ennenvanhaan miehille oli kunnia asia maksaa myös seuralaisensa syömingit ja juomingit ja nyt kun pitkästä aikaan menin miehen kanssa ravintolaan, niin ei hän maksanut kuin oman laskunsa. Tälläistä on sattunut muillekin. Mistä on kyse?
Mikseivät miehet enää maksa laskua?
26
944
Vastaukset
Miehet ei enää uskalla maksaa, kun tulee pian avokämmentä korville ja sen jälkeen vielä huudetaan kurkku suorana "SOVINISTISIKAAAA!!!!"
- vm.- 63 N
niin vanhanaikainen nainen, että mielestäni miehen kuuluu hoitaa ravintolalasku. Moukkamaista maksattaa naisella
- ewfbe
naisilla ei ollut tuloja. Susta on vaan ikävää maksaa yhtään mitään, edes omia ruokiasi tai juomiasi. Kenestäpä se ei olisi kivaa, että saisi syödä ja juoda jonkun toisen piikkiin?
alettu käyttää röyhkeästi hyväksi napataan drinksut ja liuetaan. Sama juttu varmaan voi käydä ravintolassaki. Jos treffien tarkotus on vetästä ilmanen ateria naamariin, niin ollaan pahasti hukassa. Tulee vähän hyväksikäytetty fiilis... ja kyllä, miehetki oppii uusia temppuja.
- Laritsa M
Tai ehkä hän arvioi sinut feministiksi.
Symboliikkaa.
"Haluan että olet kiinnostunut minusta etkä lompakostani."- Palstan väki
buddy-love kirjoitti:
Väittävät minun tässä vastaavan itselleni.
Mitä mieltä muuten olet tuosta?But we won't buy it, sorry.
Palstan väki kirjoitti:
But we won't buy it, sorry.
Just tätä tarkoitan.
Hanit kuulkaas nyt kun mähän olen ihan eri näköinenkin kuin tuo Kukkomies.
Sitä paitsi me kirjoitamme eri tavalla.buddy-love kirjoitti:
Väittävät minun tässä vastaavan itselleni.
Mitä mieltä muuten olet tuosta?epäolennaista
Kukkomies kirjoitti:
epäolennaista
Että jos tässä tosiaan vastailtaisiin molemmat kaikkiin ketjuihin, niin kuviteltu symbioottimme vaikuttaisi aika tehokkaalta olennolta.
- buddy-kukolla
buddy-love kirjoitti:
Että jos tässä tosiaan vastailtaisiin molemmat kaikkiin ketjuihin, niin kuviteltu symbioottimme vaikuttaisi aika tehokkaalta olennolta.
Et millään taidaa viittiä kirjoutua koko ajan edes takaisin nikkiä vaihtaaksesi?
buddy-kukolla kirjoitti:
Et millään taidaa viittiä kirjoutua koko ajan edes takaisin nikkiä vaihtaaksesi?
Näyttää toimivan muutenkin.
- Kaikki puoliksi!!
Vaikka jollekkin kivalla naiselle voisin illan kustantaakkin, niin ei viitsi, koska nykyään on niin paljon kaiken maailman ongenonkijoita liikkeellä että ihan oksettaa. :(
- siinä vaiheessa
jos pelkää onnenonkijoita, jättää noi ravintelit sellaiseen hetkeen / aikaan, jolloin aikas varmasti osaa sanoa, että jutusta tulee jotain.
Jos mies vie naisen liian aikaisin ravintolaan syömään ja vielä maksaakin, niin joillekin naisille voi tulla fiilis, että nyt kun tarjottiin ruoka, niin mitäs minä voin tarjota (piste piste piste)
- Papeete1
Se jyllää. Mulle on ainakin kunnia-asia maksaa omat syömiseni ja juomiseni eikä hommata vasiten tunnetta että olen joku ylläpidetty hutsu jonka on pakko maksaa vaakatasossa illallinen.
Kaikki maksaa omat menonsa, on mun mielestä hyvä ja toimiva tapa. - FiliaFerusFabulosus
Maksan mielelläni laskuni itse, jollei siitä ole etukäteen sovittu ja sovittu myös ettei se velvoita sitten mihinkään muuhun minun osaltani ravintolaillallisen jälkeen.
- valinnut
köyhiä miehiä seuralaiseksi.
- vaatimuksesta : !!!!1111
on nyt se tasa-arvo, eikö mikään ikinä kelpaa????
- Enään syömisiä
Tulee halvemmaks mennä yksin syömään kuin ventovieraan naisen kanssa joka ei hae muuta kun ruokaseuraa ja ilmasta ruokaa. Maksa sä sen miehen ruoka.
Tasa-arvohan se jyllää ja hyvä niin. Naisilla on nykyään varaa maksaa omatkin syöminkinsä ja juominkinsa, joten ei se enää ole vain miehen tehtävä. Mä en odota miehen maksavan kaikkea, mutta annan maksaa jos niin välttämättä haluaa.
On tietty kohteliasta tarjota toiselle varsinkin jos on itse kutsunut syömään. Meillä on tapana tarjota vuorotellen toisillemme ihan ystävienkin kesken.
