tilille, uskonko Jeesuksen neitseestä syntymiseen ja uskonko kolminaisuusoppiin!
Kuka vaatii uskomaan Jeesuksen neitseestä syntymiseen ja kolminaisuusoppiin? Jumalan sana vai ihmiset?
Jumalan sana vaatii uskomaan Jeesukseen ainoastaan Hengen mukaan Jumalasta lähteneeksi eikä lihan mukaan:
Johanneksen evankeliumi:
6:63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
2.Korinttolaiskirje:
5:16 "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
Joka tunnustaa tämän saman kuin apostolit, hänelle Jeesus vastaa:
Johanneksen evankeliumi:
16:27 "sillä Isä itse rakastaa teitä, sentähden että te olette minua rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä."
17:8 "Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt."
Olen 1960 luvulta alkaen rukoillen tutkinut tätä neitsyysasiaa ja päätynyt siihen tulokseen, että kun Raamattu puhuu neitsyydestä, se tarkoittaa sillä mielen neitsyyttä, mielen vilpittömyyttä ja turmeltumattomuutta:
2.Korinttolaiskirje:
11:2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte." Vertaa myös [Room.1:21; 1.Timot.6:5; 2.Timot.3:8; Ilm.14:4,5]
Kertokaa minulle ja muille lukijoille, missä kohti Raamattua Jeesus ja apostolit ihannoiden ylistivät lihallista neitsyyttä ja vaativat siihen uskomaan? Missä kohti UT vaatii uskomaan pelastuksen ehtona että liha on hengestä syntynyt?
Johanneksen evankeliumissa Jeesus itse opetti:
3:6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
[1.Kor.15:50; Ef. 2:3]
Kuten huomaamme, Jeesus itse ei vaatinut uskomaan yliluonnolliseen Hengestä lihan syntymiseen. Eikä vaatinut apostoli Paavalikaan:
Roomalaiskirje:
1:3 "hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä"
1:4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",
Valitettavan monet uskovaiset näyttävät sokean vilpittömästi uskovan kolminaisuuopin vaatimuksiin ikään kuin Raamatun vaatimuksina!
Minua vaaditaan
55
1003
Vastaukset
- Tavoitelkaa rauhaa
Ef. 2:17
Hän tuli julistamaan rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä. [Jes. 57:19]
Hepr. 12:14
Tavoitelkaa rauhaa kaikkien kanssa ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa. [Matt. 5:9 | 3. Moos. 11:44; 1. Piet. 1:16]
Jaak. 3:17
Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä.
Jaak. 3:18
Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat. - otteetkin
jonkun aikalaishihhulin suoltamia mielipiteitä?
- tätä.
Lue, mitä sanotaan otsikon "Ei pelastuskysymys" alla:
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/jumala/index.htmkirjoitukset ovat hänen omaperäisiä tulkintoja, joista eräät ovat jopa hyvin loogisia, jotka poikkeavat suuresti kolminaisuusopin perustaja Athanasioksen tunnustuksesta
Tässä lyhyt ote Athanasioksen uskontunnustuksesta areiolaisuutta vastaan:
"Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen."
Iso Raamatun Tietosanakirja kertoo, [IRT] että kolminaisuusopin mukaan "Jumala on korkea, ja Hän takaa luomakunnan jatkuvan olemassaolon, vaikuttaa siinä ja elähdyttää kaiken elämänhengellään, mutta luoja ja luotu ovat erillään."
Tämä virke: "mutta Luoja ja luotu ovat erillään", tekee kolminaisuusopista Jeesuksen ja apostolien opettaman opin vastakohdan, sillä Raamattu opettaa Jumalan tekevän Yhdeksi kaikki Kristuksessa Jeesuksessa:
Efesolaiskirje:
1:10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."
""Kuka vaatii uskomaan Jeesuksen neitseestä syntymiseen ja kolminaisuusoppiin? Jumalan sana vai ihmiset? **uskomaan yhtään mihinkään.
* Mutta jos haluaa totella Raamattua, silloin pitää totella Jumalaa, ja Jumala on juuri ilmoittanut sanassaan Jeesuksen syntymän ja sen, että Jeesus on saanut alkunsa Jumalasta, Pyhästä Hengestä sikiämisen kautta, niin Raamattu sanoo ihan selvästi Matteuksen ja Luukaan kautta, sekä Johanneksen ilmoittamana, vahvistaen edellisten tidot täysin Jumalata saaneiksi, sen mitä kirjoittivat Pyhän Hengen antamana!ovat kyllä Jumalan sanaa, mutta ne on puhuttu vertauskuvina jotka ovat ennen Jeesuksen ja Pyhän Hengen selitystä avaamattomia:
Matteuksen evankeliumi:
13:35 "että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: »Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti.»"
Psalmit:
119:130 "Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä."
Johannes:
1:9 "Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan."
Kristus, todellinen maailman valkeus, valaisi tarkemmin nämä asiat opetuslapsilleen, jotka puolestaan opettivat koko kansalle, että "Kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi" ja: "Ei liha mitään hyödytä"!
Kaikista Jeesuksen ja apostolien opetuksista ilmenee, että kun he puhuvat neitsyydestä, he tarkoittavat mielen puhtautta, vilpittömyyttä ja turmeltumattomuutta. [Joh.1:47; 2.Kor.11:2-4].
Jeesus oikaisi "nurjana" esitetyt asiat oikaistuina, niin kuin esimerkiksi Marian äidikseen sanomisen hän kumosi kaikissa neljässä evankeliumissa: "Kuka on minun ätini?" Ja antoi itse siihen vastauksen: "Jokainen, joka tekee Isäni tahdon, on minun äitini ja veljeni".
- Huuooh!
Ei ehkä vielä, mutta eräänä päivänä varmaankin olet tuomiolla!
Kun on lukenut sun juttuja niin ei voi muuta sanoa kuin ihminen on paisunut ja saavuttanut jo kaiken tiedon, taitaa olla jo Ekivaari perillä.
Tässä ei viitsi ruveta vänkäämään perusasioista ihmisen kanssa joka tunnustaa oppinsa vinoutuman alkaneen jo 40 vuotta sitten!
Mutta kukako vaatii uskomaan Jeesuksen neitseestä syntymisen? No Raamattuhan tietysti.
Kukako vaatii uskomaan kolmiyhteiseen Jumalaan.
no, Raamattuhan tietenkin.
Kysynpähän sinulta, mistäköhän Jeesusta muuten syytettiin kun Hänet oli vangittu? :Oen minä ainoa herran tuomiolla ole, sillä kirjoitettu on:
Jesaja:
45:23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
45:24 Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan."ekivaari kirjoitti:
en minä ainoa herran tuomiolla ole, sillä kirjoitettu on:
Jesaja:
45:23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
45:24 Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan."sitten siellä ekivaarikin joutuu tunnustamaan Jeesuksen Jumaluuden.
Ajattele, että koko elämäsi tuhlasit täällä siihen, että saisit Jeesuksen alennettua kun sitten menet tuomiolle joudut ensimmäisenä toteamaan, että Jeesus on Jumala.
Mutta vielä on eki aikaa sinullakin.
- hirvas
keskiajallakin uskomaan tiettyjä asioita. Jollei ihminen uskonut, mitä hänen piti uskoa, seurasi teloitus tai rovio. Siis pakkouskoa.
Mutta ollaan uskollisia totuudelle, ja uskotaan mitä Jeesus opetti. Hän nimenomaan varoitti uskomasta ihmiskäskyjä, jotka ovat täysin turhaa palvontaa - siis ihmisopin palvontaa.
8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."- Huoh Huohkaus
No niin toinen jolle on uskottu oikea totuus!
Tiedätkö sinä mistäs Jeesusta syytettiin? - onkin.
ekivaari ovela mies, on saanut jo sinutkin koukkuunsa!
- hirvas
onkin. kirjoitti:
ekivaari ovela mies, on saanut jo sinutkin koukkuunsa!
vaan Jeesus on saanut meidät molemmat koukkuunsa.
Aam. 5:10
He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.
Näin on näreet. hirvas kirjoitti:
vaan Jeesus on saanut meidät molemmat koukkuunsa.
Aam. 5:10
He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.
Näin on näreet.OLEVANSA A ja O ?? Vastaa hirvas, vastaa??
Ilm. 1:8
"Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.
Ilm. 22:13
Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
17 Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut. Mutta hän laski oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, [Dan. 10:17]
18 iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä.Psalmi50.15 kirjoitti:
OLEVANSA A ja O ?? Vastaa hirvas, vastaa??
"Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.
