Minkälainen se on? Tai oikeammin mitä siihen tarvitaan?
Tulipa vaan mieleen, kun luin uutisia. Mies joka kirjoitti tuon nimisen kirjan törttöili ilmeisesti jossain aineissa Länsiväylällä väärään suuntaan.
Onko se riittävästi tekemistä, rahaa, valtaa ja naisia? Tuolla reseptilläkö tullaan onnelliseksi? Kirjaa jos muistelee, niin jotain tuon suuntaista siinä oli. Voiko yleispätevä resepti toimia, vai onko se mieskohtaista?
Kirjan kirjoittajalla on nykyään ainakin riittävästi rahaa. Ilmeisesti sillä ei ole tullut onnelliseksi.
Älkää tuomitko. Olen luopunut kyseisen kirjailijan lukemisesta jo ajat sitten. Mies vaikuttaa nykyään öykkäriltä, jolle on noussut pahasti hattuun.
Onnellinen mies
42
1052
Vastaukset
- dayum
Mielenrauhaa.
- Huru-ukko
jotkut vaan tarvitsevat sen mielenrauhan saavuttamiseksi kaikenlaista pientä askarreltavaa, jotkut ihan helvetisti maallista materiahässäkkää.
- dayum
Huru-ukko kirjoitti:
jotkut vaan tarvitsevat sen mielenrauhan saavuttamiseksi kaikenlaista pientä askarreltavaa, jotkut ihan helvetisti maallista materiahässäkkää.
Epäilenpä vähän omalta kohdaltani sellaista, että näinköhän tulen koskaan olemaan sydämestäni onnellinen. Rahalla tai materialla en minä ainakaan saa onnea. En ole kokeillut kokeillut, mutta satunpahan nyt vaan tietämään. Perustyytyväisyyttä, perustyytyväisyyttä...
- Huru-ukko
dayum kirjoitti:
Epäilenpä vähän omalta kohdaltani sellaista, että näinköhän tulen koskaan olemaan sydämestäni onnellinen. Rahalla tai materialla en minä ainakaan saa onnea. En ole kokeillut kokeillut, mutta satunpahan nyt vaan tietämään. Perustyytyväisyyttä, perustyytyväisyyttä...
on tyytymistä? Tyydy tyytyväisyyteesi, älä kurota liian korkealle?
Joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa? - dayum
Huru-ukko kirjoitti:
Joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa?Minusta elämä on valintoja.
- gek-ko
Huru-ukko kirjoitti:
Joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa?tuo nyt on jotain hemmetin markkinataloutta ja laskelmointia, vaikka ELÄMÄSTÄ oli kyse. Ei mistään helvetin pörssistä.
Senkin pessimistit. Te ajattelette liikaa. - Huru-ukko
gek-ko kirjoitti:
tuo nyt on jotain hemmetin markkinataloutta ja laskelmointia, vaikka ELÄMÄSTÄ oli kyse. Ei mistään helvetin pörssistä.
Senkin pessimistit. Te ajattelette liikaa.on niin kovin vaikeaa opetella.
Noissa oli kysymysmerkit perässä.
Miten sinä olet osannut vähentää ajattelua? Vai oletko? - dayum
gek-ko kirjoitti:
tuo nyt on jotain hemmetin markkinataloutta ja laskelmointia, vaikka ELÄMÄSTÄ oli kyse. Ei mistään helvetin pörssistä.
Senkin pessimistit. Te ajattelette liikaa.pessimistejä ei olisi, niin laskuvarjoja ei olisi keksitty.
-vanha kansanviisaus- - gek-ko
Huru-ukko kirjoitti:
on niin kovin vaikeaa opetella.
Noissa oli kysymysmerkit perässä.
Miten sinä olet osannut vähentää ajattelua? Vai oletko?ajattelua on ehdottomasti vähennettävä. Jos matoongella istuessa osaa olla jahkailematta, niin hyvä. Minä en osaa.
Pää on laitettava sellaiseen paikkaan, että normaali taajuus ei pääse käsiksi.
Nykyään kuunnellaan liikaa sanoitettua musiikkia. Ei, ei ja ei. Kyse on kuuntelemisesta, kuulemisesta eikä "ajattelusta".
- gek-ko
sellanen hyväntuulinen ja hyväntahtoinen pöljä. Sellaset on hyviä miehiä sen lisäksi että ovat onnellisia.
