Lihottaako banaani

filantropico

Niimpä niin, yksi ilta rupesi mietityttämään.

5

3626

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokonaisuus

elikkäs mitä muuten naamaansa tunkee.
      Minä olen ainakin kuin tikku vaikka syön ympäri vuoden yhden banaanin per päivä.
      Nappulasta lukien olen noudattanut lastenlaulun tekstin mukaan-"Kapteeni Kalle ajoi asemalle, ja Oskarikin söi yhden banaanin".

• lihot jos

syöt enemmän (energiamäärä, kcal) kuin kulutat. Aivan riippumatta, mitä syöt.

Tietenkin joitain ruoka-aineita on helpompi syödä liikaa.

Banaanin ravintoarvot, hiilari- ja kcal-määrät löytyvät Finelistä:

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=28934&lang=fi

Noin yleisesti ottaen banaanissa on tuplaten hiilareita - ja myös energiaa - moneen muuhun hedelmään verrattuna. Ei kannata syödä kovin monta päivässä. Liikkuvalle ihmiselle se on hyvä välipala, joka antaa suhteellisen nopeasti uutta energiaa. Sohvaperunan kannattaa taas minimoida sen syöminen.

• Bbbizki

Minulla ainakin tulee lähes joka kerta iso finni banaania syödessä enkä ole sen koomin moneen vuoteen banaania syönyt ! Mutta nyt pitkästä aikaa söin banaanin ja huomasin että olin unohtanut kuinka hyvää ja täyttävää banaani oikeasti on mutta minusta se lihottaa kuitenkin ,riippuu silti siitä mitä muuta syöt päivän aikana jos syöt terveellisesti ja yrität välttää herkkuja yhdellä banaanilla ei ole haittaa

• gujhijo9p0

Päinvastoin, jos syö joka päivä banaanin eikä mitään muuta, niin se ei lihota, vaan laihduttaa !!

• Ei laatu vaan määrä.

Luin jostain banaanin olevan laihduttajalle hyvä välipala, joten ei se kovin lihottava voi olla. Kyllä omenatkin lihottavat, jos niitä liikaa syö. Ja yhden pullapalan kalorimäärällä saa syödä vielä toisestakin banaanista puolet. Hedelmät ja marjat yleensäkin ovat terveellisiä ja ravitsevia, paitsi laihduttajille myös muille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1692
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      893
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      96
      653
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      644
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      618
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      566
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      520
    Aihe