Eli hakuisessa suunnilleen tämmöinen kakkuohje:
Rahkainen marjapiirakka
n.10-12 annosta
Pohja:
400g valmista murotaikinaa tai tee muropohja itse:
125 g voita tai margariinia
1½ dl sokeria
1 kananmuna
2½ dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
Vaahdota pehmeä rasva ja sokeri, vatkaa muna sekaan. Lisää vehnäjauho-leivinjauhe-vaniljasokeriseos. Sekoita tasaiseksi nopeasti.
Täyte:
1 tlk vähärasvaista maitorahkaa
1 tlk kevytkermaviiliä
2 munaa
3/4 dl sokeria
3 tl vaniliinisokeria
1 pussi puolukoita
2 dl vadelmia
1 dl siivutettuja mansikoita
Taputtele murotaikina piirakkavuoan (halkaisija 26 tai 28 cm) pohjalle ja reunoille. (26cm vuokaan reunat ihan vuoan yläreunaan asti)
Sekoita kulhossa keskenään rahka, kermaviili, munat, sokeri ja vaniliinisokeri. Kaada puolukat, siivutetut mansikat ja puolet vadelmista piirakkapohjalle ja levitä päälle rahkaseos. Ripottele pinnalle loput vadelmat. Paista 200 asteessa alimmalla tasolla noin 30 minuuttia ja edelleen keskimmäisellä tasolla vielä noin 5-10 minuuttia. Tarjoa jäähtyneenä.
MUTTA.... pitäisi olla kananmunaton.
Onko kellään ohjetta? tai vinkkejä kuinka voi korvata kananmunan? Onko kaupassa munattomia valmismurotaikinapohjia? Kiitos avusta.
Marjapiirakka(munaton, laktoositon)
ongelmaa pukkaa...
3
2735
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkkkkk
... voi kovata maitojauheella. Ohje löytyy maitojauhepussista.
- mahdollinen
itse olen korvannut kananmunan soijajauhoilla, pussissa ohje myös munamaidon korvaamiseen
- elämäni aikana
tehnyt varmaan satoja murotaikinoita, mutten ole koskaan munia lisännyt. Leivinjauhetta voi hieman sekottaa jauhoihin.
Siis vain voi/margariini, sokeri, vehnäjauhot(jossa leivinjauhetta)ja vettä.
Pohjaa esipaistan jokusen minuutin, sitten vasta täytteet päälle.
Täytyypä tarkistaa valmistaikinat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058