17 Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut. Mutta hän laski oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, [Dan. 10:17]
18 iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä.Psalmi50.15, kuka siinä esimerkissäsi todellinen puhuja oli, Jeesuksen tämän opetuksen valossa:
Johanneksen evankeliumi:
14:10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, MINÄ EN PUHU itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen".
Tämä sana sääntö pätee myös kaikkiin hänen opetuslapsiinsa ja meihinkin:
Matteuksen evankeliumi:
10:20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."
Lähes kaikki profeetat — ainakin Jesaja ja Jeremia — ovat puhuneet "minä olen" -muodossa Jumalan sanaa, eikä kukaan ole tehnyt heistä sen vuoksi Jumalaa!
Miksi tämän hengellisen asian ymmärtäminen hengellisesti tekee Teille, Psalmi50.15 ja Mohikaani, niin tavattoman vaikeaa?- hirvas
Psalmi50.15 kirjoitti:
OLEVANSA A ja O ?? Vastaa hirvas, vastaa??
Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä.selviää, että enkeli puhui Johannekselle, ja lopussa tarkentuu KUKA on tulossa. Teksti ei muuta Jeesusta Isäksi eikä Jumalaksi, vaan Hän on edelleen Kuningasten kuningas ja Herrain Herra.
Olen Jeesuksen opetuslapsi ja teen kuten Hän tässä kehoittaa " Uskokaa Jumalaan ja USKOKAA MINUUN". Ja MINÄ USKON mitä Hän tässä sanoo
Joh.14:1-3
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. USKOKAAN JUMALAAN, ja USKOKAA MINUUN.
2 MINUN ISÄNI kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, TULEN MINÄ TAKAISIN ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Sitten vakavampi varoitus sanan vääristelystä, joka sinunkin kannattaa ottaa huomioon
Ilm.22:18-21
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin JUMALA on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20 HÄN, joka näitä TODISTAA, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, TULE, HERRA JEESUS!
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
Totuus ei muutu Raamatun lopussakaan, sillä Jeesus todistaa tulevansa, Isä Jumala pysyy edelleenkin asuinsijassaan taivaassa. Ei Hän muuta sieltä koskaan minnekään, mutta Herra Jeesus tulee takaisin, kuten sen on meille luvannut.
Siis kaksi erillistä persoonaa, Poika ja Isä, joista Isä on totinen kaikkivaltias Jumala, ja Jeesus on ja pysyy Jumalan Poikana.
Siis selvää Raamatun todistusta, jota joidenkin on tavattoman vaikea uskoa.. hirvas kirjoitti:
selviää, että enkeli puhui Johannekselle, ja lopussa tarkentuu KUKA on tulossa. Teksti ei muuta Jeesusta Isäksi eikä Jumalaksi, vaan Hän on edelleen Kuningasten kuningas ja Herrain Herra.
Olen Jeesuksen opetuslapsi ja teen kuten Hän tässä kehoittaa " Uskokaa Jumalaan ja USKOKAA MINUUN". Ja MINÄ USKON mitä Hän tässä sanoo
Joh.14:1-3
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. USKOKAAN JUMALAAN, ja USKOKAA MINUUN.
2 MINUN ISÄNI kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, TULEN MINÄ TAKAISIN ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Sitten vakavampi varoitus sanan vääristelystä, joka sinunkin kannattaa ottaa huomioon
Ilm.22:18-21
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin JUMALA on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20 HÄN, joka näitä TODISTAA, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, TULE, HERRA JEESUS!
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
Totuus ei muutu Raamatun lopussakaan, sillä Jeesus todistaa tulevansa, Isä Jumala pysyy edelleenkin asuinsijassaan taivaassa. Ei Hän muuta sieltä koskaan minnekään, mutta Herra Jeesus tulee takaisin, kuten sen on meille luvannut.
Siis kaksi erillistä persoonaa, Poika ja Isä, joista Isä on totinen kaikkivaltias Jumala, ja Jeesus on ja pysyy Jumalan Poikana.
Siis selvää Raamatun todistusta, jota joidenkin on tavattoman vaikea uskoa..nyt yrität säveltää?
Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.
Tässähän puhutaan Jeesuksesta.
Kiistätkö sinä sen?
Hän on Herra Jumala ja Kaikkivaltias.- hirvas
Psalmi50.15 kirjoitti:
nyt yrität säveltää?
Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.
Tässähän puhutaan Jeesuksesta.
Kiistätkö sinä sen?
Hän on Herra Jumala ja Kaikkivaltias.mitään ihmisten muokkaamaa oppia. Kuten olen sanonut, minä uskon mitä Jeesus itse sanoo ja se on minun totuuteni. Ei se mihinkään siitä muutu.
Joh.8:28-
28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Olen vapaa Jeesuksessa. Jos haluat vääristellä tuonkin lainauksen tekstiä, niin siinä on sinulle paikka...? hirvas kirjoitti:
mitään ihmisten muokkaamaa oppia. Kuten olen sanonut, minä uskon mitä Jeesus itse sanoo ja se on minun totuuteni. Ei se mihinkään siitä muutu.
28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
Olen vapaa Jeesuksessa. Jos haluat vääristellä tuonkin lainauksen tekstiä, niin siinä on sinulle paikka...?että apostoli johanneksen kirjoittama ilmestyskirja on epäluotettava.
Sinullekko se on vain ihmisoppi?- hirvas
Psalmi50.15 kirjoitti:
että apostoli johanneksen kirjoittama ilmestyskirja on epäluotettava.
Sinullekko se on vain ihmisoppi?väität kaikenlaista ja jatkuvasti. Lopetahan sellainen.
hirvas kirjoitti:
mitään ihmisten muokkaamaa oppia. Kuten olen sanonut, minä uskon mitä Jeesus itse sanoo ja se on minun totuuteni. Ei se mihinkään siitä muutu.
Olen vapaa Jeesuksessa. Jos haluat vääristellä tuonkin lainauksen tekstiä, niin siinä on sinulle paikka...?Kirjoitit;
Olen vapaa Jeesuksessa. Jos haluat vääristellä tuonkin lainauksen tekstiä, niin siinä on sinulle paikka...?
En minä ole koskaan Raamatun sanaa yrittänyt vääristellä tai väärentää.
Se homma kuuluu tällä palstalla ekivaarille.
Sinun tehtäväsi on sitten kulkea nyökytellen perässä ja sanoa, että joo just, noin se on, hyvä eki.
Mitä sinä ymmärrät hirvas sillä, kun Jeesus sanoi, että;
...silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen...
Miksi ihmeessä joku käyttää itsestään tuollaisia ilmauksia?
Varsinkin, kun sanoja vallan hyvin tietää mitä tarkoittaa "minä ole se joka minä olen".- hirvas
Psalmi50.15 kirjoitti:
Kirjoitit;
Olen vapaa Jeesuksessa. Jos haluat vääristellä tuonkin lainauksen tekstiä, niin siinä on sinulle paikka...?
En minä ole koskaan Raamatun sanaa yrittänyt vääristellä tai väärentää.
Se homma kuuluu tällä palstalla ekivaarille.
Sinun tehtäväsi on sitten kulkea nyökytellen perässä ja sanoa, että joo just, noin se on, hyvä eki.
Mitä sinä ymmärrät hirvas sillä, kun Jeesus sanoi, että;
...silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen...
Miksi ihmeessä joku käyttää itsestään tuollaisia ilmauksia?
Varsinkin, kun sanoja vallan hyvin tietää mitä tarkoittaa "minä ole se joka minä olen".tarkoitin mihin sanan vääntelijä tarttuu. Se on niin kuin eräänlainen syötti, johon tarttumalla yritetään väittää korppikin valkoiseksi.
Jokainen Raamatun lukija, joka lukee koko luvun, ymmärtää että Jeesus todisti kysyjille olevansa se, jonka Hän keskustelun alussa ilmoitti olevansa, siis Ihmisen Poika.
12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "MINÄ OLEN MAAILMAN VALKEUS; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
13 Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä".
14 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
15 Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä MINÄ EN OLE YKSINÄNI, VAAN MINÄ JA HÄN, JOKA ON MINUT LÄHETTÄNYT.
17 Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
18 MINÄ OLEN SE, JOKA TODISTAN ITSESTÄNI, ja MINUSTA TODISTAA MYÖS ISÄ, joka on minut lähettänyt."
19 Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "TE ETTE TUNNE MINUA ettekä minun Isääni; jos TE TUNTISITTE MINUT, NIIN TE TUNTISITTE MYÖS MINUN ISÄNI".
20 Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.
21 Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
22 Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"
23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette USKO MINUA SIKSI, JOKA MINÄ OLEN, niin te kuolette synteihinne."
25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä MINÄ PUHUNKIN TEILLE.
