        eivät palkintopisteitä kirjoitti:

        ne citymarketin paljousalennukset ei liity mitenkään palkintopisteisiin. siellähän saa alennusta jos ostosten summa ylittää 40e.
        palkintopisteet ovat aivan eri asia ja tulevat siitä jos KUUKAUSITTAISET ostokset ylittävät 300e.
        tästä voi siis päätellä ettei cittarin ostoksesi ylety sinne kolmeensataan.
        yksineläjänä oon ite huomannu parhaiten sen, että pisteet ovat "kaupanpäällisiä". suuremman edun saan heti kassalla saatavista plussatarjoustuotteiden alennuksista. isommissa perheissä varmasti saa paljonkin palkintopisteitä, mutta kun itsellä ruokaostoksiin menee reilu satanen, niin niitä ei tule. kuitenkin plussakortti on mulle paras, koska s-kortista en hyötyisi yhtään, koska vaivalla kerätyt bonukset nollautuis joka kuukausi ja häviäis savuna ilmaan.

        Kannattais olla varma mitä kirjoittaa ennenkuin ihmistneilmoille tulee tuollaisia latelemaan. S-
        Bonukset ei häviä mihinkään.


      • onko vasta uudistunut??
        ei nollaudu kirjoitti:

        Kannattais olla varma mitä kirjoittaa ennenkuin ihmistneilmoille tulee tuollaisia latelemaan. S-
        Bonukset ei häviä mihinkään.

        no eikös se mee niin että jos vaikka tammikuussa ostaa 100e, helmikuussa 100e ja maaliskuussa 100e, niin ei siellä oo huhtikuun alussa kertyneenä 300e:n ostossummaa vastaavat bonukset. kyllä se laskentakausi on tähän asti ollu se yks kuukausi minkä perusteella ne bonukset annetaan.
        jos laskenta on niinkuin edellinen sanoi että 100e ostoksilla tienaa kuussa euron, niin olen toki 12e rikkaampi kun vuoden höylään korttia :) toisaalta k-kortilla oon yleensä saanu vuodessa etuja sillä sadalla eurolla...
        mutta, kellekkin sopii mikä kortti sopii, ei sille mitään mahda


      • ei prosenteilla
        onko vasta uudistunut?? kirjoitti:

        no eikös se mee niin että jos vaikka tammikuussa ostaa 100e, helmikuussa 100e ja maaliskuussa 100e, niin ei siellä oo huhtikuun alussa kertyneenä 300e:n ostossummaa vastaavat bonukset. kyllä se laskentakausi on tähän asti ollu se yks kuukausi minkä perusteella ne bonukset annetaan.
        jos laskenta on niinkuin edellinen sanoi että 100e ostoksilla tienaa kuussa euron, niin olen toki 12e rikkaampi kun vuoden höylään korttia :) toisaalta k-kortilla oon yleensä saanu vuodessa etuja sillä sadalla eurolla...
        mutta, kellekkin sopii mikä kortti sopii, ei sille mitään mahda

        Mun jakeluun ei mene se, että S-ryhmä on pessyt ihmiset seuraamaan pelkkiä prosentteja. Kyllä minulle enemmän ratkaisee se kuinka monta EUROA hyödyn alennuksilla ja bonareilla ja muilla yhteensä. Ässässä, kun ei tipuhinnat kuitin loppusummasta, vaikka kuinka korttia höyläisi kassalla. Prosentteja jos haluaa seurata niin Tradekalla on 5,5% maksimi ja s:llä, sekä K:lla 5%. Lidlillä ei korttia ole. K:sta saan myös suoraan kassalla alennuksia, niinkuin on sittarin mainoksessakin telkarissa.


      • elliivo
        onko vasta uudistunut?? kirjoitti:

        no eikös se mee niin että jos vaikka tammikuussa ostaa 100e, helmikuussa 100e ja maaliskuussa 100e, niin ei siellä oo huhtikuun alussa kertyneenä 300e:n ostossummaa vastaavat bonukset. kyllä se laskentakausi on tähän asti ollu se yks kuukausi minkä perusteella ne bonukset annetaan.
        jos laskenta on niinkuin edellinen sanoi että 100e ostoksilla tienaa kuussa euron, niin olen toki 12e rikkaampi kun vuoden höylään korttia :) toisaalta k-kortilla oon yleensä saanu vuodessa etuja sillä sadalla eurolla...
        mutta, kellekkin sopii mikä kortti sopii, ei sille mitään mahda

        S-bonukset siirtyvät joka kuukausi S-pankiin tilillesi. Ei ne mihinkään häviä vaikka bonustiedotteessa ei näy kuin yhden kuukauden tilanne.
        Tililläsi ne eivät ole prosentteina vaan ihan euroina jotka voit käyttää vaikka laskujen maksuun.
        Itse köyhänä olen huomannut S-bonuksen kaikkein parhaaksi.
        Ei tarvitse ostaa kuin parilla sadalla ja saa jo toista kymppiä kuussa kertymään.
        Lisänä ovat toukokuussa maksettavat ylijäämäpalautukset ja osuusmaksun korko.
        Joka vuosi tulee vähintään satanen ylimääräistä.
        S-tili on lisäksi hyvä yleistili kaikkien raha-asioiden hoitoon.
        Lopetan syksyn aikana sampo-pankin kanssaa leikkimisen ja siirryn S-pankkiin. Ei mene tilihoitomaksuja eikä korttimaksuja Visasta.


