Tarvitsisin pikaisia vinkkejä siitä miten olette tehneet uunipellin kokoisen täytekakun? Kääretorttupohjasta ajattelin sen tehdä ja niin, että tulisi 3 kerrosta pohjaa ja 2 väliin täytettä. Mutta...... pitääkö pohjia olla 3kpl vai saako yhdestä pohjasta 3? Taitaa tulla liian paksuja kerroksia jos ei halkaise ollenkaan, mutta tuleeko liian ohuita, jos halkaisee kolmesta kohtaa? Apua tarvitaan...
Kiittää! :)
Täytekakku kääretorttupohjasta?!
6
2882
Vastaukset
- on tullut tehtyä
uunipellillisen kokoisia täytekakkuja. Kolme pohjaa olen paistanut, eikä kerroksista tule liian paksuja. Makuasia tietenkin :)
- Miranda80
Taikinan teen nimenomaan kääretorttupohja ohjeella.Itse leivon aina sen kolme pellillistä ja sitten leikkaan ne kahtia. Eli juuri niinkuin ehdotit 3 levyä ja 2 väliin täytettä. Siitä tulee ihan passelin kokoinen kakku. Tämän saan suuren suvun johdosta tehdä useamman kerran vuodessa joten testattu on ja hyväksi havaittu. :)
- MMMM
Kiitos vastauksista... Taidan kokeilla tehdä 3 pohjaa ja kasaan ne yhteen ilman halkomisia. :)
- suklaahirviö
Siitäkin tulee muuten aika hauska, jos tekee kakun niin, että yksi pohja on unelmatorttupohja, eli siis kaakaolla maustettu kääretorttupohja. Tietty täyte on sitten hyvä miettiä niin, että maistuu niin vaalean kuin tummankin kakkupohjan kanssa.
- mietinnät..huhuhh
ihanku sil väril olis jotain väliä..karmee sekasotkuhan siit tulee jos kaik rivit on erivärisiä..just sellasia mitä oikein kannattaa koko suvulle tehä et selän takan pyörittävät päitä.
- CrystalCinnamon
mietinnät..huhuhh kirjoitti:
ihanku sil väril olis jotain väliä..karmee sekasotkuhan siit tulee jos kaik rivit on erivärisiä..just sellasia mitä oikein kannattaa koko suvulle tehä et selän takan pyörittävät päitä.
Mun mielestä on ihana idea tehdä sekä vaaleita et tummia pohjia, tulee ihanan näkönen ja myös ihanan makuinen. Itsekin olen tehnyt, eikä oo kukaan päätään pyöritellyt, vaan kehunut päinvastoin ja tykänneet kovasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741