Niimpä niin, yksi ilta rupesi mietityttämään.
Lihottaako banaani
5
3568
Vastaukset
- kokonaisuus
elikkäs mitä muuten naamaansa tunkee.
Minä olen ainakin kuin tikku vaikka syön ympäri vuoden yhden banaanin per päivä.
Nappulasta lukien olen noudattanut lastenlaulun tekstin mukaan-"Kapteeni Kalle ajoi asemalle, ja Oskarikin söi yhden banaanin". - lihot jos
syöt enemmän (energiamäärä, kcal) kuin kulutat. Aivan riippumatta, mitä syöt.
Tietenkin joitain ruoka-aineita on helpompi syödä liikaa.
Banaanin ravintoarvot, hiilari- ja kcal-määrät löytyvät Finelistä:
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=28934&lang=fi
Noin yleisesti ottaen banaanissa on tuplaten hiilareita - ja myös energiaa - moneen muuhun hedelmään verrattuna. Ei kannata syödä kovin monta päivässä. Liikkuvalle ihmiselle se on hyvä välipala, joka antaa suhteellisen nopeasti uutta energiaa. Sohvaperunan kannattaa taas minimoida sen syöminen.- Bbbizki
Minulla ainakin tulee lähes joka kerta iso finni banaania syödessä enkä ole sen koomin moneen vuoteen banaania syönyt ! Mutta nyt pitkästä aikaa söin banaanin ja huomasin että olin unohtanut kuinka hyvää ja täyttävää banaani oikeasti on mutta minusta se lihottaa kuitenkin ,riippuu silti siitä mitä muuta syöt päivän aikana jos syöt terveellisesti ja yrität välttää herkkuja yhdellä banaanilla ei ole haittaa
- gujhijo9p0
Päinvastoin, jos syö joka päivä banaanin eikä mitään muuta, niin se ei lihota, vaan laihduttaa !!
- Ei laatu vaan määrä.
Luin jostain banaanin olevan laihduttajalle hyvä välipala, joten ei se kovin lihottava voi olla. Kyllä omenatkin lihottavat, jos niitä liikaa syö. Ja yhden pullapalan kalorimäärällä saa syödä vielä toisestakin banaanista puolet. Hedelmät ja marjat yleensäkin ovat terveellisiä ja ravitsevia, paitsi laihduttajille myös muille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude20615046Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t12610500Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy11510060Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089331Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k529152Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump167018Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk566925Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1816497Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1636157Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335588