      • 5% vs 0,5%
        ei prosenteilla kirjoitti:

        Mun jakeluun ei mene se, että S-ryhmä on pessyt ihmiset seuraamaan pelkkiä prosentteja. Kyllä minulle enemmän ratkaisee se kuinka monta EUROA hyödyn alennuksilla ja bonareilla ja muilla yhteensä. Ässässä, kun ei tipuhinnat kuitin loppusummasta, vaikka kuinka korttia höyläisi kassalla. Prosentteja jos haluaa seurata niin Tradekalla on 5,5% maksimi ja s:llä, sekä K:lla 5%. Lidlillä ei korttia ole. K:sta saan myös suoraan kassalla alennuksia, niinkuin on sittarin mainoksessakin telkarissa.

        Juu S-hyvitys on siis 10x K-ketjuun verrattuna. aika kusetusta kok K-bonus =)


      • boooonukset
        elliivo kirjoitti:

        S-bonukset siirtyvät joka kuukausi S-pankiin tilillesi. Ei ne mihinkään häviä vaikka bonustiedotteessa ei näy kuin yhden kuukauden tilanne.
        Tililläsi ne eivät ole prosentteina vaan ihan euroina jotka voit käyttää vaikka laskujen maksuun.
        Itse köyhänä olen huomannut S-bonuksen kaikkein parhaaksi.
        Ei tarvitse ostaa kuin parilla sadalla ja saa jo toista kymppiä kuussa kertymään.
        Lisänä ovat toukokuussa maksettavat ylijäämäpalautukset ja osuusmaksun korko.
        Joka vuosi tulee vähintään satanen ylimääräistä.
        S-tili on lisäksi hyvä yleistili kaikkien raha-asioiden hoitoon.
        Lopetan syksyn aikana sampo-pankin kanssaa leikkimisen ja siirryn S-pankkiin. Ei mene tilihoitomaksuja eikä korttimaksuja Visasta.

        en nyt puhunutkaan bonusrahasta vaan bonuspisteistä. pisteethän häviävät kuun lopussa sen jälkeen kun on räknätty montako euroa laitetaan sinne tilille.
        mun laskutaidolla ei saa toista kymppiä, jos ostaa parilla sadalla. jos sadalla saa euron, niin vaikka prosentti olisi kaksi kahdessa sadassa, niin lasken että saisi 4e.
        sitä en kiellä ettei korko olisi hyvä siellä pankissa, mutta vuodessa saa sen 20e ylimääräistä palautusta.
        yhtälailla käytän laskujen maksuun k-pistesetelin, koska se tulee myös suoraan tilille.


      • Nimetön
        Jejej kirjoitti:

        "s-kortista en hyötyisi yhtään, koska vaivalla kerätyt bonukset nollautuis joka kuukausi ja häviäis savuna ilmaan."

        Onkos noin?

        Bonukset näin
        Ostot €/kk    0,00    1,00    300,00    650,00    1000,00    1500,00
        Bonus%    0,0    1,0    2,0    3,0    4,0    5,0

        Joten saat vähintään sen 1% bonusta, vaikka tuhlaatkin vähemmän kuin 300€

        Ajatellaan, yksinelävä

        Max. 300 euroa / kk ruokaostoksia.

        1% bonus = 3 euroa.

        Eli suunnilleen samaa luokkaa kuin sanoisivat suoraan että "haista vittu!"

        3 euroa / kk säästää kun käy liiteristä hakemassa edes mäyräkoiran (lähi S-marketin "tarjous" 10,95 Lidlistä sama Olvin mäyris 7,95). Puhumattakaan kaikesta muusta mikä Lidlissä on paljon halvempaa. Edes kerran kuukaudessa käymällä Lidlissä saisi keveästi enemmän "bonuksia" kuin jollakin vitun bonuskortin höyläämiselle S-marketista.

        Tunkekaa jo ne bonuksenne sinne minne aurinko ei paista!

