Ostinpa tällaisen 500g:n possun sisäfileen (suomalaista lihaa).
No paisto-ohje uunissa on mukana, mutta miten maustetaan ja varsinkin mausteiden määrät?
Kuinka paljon ennen uuniin laitamista huoneenlämpöön jääkaapista?
Ja niistä mausteista mitä mausteita tarkalleen ja minkä verran tl ym. Olen aika kädetön keittiöasioissa joten ne tarkat määrät 500g:n lihapötkylälle olisivat tarpeen. Ja mielummin noita kaapista löytyviä tavallisia mausteita, kun ei mitään ihmettä löydy. Eli ainakin suolaa, mustapippurirouhetta, paprikajauhetta löytyy, sipulia ja valkosipulia tuoreena myös.
Pitääkö mausteiden antaa imeytyä jotenkin ennen uuniin laittoa? Entä pitääkö lihan pintaa rikkoa tai viillellä jotenkin, että mausteet imeytyy?
Possun sisäfileen maustaminen (naturel)
2
3891
Vastaukset
- pojat äkkiä
syömään ruoka on kohta valmis, perunatkin hetkenpäästä kypsiä
- Kokkiko?
No minä tekisin seuraavasti, niin ja pahoittelut että kuitenkaan et tarkkoja tl määriä sano, sillä en ihan suoraan osaa sanoa, kun en koskaan itse mittaa...
Jos käytössä nuo mainitsemasi mausteet niin tekisin seuraavasti:
Johonkin pieneen kuppiin laittaisin mainitsemiasi mausteita, sekoittaisin, hieroisin lihan pintaa kunnolla. Sen jälkeen pussissa(esim pakaste) vuorokaudeksi jääkaappiin maustumaan.
Seuraavana päivänä n. puolituntia ennen valmistusta huoneen lämpöön.
Ruskista lihan pinta pannulla (ei pakollinen) nopeasti, sen jälkeen liha uuniin n. 20-25 min. 220 asteeseen.
Näin meillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232