Tärkeintä mun mielestä on, että kohdellaan toista kunnioittavasti. Ei sen niin väliä kuka laskun hoitaa kunhan se tulee hoidetuksi.- Elättää köyhempää
Hei kaikki
Olen parisuhteessa, avoliitossa miehen kanssa, jolla on huomattavasti enemmän varallisuutta kuin minulla. Kun muutimme yhteen sovimme että kihlaudutaan vuoden kuluttua ja sitten naimisiin, ja nyt on mennyt 5 vuotta. Miehellä ei ole mikään kiire naimisiin, ja kun asiasta on puhuttu, tarkeintä hänelle on saada avioehto. Etten vain vie hänen sukunsa omaisuutta.
Kävimme kesälomalla Roomassa, ja näin ihanan vaatteen, 300 euroa 2 osainen, pyysin kauniisti sitä lahjaksi, matkamuistoksi. (Minun tuloillani ei matkusteta uudelleen sinne)
Mies ei nähnyt tarpeelliseksi ostaa sitä.. Nyyh
Muuten maksoin oman osani matkasta ja suunnilleen puoliksi laskut, mies maksaa autoa, ja kotityöt jäävät minulle.
Emme elä mitenkään leveästi, vaan hyvin niukasti, kerran vuodessa ulkomaille, kylpyläviikonloppu samoin, ja ulos syömään kerran kuussa. Baarissa käymme omissa porukoissa firman pikkujouluissa. Haluaisin hiukan useammin, mutta tulee sanomista kotona.
5 vuoteen ei yhtään korua, ovat kalliita..
Eikö avoliitto tähtää avioliittoon, ja puolison pitää elättää toista, ym
Rakastan Miestä kaikesta huolimatta. Mutta jos kuitenkin nykäisen itseni irti ja jatkan tätä köyhäilyä omin päin. Mies saa jäädä rahoineen, etsiä uuden vuoteen lämmittäjän.
Ja minä ostan kukkia kotiin viimeisillä rahoillani vaikka tilipäivään on vielä viikko.
Pian särkynyt sydän. Elättää köyhempää kirjoitti:
Hei kaikki
Olen parisuhteessa, avoliitossa miehen kanssa, jolla on huomattavasti enemmän varallisuutta kuin minulla. Kun muutimme yhteen sovimme että kihlaudutaan vuoden kuluttua ja sitten naimisiin, ja nyt on mennyt 5 vuotta. Miehellä ei ole mikään kiire naimisiin, ja kun asiasta on puhuttu, tarkeintä hänelle on saada avioehto. Etten vain vie hänen sukunsa omaisuutta.
Kävimme kesälomalla Roomassa, ja näin ihanan vaatteen, 300 euroa 2 osainen, pyysin kauniisti sitä lahjaksi, matkamuistoksi. (Minun tuloillani ei matkusteta uudelleen sinne)
Mies ei nähnyt tarpeelliseksi ostaa sitä.. Nyyh
Muuten maksoin oman osani matkasta ja suunnilleen puoliksi laskut, mies maksaa autoa, ja kotityöt jäävät minulle.
Emme elä mitenkään leveästi, vaan hyvin niukasti, kerran vuodessa ulkomaille, kylpyläviikonloppu samoin, ja ulos syömään kerran kuussa. Baarissa käymme omissa porukoissa firman pikkujouluissa. Haluaisin hiukan useammin, mutta tulee sanomista kotona.
5 vuoteen ei yhtään korua, ovat kalliita..
Eikö avoliitto tähtää avioliittoon, ja puolison pitää elättää toista, ym
Rakastan Miestä kaikesta huolimatta. Mutta jos kuitenkin nykäisen itseni irti ja jatkan tätä köyhäilyä omin päin. Mies saa jäädä rahoineen, etsiä uuden vuoteen lämmittäjän.
Ja minä ostan kukkia kotiin viimeisillä rahoillani vaikka tilipäivään on vielä viikko.
Pian särkynyt sydän.rahasta saakin noin suuria ongelmia aikaseks? Eikö se ole tärkeintä, että on katto pään päällä, ruokaa pöydässä, rauha ja rakkaus seinien sisällä ?
Mun mielestä kummankaan ei tule elättää toista vaan kummankin on omalta osaltaan panostettava suhteeseen myös taloudellisesti. Enkä tarkoita tällä, että menojen on jakauduttava aina täysin puoliksi. Jos ollaan esim sovittu, että toinen jää kotiin hoitamaan lasta, toinen opiskelee, toinen jää työttömäks tms niin tottakai se on luontevaa, että enemmän tienaava kustantaa myös elämisestä enemmän mutta kyllä aikuisen muuten pitää mun mielestä osata elättää itsensä.
Eikö lahjoja muuten saada, ei pyydetä?
- caput.mortuum
Nykyäänkin on ihan itsestäänselvää että jos pyytää jonkun ravintolaan syömään illallista kanssaan niin hän myös tarjoaa. Kaikki eivät sitä näköjään hoksaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041076
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt581025Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103591Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89581- 78551
- 53547
- 39528