Minkä takia hyvin suuri osa kirjoittajista käyttäytyy toisiaan kohtaan hyökkäävästi, ylikielisesti, jopa herjaavasti? Miksi? En ymmärrä.
Onko motiivina vastustamaton halu olla mielestään oikeassa? Halu sanoa aina se viimeinen sana? Vai mikä ihme pistää kirjoittamaan vähemmän sopuisasti? Onko henkinen kantti jotenkin epävakaa? Saako "vinoilusta" jotain iloa egolleen? Perustelkaapa asiaa, vai loppuuko kantti? :)
Miksi?
7
186
Vastaukset
- kyseleväinen
Et ainoastaan väärässä, KariHenrik
Kirjoittanut: Semper.Fidelis 29.8.2008 klo 09.01
Et ole ainoastaan väärässä, KariHenrik.
Väärässähän me kaikki olemme monesti ja monella tapaa.
Apostoli Jaakob sanoo:
"Sillä monessa kohden me KAIKKI hairahdumme." Jaak. 3:2
Paljon vakavampaa kuin väärässä oleminen, on sinun kohdallasi se,
että sinä olet PIMEYDESSÄ. Armoton asenteesi todistaa, se HUUTAA
vielä kovemmin kuin puheesi sen, että elät valheen ja vihan vallassa.
Pyhä Henki on murheellinen siitä, että kuljet eksyksissä ja itsekkään
lihallisesta luonnostasi levität valheen sanomaa Hänen nimessään.
Jumalan viha on kaikkien niiden päällä, jotka vastustavat Totuutta:
"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea
ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan,
niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,"
Room.1:18
Ainoa ratkaisu, mikä auttaa sinua KariHenrik ulos pimeästä umpikujastasi,
on NÖYRTYMINEN. Sinun on tultava alas ylpeältä opettajan palliltasi.
Sinun on luovuttava siitä hirvittävästä harhaopista, jonka olet niellyt
tunnustamalla Teuvo Sunin auktoriteetiksesi ja de facto oppi-isäksesi.
Usko minua, tiedän umpikujasi!
Olen kirjoituksistasi monen muun tavoin nähnyt sinun todellisuutesi:
Olet vihollisen avuttomana vankina, olet tarttunut eksyttäjän pauloihin.
Sinun tulee ennen kaikkea nöyrtyä tunnustamaan tämä:
"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas,
niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät
kaikesta vääryydestä."
1.Johanneksen kirje 1:9 - lakkiluke
...tarkennusta. Ylimielinen muuttui "ylikieliseksi." Pyydän nöyrästi anteeksi. Toivon omia vastauksia, en vastausta jonkun muun puolesta.
- paljastaa
aina kirjoituksessaan samalla sydämensä tilan.
" sydämen kyllyydestä suu puhuu"
Yleensä se joka puhuu/selittää eniten on väärässä. - Raamatusta
He kun ovat ottaneet Raamatusta sen nekatiivisen osan, eivät ole mielistyneet rakkauteen, joka on Jumalasta.
- rakkauteen
Room. 15:30
Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Pyhän Hengen antamaan rakkauteen vedoten pyydän teitä, veljet, tukemaan minua taistelussani. Rukoilkaa Jumalaa puolestani, [2. Kor. 1:11; Ef. 6:19; Fil. 1:19; Kol. 4:3; 1. Tess. 5:25; Filem. 22]
1. Kor. 14:1
Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa.
1. Tim. 6:11
Mutta sinä, Jumalan ihminen, karta kaikkea tätä! Pyri nuhteettomaan elämään, hurskauteen ja uskoon, pyri rakkauteen, kestävyyteen ja lempeyteen. [2. Tim. 2:22]
2. Tim. 2:22
Karta nuoruuden kiihkoa ja pyri tasapuolisuuteen, uskoon, rakkauteen ja rauhaan niiden kanssa, jotka vilpittömin sydämin pyytävät avukseen Herraa. [1. Tim. 6:11; Hepr. 12:14]
Hepr. 10:24
Pitäkäämme huolta toinen toisestamme ja kannustakaamme toisiamme rakkauteen ja hyviin tekoihin. - harmaa parta.
2. Tim. 2:22
Karta nuoruuden kiihkoa ja pyri tasapuolisuuteen, uskoon, rakkauteen ja rauhaan niiden kanssa, jotka vilpittömin sydämin pyytävät avukseen Herraa. [1. Tim. 6:11; Hepr. 12:14]
Hepr. 10:24
Pitäkäämme huolta toinen toisestamme ja kannustakaamme toisiamme rakkauteen ja hyviin tekoihin. Itse olen samaa miettinyt ja monet kerrat pahoittanut mieleni nimenomaan täällä palstalla.Itse pyrin olemaan mahdollisimman asiallinen ja rakentava, mutta kun vajavainen ihminen olen en siinä varmaankaa aina onnistu, mutta sehä ei estä yrittämästä ensi kerralla kahta kauhiammin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483