Ennen muinoin myytiin laivoilla "suklaakahvipapuja" (siis ei sellaisia, joissa on oikea kahvipapu sisällä, vaan täyttä suklaata, mutta ison kahvipavun muotoisia) vaaleissa kangaspusseissa. Tietääkö joku vieläkö niitä saa jostain ja mikä niiden nimi oli?
"Suklaakahvipavut"
12
4548
Vastaukset
- kaivannut minäkin
mutta Citymarketin irtokarkeissa on ihan vastaavanlaisia suklaakahvipapuja tarjolla.
- murmeli-
Vastaavia kahvipapuja löytyy myös Filmtownista tai Makuunista irtokarkkilaatikosta.
- .ÖL.
Olen ostanut kyseisiä suklaakahvipapuja ison pussin jostain tehtaanmyymälästä, mutta en kuollaksenikaan muista, minkä valmistajan karkkeja ne olivat. Pussi oli siis sellainen kirkas ja siinä oli etiketti, jossa oli papukaijan kuva. Millä valmistajalla on tuotteissaan papukaijan kuva? Ei ainakaan Namellilla tai Brunbergillä...
- jinppu
Mun mielestä ne Papukaija-karkit on Brunbergin, mut niitä myydään useissa makeistukuissa ja tehtaanmyymälöissä.
Ruotsinlaivalta aina pienenä ostin noita suklaakahvipapuja, mutta en tiedä, myydäänkö niitä siä enää. - .ÖL.
jinppu kirjoitti:
Mun mielestä ne Papukaija-karkit on Brunbergin, mut niitä myydään useissa makeistukuissa ja tehtaanmyymälöissä.
Ruotsinlaivalta aina pienenä ostin noita suklaakahvipapuja, mutta en tiedä, myydäänkö niitä siä enää.Olin eka itsekin melko varma tuosta Brunbergistä, mutta kirjoitin kuitenkin että ei ole Brunbergin, koska nettisivuilta ei löytynyt mitään mainintaa noista. Olin sittenkin väärässä. :)
Eiväthän vaan ole Brunbergillä lopettaneet noiden valmistusta? Siitä on nimittäin muutama vuosi aikaa, kun viimeksi tuollaisen pussin ostin. Joskus olen törmännyt noihin irtokarkkilaatikoissa. - Runebergin makeistukulla
Brunbergin makeistehdas Porvoossa on ihan eri pulju, kuin Runebergin makeistukku, jonka tuotteita myydään kilosäkeissä huoltoasemilla pitkin poikin Suomea. Onko nimet tehty tahallaan muistuttamaan toisiaan, tiedä häntä?
- Runebergin makeistukun puss...
jinppu kirjoitti:
Ruotsinlaivalta aina pienenä ostin noita suklaakahvipapuja, mutta en tiedä, myydäänkö niitä siä enää.Brunberg Porvoossa on eri yritys kuin "papukaija" Runebergin makeistukku, googlettakaa, niin näette papukaijan.
- maximal
Runebergin makeistukulla kirjoitti:
Brunbergin makeistehdas Porvoossa on ihan eri pulju, kuin Runebergin makeistukku, jonka tuotteita myydään kilosäkeissä huoltoasemilla pitkin poikin Suomea. Onko nimet tehty tahallaan muistuttamaan toisiaan, tiedä häntä?
Niin Brunberg on 137 vuotta vanha yritys ,Runebergin makeistukku hieman yli 10 vuotta . kumpikohan on "kopioinut "nimen
- taisi olla tanskalainen
Coffee beans / kaffebönor ja pitäisihän tuossa olla se tanskalainen "ö" jossa on poikkiviiva, mutta kun en tästä näppäimistöstä sitä löytänyt.
- Ilonan
Tigerista löytyy tai ainakin löytyi viime syksynä. Tigerin omaa tuotantoa.
- hoikka karkkinainen
Tampereen keskustan Anttilan ruokaosastolla on iso Karkkikatu-irtokarkkivalikoima, ja siellä ainakin viime viikolla oli näitä kahvipapu-suklaakaramelleja. Otin niitä pari kourallista pussiini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839