7 kk ja syö huonosti!

Huolissaan...

Heippa. Itsellä kohta 7kk tyttö. Kiinteitä on syöty jo 4kk lähtien.. noihin aikoihin jättäytyi myös tissistä.. Ei enää kelvannut ja aina oli kamppailua.

vielä 1kk sitten näytti että kiinteitä menee hyvin päivässä.. parin purkin verran sitten maidot päälle.

Nyt tuntuu ettei neidille kelpaa. Yhdella aterialla menee se lusikka kaksi ja sitten loppuu siihen.
Ikävintä tässä se ettei minun tyttäreni ole koskaan itkenyt tai valittanut nälkää jos ei ihan ekoja kuukausia lasketa..

Minun on vaikea tiedostaa koska vauvalla on nälkä. Ja omasta mielestäni syö nyt vähemmän kuin pitäisi. Säännölliset päivärytmit ja ruokailut olleet alusta asti käytössä, mutta ei siltikään tunnu tuo ruoka kiinnostavan.. Lisäksi neidillä on olemattomat päiväunet.. pieniä pätkiä silloin tällöin- Kertyy varmaan tunti/päivä.

Raskasta kun kaikki aika menee syömisen kikkailuun ja ei kotonakaan mitään ehdi tehdä. Neiti kun ei nuku.
Hampaista en usko moisen johtuvan.. vähän väliä niitä on povailtu neidin oikkujen takia, mutta piilossa vielä pysyneet toistaiseksi. Miten ihmeessä innostan vauvaa taas syömään?

5

1432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulos......

      lähdet siis yksinkertaisesti ulos lapsesi kanssa raitis ilma on ihmeellinen asia lapsen syömiselle!!
      meidän neiti ainakin lopettaa heti syömiseen jos ei ulos pääse!!
      meillä täytyy ainakin kaksi kertaa päivässä lähteä ulos (vaunulenkki,keinutusta) ja kaikkea mahdollista mitä ulkona voi vaan tehdä.. kyllä maistuu!

      ainakin meillä!=)

    • mhrq

      neito lopetti syömisen lähes kokonaan. Söi vain n. 2-3 dl päivässä ja 2 dl soijamaitoa joi päivän aikana. Vesi vaan tuntui kelpaavan.Aikamme pähkäiltyään, jätimme naudanlihan pois ruuista ja kas kas, tyttö alkoi taas syödä 1,5 vrk päästä tästä lopetuksesta. Eli siis, voi saada jostain ruoka-aineesta reaktioita, ja siksi ei syö. Meillä tytölle ei ole koskaan tullut allergioista iho-oireita, vaan aia suolisto-oireita. Ikää nyt 1,9v.

    • sama juttu!

      Meidän pojalla sama juttu että ei meinaa millään syödä ja alusta asti ollut sama peli! Meillä syöminen tapahtuu niin että annan joka päivä samaan aikaan saman määrän ruokaa! istutan pojan syöttötuoliin ja muutamalla ekalla lusikallisella avaa suutaan juuri ja juuri sen verran että saan lusikallisen suuhun ja loppu ruuan syömme niin että pidän pojan päätä paikoillaan ja laitan lusikan suuhun ja syömme lopun siten! Poika on muutenkin niin kova pyörimaan syödessä että pää ei kyllä pysy yhtään paikoillaan! ruokaa minkä syötän ei kuitenkaan sylje pois. Itselläni on tyytyväinen olo kun tiedän sitten että ruokaa on saanut ja nälkä ei tule ennen seuraavaa ruokailua. -10 käyrällä ollaan painon kanssa kuljettu koko ajan että en voisi edes tuosta syöttämäni määrästä jättää yhtään pois ja poika liikkuu aamusta iltaa ja kuluttaa energiaa! Suosittelen koittamaan syöttö tyyliäni, vaikka kuulostaa kamalalta mutta pakko se on ruokaa saada että jaksaa liikkua ja kasvaa!Moni tuttu on mulle sanonut kun on katsellut vierestä kun poikaa syötän että tutun näköistä touhua, että taitaa olla ihan yleistä että jos lapsi ei halua syödä juuri mitään niin sitten sitä syötetään vanhemman tyylillä!

      Odotan itse sitä aikaan vaan kauhulla kun pitäisi itse oppia syömään että mitä siitäkin tulee kun ruokaa kohtaan ei ole mitään mielenkiintoa täällä hetkellä. Maissinaksuja tosin syö itse mielellään ja niitä olen antanut aina välillä pupeltaa esim! kaffe pöydässä! Eka hammas tuli vasta kun ikä oli melkein 10kk niin ei voi mitään sormi ruokaa/kovaa pureskeltavaa antaa kun ei sillä yhdellä hampaalla mitään jyrsitä!

    • hioåpo

      mulla poika 1.5v ja tyttö 6v ja molemmat olleet huonoja syömään vauvana ja taaperona. 6v syö hyvin 3v ylöspäin mutta sama nyt pienimmällä.joka päivä tsempataan ja toivotaan et ruoka maistuis... painokontrollissa rampattu kun painoa ei meinaa kertyä...et näin

    • lasta

      sisällä. Nukuttaisin lapsen mielummin vaunuihin ulos (valjaat). Uni ja ruoka voi maistua paremmin. Voi myös olla ohi menevää ruokahaluttomuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe