Pizzan paisto kaasugrillissä?

nyybi grillaaja

K-Raudan kuvastossa oli joku kaasugrilliin tarkoitettu non-stick pizzapannu. Mahtaakohan pizza grillissä onnistua? Kellään kokemuksia?

10

3478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan miten päin vaan

läppä grillille, kääntö ja valmis

• eivät

vain ole pizzoja.

• kyllä

Tulikiven pizzakivellä olen paistellut pakastepizzoja ja ne on ainakin pienellä harjoittelulla onnistuneet mainiosti.
      Pohjasta tulee mukavan rapea, mutta vaatii tosiaan harjoittelua koska ero rapean ja palaneen välillä on vaan muutamasta minuutista kiinni.

Pakkauksessa oli myös ohje itsetehdyn pizzan paistamiseen, joten kaipa sekin onnistuu. Itse en ole kokeillut.
      Kyllä se mielestäni kannattava investointi on jos mökillä haluaa vaihtelua eikä välttämättä grilliä kummempaa ruoanlaitto mahdollisuutta ole.

• pizzangrillaaja
    • pizzaa onnistuu

tekemään myös grillissä. Eikä sen tarvitse olle edes paksupohjaista. Mökillä karmeassa pizzanhimossa testattiin ja hyvää oli.
      Kaulimme taikinan ohueksi, hirveän isoa ei saanut koska siirrosta kaasugrillin parilaan tulee muuten hankalaa. Täytteitä ei voi laittaa paksulti muttei pizzaan niitä paljoa kannata laittaakaan. Juustona käytimme tuoretta mozzarellaa ja se tuli heti pohjan ja tomaattikastikkeen päälle. Pintaan jotain jos haluaa ja sitten ripaus pippuria ja sormisuolaa.
      Itse laitan joskus hieman oliiviöljyä. Lopuksi jotain tuoretta yrttiä ja suuhun. Nam. Kerran loppu jauhot ja käytimme grahamjauhoa tilalla. Toimi älyttömän hyvin!

• kaks vaan

moro
      netissä seikkailtuani löysin ko sivun, aivan loistava.

Siinä yksi mies teki pizzaa kaasugrillissä seuraavasti: kaasugrilli oli ainakin kolmepolttinen. Kaksi tiiliskiveä keskimmäisen polttimen molemmille puolille ja medium lämpö. Reunimmaiset polttimet sitten kovalle lämmölle.

Sillä oli kans sellainen alumiinivuoka tai joku (peltinen).

Eli kun kansi laitetaan kiinni , niin lähellä kantta on kaikkein kuuminta. Lämpö siis kiertää. Ja keskimmäinen sit medium lämpö.

Itse tein Weberin one touch 57lla (hiiligrilli) pizzaa, weberin pizzakivellä. Mahtava rapea pohja.

Tuossa barbequeweb.com osoitteessa mies tekee pizzaa weberillä kans ( hiiligrilli) tiiliskivet toimii arinana. Kuusi kpl reiällisiä kiviä ritilälle ja briketit lämmittää sit ne.

• Anonyymi
    • Pizzat ei onnistu grillissä siitä syystä, että lämpö tulee alta, ne ovat päältä avonaisia ja aivan liian kylmiä. Pizza pitää paistaa kuumalla pohjalla ja vähintään yhtä kuumalla yläpuolisella lämmöllä. Avonaisilla grilleillä ei vaan kertakaikkiaan pääse 450C lämpötilaan.

• Anonyymi

Mökillä ei välillä halua liikaa lämpöä sisälle , joten on tehty tavallisessa kaasugrillissä pitsaa. Olen vähän tuunannut aukkoja tukkoon jotta pysyy paremmin lämpö sisällä.

Grilli täysille ja kun huippulämpö on saavutettu pitsa ihan tavallisella uuninpellillä sisään. Leivinpaperi ei pidä käyttää. Ihan hyvin on onnistunut

HPM

• Anonyymi

Paljonko lämpö kaasugrillissä? Mihin lämpö tippuu luukun aukaisun jälkeen? Yläpuolisen luukun aukaisusta johtuva lämpötilan lasku tekee grilleistä vielä huonompia leivontaan kuin sähköuuni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      114
      10165
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      4970
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2161
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2038
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1874
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1551
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1382
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      961
    9. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      957
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      932
    Aihe