        Sitä paitsi Lidlin tuotteet ovat hintaansa nähden laadukkaampia. Verratkaapa esimerkiksi Lidlissä myytäviä oliiveja johon S-marketin suunnilleen yhtä halpaan hintaan tarjottaviin X-tra oliveihin! Joo toki S-marketista saa suunnilleen yhtä halvalla oliiveja kuin Lidlistäkin, mutta ne ovat niitä luokattoman huonoja X-tra tuotemerkin alla olevaa roskaa!


      • mutta ei kaikki
        Nimetön kirjoitti:

        Ajatellaan, yksinelävä

        Max. 300 euroa / kk ruokaostoksia.

        1% bonus = 3 euroa.

        Eli suunnilleen samaa luokkaa kuin sanoisivat suoraan että "haista vittu!"

        3 euroa / kk säästää kun käy liiteristä hakemassa edes mäyräkoiran (lähi S-marketin "tarjous" 10,95 Lidlistä sama Olvin mäyris 7,95). Puhumattakaan kaikesta muusta mikä Lidlissä on paljon halvempaa. Edes kerran kuukaudessa käymällä Lidlissä saisi keveästi enemmän "bonuksia" kuin jollakin vitun bonuskortin höyläämiselle S-marketista.

        Tunkekaa jo ne bonuksenne sinne minne aurinko ei paista!

        Sitä paitsi Lidlin tuotteet ovat hintaansa nähden laadukkaampia. Verratkaapa esimerkiksi Lidlissä myytäviä oliiveja johon S-marketin suunnilleen yhtä halpaan hintaan tarjottaviin X-tra oliveihin! Joo toki S-marketista saa suunnilleen yhtä halvalla oliiveja kuin Lidlistäkin, mutta ne ovat niitä luokattoman huonoja X-tra tuotemerkin alla olevaa roskaa!

        k-kaupan alennus tuotteet on aika moskaa , samoin lidlin euron lihapullat aivan syömäkelvotonta roskaa , samoin lidlin 70 centin makkara paketti yök.

        Alepasta saa eurolla ihan syötävää ruokaa, K-kauppaan verrattuna.

        Lidlistä ei esim saa kanafilettä yhtä halvalla kuin alepasta.


      • mii-ii
        boooonukset kirjoitti:

        en nyt puhunutkaan bonusrahasta vaan bonuspisteistä. pisteethän häviävät kuun lopussa sen jälkeen kun on räknätty montako euroa laitetaan sinne tilille.
        mun laskutaidolla ei saa toista kymppiä, jos ostaa parilla sadalla. jos sadalla saa euron, niin vaikka prosentti olisi kaksi kahdessa sadassa, niin lasken että saisi 4e.
        sitä en kiellä ettei korko olisi hyvä siellä pankissa, mutta vuodessa saa sen 20e ylimääräistä palautusta.
        yhtälailla käytän laskujen maksuun k-pistesetelin, koska se tulee myös suoraan tilille.

        korolla ei taidettu tarkoittaa pankkitilin korkoa, vaikka sekin on todella hyvä vaan osuusmaksun korkoa, joka maksetaan s-tilille kerran vuodessa! :)


      • elliivo
        mii-ii kirjoitti:

        korolla ei taidettu tarkoittaa pankkitilin korkoa, vaikka sekin on todella hyvä vaan osuusmaksun korkoa, joka maksetaan s-tilille kerran vuodessa! :)

        Nimenomaan osuusmaksun korko joka on 10 e/vuosi. Siihen lisäksi kerran vuodessa maksettava ylijäämäpalautus kaikista vuoden aikana tehdyistä ostoista. Niistä minulle kertyy joka vuosi noin 100 e. Sen lisäksi tulee kerran kuukaudessa 15-30 e bonusrahaa. Riippuen tietty siitä kuinka paljon on tullut ostettua. Pankkitilin korosta en nyt vielä osaa sanoa, mut luulisi olevan parempi kuin muissa pankeissa koska maksetaan päivän saldon mukaan eikä kuukauden alimman sadon mukaan.
        Kun maksan s-pankin visalla s-ryhmän kaupoissa asioidessani, saan lisäksi maksutapaetua. Niistä kertyy 2-3 e/kk.
        Kaikki tämä kertyy yhdelle ja samalle pankkitilille josta voin hoitaa nettipankissa kaikki laskuni ym.
        Helppoa ja mukavaa!
        Tuo korko tosiaan nousee sen mukaan kuinka paljon ostaa.
        199 euroon asti se on 1% ja siitä eteenpäin 299 asti 1,5%.
        300-399 2% jne.....


      • herne-erkki
        Nimetön kirjoitti:

        Ajatellaan, yksinelävä

        Max. 300 euroa / kk ruokaostoksia.

        1% bonus = 3 euroa.

        Eli suunnilleen samaa luokkaa kuin sanoisivat suoraan että "haista vittu!"