26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta HÄN, joka on minut lähettänyt, ON TOTINEN, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
27 MUTTA HE EIVÄT YMMÄRTÄNEET, ETTÄ HÄN PUHUI HEILLE ISÄSTÄ.
28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että MINÄ OLEN SE, JOKA MINÄ OLEN, ja ETTEN MINÄ ITSESTÄNI TEE MITÄÄN, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin MINUN ISÄNI on minulle opettanut.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos TE PYSYTTE MINUN SANASSANI, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
Eli olet yhtä ymmärtämätön kuin ne, joilla Jeesus yritti selittää kuka Hän on. Hän oli maailman valkeus ja Jumalan Poika, sillä Hän todisti tekevänsä sen minkä Isä antoi Hänen puhuttavakseen.
Kun kuulijat eivät uskoneet HÄNEN SANAANSA, eivätkä sitä että Hän on Jumalan Poika, niin eivät sellaiset uskoneet myöskään Jumalan sanaan ja siihen, että juuri Jeesus sitä yritti heille todistaa.
Siinä se on ydinkysymys, ellei usko Jeesuksen sanaan, sellaisella ei ole kumpaakaan ei Isää eikä Poikaa.
Minä olen oikeastaan Jeesuksen kanssa samassa tilanteessa, sillä minun todistukseni Jumalan sanalla yhtä turhaa kuin Jeesuksellakin, koska kuulijoilta puuttuu usko. hirvas kirjoitti:
tarkoitin mihin sanan vääntelijä tarttuu. Se on niin kuin eräänlainen syötti, johon tarttumalla yritetään väittää korppikin valkoiseksi.
Jokainen Raamatun lukija, joka lukee koko luvun, ymmärtää että Jeesus todisti kysyjille olevansa se, jonka Hän keskustelun alussa ilmoitti olevansa, siis Ihmisen Poika.
12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "MINÄ OLEN MAAILMAN VALKEUS; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
13 Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä".
14 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
15 Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä MINÄ EN OLE YKSINÄNI, VAAN MINÄ JA HÄN, JOKA ON MINUT LÄHETTÄNYT.
17 Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
18 MINÄ OLEN SE, JOKA TODISTAN ITSESTÄNI, ja MINUSTA TODISTAA MYÖS ISÄ, joka on minut lähettänyt."
19 Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "TE ETTE TUNNE MINUA ettekä minun Isääni; jos TE TUNTISITTE MINUT, NIIN TE TUNTISITTE MYÖS MINUN ISÄNI".
20 Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.
21 Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
22 Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"
23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette USKO MINUA SIKSI, JOKA MINÄ OLEN, niin te kuolette synteihinne."
25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä MINÄ PUHUNKIN TEILLE.
26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta HÄN, joka on minut lähettänyt, ON TOTINEN, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
27 MUTTA HE EIVÄT YMMÄRTÄNEET, ETTÄ HÄN PUHUI HEILLE ISÄSTÄ.
28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että MINÄ OLEN SE, JOKA MINÄ OLEN, ja ETTEN MINÄ ITSESTÄNI TEE MITÄÄN, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin MINUN ISÄNI on minulle opettanut.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos TE PYSYTTE MINUN SANASSANI, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
Eli olet yhtä ymmärtämätön kuin ne, joilla Jeesus yritti selittää kuka Hän on. Hän oli maailman valkeus ja Jumalan Poika, sillä Hän todisti tekevänsä sen minkä Isä antoi Hänen puhuttavakseen.
Kun kuulijat eivät uskoneet HÄNEN SANAANSA, eivätkä sitä että Hän on Jumalan Poika, niin eivät sellaiset uskoneet myöskään Jumalan sanaan ja siihen, että juuri Jeesus sitä yritti heille todistaa.
Siinä se on ydinkysymys, ellei usko Jeesuksen sanaan, sellaisella ei ole kumpaakaan ei Isää eikä Poikaa.
Minä olen oikeastaan Jeesuksen kanssa samassa tilanteessa, sillä minun todistukseni Jumalan sanalla yhtä turhaa kuin Jeesuksellakin, koska kuulijoilta puuttuu usko.kuinka sokea sinä voit olla.
Sitten viitsit sielä kirjoittaa, että kuulijoilta puuttuu usko, kun eivät usko sinun sokeana antamiasi ohjeita.
Minulle alkaa pikkuhiljaa valjeta, mikä SINULTA puuttuu.
On täysin typerää väittää, että Jeesuksen useat viittaukset Jumalan nimeen; Minä Olen se joka Minä Olen eivät viittaisi juuri Jeesuksen Jumaluuteen.
Jos Hän sanoo olevansa Minä Olen se on yhtäkuin Minä olen Jumala.
Laitan vielä yhden Raamatunkohdan.
Saapa nähdä mitä sokea tässä "näkee".
Joh. 18:6
Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen", he kaikki perääntyivät ja kaatuivat maahan.
Mistä moinen pelästyminen johtui?
Kompastuivatko he johonkin, vai miksi kaatuilivat??- hirvas
Psalmi50.15 kirjoitti:
kuinka sokea sinä voit olla.
Sitten viitsit sielä kirjoittaa, että kuulijoilta puuttuu usko, kun eivät usko sinun sokeana antamiasi ohjeita.
Minulle alkaa pikkuhiljaa valjeta, mikä SINULTA puuttuu.
On täysin typerää väittää, että Jeesuksen useat viittaukset Jumalan nimeen; Minä Olen se joka Minä Olen eivät viittaisi juuri Jeesuksen Jumaluuteen.
Jos Hän sanoo olevansa Minä Olen se on yhtäkuin Minä olen Jumala.
Laitan vielä yhden Raamatunkohdan.
Saapa nähdä mitä sokea tässä "näkee".
Joh. 18:6
Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen", he kaikki perääntyivät ja kaatuivat maahan.
Mistä moinen pelästyminen johtui?
Kompastuivatko he johonkin, vai miksi kaatuilivat??jatkaa satuiluasi kaikessa rauhassa. Nielaisit syötin, ja vaikutus oli sen mukainen.
hirvas kirjoitti:
jatkaa satuiluasi kaikessa rauhassa. Nielaisit syötin, ja vaikutus oli sen mukainen.
että pystyy vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen, jos kerran jonkun oman mielipiteen lulee omaavansa.
Ongelma on vain siinä, että sinulla ei ole arkumenttejä millä pystyisit vastaamaan.- hirvas
Psalmi50.15 kirjoitti:
että pystyy vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen, jos kerran jonkun oman mielipiteen lulee omaavansa.
Ongelma on vain siinä, että sinulla ei ole arkumenttejä millä pystyisit vastaamaan.jo Raamatun sanalla, se pitää riittää.
Mä näen sut tän palstan älykkönä.
En ole varma oletko niin iäkäs kun profiilissasi lukee, mutta muilta osin vaikutat todella rehelliseltä.
Ja jos tässä rehellisiä ollaan niin en voi uskoa, että kenenkään järki käsittää neitseestä syntymistä todeksi-itsekkin ajattelen sen olevan vertauskuvaa.
Se on toisaalta aika pelottavaa ajatella niin, koska Jumala on sallinut tämänlaisen seurakunnan, joka ei niin usko. En ole siis kovin varmalla pohjalla "yksinäni".
Maailma oli samanlainen Jeesuksen aikaan, siitä olen varma, mutta puhekieli on saattanut olla enemmän symboliikkaa, jota on sitten kirjoitettu ja joka käsitetään nykyisin väärin.ajatellessasi sillä tavalla. Paavali huomautti useistakin raamatunkohdista, että:
1.Korinttolaiskirje:
10:11 "Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut."
Galatalaiskirje:
4:22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
4:23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
4:24 »Tämä on kuvannollista puhetta»; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme."
Raamatun useista esimerkeistä huolimatta lihalliset uskovaiset vaativat vain lihan mukaista ja kirjaimellista tulkintaa!neitseestä syntyminen on vertauskuvaa.
Kirjoitit;
Ja jos tässä rehellisiä ollaan niin en voi uskoa, että kenenkään järki käsittää neitseestä syntymistä todeksi-itsekkin ajattelen sen olevan vertauskuvaa.
Millä tavalla tämä Jumalan tekemä ihme eroaa jostain muusta ihmeestä, tai tunnusteosta, joita Jumala on tehnyt läpi Raamatun?
Ovatko kaikki Raamatun ihmeet vain symboliikkaa?
Jos eivät, niin miksi sitten kiellät vain tämän yhden?
Tarkoitatko, että Raamattu on luettava jonain salakielenä, joka aina täytyy kääntää, että sen todellinen merkitys paljastuisi?(kuten eki tekee)
Tekikö/tekeekö Jumala ihmeitä?