Kävelevät tuolla metiköissä ja ilahtuvat kun löytyy oudon näköinen käpy.- dayum
vituttaa se, etten osaa olla aidosti onnellinen elämän pienistä iloista. Niinkö sitä on kiittämätön paska... Minä en vaan perkele osaa iloita niistä pienistä asioista, outojen käpyjen löytämisestä tms. Se pieni ilon pilkahdus kyllä käy sisimmässä, mutta varmaan 1/1000 se oikeasti näkyy ulospäin.
- Huru-ukko
että olet oikeassa. Tuo on ainakin yksi toimiva malli.
Olisinpa vielä nykyistä pöljempi. - gek-ko
dayum kirjoitti:
vituttaa se, etten osaa olla aidosti onnellinen elämän pienistä iloista. Niinkö sitä on kiittämätön paska... Minä en vaan perkele osaa iloita niistä pienistä asioista, outojen käpyjen löytämisestä tms. Se pieni ilon pilkahdus kyllä käy sisimmässä, mutta varmaan 1/1000 se oikeasti näkyy ulospäin.
tarttee ulospäin näkyä?
Sitä paitsi jotkut ihmiset aistii asiat ilman turhia lätnöitä, ei niille tarttee kaikkee erikseen selittää. - gek-ko
Huru-ukko kirjoitti:
että olet oikeassa. Tuo on ainakin yksi toimiva malli.
Olisinpa vielä nykyistä pöljempi.sinä olet kehittymässä oikein hyvään suuntaan.
Voin antaa vielä lisävinkkejä pöljyyden jalostamista varten, mutta pärjäät kyllä valitsemallasi tiellä ilman muuta, se on sanomattakin selvää.
Pöljyys ja hyväntahtoisuus ovat miehen tie onneen, sanokaa minun sanoneen. - dayum
gek-ko kirjoitti:
tarttee ulospäin näkyä?
Sitä paitsi jotkut ihmiset aistii asiat ilman turhia lätnöitä, ei niille tarttee kaikkee erikseen selittää.Huomasin myös että olisi pitänyt kirjoittaa selvemmin, eli ehkä niiden pienten ilon pilkahdusten olisi hyvä näkyä jotenkin, jos ei selkeästi ulospäin, en kannata teennäistä iloisuutta eikä minusta ainakaan olisi edes siihen, niin ainakin sellaisena sisäisenä mielenrauhana / tyydytyksenä... Niin niiden mahdollisesti olisi hyvä näkyä. Siis itselle selkeinä "ilon tuojina". Kait.
Ja niin aistii. - Huru-ukko
dayum kirjoitti:
sininen hetki riittää ainakin minulle, en sen näkymisestä kyllä huolehdi.
Pikemminkin huolestun siitä, että tietystä pikkujutusta saatu sininen hetki on pienempi kuin aiemmin. - gek-ko
dayum kirjoitti:
Huomasin myös että olisi pitänyt kirjoittaa selvemmin, eli ehkä niiden pienten ilon pilkahdusten olisi hyvä näkyä jotenkin, jos ei selkeästi ulospäin, en kannata teennäistä iloisuutta eikä minusta ainakaan olisi edes siihen, niin ainakin sellaisena sisäisenä mielenrauhana / tyydytyksenä... Niin niiden mahdollisesti olisi hyvä näkyä. Siis itselle selkeinä "ilon tuojina". Kait.
Ja niin aistii.käsitteellinen saattaa olla aikamoinen ansa. Sitä käyskentelee tuolla pusikoissa ja huomaa yhtäkkiä olevansa jotenkin perhanan hyvällä tuulella. Vähän niinku onnellinen.
Ja mitä siitä seuraa: kauhea päänsisäinen kohkaus ja itelleen selittäminen: nyt olen onnellinen, hemmetin kivaa, ai että, olenpa muuten onn-
ja oho. Se katos. Sitä kun väkisin yrittää pullottaa ja varastoida vitutuksen varalle, ja just sitä kiinniottamista se lähtee karkuun.
Sitten mennään kyttäämään sitä oikein rynnäkkökiväärin kanssa. No? Enksmä ollu viimeks onnellinen ku täälläpäin olin, hä?
