1. Paljonko lauta purje puku maksaa keskimäärin,saako käytettyjä?
2. Mistä näin helsinkiläisenä kannattaisi ostaa?
3. Miten kuljetatte lautoja? Täytyykö olla isokin pakettiauto? Riittääkö farmari kattotelineillä?
Kertokaas surfailun aloittajalle vähän..
1
517
Vastaukset
- Aloittelija myös
Käytettyjä varusteita löytyy Purjelautaliiton sivuilta ja sieltä Kauppa-kohdasta. Suosittelen esim. johonkin helsinkiläiseen/espoolaiseen seuraan liittymistä, "Seurat" löytyy myös ym. sivuilta. Tai ainakin pyydä heiltä neuvoja välinehankinnoissa. Näin löydät omaan käyttöösi sopivat välineet. Harrastajat neuvovat auliisti. Esimerkkejä hinnoista muutaman vuoden vanhoille välineille: lauta 500 -600, riki (masto, purje, puomi, jatke, jalka) 500-600, puku 170, tossut 30 eli luokkaa 1200-1400 euroa. Toki halvemmallakin voi saada. Syksy on hyvää hankinta-aikaa.
Lauta kulkee auton kattotelineellä lautapussissa.
Sinne tai auton sisälle sitten loput (penkit käännettävä, masto esim noin 5m, 2 osaa).
Nykyaikainen lauta on alle 3m, leveys 60-100 cm, paino noin 10 kg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622967
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742209
- 962046
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361843- 121636
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301460