Sinä teit ihmeitä ja tunnustekoja Egyptissä ja teet niitä yhä sekä Israelissa että muitten kansojen keskellä.
Kun Jumalan ääni jyrisee, tapahtuu ihmeitä. Hän tekee suuria tekoja, joita me emme käsitä.
Minä muistelen tekojasi, Herra, muistan ihmeitä, joita muinoin teit.
Sinä olet Jumala, sinä teet ihmeitä, olet osoittanut voimasi kansojen vaiheissa.
Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Joosef oli lakia kunnioittava mies mutta ei halunnut häpäistä kihlattuaan julkisesti. Hän aikoi purkaa avioliittosopimuksen kaikessa hiljaisuudessa.
Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä.
Unesta herättyään Joosef teki niin kuin Herran enkeli oli käskenyt ja otti Marian vaimokseen.
Matt.
Hän ei kuitenkaan koskenut vaimoonsa ennen kuin tämä oli synnyttänyt pojan. Joosef antoi pojalle nimen Jeesus.
Miten selität Joosefin reaktion marian yllättävään raskauteen ja sen mitä enkeli hänelle kertoi minulle VERTAUSKUVALLISESTI??
Muista ettet riko asiayhteyttä millään ekimäisillä sepustuksilla.ja "Herra on henki", joten hengelliselle on hengellisyys konkreettista eli todellista. Olen huomannut mm. Mohikaanin ja sinun, Semper.Fidelis, pitävän näitä näkyväisiä todellisina.
Jumala pitää todellisina niitä asioita, jotka aina pysyvät katoamattomina, ja Jumalan rakkaus on sellainen:
13:8 "Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa".
2.Korinttolaiskirje:
4:18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."Psalmi50.15 kirjoitti:
neitseestä syntyminen on vertauskuvaa.
Kirjoitit;
Millä tavalla tämä Jumalan tekemä ihme eroaa jostain muusta ihmeestä, tai tunnusteosta, joita Jumala on tehnyt läpi Raamatun?
Ovatko kaikki Raamatun ihmeet vain symboliikkaa?
Jos eivät, niin miksi sitten kiellät vain tämän yhden?
Tarkoitatko, että Raamattu on luettava jonain salakielenä, joka aina täytyy kääntää, että sen todellinen merkitys paljastuisi?(kuten eki tekee)
Tekikö/tekeekö Jumala ihmeitä?
Sinä teit ihmeitä ja tunnustekoja Egyptissä ja teet niitä yhä sekä Israelissa että muitten kansojen keskellä.
Kun Jumalan ääni jyrisee, tapahtuu ihmeitä. Hän tekee suuria tekoja, joita me emme käsitä.
Minä muistelen tekojasi, Herra, muistan ihmeitä, joita muinoin teit.
Sinä olet Jumala, sinä teet ihmeitä, olet osoittanut voimasi kansojen vaiheissa.
Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Joosef oli lakia kunnioittava mies mutta ei halunnut häpäistä kihlattuaan julkisesti. Hän aikoi purkaa avioliittosopimuksen kaikessa hiljaisuudessa.
Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä.
Unesta herättyään Joosef teki niin kuin Herran enkeli oli käskenyt ja otti Marian vaimokseen.
Matt.
Hän ei kuitenkaan koskenut vaimoonsa ennen kuin tämä oli synnyttänyt pojan. Joosef antoi pojalle nimen Jeesus.
Miten selität Joosefin reaktion marian yllättävään raskauteen ja sen mitä enkeli hänelle kertoi minulle VERTAUSKUVALLISESTI??
Muista ettet riko asiayhteyttä millään ekimäisillä sepustuksilla."Ovatko Raamatun ihmeet pelkkää symboliikkaa?"-Ovat, mun mielestä.
"Tarkoitatko, että Raamattu on luettava jonain salakielenä, joka aina täytyy kääntää etta sen todellinen merkitys paljastuisi(kuten eki tekee)?"
-Hienosti sanottu! Sitä just tarkoitan. Siinä viimeisessä kysymyksessä Joosefin reaktio Mariaan on ollut se mikä se on ollut, sitä en osaa selittää.ekivaari kirjoitti:
ja "Herra on henki", joten hengelliselle on hengellisyys konkreettista eli todellista. Olen huomannut mm. Mohikaanin ja sinun, Semper.Fidelis, pitävän näitä näkyväisiä todellisina.
Jumala pitää todellisina niitä asioita, jotka aina pysyvät katoamattomina, ja Jumalan rakkaus on sellainen:
13:8 "Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa".
2.Korinttolaiskirje:
4:18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.""Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä
omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin
kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -"
1.Johanneksen kirje 1:1
Uskon kohteen tulee olla konkreettinen, todellinen.
Sinulla on harhaopettajalle ominainen taipumus yrittää
hämärtää niitä asioita, jotka Jumalan elävä Sana
meille kirkkaasti ja todellisesti ilmoittaa.
Kaikkein suurin ja merkittävin asia, mitä koskaan on
tapahtunut maan päällä, on lihassa ilmestynyt Kristus,
Jeesus Nasaretilainen, Jumalan ainokainen Poika,
joka syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi viattomana ja
oli uskollinen uhrikuolemaansa saakka.
Tuon Johannekselle ja lukemattomille muille käsin
kosketeltavan ja reaalisen, todellisen historiallisen
tapahtuman ja sitä seuranneen ylösnousemuksen
sinä pyrit hämärtämään vastenmielisen 'viehkeiden'
henkimaailmoittesi taakse.
Sinun 'hengellisyytesi' ei ole lähtöisin Pyhästä Hengestä.
Viesteissäsi esiintyy vieras henki. Se vieras henki kieltää
lihassa ilmestyneen Kristuksen; se on antikristuksen henki.
Voit minun puolestani vapaasti tehdä taas seuraavan
kuperkeikkasi 'näkymättömiin henkimaailmoihisi'.
Viisaampaa silti olisi uskoa Herraan Jeesukseen.
"ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja
todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen
elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -"
1.Johanneksen kirje 1:2Semper.Fidelis kirjoitti:
"Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä
omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin
kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -"
1.Johanneksen kirje 1:1
Uskon kohteen tulee olla konkreettinen, todellinen.
Sinulla on harhaopettajalle ominainen taipumus yrittää
hämärtää niitä asioita, jotka Jumalan elävä Sana
meille kirkkaasti ja todellisesti ilmoittaa.
Kaikkein suurin ja merkittävin asia, mitä koskaan on
tapahtunut maan päällä, on lihassa ilmestynyt Kristus,
Jeesus Nasaretilainen, Jumalan ainokainen Poika,
joka syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi viattomana ja
oli uskollinen uhrikuolemaansa saakka.
Tuon Johannekselle ja lukemattomille muille käsin
kosketeltavan ja reaalisen, todellisen historiallisen
tapahtuman ja sitä seuranneen ylösnousemuksen
sinä pyrit hämärtämään vastenmielisen 'viehkeiden'
henkimaailmoittesi taakse.
Sinun 'hengellisyytesi' ei ole lähtöisin Pyhästä Hengestä.
Viesteissäsi esiintyy vieras henki. Se vieras henki kieltää
lihassa ilmestyneen Kristuksen; se on antikristuksen henki.
Voit minun puolestani vapaasti tehdä taas seuraavan
kuperkeikkasi 'näkymättömiin henkimaailmoihisi'.
Viisaampaa silti olisi uskoa Herraan Jeesukseen.
"ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja
todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen
elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -"
1.Johanneksen kirje 1:2siitä, katsotaanko hengellisiä asioita hengelliseltä kannalta vai luonnollisen ihmisen lihalliselta kannalta.
Onneksi et sinä, Semper.Fidelis, pysty määräämään minun hengellisyydestäni, mikä siinä on Pyhästä Hengestä ja mikä jostakin muusta!
Roomalaiskirje:
8:7 "sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan."
2.Korinttolaiskirje:
5:16 "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".auroraboreallis kirjoitti:
"Ovatko Raamatun ihmeet pelkkää symboliikkaa?"-Ovat, mun mielestä.
"Tarkoitatko, että Raamattu on luettava jonain salakielenä, joka aina täytyy kääntää etta sen todellinen merkitys paljastuisi(kuten eki tekee)?"
-Hienosti sanottu! Sitä just tarkoitan. Siinä viimeisessä kysymyksessä Joosefin reaktio Mariaan on ollut se mikä se on ollut, sitä en osaa selittää.ei siis oikeasti tehnyt yhtään ihmettä.
