kyselisin tälläistä

ruoka asiaa

että millaisia vauvan ruokia olette itse tehneet?itsellä poika pian 8kk ja on alkanut melko nirsoksi.ei maistu puurot,hedelmä/marjasoseet,ei peruna/bataatti kasvis mössöt,ei kana,kala,liha.elikkäs oon koettanu kaikkia noita neuvolan ohjeita.oisko kellään jotain erilaista ohjettaa mitä voisin tarjota lapselle?kun koko ruokailusta on tullu jo painajainen koko perheelle.purkiruokia en halua antaa vaan haluan että tiedän mitä lapseni syö...kiitos vastauksista!

3

868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienen suurperheen äiti

Entä jos annat pojalle lautaselle keitettyä riisiä, pieniä banaanipaloja, kurkun keskustaa, pieniä pehmeitä perunan ja porkkanapaloja, leivänmuruja. Söisikö itse? Samalla kun keksittyy siihen syömiseen voisi vahingossa laskea sekin, mitä äiti lusikalla tarjoaa...

• hyvä vaihtoehto

Sormiruoat on hyvä vaihtoehto. Meillä tyttö on syönyt koko ajan sormiruokia siitä kun 6kk kiinteät aloitettiin.

Toinen mitä kannattaa miettiä on ruoan maku, miltä se oikeasti maistuu. Meillä ainakin tyttö tykkää syödä sellaisia ruokia, joita on vähän enemmän maustettu, siis vrt tavallisiin melko mauttomiin vauvan ruokiin. En siis suolaa ole vauvalle tyrkyttämässä, vaan muita mausteita joilla saa enemmän makua ruokaan :)

• tehnyt

poika on tuntunut tykkäävän kun olen keittänyt pari perunaa ja pilkkonut ne pieniksi keitin veteen ja laittanut kyytipojaksi keittojuureksia, (kaupan pakastealtaasta saatavia keittojuureksia)ja keitin veteen olen laittanut lirauksen ketsuppia mauksi, kun perunat ja keittojuurekset ovat kypsiä soseutan liedellä sauvasekoittimellä, sen verran että jää hieman paloja ja sitten laitan joukkoon hieman suurustetta että ei ole ihan niin juoksevaa ja jos on keittänyt reilulla vesi määrällä niin kiinteityy sitten sopivaksi rustusteella! haarukalla olen sitten vielä pienentänyt jos on jäänyt paljon kokkareita kun laitan lautaselle annoksen! hyvin tuntunut maistuvan! joukkoon voi toki sitten laittaa jauhelihan murusia yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      407
      2884
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      76
      2249
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      112
      1785
    4. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      192
      1499
    5. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      77
      1472
    6. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1447
    7. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1445
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1333
    9. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1297
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1271
    Aihe