Kaipailisin hyväksi todettuja vauvanruokaohjeita! Etenkin kasvis (soija ym. ravitsevaa) ja kala ohjeet ois tervetulleita. Entä osaako joku kertoa minkälaisia mausteita/yrttejä voi käyttää vauvan ruuissa? Ainakin tilliä oon huomannu joskus käytettävän.. Tuntuu että omat pöperöt on niin tylsän makuisia (aina samanlaisia) että ois hauska saada vähän vaihtelua tytön ruokavalioon. Kyse on siis 9kk vauvasta.
vauvan ruoan
3
1067
Vastaukset
- Äityli...
Voihan ruokien joukossa käyttää ihan ruokiakin mauteina kuten esim. laita ananas rengas kiuhumaan ruuan sekaan kattilaan ja siitä tulee kivasti makua kun ruuan soseutat tai tomaattia ja vastaavia joista tulee paljon makua, niin saa kivasti vaihtelua! sitten varmasti turvallisia ihan maiste vinkkejä kannattaa katsella valmis sose purkkien kyljestä etiketistä!
- juups,juups
tilliä
persiljaa
basilikaa
oreganoa
piparjuurta
palsternakka
kala vaan uuniin ja siihen öljyä ja
tilliä hierotaan pintaan.
tee sitten perus valkokastike ja tilliä sekaan.
noita muita mausteita voi laittaa pakkaseen pieniin eriin ruokakelmuun käärittynä.
en kyllä itse ole juuri koskaan tehnyt "vauvanruokaa" vaan lapset on vauvasta asti saanut syödä samaa ruokaa mitä itsekkin.
olen vaan ottanut ensin vauvalle ennen kovempaa maustamista. - käytössä...
Meillä tyttö on kohta 11 kk ja kaikkia muita mausteita on käytetty paitsi suolaa ja vahvaa chiliä. Puolen vuoden ikäisestä ensin oli käytössä yrtit ja valkosipuli sitten pikkuhiljaa muut mausteet. Saihan tuo niistä esimakua jo "masussa" ja imetyksen kautta, olen aina syönyt mausteista ruokaa enkä missään vaiheessa muuttanut tätä tottumusta. Mitenkään ei ole tyttö reagoinut mausteisiin... siis negatiivisesti.
Hyviä ohjeita koko perheellekin löytyy kirjasta Herkullista kotiruokaa lapselle -Paganus, Voutilainen- Tammi 2005.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 264523
- 1092292
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa981513Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1731436- 601294
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561155Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe2041118puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo111069- 501049
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M1931004