Kaikki Raamatun ihmeteot ovat vain symboliikkaa.
Oleko varma ettei Jumalakin ole vain symboliikkaa?
Raamattuhan kuvaa Hänet Kaikkivaltiaaksi.
Onko Hän sitä vain symboolisesti?Psalmi50.15 kirjoitti:
ei siis oikeasti tehnyt yhtään ihmettä.
Kaikki Raamatun ihmeteot ovat vain symboliikkaa.
Oleko varma ettei Jumalakin ole vain symboliikkaa?
Raamattuhan kuvaa Hänet Kaikkivaltiaaksi.
Onko Hän sitä vain symboolisesti?mä nopeesti vilkaisin noita muitten kirjoituksia ja epäsuorasti tuota asiaa käsitellään koko ajan, siis muutkin.
Onko Jumala jotenkin lintsannut kun autoon on tullut lommoja...ikäänkuin Hänen kuuluisi olla joku uskovaisen edunvalvoja.
Puhutaan varjeluksesta.
Se puuttuu.
Varjelisiko Jumala meitä jos Hän olisi kaikkivaltias...?
Varmaan-silloin me oltaisiin jossakin taivaassa tai paratiisissa, mutta ei olla.
Jumala on sallinut tämän tilanteen: joudumme kyselemään onko Hän kaikkivaltias.
Pieniä lapsia kuolee onnettomuuksissa ja paljon pahaa tapahtuu, joka ei ole lähtöisin mistään hyvästä. Miten silloin Hän voisi olla kaikkivaltias? Hänen tahtonsa ei tapahdu. Kukaan ei varjele meitä.
Kaikki on pakko ottaa symbolisesti ja yrittää ymmärtää jos Hän vaikka puhuisi meille kuitenkin.ekivaari kirjoitti:
ja "Herra on henki", joten hengelliselle on hengellisyys konkreettista eli todellista. Olen huomannut mm. Mohikaanin ja sinun, Semper.Fidelis, pitävän näitä näkyväisiä todellisina.
2.Korinttolaiskirje:
4:18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."että "Jumala on Henki" ja: Herra on henki", jota katsellaan ja kosketellaan hengellisillä silmillä ja hengellisillä käsivarsilla, josta annan sinulle, pari esimerkkiä:
Efesolaiskirje:
1:18 "ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään"
Roomalaiskirje:
7:25 "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."
Hebrealaiskirje:
3:1 "Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen",
Lihallisilla silmillä katsellaan tämän näkyväisen maailman asioita mutta sydämen silmillä katsellaan taivaallisia, jotka pysyväisinä ovat enemmän 'konkreettisia eli todellisia kuin näkyväiset asiat!
Mohikaanin, Semper.Fideliksen ja Psalmi50.15 kirjoituksia lukiessa tulee epäilys, ettei heille ole vielä "sydämen silmät" avautuneet, ja hengellisen käsivarren eli mielen puuttuminen on hyvin ilmeinen, sillä he vastustavat voimakkaasti hengen mukaisia selityksiä,
1.Korinttolaiskirje:
2:13 "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
Roomalaiskirje:
7:25 "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."- Kummastuttu
ekivaari kirjoitti:
siitä, katsotaanko hengellisiä asioita hengelliseltä kannalta vai luonnollisen ihmisen lihalliselta kannalta.
Onneksi et sinä, Semper.Fidelis, pysty määräämään minun hengellisyydestäni, mikä siinä on Pyhästä Hengestä ja mikä jostakin muusta!
Roomalaiskirje:
8:7 "sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan."
2.Korinttolaiskirje:
5:16 "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".2 Kor:5:16 "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".
Edellä olevaan keskusteluun myös viitaten kysymys:
Tarkoittaako jae sinun mielestäsi sitä että meidän pitää tuntea Jeesus nyt hengellisesti, jonkinlaisena hengellisenä olentona eikä lihallisesti, siis ihmisenä?
Kyseinen lukuhan puhuu uskoontulleista ja uudestisyntyneistä Kristukseen uskovista korinttilaisista, jotka ovat nyt uusia luomuksia. ”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut”.
He ovat nyt uudestisyntyneitä, Pyhän Hengen opettamia ja ohjauksessa. Aikaisemmin he olivat lihallisia, jotka uskoivat lihallisesti Jeesukseen eli olivat jumalattomia ja ehkä pilkkasivatkin Häntä ja Häneen uskovia. Niinkuin lainaamasi jae Room 8:7 kertoo, vaikka siellä puhutaankin muuten laista.
Näissä puhutaan kuitenkin uskovista ei siitä millainen Jeesus on. Kummastuttu kirjoitti:
2 Kor:5:16 "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".
Edellä olevaan keskusteluun myös viitaten kysymys:
Tarkoittaako jae sinun mielestäsi sitä että meidän pitää tuntea Jeesus nyt hengellisesti, jonkinlaisena hengellisenä olentona eikä lihallisesti, siis ihmisenä?
Kyseinen lukuhan puhuu uskoontulleista ja uudestisyntyneistä Kristukseen uskovista korinttilaisista, jotka ovat nyt uusia luomuksia. ”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut”.
He ovat nyt uudestisyntyneitä, Pyhän Hengen opettamia ja ohjauksessa. Aikaisemmin he olivat lihallisia, jotka uskoivat lihallisesti Jeesukseen eli olivat jumalattomia ja ehkä pilkkasivatkin Häntä ja Häneen uskovia. Niinkuin lainaamasi jae Room 8:7 kertoo, vaikka siellä puhutaankin muuten laista.
Näissä puhutaan kuitenkin uskovista ei siitä millainen Jeesus on.yhtä uskon kautta Kristuksessa Jeesuksessa. Tämä toteutuu siinä kun omaksumme Isältä Jumalalta saman mielen kuin Jeesuksella oli:
Filippiläiskirje:
2:5 "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli",
Jos joku huomaa, ettei hänellä sitä samaa mieltä ole, hän voi pyytää sitä Jumalalta:
2.Timoteuksen kirje:
2:25 "hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden"
1.Korinttolaiskirje:
1:30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi",
Tämä ei ole se Jeesus Kristus, joka syntyi lihallisesta Marian kohdusta, vaan hän on " juuri se, mitä minä puhunkin teille", eli Jumalan sana:
Johanneksen evankeliumi:
8:25 "Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?» Jeesus sanoi heille: »Juuri se, mitä minä puhunkin teille»".
- puusilimä
ongelma.. voi hyvä tavaton..
uskoako nyt mielikuvitusotukseen silleen,tälleen vai tolleen vai ehkä jotenkin muuten :S
räähähähähähähähähä...KÄKÄKÄKÄKÄKÄKÄKÄ! - Dijou
Neitseestä syntyminen on ihme. Inkarnaation, Jumalan Pojan ihmiseksi tulemisen tunnustaminen kuuluu kristinuskomme perusteisiin. Apostoli Johannes todistaa: ”Ja Sana tuli lihaksi ja me katselimme Hänen kirkkauttaan niin kuin ainokaisella Pojalla on Isältä… Ja Sana oli Jumala.
Johanneksen evankeliumi painottaa Jeesuksen jumaluutta, samoin Johanneksen kirjeet ja Ilmestyskirja! Molemmat Jeesuksen ominaisuudet, jumaluus ja ihmisyys, ovat ehdottoman tärkeitä ihmisen pelastuksen kannalta! Myös Paavalikin todisti että Jeesuksessa ”asui jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti”.
Kristuksen täytyi syntyä neitseestä koska Hän on Jumalan Poika, ei tullakseen sellaiseksi.
Ennalta olleena, Jumalasta syntyneenä Jeesus ei voinut syntyä lihallisesta isästä, Joosefista. Joosef oli vain nimellisesti isä, Marian puolisona. Joosef halusi hylätä salaisesti Marian huomattuaan hänen olevan raskaana ennen heidän yhteenmenoaan, joten tämä todistus paljastaa ettei Jeesus voinut olla Joosefin lihallinen poika.
Kun enkeli Gabriel ilmoitti uutisensa Marialle, ja tämä vastasi että oli miehen koskematon, enkeli kertoi Pyhän Hengen tekevän hänet raskaaksi. Kyse oli siis selvästi verta ja lihaa olevan neitsyen raskaudesta ja lihaa ja verta olevan lapsen aivan erikoisesta syntymisestä.
Jeesus itse rukoilee ylimmäispapillisessa rukouksessaan: Joh17:5 ”Ja nyt Isä kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella joka minulla oli sinun tykönäsi ennen kuin maailma olikaan.”
Joh 17:24 Hän rukoilee että hänen omansa olisivat hänen kanssaan, että he näkisivät minun kirkkauteni jonka sinä olet minulle antanut koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista..