        3 euroa / kk säästää kun käy liiteristä hakemassa edes mäyräkoiran (lähi S-marketin "tarjous" 10,95 Lidlistä sama Olvin mäyris 7,95). Puhumattakaan kaikesta muusta mikä Lidlissä on paljon halvempaa. Edes kerran kuukaudessa käymällä Lidlissä saisi keveästi enemmän "bonuksia" kuin jollakin vitun bonuskortin höyläämiselle S-marketista.

        Tunkekaa jo ne bonuksenne sinne minne aurinko ei paista!

        Sitä paitsi Lidlin tuotteet ovat hintaansa nähden laadukkaampia. Verratkaapa esimerkiksi Lidlissä myytäviä oliiveja johon S-marketin suunnilleen yhtä halpaan hintaan tarjottaviin X-tra oliveihin! Joo toki S-marketista saa suunnilleen yhtä halvalla oliiveja kuin Lidlistäkin, mutta ne ovat niitä luokattoman huonoja X-tra tuotemerkin alla olevaa roskaa!

        X-tra oliiveja en ole nähnyt mutta reinbow-olivit maksavat 0,89 e.
        Todella hyviä ovat.
        X-tra sarjassa on monia laadukkaita ja erittäin käyttökelpoisia tuotteita.
        Pitää vain käyttää vähän omaa järkeä.
        Pyykkipulverit, käsi-ja konetiskiaineet, suihkusaippua, käsisaippua, pikkuhousunsuojat, ketsuppi, hedelmäsäilykkeet, rypsiöljy, maissihiutaleet, muutamat mausteet, talouspaperi ym.
        WC-paperia ja kahvia en kyseisestä sarjasta käytä!


      • lobbaajat taas liikkeellä
        elliivo kirjoitti:

        Nimenomaan osuusmaksun korko joka on 10 e/vuosi. Siihen lisäksi kerran vuodessa maksettava ylijäämäpalautus kaikista vuoden aikana tehdyistä ostoista. Niistä minulle kertyy joka vuosi noin 100 e. Sen lisäksi tulee kerran kuukaudessa 15-30 e bonusrahaa. Riippuen tietty siitä kuinka paljon on tullut ostettua. Pankkitilin korosta en nyt vielä osaa sanoa, mut luulisi olevan parempi kuin muissa pankeissa koska maksetaan päivän saldon mukaan eikä kuukauden alimman sadon mukaan.
        Kun maksan s-pankin visalla s-ryhmän kaupoissa asioidessani, saan lisäksi maksutapaetua. Niistä kertyy 2-3 e/kk.
        Kaikki tämä kertyy yhdelle ja samalle pankkitilille josta voin hoitaa nettipankissa kaikki laskuni ym.
        Helppoa ja mukavaa!
        Tuo korko tosiaan nousee sen mukaan kuinka paljon ostaa.
        199 euroon asti se on 1% ja siitä eteenpäin 299 asti 1,5%.
        300-399 2% jne.....

        Aloitus keskustelu on taas käännetty osuuskaupan väen toimesta. Ala-arvoista touhua tuommoinen. on varmaan SOK palkannut omat nettimanipuloijat, koska aina, kun joku kirjoittaa jostain S:n kilpailijasta, niin eiköhän osuuskaupan ääni tule esiin!?


      • väiskikö se siellä
        lobbaajat taas liikkeellä kirjoitti:

        Aloitus keskustelu on taas käännetty osuuskaupan väen toimesta. Ala-arvoista touhua tuommoinen. on varmaan SOK palkannut omat nettimanipuloijat, koska aina, kun joku kirjoittaa jostain S:n kilpailijasta, niin eiköhän osuuskaupan ääni tule esiin!?

        Sattuuko totuus kun K-kauppa on niin kallis ja aloittaja ei ole kummankaan ketjun palkkalistoilla vaan ihan tavallinen köyhä joka ostaa sieltä mistä saa halvimmalla ja syötävä kelpoista ravintoa.


      • vai nainen
        herne-erkki kirjoitti:

        X-tra oliiveja en ole nähnyt mutta reinbow-olivit maksavat 0,89 e.
        Todella hyviä ovat.
        X-tra sarjassa on monia laadukkaita ja erittäin käyttökelpoisia tuotteita.
        Pitää vain käyttää vähän omaa järkeä.
        Pyykkipulverit, käsi-ja konetiskiaineet, suihkusaippua, käsisaippua, pikkuhousunsuojat, ketsuppi, hedelmäsäilykkeet, rypsiöljy, maissihiutaleet, muutamat mausteet, talouspaperi ym.
        WC-paperia ja kahvia en kyseisestä sarjasta käytä!

        Onko herne-erkki mies vai nainen, kun kerran pikkuhousunsuojia tarvitsee? Jos mies, niin vähän outoa..Taitaa olla mennyt X-tra ja X-files sekaisin..


      • Nimetön
        vai nainen kirjoitti:

        Onko herne-erkki mies vai nainen, kun kerran pikkuhousunsuojia tarvitsee? Jos mies, niin vähän outoa..Taitaa olla mennyt X-tra ja X-files sekaisin..

        Miksei mies voisi ostaa pikkuhousunsuojia vaimolleen / tyttöystävälleen kaupassa käydessään jos tämä tarvitsee ja miehellä on aikomus käydä kaupassa?


      • halppis sarjoista
        herne-erkki kirjoitti:

        X-tra oliiveja en ole nähnyt mutta reinbow-olivit maksavat 0,89 e.
        Todella hyviä ovat.
        X-tra sarjassa on monia laadukkaita ja erittäin käyttökelpoisia tuotteita.
        Pitää vain käyttää vähän omaa järkeä.
        Pyykkipulverit, käsi-ja konetiskiaineet, suihkusaippua, käsisaippua, pikkuhousunsuojat, ketsuppi, hedelmäsäilykkeet, rypsiöljy, maissihiutaleet, muutamat mausteet, talouspaperi ym.
        WC-paperia ja kahvia en kyseisestä sarjasta käytä!

        X-tra ketsuppi ja maissihiutaleet on aivan kamalia yök. Harvoin sarjasta saa oikeasti hyvää kamaa.


      • elliivo
        halppis sarjoista kirjoitti:

        X-tra ketsuppi ja maissihiutaleet on aivan kamalia yök. Harvoin sarjasta saa oikeasti hyvää kamaa.

        Minusta X-tra maissihiutaleet maistuvat lähinnä maissihiutaleilta. En ole huomannut niissä mitään yököttävää maukua. Samoin ketsuppi on ollut ihan perinteisen ketsupin makuista.
        Kahvin suhteen olen tarkka koska juon kahvini ilman lisäaineita. En käytä kuin Juhla-Mokkaa pannujauhatuksena.
        Vessapaperissa pitää olla sen verran "pitoa" että se ei hajoa käsiin. En halua sormea pyllyyni :(
        Siis käytän vain Serlan keltaista, joka tosin oli paremman laatuista ennen tätä viimeisintä uudistusta.
        X-tra- sarjasta löytyy monia hyviä tuotteita.
        Jopa juustoraasteet ovat kelvollisia.
        Minun mielestäni inhottavia yök makuja ovat esim. maksa, munuainen, vuohenjuusto, raaka liha ja anis.


      • erimieltä oleva
        halppis sarjoista kirjoitti:

        X-tra ketsuppi ja maissihiutaleet on aivan kamalia yök. Harvoin sarjasta saa oikeasti hyvää kamaa.

        "X-tra ketsuppi"...

        Samaa paskaa se on mitä suomalainen Felix. Ainoastaan valmistusmaana on Turkki.

        Mielestäni X-tra hammastahnakin on ihan hyvän latuista (valmistumaa: Hollanti). Hammassairaala Oralin hammaslääkärilläkään ei ollut siihen purnaamista, kun ei ollut yhtään reikää ja olin 3 vuotta käyttänyt kyseistä merkkiä ja sattunaisia tuubeja jotakin muuta Daily/Pepsodent -hammastahnoja. Niinpä harja se on joka pesee, eikä se tahna!


      • Anonyymi
        K- on kallis. kirjoitti:

        Hesassa ainakin K-lähikaupat on kalliita ja vituttaa kun joka viikko tulee postissa "tarjous esite" lähikaupan päivän vinkeistä. Prismasta ei tule kuin 2-3 kk välein kataloogi. Alepan alennukset on paikallisessa ilmaisjakelulehdessä.

        Just kävin lidlissä ja ostin seuraavaan:

        puoli kg kukkakaalia
        puoli kg paprikaa
        puoli l olutta
        400 g makaroonia
        400 g tomattimurskaa
        puoli kg kaurahiutaleita

        yhteensä : 3,75 €

        olen ihan tyytyväinen ja ihan ilman korttia vielä.

        Lidlissä on vihannekset oikeaoppisesti esillä huoneenlämmössä.

        Alepassa ja K-kaupassa vihannekset on viileässä. Ei ne tomaatit viileässä säily, ne pilaantuu siellä. Viileä ehkäisee ehkä hajun muodostamisen ja asiakas ostaa kylmiä pilaantuneita vihanneksia.

        Kyllä yllätys kuin kallis kauppa cittari on huh huh..
        lidliin menen kun mahista :) tuore hevitiski , kotimaista tuotetta löytyy myös hyvin. Lompakko kiittää jo kassalla!


      • Anonyymi
        Jejej kirjoitti:

        "s-kortista en hyötyisi yhtään, koska vaivalla kerätyt bonukset nollautuis joka kuukausi ja häviäis savuna ilmaan."