Liika ajattelu on luonnotonta, joten on parempi harjoitella olemaan pöljä ja siitähän riemu syntyy.
Osaisinpa oman metodini. Vituttais vähemmän. - gek-ko
Huru-ukko kirjoitti:
Pikemminkin huolestun siitä, että tietystä pikkujutusta saatu sininen hetki on pienempi kuin aiemmin.sinistä hetkeä ei saa tarkkailla eikä vaania tollai. Se lähtee heti karkuun.
- yksi sana:
gek-ko kirjoitti:
käsitteellinen saattaa olla aikamoinen ansa. Sitä käyskentelee tuolla pusikoissa ja huomaa yhtäkkiä olevansa jotenkin perhanan hyvällä tuulella. Vähän niinku onnellinen.
Ja mitä siitä seuraa: kauhea päänsisäinen kohkaus ja itelleen selittäminen: nyt olen onnellinen, hemmetin kivaa, ai että, olenpa muuten onn-
ja oho. Se katos. Sitä kun väkisin yrittää pullottaa ja varastoida vitutuksen varalle, ja just sitä kiinniottamista se lähtee karkuun.
Sitten mennään kyttäämään sitä oikein rynnäkkökiväärin kanssa. No? Enksmä ollu viimeks onnellinen ku täälläpäin olin, hä?
Liika ajattelu on luonnotonta, joten on parempi harjoitella olemaan pöljä ja siitähän riemu syntyy.
Osaisinpa oman metodini. Vituttais vähemmän.Zen.
- Huru-ukko
gek-ko kirjoitti:
sinistä hetkeä ei saa tarkkailla eikä vaania tollai. Se lähtee heti karkuun.
kokonaan ole karannut. Täytyy opetella vaanimaan näkymättömämmin. Tai sitte hommata uusia pikkujuttuja, joissa se hetki tulee taas yllättäen.
Neuvominen on helppoa, eikös vaan? Enää ei tarvitse kuin toteuttaa omat neuvot. gek-ko kirjoitti:
käsitteellinen saattaa olla aikamoinen ansa. Sitä käyskentelee tuolla pusikoissa ja huomaa yhtäkkiä olevansa jotenkin perhanan hyvällä tuulella. Vähän niinku onnellinen.
Osaisinpa oman metodini. Vituttais vähemmän.Lisää suklaata.
- gek-ko
Huru-ukko kirjoitti:
kokonaan ole karannut. Täytyy opetella vaanimaan näkymättömämmin. Tai sitte hommata uusia pikkujuttuja, joissa se hetki tulee taas yllättäen.
Neuvominen on helppoa, eikös vaan? Enää ei tarvitse kuin toteuttaa omat neuvot.älä kerro kellekään, mutta sain vuosi sitten oikeasti kiksejä siitä, kun terrorisoin palstaa sellaisilla typerillä vakuutusmies-jutuilla. Leikin olevani se ja laitoin sen tekemään kaikkea vittumaista ja olin äärimmäisen tyytyväinen, kun se oli tyytyväinen tekemiinsä tihutöihin.
Kato, eihän näissä hommissa voi menettää kuin korkeintaan maineensa. - gek-ko
buddy-love kirjoitti:
Lisää suklaata.
ohje.
gek-ko kirjoitti:
ohje.
Jos sitä soveltaa usein, niin sitten on myös sovellettava sitä toista keinoa, eli lenkille (täällä olisi kyllä syytä tehdä tuossa suhteessa parannus).
- Huru-ukko
gek-ko kirjoitti:
älä kerro kellekään, mutta sain vuosi sitten oikeasti kiksejä siitä, kun terrorisoin palstaa sellaisilla typerillä vakuutusmies-jutuilla. Leikin olevani se ja laitoin sen tekemään kaikkea vittumaista ja olin äärimmäisen tyytyväinen, kun se oli tyytyväinen tekemiinsä tihutöihin.
Kato, eihän näissä hommissa voi menettää kuin korkeintaan maineensa.Nyt kyllä tipuin kärryiltä. Ajattelin lähinnä että jos tempasis vaikka tuolla harrastuspuolella ja koettais jotain täysin uusia juttuja.
Voihan tämä palstakin tietysti olla harrastus. - gek-ko
buddy-love kirjoitti:
Jos sitä soveltaa usein, niin sitten on myös sovellettava sitä toista keinoa, eli lenkille (täällä olisi kyllä syytä tehdä tuossa suhteessa parannus).
pari kolmekin kiloa lisää. En uskalla hievahtaakaan. Lihas painaa vielä enemmän kuin läski.