Joh 16:27 ”Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan” Hän myös palasi Isän tykö.
Jes.7:14 ..”neitsyt synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel” Maria oli neitsyt synnyttäessään pojan, Joosef ei yhtynyt häneen ennen synnytystä. Ja nimi Immanuel mainitaan tarkoituksellisesti, vaikka enkeli antoikin toisen nimen. Ennustus kertoi että lapsi tulee olemaan Jumala meidän kanssamme.
Jes. 9:5 ”Sillä lapsi on meille annettu jonka hartioilla herraus ja hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas”.
Miika: 5:1 ”Mutta Sinä Betlehem… sinusta tulee minulle hallitsija jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista…”
Jeesus itse todisti useissa kohdissa jumaluutensa, esim. Matt 26:64. ”saatte nähdä Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä… jolloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi että nyt kuulimme hänen pilkkaamisensa.
Fariseukset suuttuivat Jeesukselle siitä että hän ”teki itsensä Jumalaksi” ja siitä että hän antoi syntejä anteeksi, koska vain Jumalalla on oikeus antaa syntejä anteeksi.
Jeesus kutsui Jumalaa Isäksi tietäen mitä seurauksia sillä oli juutalaisten keskuudessa. Hänet yritettiin kivittää ja hänet ristiinnaulittiin Jumalanpilkan tähden.
Pietari sanoi hänen olevan Kristus, elävän Jumalan Poika, eikä Jeesus kieltänyt sitä.
Jeesus tuli kuitenkin myös todelliseksi ihmissuvun jäseneksi, voidakseen lunastaa ihmiset synnin vallan alaisuudesta kärsimällä heille kuuluva rangaistus ja kuolemalla ihmisen kuoleman. Näemme että vasta lihan kuolema vapauttaa lopullisesti synnin vallasta, meidän kuolemamme on kuitenkin oltava Jeesuksessa että pelastuisimme tuonelasta ja kadotuksesta, koska Hänellä on kuoleman ja tuonelan avaimet, niinkuin Hän on sanonut.
Pyydän että miettisit näitä vielä vakavasti. Mielestäni olet eksynyt pahasti!
Minulla ei ole täällä Raamattua, joten en voinut panna kyseisiä raamatunjakeita, mutta Raamatun hyvin tunteville ne kyllä helposti löytyvät evankeliumeista. Lähes jokaiselle lauseelle löytyy sitä tukevia Raamatun jakeita, jotka muistan mutta en kehdannut laittaa muistini mukaan kun tulisi virheitä ja täältä netistä kesken kaiken hakeminen vie aikaa. Anteeksi siis vajaa kirjoitus.Jeesuksen Kristuksen syntymisen selostaminen pelkästään "lihan mukaan" tuntuu tietenkin "luonnolliselle ihmiselle luonnolliselta, mutta te unohdatte autuaasti Kristuksen sen syntymisen, jonka hän itse opetti, että "Kuka on minun äitini?!
Matteuksen evankeliumi:
12:48 "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
12:49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»" [Mark.3:33-35; Luuk.8:21]
Te moititte minua etten usko Jeesuksen lihaa hengestä siinneeksi.
Ei sitä uskonut Jeesus itsekään koska Johanneksen evankeliumissa Jeesus opetti Hengestä syntymisensä näillä sanoilla:
3:6 "Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henkeä."
Lisäksi Jeesus ei pitänyt lihaa ollenkaan tärkeänä, vaan:
Luukkaan evankeliumi:
12:4 "Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä."
Johanneksen evankeliumi:
6:63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Te selitätte Jeesuksen Kristuksen syntymisen VAIN MONONA! Jeesus itse ja apostolit tekivät täydellisen analyysin sekä lihallisesta että hengellisestä syntymisestä ja selittivät lihallisen syntymisen lihan mukaan ja hengellisen syntymisen hengen mukaan:
I Paavalin selostus lihan mukaisesta syntymisestä:
Roomalaiskirje:
II Paavalin selostus pyhyyden hengen mukaisesta syntymisestä:
1:4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",
Jeesuksen ja apostolien kaikki UT;n opetukset neitsyydestä kohdistuvat mielen neitsyyden tärkeyteen! Mielen vilpittömyyteen ja turmeltumattomuuteen [2.Kor.11.2,3; Ilm.14:4,5].Tyhjyyttään kalisevat ekivaarin vanhat monotoniset klisheet ja korulauseet.
Kokosit dijou hyvän, Raamatun totuuteen perustuvan todistusaineiston
Jeesuksen Jumaluuden puolesta, siitä että Hän totisesti on Jumalan Poika.
Osoitit tärkeän pointin juuri siinä, että Jeesus oli jo syntyessään
Immanuel, "Jumala on meidän kanssamme".
Ekivaari ei halua missään tapauksessa myöntää, että Jeesus-lapsi
syntyi yliluonnollisella tavalla Pyhän Hengen vaikutuksesta.
Sana tuli lihaksi, Jumala inkarnoitui ihmiseksi, otti orjan muodon.
Sen jumalallisen tosiasian kieltäessään ihminen seuraa antikristusta.reppusi näkyykin pursuvan yli kaikenmoista katkeruutta ja ylimääräistä, ihmistekoista vaatimusta kanssapalvelijoitasi kohtaan, jonka tähden ...
Efesolaiskirje:
1:16 "en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään"- Michelena
ekivaari kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen syntymisen selostaminen pelkästään "lihan mukaan" tuntuu tietenkin "luonnolliselle ihmiselle luonnolliselta, mutta te unohdatte autuaasti Kristuksen sen syntymisen, jonka hän itse opetti, että "Kuka on minun äitini?!
Matteuksen evankeliumi:
12:48 "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
12:49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»" [Mark.3:33-35; Luuk.8:21]
Te moititte minua etten usko Jeesuksen lihaa hengestä siinneeksi.
Ei sitä uskonut Jeesus itsekään koska Johanneksen evankeliumissa Jeesus opetti Hengestä syntymisensä näillä sanoilla:
3:6 "Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henkeä."
Lisäksi Jeesus ei pitänyt lihaa ollenkaan tärkeänä, vaan:
Luukkaan evankeliumi:
12:4 "Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä."
Johanneksen evankeliumi:
Te selitätte Jeesuksen Kristuksen syntymisen VAIN MONONA! Jeesus itse ja apostolit tekivät täydellisen analyysin sekä lihallisesta että hengellisestä syntymisestä ja selittivät lihallisen syntymisen lihan mukaan ja hengellisen syntymisen hengen mukaan:
I Paavalin selostus lihan mukaisesta syntymisestä:
Roomalaiskirje:
II Paavalin selostus pyhyyden hengen mukaisesta syntymisestä:
Jeesuksen ja apostolien kaikki UT;n opetukset neitsyydestä kohdistuvat mielen neitsyyden tärkeyteen! Mielen vilpittömyyteen ja turmeltumattomuuteen [2.Kor.11.2,3; Ilm.14:4,5].Sinulla on mielenkiintoisia näkemyksiä, jotka näyttävät poikkeavan tämän palstan valtavirrasta.
Mitä mieltä sinä olet, mikä on Jeesuksen asema kuviossa Isä, Poika ja Pyhä Henki? Jotkut pitävät Jeesusta Jumalana, jotkut sanovat häntä ihmisjumalaksi. Oletko sinä ollut joskus Jehovan todistaja, tai lähellä heidän mielipiteitään? Eivätkö monet helluntailaiset pidä Jeesusta Jumalana, joka oli jopa olemassa jo luomisen alussa? - Dijou
Semper.Fidelis kirjoitti:
Tyhjyyttään kalisevat ekivaarin vanhat monotoniset klisheet ja korulauseet.
Kokosit dijou hyvän, Raamatun totuuteen perustuvan todistusaineiston
Jeesuksen Jumaluuden puolesta, siitä että Hän totisesti on Jumalan Poika.
Osoitit tärkeän pointin juuri siinä, että Jeesus oli jo syntyessään
Immanuel, "Jumala on meidän kanssamme".
Ekivaari ei halua missään tapauksessa myöntää, että Jeesus-lapsi
syntyi yliluonnollisella tavalla Pyhän Hengen vaikutuksesta.
Sana tuli lihaksi, Jumala inkarnoitui ihmiseksi, otti orjan muodon.
Sen jumalallisen tosiasian kieltäessään ihminen seuraa antikristusta.Kiitos Semper.Fidelis tuestasi! Olin pettynyt ekivaarin vastaukseen, sillä odotin hänen kommenttiaan viittaamiini raamatunkohtiin, sillä hän on hyvä Raamatun tuntija ja varmasti tietää mitä kohtia olin käyttänyt. Odotin jopa että hän laittaisi ne huolelliseen tapaansa esille.
Mutta hänen raamatunlauseensa olivatkin taas niitä samoja joita hän on aina käyttänyt muillekin vastatessaan.
Ekivaari todellakin näyttää kiertävän Jeesuksen jumaluuden tunnustamisen vaikka apostoli Johannes sen todistaa niin monta kertaa. Myös Paavali ja Pietari todistavat.
Miksi hän ei lue Johannesta ja niitä muitakin raamatunkohtia, ja pohdi sitä mitä muut yrittävät hänelle selittää? Michelena kirjoitti:
Sinulla on mielenkiintoisia näkemyksiä, jotka näyttävät poikkeavan tämän palstan valtavirrasta.
Mitä mieltä sinä olet, mikä on Jeesuksen asema kuviossa Isä, Poika ja Pyhä Henki? Jotkut pitävät Jeesusta Jumalana, jotkut sanovat häntä ihmisjumalaksi. Oletko sinä ollut joskus Jehovan todistaja, tai lähellä heidän mielipiteitään? Eivätkö monet helluntailaiset pidä Jeesusta Jumalana, joka oli jopa olemassa jo luomisen alussa?Michelena! Minun on helppo yhtyä siihen näkemykseen, minkä Isä Jumala on Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta meille ilmoittanut, että "lihan puolesta" Jeesusta kutsutaan "profeetaksi", sekä Jumalan Pojaksi, mutta hänet on Jumala herättänyt maan päällä elävien "veljien keskuudesta", ei jumalien joukosta, [5:Ms.18:15,18; Ap.t.3:22; 7:37].
Pyhyyden hengen puolesta [Room.1:4] Jumala on korottanut Jeesuksen Kristuksen Pojakseen ja ylipapiksi hänen nöyrän kuuliaisuutensa, mielensä laadun sekä lihassa kokemiensa kärsimyksien, kuoleman ja ylösnousemisensa kautta, [Rm.1:4; Fil.2:5,8] eikä siis naisen lihan neitseestä syntymisen tähden! En usko ihmisten lihan pyhyyden olevan yhtään sen suurempi tai pienempi naimattomuuden tähden naituun lihaan verraten!
Isän, Pojan ja Pyhän hengen keskinäisestä hierarkiasta olen aika lailla samaa mieltä kuin petteri.haipola lokissaan kirjoittaa.
Jeesus Kristus on koko luomakunnan esikoinen, kaikessa ensimmäinen, mutta Raamattu vakuuttaa myös meidän olevan "yhdestä ja samasta" kalliosta, eli Jumalasta lohkaistuja;
Hebrealaiskirje:
2:11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",
Siis mekin olemme olleet Jumalassa Jeesuksen Kristuksen kautta jo ennen maailman perustamista, jolloin Jumala on meidät kaikki jo silloin tuntenut, valinnut, kirkastanut sekä vanhurskauttanut, [Room.8:28-30; Ef.1:4; Ilm.17:8].Dijou kirjoitti:
Kiitos Semper.Fidelis tuestasi! Olin pettynyt ekivaarin vastaukseen, sillä odotin hänen kommenttiaan viittaamiini raamatunkohtiin, sillä hän on hyvä Raamatun tuntija ja varmasti tietää mitä kohtia olin käyttänyt. Odotin jopa että hän laittaisi ne huolelliseen tapaansa esille.
Mutta hänen raamatunlauseensa olivatkin taas niitä samoja joita hän on aina käyttänyt muillekin vastatessaan.
Ekivaari todellakin näyttää kiertävän Jeesuksen jumaluuden tunnustamisen vaikka apostoli Johannes sen todistaa niin monta kertaa. Myös Paavali ja Pietari todistavat.
Miksi hän ei lue Johannesta ja niitä muitakin raamatunkohtia, ja pohdi sitä mitä muut yrittävät hänelle selittää?Jeesus vastasi ja sanoi heille:
"Se on Jumalan teko, että te uskotte
Häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Joh. 6:29
"Koska he eivät tottele sanaa, niin he
kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin."
1.Piet. 2:8
Ekivaarin on minun käsittääkseni siinä murheellisessa tilanteessa,
että hänellä ei tottelemattomuuden takia ole mahdollisuutta uskoa
Jeesukseen - toistaiseksi, kunnes hän nöyrtyy Totuuden edessä.
Jeesus itse sanoo, että on Jumalan teko uskoa Häneen, jonka
Jumala on lähettänyt. Pietarin mukaan ne, jotka eivät tottele
sanaa, on PANTU kompastumaan.
Omaan 'viisauteensä' ja epäuskoonsa kompastuneelle ekivaarille
voi vain toivoa ja rukoilla, että usko Jeesukseen saisi Jumalan
tekona vielä tapahtua hänessä. Itsessään hän on täysin avuton.
"sillä usko ei ole joka miehen." Ei ainakaan ylpeän viisastelijan.
Jeesus sanoo: "ellette usko minua siksi, joka minä olen,
niin te kuolette synteihinne." Joh. 8:24ekivaari kirjoitti:
reppusi näkyykin pursuvan yli kaikenmoista katkeruutta ja ylimääräistä, ihmistekoista vaatimusta kanssapalvelijoitasi kohtaan, jonka tähden ...
Efesolaiskirje:
1:16 "en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään"En ollenkaan, en ole katkera kenellekään.
Vaatimuksiini, jos sellaisia koet saaneesi, niihinkin voit suhtautua
aivan niin kuin haluat.
Muistakaamme, että vain Kristuksen rakkaus vaatii meitä:
"Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä,
jotka olemme tulleet tähän päätökseen:
yksi on kuollut kaikkien edestä, siis
myös kaikki ovat kuolleet;
ja hän on kuollut kaikkien edestä, että
ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen,
vaan Hänelle, joka heidän edestään on kuollut
ja ylösnoussut." 2.Kor. 5:14,15Dijou kirjoitti:
Kiitos Semper.Fidelis tuestasi! Olin pettynyt ekivaarin vastaukseen, sillä odotin hänen kommenttiaan viittaamiini raamatunkohtiin, sillä hän on hyvä Raamatun tuntija ja varmasti tietää mitä kohtia olin käyttänyt. Odotin jopa että hän laittaisi ne huolelliseen tapaansa esille.
Miksi hän ei lue Johannesta ja niitä muitakin raamatunkohtia, ja pohdi sitä mitä muut yrittävät hänelle selittää?että kokee pettymyksen jos yrittää sinun tavallasi riippua kiinni ihmisissä! Älkää ny ihmeessä missään tapauksessa minuun kiinni tarkertuko! Minulle käy muuten ajan oloon liian raskaaksi raahata raatoja mukani.
1.Timoteuksen kirje:
6:12 "Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä."
Uudestisyntymisessä saatu uusi mieli on se hengellinen käsivarsi, jolla iankaikkiseen elämään konkreettisesti tartutaan, sen tähden:
Hebrealaiskirje:
3:1 "Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, KIINNITTÄKÄÄ MIELENNE meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen",!- Dijou
ekivaari kirjoitti:
että kokee pettymyksen jos yrittää sinun tavallasi riippua kiinni ihmisissä! Älkää ny ihmeessä missään tapauksessa minuun kiinni tarkertuko! Minulle käy muuten ajan oloon liian raskaaksi raahata raatoja mukani.
1.Timoteuksen kirje:
6:12 "Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä."
Uudestisyntymisessä saatu uusi mieli on se hengellinen käsivarsi, jolla iankaikkiseen elämään konkreettisesti tartutaan, sen tähden:
Hebrealaiskirje:
3:1 "Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, KIINNITTÄKÄÄ MIELENNE meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen",!Nyt sinä olit ylimielinen! En minä todellakaan yritä sinuun takertua, vaan takerruttaa sinua miettimään kuka Jeesus todella on.
Minä kyllä olen kiinnittänyt mieleni Jeesukseen, henkilöön josta Raamattu kertoo, en pelkkiin raamatunlauseisiin. Pelkään että sinä raahaat niitä mukanasi pelkkinä raatoina. Et elä niistä.
Totta on mitä Semper.Fidelis sinusta vielä pohtii.
Omin voimin et pysty uskomaan Jeesukseen, vaikka lukisit yötä päivää Raamattua ja opettelisit sen kokonaan ulkoa vaan kompastelet siihen. Toivon minäkin että kerran taipuisit ja katsoisit Häntä joka sinua rakastaa. - hirvas
Dijou kirjoitti:
Nyt sinä olit ylimielinen! En minä todellakaan yritä sinuun takertua, vaan takerruttaa sinua miettimään kuka Jeesus todella on.
