Miten maustat ranskanperunasi?

manna08

Siis kotona uunissa paistetut pakasteranskalaiset?

11

17661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka

suolaa ja dippaat kypsänä majoneesiin.

Makuasia.

• tuskin tosissaan kysytty

ranskanperunamausteella tietenkin!

• Uusvanha kokki

Kerroppas lapsukainen papalle, mikä on ranskanperunamauste??

• kerron
        Uusvanha kokki kirjoitti:

Kerroppas lapsukainen papalle, mikä on ranskanperunamauste??

Ranskanperunamauste on maustesekoitus, jota myydään ihan tavallisissa marketeissa. Voi olla myös nimellä perunamaustesuola

• grillimauste

Jälkimmäisessäkin tietysti suolaa

• movenpick

Ennen uunia ripottelen ranskalaisten päälle suolaa, chilimausteseosta ja pilkon pellille ranskalaisten sekaan yhden sipulin.

Uunin jälkeen sitten ranskalaisten päälle saa jokainen annostella makunsa mukaan ketsuppia, sinappia, majoneesia ja mitä nyt sattuu kaapista löytymään.

• tarvitsee

käyttää ranskalaisten perunoiden päällä muuta maustetta kuin suolaa, se on merkki siitä, että perunat ovat huonoja.

Mutta niinpä puhuitkin uunissa lämmitettävistä pakasteperunoista, jotka ilman poikkeusta ovat äärihuonoja.

Kokeile joskus friteerata oikeita ranskalaisia perunoita. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Ja itse friteeratut eivät kaipaa muuta maustetta kuin suola.

• Savolaisukkeli

No kerro sitten mistä niitä OIKEITA ranskalaisia saa ? Kas kun ei ainakaan kaupoista....

• karjalaisakkeli
        Savolaisukkeli kirjoitti:

No kerro sitten mistä niitä OIKEITA ranskalaisia saa ? Kas kun ei ainakaan kaupoista....

Oikeita ranskanperunoita saa, ottamalla perunan, kuorimalla ja suikaloimalla sen. Suikaleet annetaan olla hetki talouspaperin päällä, että niistä lähtee pois kosteutta ja sitten ne uppopaistetaan öljyssä, aivan niinkuin munkit. Heleppoa ja hyvää, mutta harvinaista herkkua. Onneksi olen vierooittanut itseni ranskanpotuista. Pakasteranskalaiset auttoivat siinä hirmusti. Ovat ne niin pahoja, jos oikeisiin vertaa.

• potut pottuina

suolaa, paprikamaustetta, kurkumaa ja jos kaapista löytyy mausteena sipulia tai valkosipulia niin niillä syntyy hyvä mausteteos ranskanperunoille!

• Nälkä tuli

Kokeilkaa sellerisuolaa. Sitä laitettiin aikanaan yhden lounasravintolan itse tehtyihin ranskanperunoihin ja voi kun maistui hyvältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5607
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1717
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      998
    Aihe