        Onkos noin?

        Bonukset näin
        Ostot €/kk    0,00    1,00    300,00    650,00    1000,00    1500,00
        Bonus%    0,0    1,0    2,0    3,0    4,0    5,0

        Joten saat vähintään sen 1% bonusta, vaikka tuhlaatkin vähemmän kuin 300€

        Juu ässän pisteet nollautuu joka kuukausi ja vähintään 50 eurolla ainakin ennen oli ostettava kuukaudessa, että jotain sai.


      • Anonyymi
        K- on kallis. kirjoitti:

        Hesassa ainakin K-lähikaupat on kalliita ja vituttaa kun joka viikko tulee postissa "tarjous esite" lähikaupan päivän vinkeistä. Prismasta ei tule kuin 2-3 kk välein kataloogi. Alepan alennukset on paikallisessa ilmaisjakelulehdessä.

        Just kävin lidlissä ja ostin seuraavaan:

        puoli kg kukkakaalia
        puoli kg paprikaa
        puoli l olutta
        400 g makaroonia
        400 g tomattimurskaa
        puoli kg kaurahiutaleita

        yhteensä : 3,75 €

        olen ihan tyytyväinen ja ihan ilman korttia vielä.

        Lidlissä on vihannekset oikeaoppisesti esillä huoneenlämmössä.

        Alepassa ja K-kaupassa vihannekset on viileässä. Ei ne tomaatit viileässä säily, ne pilaantuu siellä. Viileä ehkäisee ehkä hajun muodostamisen ja asiakas ostaa kylmiä pilaantuneita vihanneksia.

        Ei ole k kaupassa tomaatit viileässä ainakaan meidän lähi superissa.


    • 4,1868 Joulea Kokojyvä

      Mulle merkkaa eniten ne heti saatavat alennukset. Noita pitkän välin juttuja jaksa kukaan pohtia. Tulee mitä tulee.

      Täällä Hämeenlinnassa kun on S-kauppoja vähän joka nurkalla, niin kai se on "pakko" S-kortti hankkia (ja uutta isoa rakennetaan ja kai siihen vanhaankin jotain tulee?

      Kuka muuten ottaa ruokaostoksiinsa pikkuhousunsuojia?

      • kuin ruokaa

        No hei, tuleehan sitä ostettua aina ruokaostosten yhteydessä muutakin kuin ruokaa.

        K-kaupoista en juuri ole saanut hyviä heti alennuksia.

        Taidan siirtyä lidiläiseksi , vaikka matkaa on kyllä muutama km, kattoo sit kuinka kauan jaksaa siellä ravata.


      • 4,1868 Joulea Kokojyvä
        kuin ruokaa kirjoitti:

        No hei, tuleehan sitä ostettua aina ruokaostosten yhteydessä muutakin kuin ruokaa.

        K-kaupoista en juuri ole saanut hyviä heti alennuksia.

        Taidan siirtyä lidiläiseksi , vaikka matkaa on kyllä muutama km, kattoo sit kuinka kauan jaksaa siellä ravata.

        Bensasta ja kyllä hyviä ruokasatsejakin on usein, varsinkin Cittarissa.

        Lidl on kyllä paras ja halvin. Sieltä kannattaa hakea varsinkin kaikenlaista pitemmän aikavälin tarviketta ja lisuketta ja sen semmoista (säilykkeitä esim.). Samoin vihanneksia, pesuaineita, leipää, pakasteita...

        Keljuttaa vähän, kun ihmiset valittavat Lidlissä "huonosta ja hitaasta" palvelusta tai vajavaisesta valikoimasta, ihan kaupassa sisällä ja ei ilmeisestikään ollenkaan ekakertalaisena. Siihenhän se hintojen halpuus paljolti perustuukin. Ihan itse kertoivat Suomeen tullessaan miten kaupat ovat juuri siksi karuja ja mahdollisimman pieniä laatikoita, jotta hinnat olisivat sitten taas edullisia. Ei kauppaan tarvitse mennä viihtymään aina, vaan hakemaan ruokaa (ja niitä muita ostoksia, eihän kukaan toki pesuaineita syö). Itselläni ei ole valittamista Lidlistä ja on muuten tähän mennessä ainoa pienikokoinen ruokakauppa (vertaa Siwat, K-/KK-marketit, S-marketit ja muut vastaavat "halpaketjut"), jossa ei ole ollut pilaantunutta tai päiväykseltään vanhaa ruokaa tai otettu kassalla väärin (suuntaan tai toiseen) rahaa.

        Plussakortilla saa hyviä alennuksia ja hetietuja, kun ostaa jotakin kalliimpaa (ei syötävää), esim. elektroniikkaa. Lidlissä taas usein ilahtuu laskun pienestä loppusummasta, vaikka kärryyn ottaa mitä mieli tekee ja sinne juolahtaa.