Minä kyllä olen kiinnittänyt mieleni Jeesukseen, henkilöön josta Raamattu kertoo, en pelkkiin raamatunlauseisiin. Pelkään että sinä raahaat niitä mukanasi pelkkinä raatoina. Et elä niistä.
Totta on mitä Semper.Fidelis sinusta vielä pohtii.
Omin voimin et pysty uskomaan Jeesukseen, vaikka lukisit yötä päivää Raamattua ja opettelisit sen kokonaan ulkoa vaan kompastelet siihen. Toivon minäkin että kerran taipuisit ja katsoisit Häntä joka sinua rakastaa.sanoi olevansa?
Semper.Fidelis kirjoitti:
Jeesus vastasi ja sanoi heille:
"Se on Jumalan teko, että te uskotte
Häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Joh. 6:29
"Koska he eivät tottele sanaa, niin he
kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin."
1.Piet. 2:8
Ekivaarin on minun käsittääkseni siinä murheellisessa tilanteessa,
että hänellä ei tottelemattomuuden takia ole mahdollisuutta uskoa
Jeesukseen - toistaiseksi, kunnes hän nöyrtyy Totuuden edessä.
Jeesus itse sanoo, että on Jumalan teko uskoa Häneen, jonka
Jumala on lähettänyt. Pietarin mukaan ne, jotka eivät tottele
sanaa, on PANTU kompastumaan.
Omaan 'viisauteensä' ja epäuskoonsa kompastuneelle ekivaarille
voi vain toivoa ja rukoilla, että usko Jeesukseen saisi Jumalan
tekona vielä tapahtua hänessä. Itsessään hän on täysin avuton.
"sillä usko ei ole joka miehen." Ei ainakaan ylpeän viisastelijan.
Jeesus sanoo: "ellette usko minua siksi, joka minä olen,
niin te kuolette synteihinne." Joh. 8:24"mikä Hengestä syntyy on henkeä", joten myös
2.Korinttolaiskirje:
3:17 "Herra on Henki", ja missä Herran Henki on, siinä on minullakin vapaus uskoa, että Jeesus on Henki, joka tuli lihaan (ei lihaksi) ja asui meidän keskellämme ja asuu myös meissä!
Pelastuksestani huolestuneille palstalaisille taas todistan, että MINÄ USKON LIHAAN TULLEESEEN JUMALAN POIKAAN, josta seuraa lupaus:
1.Johanneksen kirje:
4:15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."
5:5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
Vaikka olettekin vaatimuksissanne pohjattomia kuin papin säkki, älkää enää viitsikö minulle jankuttaa, että "niin niin, mutta tuo ei vielä riitä"! Sinun pitää uskoa sitä ja sinun pitää uskoa tätä! "Käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle".- Dijou
hirvas kirjoitti:
sanoi olevansa?
No voi, etkö ole lukenut Raamatusta?
Esim Johanneksen evankeliumin 8. luvussa Jeesus kertoo paljon itsestään. Juutalaisille näkyy tulleen selväksi kuka hän sanoi olevansa:
"Silloin he poimivat kiviä heittääkseen häntä niillä, mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä."
Hän sanoi myös olevansa Ihmisen Poika. Sillä hän viittaa selvästikin Danielin ilmestykseen missä "taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen Vanhaikäisen tykö ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta ja hänen valtakuntansa on valtakunta joka ei häviä." Dan 7:13
Juutalaiset sanoivat häntä ihmiseksi, joka teki itsensä Jumalaksi. Johannes Kastaja todisti Hänet Jumalan Karitsaksi joka pois ottaa maailman synnin ja Pietari sanoi Hänen olevan Kristus, elävän Jumalan Poika.
Hän ei kieltänyt näitä todistuksia, paitsi sen ettei hän tehnyt itse itseään Jumalaksi minkä kyseinen Joh.8.luku todistaa. - hirvas
Dijou kirjoitti:
No voi, etkö ole lukenut Raamatusta?
Esim Johanneksen evankeliumin 8. luvussa Jeesus kertoo paljon itsestään. Juutalaisille näkyy tulleen selväksi kuka hän sanoi olevansa:
"Silloin he poimivat kiviä heittääkseen häntä niillä, mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä."
Hän sanoi myös olevansa Ihmisen Poika. Sillä hän viittaa selvästikin Danielin ilmestykseen missä "taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen Vanhaikäisen tykö ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta ja hänen valtakuntansa on valtakunta joka ei häviä." Dan 7:13
Juutalaiset sanoivat häntä ihmiseksi, joka teki itsensä Jumalaksi. Johannes Kastaja todisti Hänet Jumalan Karitsaksi joka pois ottaa maailman synnin ja Pietari sanoi Hänen olevan Kristus, elävän Jumalan Poika.
Hän ei kieltänyt näitä todistuksia, paitsi sen ettei hän tehnyt itse itseään Jumalaksi minkä kyseinen Joh.8.luku todistaa.todisti olevansa Jumalan Poika, eikä muuta.
- Michelena (ei kirj.)
ekivaari kirjoitti:
Michelena! Minun on helppo yhtyä siihen näkemykseen, minkä Isä Jumala on Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta meille ilmoittanut, että "lihan puolesta" Jeesusta kutsutaan "profeetaksi", sekä Jumalan Pojaksi, mutta hänet on Jumala herättänyt maan päällä elävien "veljien keskuudesta", ei jumalien joukosta, [5:Ms.18:15,18; Ap.t.3:22; 7:37].
Pyhyyden hengen puolesta [Room.1:4] Jumala on korottanut Jeesuksen Kristuksen Pojakseen ja ylipapiksi hänen nöyrän kuuliaisuutensa, mielensä laadun sekä lihassa kokemiensa kärsimyksien, kuoleman ja ylösnousemisensa kautta, [Rm.1:4; Fil.2:5,8] eikä siis naisen lihan neitseestä syntymisen tähden! En usko ihmisten lihan pyhyyden olevan yhtään sen suurempi tai pienempi naimattomuuden tähden naituun lihaan verraten!
Isän, Pojan ja Pyhän hengen keskinäisestä hierarkiasta olen aika lailla samaa mieltä kuin petteri.haipola lokissaan kirjoittaa.
Jeesus Kristus on koko luomakunnan esikoinen, kaikessa ensimmäinen, mutta Raamattu vakuuttaa myös meidän olevan "yhdestä ja samasta" kalliosta, eli Jumalasta lohkaistuja;
Hebrealaiskirje:
2:11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",
Siis mekin olemme olleet Jumalassa Jeesuksen Kristuksen kautta jo ennen maailman perustamista, jolloin Jumala on meidät kaikki jo silloin tuntenut, valinnut, kirkastanut sekä vanhurskauttanut, [Room.8:28-30; Ef.1:4; Ilm.17:8].Jeesusta pidetään usein profeettana, opettajana, Jumalan poikana, mutta se jakaa mielipiteitä, jos häntä nimitetään Jumalaksi. Eräs helluntaikirkon saarnaaja kirjoitti kerran artikkelin otsikoiden "Jeesus on Jumala", sellainen väite askarruttaa monia kristittyjäkin.
Juutalaisuudessa sellaista pidettäisiin idolatriana, epäjumalanpalveluksena.
Jeesusta pidetään myös Daavidin jälkeläisinä, joillekin se, että hän olisi Daavidin fyysistä sukua, on tärkeää, mutta tärkeintä on minusta se mielenlaatu, jota Daavid edusti.
Tuo Jeesuksen neitseestä syntyminen herättää myös eriäviä mielipiteitä. VT:ssä asiasta mainitaan Jesajan kirjan 7. luvussa, jossa mainitaan Immanuel-nimisen lapsen syntymästä, tämä syntyy nuorelle naiselle (hepr. almah).
Tuo kohta on käännetty Septuagintassa siten, että siinä viitataan Immanuelin (suom. Jumala on kanssamme) syntyvän neitseestä (parthenos), eli siinä kohdassa on ristiriita alkutekstiin, hepreaan, vaikka se onkin juutalaisten tekemä käännös myös tuo Septuaginta, kreikkalainen 1. Raamattu. Käännösvirheet ovat aiheuttaneet jonkin verran hämminkiä kristillisissä yhteisöissä.
Voisikin kysyä, alentaisiko se Jeesuksen arvoa, vaikka hänellä olisi ollutkin maallinen isä?
Hänen hengellinen suuruutensa oli niin poikkeuksellista, sillä on merkitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975938Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442807- 442287
- 932029
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382001Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291375- 761352
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131277Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41217Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2831203