Poljen huomenna ihan hissuksiin tohon Siwaan ja ostan lisää suklaata. Ei saa nyt tässä tilanteessa provosoida mitään lihaksia.
Missähän vaiheessa alan kellua ilman pelastusliivejä? - räytäspirulle
gek-ko kirjoitti:
älä kerro kellekään, mutta sain vuosi sitten oikeasti kiksejä siitä, kun terrorisoin palstaa sellaisilla typerillä vakuutusmies-jutuilla. Leikin olevani se ja laitoin sen tekemään kaikkea vittumaista ja olin äärimmäisen tyytyväinen, kun se oli tyytyväinen tekemiinsä tihutöihin.
Kato, eihän näissä hommissa voi menettää kuin korkeintaan maineensa. gek-ko kirjoitti:
pari kolmekin kiloa lisää. En uskalla hievahtaakaan. Lihas painaa vielä enemmän kuin läski.
Poljen huomenna ihan hissuksiin tohon Siwaan ja ostan lisää suklaata. Ei saa nyt tässä tilanteessa provosoida mitään lihaksia.
Missähän vaiheessa alan kellua ilman pelastusliivejä?Jos ostaa jotain super tummaa suklaata, niin siinä on tehoon nähden vähemmän kaloreita.
Öh - itse olen kellunut aina ihan helposti, mutta ilmeisesti siihen vaikuttaa myös keuhkojen tilavuus (itseasiassa pohjalla on uimahallissakin kuitenkin paljon rauhallisempaa kuin siellä ruuhkassa pinnalla, tosin ne hämmästyvät kun ohittaa alakautta).- gek-ko
Huru-ukko kirjoitti:
Nyt kyllä tipuin kärryiltä. Ajattelin lähinnä että jos tempasis vaikka tuolla harrastuspuolella ja koettais jotain täysin uusia juttuja.
Voihan tämä palstakin tietysti olla harrastus.sitä voi kauheasti suunnitella. Sitten kun on tarpeeksi pihalla, niin tekemistä alkaa kummasti löytyä.
Itse löysin viime talvena kivan harrastuksen: ilmapistoolilla ammuskelu sisällä. Taulu vaan käytävän toiseen päähän. - arvaanko
gek-ko kirjoitti:
Osaisinpa oman metodini. Vituttais vähemmän.oikein, että olet nyt kumminkin onnellisempi kuin vaikka 3 kk tai puoli vuotta sitten.
Mun mielestä tuollaisten havaintojen teko nimittäin edellyttää jo tietyn onnellisuuden asteen saavuttamista.
Se ei ole täpöllä, mutta riittävän näkyvissä ,että sen voi jo tunnistaa. - dayum
gek-ko kirjoitti:
Osaisinpa oman metodini. Vituttais vähemmän.Mutta nythän ei ollutkaan kummastakaan kyse. Mun mielestäni ainakaan. Vaan ehkä sellaisesta, että voisi "aidosti" iloita joistakin asioista eikä siihen edes tarvita/tarvittaisi sitä pöljyyttä. Tunnen erään ihmisen joka osaa nauttia elämän pienistä iloista, eikä häntä pysty pöljäksi sanomaan. Se on vaan sellaista sisältä kumpuavaa harmoniaa.
Onhan tuollaisessa se riski olemassa, mistä kerroitkin, että niitä onnensirpaleita alkaisi metätellä, mutta kaikessa piilee aina omat ongelmansa. En sitten tiedä, niin kai sitä ollaan monin tavoin rakennettuja, että jotkut osaavat nauttia niistä pienistä asioista, ja toisille samanlaiset asiat ovat vain niitä harmaan eri sävyjä. - gek-ko
dayum kirjoitti:
Mutta nythän ei ollutkaan kummastakaan kyse. Mun mielestäni ainakaan. Vaan ehkä sellaisesta, että voisi "aidosti" iloita joistakin asioista eikä siihen edes tarvita/tarvittaisi sitä pöljyyttä. Tunnen erään ihmisen joka osaa nauttia elämän pienistä iloista, eikä häntä pysty pöljäksi sanomaan. Se on vaan sellaista sisältä kumpuavaa harmoniaa.
