"Suklaakahvipavut"

Suklaahammas

Ennen muinoin myytiin laivoilla "suklaakahvipapuja" (siis ei sellaisia, joissa on oikea kahvipapu sisällä, vaan täyttä suklaata, mutta ison kahvipavun muotoisia) vaaleissa kangaspusseissa. Tietääkö joku vieläkö niitä saa jostain ja mikä niiden nimi oli?

12

4697

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaivannut minäkin

mutta Citymarketin irtokarkeissa on ihan vastaavanlaisia suklaakahvipapuja tarjolla.

• murmeli-

Vastaavia kahvipapuja löytyy myös Filmtownista tai Makuunista irtokarkkilaatikosta.

• .ÖL.

Olen ostanut kyseisiä suklaakahvipapuja ison pussin jostain tehtaanmyymälästä, mutta en kuollaksenikaan muista, minkä valmistajan karkkeja ne olivat. Pussi oli siis sellainen kirkas ja siinä oli etiketti, jossa oli papukaijan kuva. Millä valmistajalla on tuotteissaan papukaijan kuva? Ei ainakaan Namellilla tai Brunbergillä...

• jinppu

Mun mielestä ne Papukaija-karkit on Brunbergin, mut niitä myydään useissa makeistukuissa ja tehtaanmyymälöissä.
        Ruotsinlaivalta aina pienenä ostin noita suklaakahvipapuja, mutta en tiedä, myydäänkö niitä siä enää.

• .ÖL.
        jinppu kirjoitti:

Mun mielestä ne Papukaija-karkit on Brunbergin, mut niitä myydään useissa makeistukuissa ja tehtaanmyymälöissä.
        Ruotsinlaivalta aina pienenä ostin noita suklaakahvipapuja, mutta en tiedä, myydäänkö niitä siä enää.

Olin eka itsekin melko varma tuosta Brunbergistä, mutta kirjoitin kuitenkin että ei ole Brunbergin, koska nettisivuilta ei löytynyt mitään mainintaa noista. Olin sittenkin väärässä. :)

Eiväthän vaan ole Brunbergillä lopettaneet noiden valmistusta? Siitä on nimittäin muutama vuosi aikaa, kun viimeksi tuollaisen pussin ostin. Joskus olen törmännyt noihin irtokarkkilaatikoissa.

• lähteille kipinkapin

• Runebergin makeistukulla

Brunbergin makeistehdas Porvoossa on ihan eri pulju, kuin Runebergin makeistukku, jonka tuotteita myydään kilosäkeissä huoltoasemilla pitkin poikin Suomea. Onko nimet tehty tahallaan muistuttamaan toisiaan, tiedä häntä?

• Runebergin makeistukun puss...
        jinppu kirjoitti:

Brunberg Porvoossa on eri yritys kuin "papukaija" Runebergin makeistukku, googlettakaa, niin näette papukaijan.

• maximal
        Runebergin makeistukulla kirjoitti:

Brunbergin makeistehdas Porvoossa on ihan eri pulju, kuin Runebergin makeistukku, jonka tuotteita myydään kilosäkeissä huoltoasemilla pitkin poikin Suomea. Onko nimet tehty tahallaan muistuttamaan toisiaan, tiedä häntä?

Niin Brunberg on 137 vuotta vanha yritys ,Runebergin makeistukku hieman yli 10 vuotta . kumpikohan on "kopioinut "nimen

• taisi olla tanskalainen

Coffee beans / kaffebönor ja pitäisihän tuossa olla se tanskalainen "ö" jossa on poikkiviiva, mutta kun en tästä näppäimistöstä sitä löytänyt.

• Ilonan

Tigerista löytyy tai ainakin löytyi viime syksynä. Tigerin omaa tuotantoa.

• hoikka karkkinainen

Tampereen keskustan Anttilan ruokaosastolla on iso Karkkikatu-irtokarkkivalikoima, ja siellä ainakin viime viikolla oli näitä kahvipapu-suklaakaramelleja. Otin niitä pari kourallista pussiini.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2152
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1805
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      236
      1298
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      960
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      950
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      875
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      126
      797
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      740
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      716
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      699
    Aihe