Niimpä niin, yksi ilta rupesi mietityttämään.
Lihottaako banaani
5
3593
Vastaukset
- kokonaisuus
elikkäs mitä muuten naamaansa tunkee.
Minä olen ainakin kuin tikku vaikka syön ympäri vuoden yhden banaanin per päivä.
Nappulasta lukien olen noudattanut lastenlaulun tekstin mukaan-"Kapteeni Kalle ajoi asemalle, ja Oskarikin söi yhden banaanin". - lihot jos
syöt enemmän (energiamäärä, kcal) kuin kulutat. Aivan riippumatta, mitä syöt.
Tietenkin joitain ruoka-aineita on helpompi syödä liikaa.
Banaanin ravintoarvot, hiilari- ja kcal-määrät löytyvät Finelistä:
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=28934&lang=fi
Noin yleisesti ottaen banaanissa on tuplaten hiilareita - ja myös energiaa - moneen muuhun hedelmään verrattuna. Ei kannata syödä kovin monta päivässä. Liikkuvalle ihmiselle se on hyvä välipala, joka antaa suhteellisen nopeasti uutta energiaa. Sohvaperunan kannattaa taas minimoida sen syöminen.- Bbbizki
Minulla ainakin tulee lähes joka kerta iso finni banaania syödessä enkä ole sen koomin moneen vuoteen banaania syönyt ! Mutta nyt pitkästä aikaa söin banaanin ja huomasin että olin unohtanut kuinka hyvää ja täyttävää banaani oikeasti on mutta minusta se lihottaa kuitenkin ,riippuu silti siitä mitä muuta syöt päivän aikana jos syöt terveellisesti ja yrität välttää herkkuja yhdellä banaanilla ei ole haittaa
- gujhijo9p0
Päinvastoin, jos syö joka päivä banaanin eikä mitään muuta, niin se ei lihota, vaan laihduttaa !!
- Ei laatu vaan määrä.
Luin jostain banaanin olevan laihduttajalle hyvä välipala, joten ei se kovin lihottava voi olla. Kyllä omenatkin lihottavat, jos niitä liikaa syö. Ja yhden pullapalan kalorimäärällä saa syödä vielä toisestakin banaanista puolet. Hedelmät ja marjat yleensäkin ovat terveellisiä ja ravitsevia, paitsi laihduttajille myös muille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1524071Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4013164Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142088Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa111748Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51158- 741003
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69995Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23901- 52872
- 71859