Onhan tuollaisessa se riski olemassa, mistä kerroitkin, että niitä onnensirpaleita alkaisi metätellä, mutta kaikessa piilee aina omat ongelmansa. En sitten tiedä, niin kai sitä ollaan monin tavoin rakennettuja, että jotkut osaavat nauttia niistä pienistä asioista, ja toisille samanlaiset asiat ovat vain niitä harmaan eri sävyjä.meinaan vaan sitä, jos havainnoi kauhean tarkkaan omaa onnellisuuttaan.
- dayum
Huru-ukko kirjoitti:
Pikemminkin huolestun siitä, että tietystä pikkujutusta saatu sininen hetki on pienempi kuin aiemmin.Kirjoitin / tarkensin tuossa gek-kolle, että niiden hetkien, mitkä riittäisi minullekin, olisi hyvä olla sellaisia, jotta ne toisivat sitä sisäistä mielenrauhaa vaikka eivät niin kirjaimellisesti ulospäin näkyisikään. Näkyyhän se sisäinen tyytyväisyyskin ulospäin, mutta siis kuitenkin...
- gek-ko
arvaanko kirjoitti:
oikein, että olet nyt kumminkin onnellisempi kuin vaikka 3 kk tai puoli vuotta sitten.
Mun mielestä tuollaisten havaintojen teko nimittäin edellyttää jo tietyn onnellisuuden asteen saavuttamista.
Se ei ole täpöllä, mutta riittävän näkyvissä ,että sen voi jo tunnistaa.nukkumaan, mitähän poronvittua mä oon täällä sönkänny? Pitää aamulla sitä...kin ihmetellä.
terseet ja öitä kaikille - gek-ko
dayum kirjoitti:
Kirjoitin / tarkensin tuossa gek-kolle, että niiden hetkien, mitkä riittäisi minullekin, olisi hyvä olla sellaisia, jotta ne toisivat sitä sisäistä mielenrauhaa vaikka eivät niin kirjaimellisesti ulospäin näkyisikään. Näkyyhän se sisäinen tyytyväisyyskin ulospäin, mutta siis kuitenkin...
tarvitsen ehdottomasti lisää mielenrauhaa, kärsin ihan törkeistä angstikohtauksista välillä. Olis jännä tietää mikä muita riivaa sillon kun niitä riivaa. Mutta nyt mua nukuttaa ihan pirusti enkä mä muista mitä mä alunperin tai ylipäätään missään vaiheessa ajattelin, että öitä vaan ja NÄHKÄÄ UNTA
- nukkumaan
gek-ko kirjoitti:
nukkumaan, mitähän poronvittua mä oon täällä sönkänny? Pitää aamulla sitä...kin ihmetellä.
terseet ja öitä kaikilleha näkee kauniita liskon-unia sitten,
toivottavasti voi mennä hymy huulilla. - dayum
gek-ko kirjoitti:
meinaan vaan sitä, jos havainnoi kauhean tarkkaan omaa onnellisuuttaan.
Kuka havainnoi mitä? Ainakin siitä esimerkki-ihmisestäni (nainen) olen täysin varma. Jos nyt ymmärsin kysymyksen.
- Huru-ukko
gek-ko kirjoitti:
tarvitsen ehdottomasti lisää mielenrauhaa, kärsin ihan törkeistä angstikohtauksista välillä. Olis jännä tietää mikä muita riivaa sillon kun niitä riivaa. Mutta nyt mua nukuttaa ihan pirusti enkä mä muista mitä mä alunperin tai ylipäätään missään vaiheessa ajattelin, että öitä vaan ja NÄHKÄÄ UNTA
öitä vaan muillekin yökukkujille. Hyvät unet auttaa mielenrauhan hakemisessa.
- dayum
Huru-ukko kirjoitti:
öitä vaan muillekin yökukkujille. Hyvät unet auttaa mielenrauhan hakemisessa.
öitä munkin puolesta kaikille joille toivotukset kelpaa.
- sanovat,
että yksi tapa tulla onnellisemmaksi on auttaa muita tulemaan onnellisimmiksi, varsinkin hädänalaisia.
- Jamezon
Mielekästä tekemistä, paljon rahaa ja laadukasta seksiä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611179- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että327659- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75576
- 56564