Ensirakkaus

Näin yhtenä yönä unta nuoruuteni ensiraakaudesta, pitkätukkaisesta Jukkiksesta joka asui mummolan naapurissa. Häneen rakastuin ja hän minuun. Hän oli eka poika joka minua suuteli. Olimme kirjeenvaihdossa, siihen aikaan ei ollut puhelimia, ainakaan meillä. Se kesti aikansa ja sitten tuli muita rakkauksia, molemmille. Elämä vei erilleen. Tirdän missä Jukkis nukyisin asustelee, en tiedä hänestä muuta.
Mutta aina kun muistelen häntä, jotain lämmintä liikahtaa sydämessä. Oli se ensirakkaus jotain niin suurta ja arvokasta.

Muistatteko te ensirakkautenne, sen huuman ja ihanuuden? Tiedättekö mitä hänelle kuuluu vai oletteko kenties naimisissa?

Joku on sanonut että vaikka ihminen uhohtaisi kaiken niin ensirakkauttaan ei unohda koskaan!

11

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakaan unohda

Omani löytyi 2-päiväisten urheilukilpailujen aikana. Alkoi vimmattu kirjeenvaihto. Postiautoakin piti mennä odottamaan vähintään puoli tuntia ennen.

Sitten alkoi kummallakin puolella pohtiminen, millä tekosyyllä päästäisiin tapailemaan. Välimatkaa liki 100 km. Hauskin taisi olla, kun tyttö sai luvan lähteä "partioleirille" meidän pitäjään. Se leiri kyllä pidettiin kahden kesken takaniittymme ladossa. Otin eväät ja lähdin kanssa "leirille".

Eihän se 15 vuotiailla pitemmälle mennyt. Elämäni ensimmäisen pusun kuitenkin sain, oikein kieli sellaisen. Sehän tuntui hurjalta kokemukselta. Ei unohdu!

• torivahti

Ensisuudelma- pitkä kielisuudelma.
        Hän sen osasi - opin nopeasti.
        Syntiähän se oli
        lukkarin perheen kasvatusopeissa.
        Kiinnostuin kuitenkin niistä
        kylmistä värinöistä selkäpiissä
        ja housujen etumustan oudosta pullistumasta.
        Päätin kokeilla muidenkin kanssa,
        ja kohta olikin harjoittelukumppaneita jonoksi asti.
        Sitten kyllästyin
        ja siirryin itse asiaan.
        Ja hän, joka minulle kielisuudelman opetti
        jäi Kainuuseen pientilan emännäksi ja sai yhdeksän lasta - harrasti siis innolla kielisuudelmia.
        Ja minä, joka sain kiertää maailmaa ja kielisuudella eri rotuisia kieliä
        olen joutunut jakamaan omaisuuteni jo kolmesti.

• ihastumiset, rakastumiset ja rakkaudet. Vaalin niitä rakkaina muistoina, joita näin vanhemmiten huomaan mielelläni joskus muistelevani. Olen kiitollinen niille ihanille miehille, jotka ovat opettaneet minua rakastamaan.

En tiedä, missä kulkee ihastumisen ja rakastumisen raja. Ensimmäinen ihastukseni oli esikoulussa ryhmämme pienin, kepposiin taipuvainen ja ah, niin ihana poika. (Itse olen aina ollut varsin pitkä tyttö.) ;))

Ihastuksia oli sitten useampiakin, mutta todellinen ensirakkauteni kehittyi vähitellen ja melkoisena yllätyksenä itsellenikin, kun hyvä kaveruus muuttui rakkaudeksi. Se rakkaus kesti monenlaista ja säilyy rakkaana muistona vielä miehen kuoleman jälkeen.

• paljon opittavaa

"Muistan kaikki ihanat miehet, jotka opettivat minut rakastamaan"

Minä tuppaan olemaan pessimistinen ja katkera.

• suonseppel

Enhän häntä unohtaa vois milloinkaan.
      Ne ihanat olkapäille asti ulottuvat kiharaiset hiukset ja mahtavat hapsu-farkut.
      -elettiinhän 70-lukua-
      Kaunis hymy ja "se kaikki"...
      Käytiinhän me leikisti Ranskassa asti.... :)

Käy aina välillä mielessä ajatus, että mitäköhän hänelle kuuluu.
      Ei, en unohtaa vois milloinkaan :)
      Tokihan muistan jii-peen

• Yxitypy

oli vaikka kuinka paljon.
      Sitten se eräs kesäilta iski salaman lailla. Se ensirakkaus. Tapasin Jampen, josta en saanut silmiäni irti, enkä myöskään mielestäni. Ei huvittanut lähtee tyttöjen kans enää lavoille, eikä mihinkään. Jamppe vain ain' mielessäin :=))
      Tunne oli molemmin puoleinen koska....

Siitä alkoi yhdessä taivaltaminen. Yhdessä on käyty läpi ilot, surut, riidat ja sovut. Sitä on kestänyt 37 vuotta, ja toivon mukaan kestää jatkossakin :=))

• enkelitrio

Kyl sen ensirakkauden muistaa,ku asuu sen kans saman kato alla

mää asun häne kans viälki.Viha/rakkaus suhtees
        kylläki nykysi ;)

• Essolla on monesti käsitelty tätä rakastumisen problematiikkaa, ja siksi meillä onkin selkeä käsitys näistä asioista. Niin ensirakkaus kuin myöhemmätkin rakkaustarinat päättyvät kahdella tavalla, joko onnellisesti tai avioliittoon. Niitä onnellisesti päättyneitä rakkaustarinoita ihmiset haluavat sitten vanhoina muistella.

• mirre482

Tapasimme tansseissa Helsingissä ja sen jälkeen tapasimme niin usein kuin voimme. Oli molemmin puolista rakkautta. Kolmisen vuotta oltiin yhdessa, mutta sitten sattui jotain kamalaa joka meidät erotti. Tapasimme 40 vuoden päästä uudestaan ja vieläkin tuntuu hyvältä jutella ja lähetellä meilejä, mutta sen isompaa ei ole ollut, sillä hän on naimisissa, voi, voi

• misislisbet

Voi muistan. Se maksoi "sippibostonin".

Olimme rusettiluisteluissa, josiia saadaan numerot. Viksujako olimme katteltiin "salaa" nummrit, vaan kuis ollakkaan mun vastaava numero oli jollain finnipojulla ja taas mun likkakaverilla oli miehen näköinen. Väliraha oli siis se "sippibostoni", (10 kpl aski.)

Met oltiin noin 6v, aviot,erot mut ihana tytär saatiin aikaiseksi.

Enpä mitenkään pidä yhteyttä, en kysele, ja kun ei vaan kiinnosta, lapseni isä kuitenkin.

Ja aikanaan ensirakkaus.

• hän joo.

Joutaisi tuon jo unohtaakin. Iästä johtuen tässä eräänä yönä näin unta, että ensirakkauteni tuli katsomaan minua sairaalaan. Olin nimittäin sairaalassa viime syksynä.

Nettihän on hyvä väline löytää ihmisten työpaikka. Pettymys olisi varmasti molemmin puoleinen, jos nyt tapaisimme. Hän ei pitänyt pulskista tytöistä silloinkaan, saakelin nälkäkurki oli itse.

Miehet eivät näe itsessään koskaan mitään vikaa, ei nuorina eikä vanhoina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7750
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5577
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4831
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4753
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      73
      3513
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2798
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2487
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2438
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2264
    Aihe