      • ei ole autoa
        4,1868 Joulea Kokojyvä kirjoitti:

        Bensasta ja kyllä hyviä ruokasatsejakin on usein, varsinkin Cittarissa.

        Lidl on kyllä paras ja halvin. Sieltä kannattaa hakea varsinkin kaikenlaista pitemmän aikavälin tarviketta ja lisuketta ja sen semmoista (säilykkeitä esim.). Samoin vihanneksia, pesuaineita, leipää, pakasteita...

        Keljuttaa vähän, kun ihmiset valittavat Lidlissä "huonosta ja hitaasta" palvelusta tai vajavaisesta valikoimasta, ihan kaupassa sisällä ja ei ilmeisestikään ollenkaan ekakertalaisena. Siihenhän se hintojen halpuus paljolti perustuukin. Ihan itse kertoivat Suomeen tullessaan miten kaupat ovat juuri siksi karuja ja mahdollisimman pieniä laatikoita, jotta hinnat olisivat sitten taas edullisia. Ei kauppaan tarvitse mennä viihtymään aina, vaan hakemaan ruokaa (ja niitä muita ostoksia, eihän kukaan toki pesuaineita syö). Itselläni ei ole valittamista Lidlistä ja on muuten tähän mennessä ainoa pienikokoinen ruokakauppa (vertaa Siwat, K-/KK-marketit, S-marketit ja muut vastaavat "halpaketjut"), jossa ei ole ollut pilaantunutta tai päiväykseltään vanhaa ruokaa tai otettu kassalla väärin (suuntaan tai toiseen) rahaa.

        Plussakortilla saa hyviä alennuksia ja hetietuja, kun ostaa jotakin kalliimpaa (ei syötävää), esim. elektroniikkaa. Lidlissä taas usein ilahtuu laskun pienestä loppusummasta, vaikka kärryyn ottaa mitä mieli tekee ja sinne juolahtaa.

        Joo no digiboksin ostoon sen k-plussa kortin hommasin, mutta tällä paikalliset K-kaupat on musta kalliita, niin ei mua huvita niissä käydä.


      • S Kyllästynyt
        ei ole autoa kirjoitti:

        Joo no digiboksin ostoon sen k-plussa kortin hommasin, mutta tällä paikalliset K-kaupat on musta kalliita, niin ei mua huvita niissä käydä.

        S MARKETIT JA ABC ASEMAT PELKÄÄ KUSETUSTA KOKO TOUHU BENSA MUILLA ASEMILLA 20CENT. LITRA HALVEMPAA JA K CITTAREISSA ON NOIN 5-10 PROSSAA HALVEMPAA KUN S MARKETEISSA TUTKIKAA HINTOJA ENNEN KUN KEHUTTE S KETJUA ON MULLAKIN S KORTTI MUTTA SIELLÄ VAIN SÄÄSTÖ TILI KUN SIELLÄ PAREMPI KORKO KUIN MUISSA PANKEISSA .


      • eri mieltä
        S Kyllästynyt kirjoitti:

        S MARKETIT JA ABC ASEMAT PELKÄÄ KUSETUSTA KOKO TOUHU BENSA MUILLA ASEMILLA 20CENT. LITRA HALVEMPAA JA K CITTAREISSA ON NOIN 5-10 PROSSAA HALVEMPAA KUN S MARKETEISSA TUTKIKAA HINTOJA ENNEN KUN KEHUTTE S KETJUA ON MULLAKIN S KORTTI MUTTA SIELLÄ VAIN SÄÄSTÖ TILI KUN SIELLÄ PAREMPI KORKO KUIN MUISSA PANKEISSA .

        kanssasi pitkälti.


      • prisma halvempi
        eri mieltä kirjoitti:

        kanssasi pitkälti.

        ainakin hesassa prismassa on halpaa, halvempia ruokia kuin lidlissä osa ja cittari on kallis sinne en mene.


      • eeriksonska
        prisma halvempi kirjoitti:

        ainakin hesassa prismassa on halpaa, halvempia ruokia kuin lidlissä osa ja cittari on kallis sinne en mene.

        Täällä K-kaupat ovat järjestään kalleimpia.
        Lidlissä on ainakin lihatuotteet kalliimmat kuin S-kaupoissa.
        S-ryhmän edullisin on Prisma. Seuraavaksi tulee S-market ja kallein on Sale.
        K-ryhmässä ei suuria eroja Citymarketin, K-supermarketinmarketin ja K-lähikauppojen välillä.


    • kissojen omistaja

      Rainbow-kissanhiekka on muuten parempilaatuista kuin Euroshopper-kissanhiekka. Helpompi sitä on kanniskella kaupasta kotiin samalla hinnalla yhden 8kg:n säkin (Rainbow) saati 2x6kg säkkiä samalla hinnalla Euroshopperin vastaavaa tuotetta. :)

      Ja osaksi noista Prismoista löytää kyllä paremmin "laadukkaimpia" tuotteita kuin Keskolta.

      Taitaa Pirkan ketsuppi olla sama kuin vastaava X-tran ketsuppi. Kummatkin Turkissa valmistettu? Hammastahnojen suhteen ainakin on valmistettu Euroshopper ja X-tra Hollannissa.

      Kyllä X-tran hammastahna on lähes yhtä hyvää kuin suomalainen Oxygenol-hammastahna, ellei parempikin hampaille sen suuremman natriumfloridi pitoisuuden puolesta.

    • Anonyymi

      Ostin huonekaluja 4000 eurolla ja sain niin vähän plussapisteitä että soitin asiakaspalveluun ja siihen loppui omat plussa hommat.

      Näkisin näin että yksi huonoimmista mitä on olemassa, tai mitä on nähnyt.

      Ihan höpöhöpö kortti.

    • Anonyymi

      Mihin häviää bonuksia?? En ole maksanut bonuksilla ostoksia, mut silti oli 20euroa hävinnyt itsestään.

    • Anonyymi

      Paska kauppa, huono palvelu, myyjät ja kassat aivan tökeröitä. Tarkistaa aina kuittinne, kaksi kolmesta käynnistä, jos menet oikaisemaan virhettä, sinusta tehdään varas ja huono käytöksinen - ei ne kestä kritiikkiä, ne on itse rosvoja!!!

    • Anonyymi

      Täsmälleen samaa mieltä, siinä sitten vielä huono palvelu ja valehtelu kaupantekijäisiksi, minusta tuli tietämättäni ROSVO, hänen myyjille et haistata, myyjät kokemattomia, lyövät kassaan mitä sattuu. Meneppä oikaseen, saat porttikiellon ja olet vieläpä varas! HIRVEETÄ. Eivät tunnusta edes virheitään! Tarkistakaa kassakuittinne hyvät ihmiset!

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta laitan nyt kuitenkin. Plussapisteisitä saa enemmän kuin kirjoittajat yrittävät vähätellä. Mutta toinen etu on, että plussa-asiakkaat saavat plussatarjouksia. Tässäkin kuussa esimerkiksi kiviuunipizzat normaalisti 3,49, nyt plussaetuna 2,65 paketti, suklaakonvehtirasia 2,50, normaalisti 4,85 rasia. Ja paljon muuta.

    • Anonyymi

      Säästin niitä hammaslääkäriin............

    • Anonyymi

      Katoaako joltain plussa tililtä rahaa itsessään. Emme ole käyttäneet plussa rahaa ostoksiin, mutta kortilta on hävinnyt 5x5€.

    • Anonyymi

      Prisman pisteet lyö plussapisteet mennen tullen. Kuka edes käy k.kaupassa, ihmettelen vaan.

    • Anonyymi

      Nyt ne pakottaa kirjautumaan tai hankkimaan sovelluksen, että kaikki plussaedut näkyy. Sähköpostissa näkyy vaan kaksi ensimmäistä OmaPlussa eduista. Olen korvianimyöten täynnä sovelluksia ja kirjautumista joka hiivatin paikkaan. Ei tee mieli mennä koko cittariin enää.

    • Anonyymi

      Paska kauppa.

    • Anonyymi

      Miten tota kertynyttä plussa rahaa pystyy käyttämään, kun ostaa netin kautta ruokaa?

    • Anonyymi

      Ei kaiketi mitenkään.

    • Anonyymi

      Moi olen 7,5 kk hakenut ostokset k kaupasta missä ovat plussa pisteet eivät ole kertaakaan tulleet

    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa. Itse ostin 2022 6500e rautakaupasta ja sain koko vuonna alle 30 e rahulia plussa tilille. Että näin….

    • Anonyymi

      Minäkin oon ihmetellyt kun rahaa plussatililtä häviää vaikken sitä käytä, kuka vetää välistä?

    • Anonyymi

      Se plussaraha vanhenee 13 kuukauden kuluttua maksupäivästä niin kannattaa käyttää heti pois, muuten ne häviää , ei siis pysty kerryttämään jotain myöhempää tarvetta varten.

    • Anonyymi

      Kuka ihmeessä edes käy k-kaupoissa kun ne ovat niin kalliita, itse en ole käynyt moneen vuoteen.

    • Anonyymi

      Minulta vietiin pois plussarahat ,vaihdoin s-markettiin eikä enään viety rahoja ,pysyn siellä

    • Anonyymi

      S-Marketissa paremmat bonukset,eivätkä vie rahoja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe