Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Apuaaaa

Tyhmä(kö)

Kuinka toi h..vetin maija toimii? laitoin hellan päälle ja alaosaan vettä ja kun vesi kiehui niin laitoin marjat veteen mutta kun ajattelin että otanpa raikasta ja lämmintä mehua niin tuli vain jotain epämääräistä mössöä?? miksi??? ja sitten olen ihmetellyt mikä tarkoitus tuolla osalla on joka on pieniä reikiä täys???Isäntä väitti että marjat kuuluvat siihen mutta eihän se niin voi olla koska sit mehu ei tule läpi koska marjat peittävät ne reiät.Perheriidan välttääkseni päätin täältä saada tukea että olen oikeassa.Eli kertokaa nyt ihmeessä tuolle äijän retaleelleni että on väärässä ja lopettaa minun tyhmänä pitämisen.Kiitoksia etukäteen!

13

4466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmä(kö)

      Unohdin mainita tuossa kirjoituksessani että laitoin myös tuohon keskiosaan vettä koska käsittääkseni siitä sitten vesi tippuilee marjojen päälle kun vesi alkaa kiehumaan?

      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

        vesiosa - mehunkerääjä - höyrystin/marjakattila

        Mehumaija on keittiöväline, joka muistuttaa kattilaa. Mehumaijassa on pohjakattila, jossa vesi kiehuu, sen yläpuolella mehukattila, johon mehu kertyy ja josta se johdatetaan letkulla pois, marjakehikko, johon mehustettavat marjat tai hedelmät pannaan sekä tiivis kansi.
        Mehustimen pohjakattilaan lisätään vettä, joka kuumennetaan kiehuvaksi keittolevyllä. Marjat pannaan siiviläosaan, jossa lämpö rikkoo marjojen solut. Tällöin mehustettava aines liukenee ja mehu valuu vesihöyryn kuumentamaan mehukattilaan, jossa on "poisto/pullotusputki".


      • Tyhmä(kö)
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        vesiosa - mehunkerääjä - höyrystin/marjakattila

        Mehumaija on keittiöväline, joka muistuttaa kattilaa. Mehumaijassa on pohjakattila, jossa vesi kiehuu, sen yläpuolella mehukattila, johon mehu kertyy ja josta se johdatetaan letkulla pois, marjakehikko, johon mehustettavat marjat tai hedelmät pannaan sekä tiivis kansi.
        Mehustimen pohjakattilaan lisätään vettä, joka kuumennetaan kiehuvaksi keittolevyllä. Marjat pannaan siiviläosaan, jossa lämpö rikkoo marjojen solut. Tällöin mehustettava aines liukenee ja mehu valuu vesihöyryn kuumentamaan mehukattilaan, jossa on "poisto/pullotusputki".

        Olen kyllä tuosta eri mieltä ja koska asia vaivasi niin kävin oikein liikkeestä asiantuntijalta ohjeet kysymässä!Hän sanoi että pohjalle tilkka vettä ja sitten siihen keskelle vettä ja marjat.Se yläosa on sitten siihen sihtilöimiseen että mehuun ei tule roskia.


      • Tyhmä(kö) kirjoitti:

        Olen kyllä tuosta eri mieltä ja koska asia vaivasi niin kävin oikein liikkeestä asiantuntijalta ohjeet kysymässä!Hän sanoi että pohjalle tilkka vettä ja sitten siihen keskelle vettä ja marjat.Se yläosa on sitten siihen sihtilöimiseen että mehuun ei tule roskia.

        vaan juuri niin kuin kkkkk... tuossa ylempänä sen selitti, siis vesi alimpaan ja marjat ylimpään josta mehu valuu mehukattilaan ja siitä se lasketaan letkusta pulloihin.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mehumaija


      • Tyhmä(kö)
        freely kirjoitti:

        vaan juuri niin kuin kkkkk... tuossa ylempänä sen selitti, siis vesi alimpaan ja marjat ylimpään josta mehu valuu mehukattilaan ja siitä se lasketaan letkusta pulloihin.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mehumaija

        Tämä meännee vaikeaksi.Tuolleen keitin kuin kirjoitin ja mehua tuli noin 8litraa eli en voi väärässä olla?? tämä minun keitin on sellainen 9litran teräs marja nimeltään jos se kellekkään sanoo mitään?? Meinasin jo miestäni heittää koko kapistuksella kun käy viisastelemassa keittämistäni (Murr) :)Sellainen vika tuossa kyllä on et meinaa noita roskia tulla vaikka siivilöin sen sihdin läpi..Pitäisi ilmeisesti laittaa jotain vanua minkä lävitse mehun päästäisin?? Tuleekos teillä muilla roskia?? Tuo taitaa olla huonoa laatua kun maksoikin vain 30euroa halpahallissa.


      • Tyhmä(kö) kirjoitti:

        Tämä meännee vaikeaksi.Tuolleen keitin kuin kirjoitin ja mehua tuli noin 8litraa eli en voi väärässä olla?? tämä minun keitin on sellainen 9litran teräs marja nimeltään jos se kellekkään sanoo mitään?? Meinasin jo miestäni heittää koko kapistuksella kun käy viisastelemassa keittämistäni (Murr) :)Sellainen vika tuossa kyllä on et meinaa noita roskia tulla vaikka siivilöin sen sihdin läpi..Pitäisi ilmeisesti laittaa jotain vanua minkä lävitse mehun päästäisin?? Tuleekos teillä muilla roskia?? Tuo taitaa olla huonoa laatua kun maksoikin vain 30euroa halpahallissa.

        Vettä tulee siis VAIN alimpaan kattilaan.
        Minulla on Opan 10 litrainen mehu-liisa, eilen mehustin 4l mustaherukkamehua. Tämä mehu ei ole juomavalmista suoraan letkusta vaan se täytyy laimentaa.

        linkki jossa on kyllä vähän huonolaatuinen kuva, mut ehkä siitä selvän saa.
        http://www.juiceland.co.uk/item--Mehu-Liisa-Steam-Juicer--MEHULIISA.html

        Tässä on ihan seikka kohtaiset ohjeet lontoon murteella
        http://www.juiceland.co.uk/Steam_Juicer_Recipes.pdf

        Tuossa kerrotaan kuinka paljon mistäkin marjasta mehua lähtee.
        http://www.deski.fi/page.php?page_id=10&tiedote_id=2882

        Minun mehustimen ohjeessa sanotaan "Kokonaismehustumisaika annosta kohden on n.2 tuntia. Noin tunnin höyrystys riittää yleensä irrottamaan mehun marjoista. Pitkä mehustusaika lisää jonkin verran mehun määrää, mutta vähentää C-vitamiinipitoisuutta ja laimentaa lopputulosta. Mehukkaista viinimarjoista syntyy mehustimessa 3-4l mehua, eli noin yksi litra marjakiloa kohden."


      • Tyhmä(kö) kirjoitti:

        Tämä meännee vaikeaksi.Tuolleen keitin kuin kirjoitin ja mehua tuli noin 8litraa eli en voi väärässä olla?? tämä minun keitin on sellainen 9litran teräs marja nimeltään jos se kellekkään sanoo mitään?? Meinasin jo miestäni heittää koko kapistuksella kun käy viisastelemassa keittämistäni (Murr) :)Sellainen vika tuossa kyllä on et meinaa noita roskia tulla vaikka siivilöin sen sihdin läpi..Pitäisi ilmeisesti laittaa jotain vanua minkä lävitse mehun päästäisin?? Tuleekos teillä muilla roskia?? Tuo taitaa olla huonoa laatua kun maksoikin vain 30euroa halpahallissa.

        Isäntäsi on (valitettavasti) aivan oikeassa siinä mihin ne marjat kuuluu panna.


      • Tyhmä(kö)
        freely kirjoitti:

        Isäntäsi on (valitettavasti) aivan oikeassa siinä mihin ne marjat kuuluu panna.

        ihmeessä se kestää sinulla noin kauan tulla mehut ulos?? Minulla meni noin 15-20 minuuttia siitä kun vesi alkoi kiehumaan ja tuo minun mehu onkin siitä jo hyvä ettei tarvi lantrata.Myyjältä tätä kysyessäni asiaa se tuumasti vain hymyillen että on edistyksellitä tekniikkaa tämä minun keitin.ELI en ole väärässä.Ukko tuos vieres nauraa ja inttää olevansa oikeassa mutta periksi en anna koska olen varma asiasta.Hermot menee tuon ukon kans..Pitänee laittaa jalat ristiin puoleksi vuueks niin eiköhän ala ukko myöntää olevansa väärässä.


      • kkkkkkkkkkkkkkkk
        Tyhmä(kö) kirjoitti:

        ihmeessä se kestää sinulla noin kauan tulla mehut ulos?? Minulla meni noin 15-20 minuuttia siitä kun vesi alkoi kiehumaan ja tuo minun mehu onkin siitä jo hyvä ettei tarvi lantrata.Myyjältä tätä kysyessäni asiaa se tuumasti vain hymyillen että on edistyksellitä tekniikkaa tämä minun keitin.ELI en ole väärässä.Ukko tuos vieres nauraa ja inttää olevansa oikeassa mutta periksi en anna koska olen varma asiasta.Hermot menee tuon ukon kans..Pitänee laittaa jalat ristiin puoleksi vuueks niin eiköhän ala ukko myöntää olevansa väärässä.

        sinähän et saanut keittämisesi tulokseksi MEHUA vaan vettä jossa oli mauusteen marjoista irronnutta nestettä ja muuta roskaa.

        AITO mehustettu ( MEHUMAIJALLA tms) mehu ei sisällä lainkaan vettä

        ( paitsi tietysti se marjojen sisältämä vesi, mutta se ny sitten on jo viisastelua)


      • luokittelet sen
        kkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        sinähän et saanut keittämisesi tulokseksi MEHUA vaan vettä jossa oli mauusteen marjoista irronnutta nestettä ja muuta roskaa.

        AITO mehustettu ( MEHUMAIJALLA tms) mehu ei sisällä lainkaan vettä

        ( paitsi tietysti se marjojen sisältämä vesi, mutta se ny sitten on jo viisastelua)

        höyryn joka kypsyttää marjat joista irtoa menu,minne se vesihöyry joutuu häh??????????


      • kkkkkkkkkkkkk
        luokittelet sen kirjoitti:

        höyryn joka kypsyttää marjat joista irtoa menu,minne se vesihöyry joutuu häh??????????

        ... ny aineskaan ei mee marjojen sekaan tai sitten on viritykset pahasti pielessä


      • sitten joutuu
        kkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        ... ny aineskaan ei mee marjojen sekaan tai sitten on viritykset pahasti pielessä

        jos ei marjojen joukkon tiivisty ja valu mehun mukana alas


    • koskaan selaista ja

      yksinkertaista laiteta jota et osaa käyttää,vie Maija tyttö metallin keräykseen niin murheet loppuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe