Minkä takia hyvin suuri osa kirjoittajista käyttäytyy toisiaan kohtaan hyökkäävästi, ylikielisesti, jopa herjaavasti? Miksi? En ymmärrä.
Onko motiivina vastustamaton halu olla mielestään oikeassa? Halu sanoa aina se viimeinen sana? Vai mikä ihme pistää kirjoittamaan vähemmän sopuisasti? Onko henkinen kantti jotenkin epävakaa? Saako "vinoilusta" jotain iloa egolleen? Perustelkaapa asiaa, vai loppuuko kantti? :)
Miksi?
7
170
Vastaukset
- kyseleväinen
Et ainoastaan väärässä, KariHenrik
Kirjoittanut: Semper.Fidelis 29.8.2008 klo 09.01
Et ole ainoastaan väärässä, KariHenrik.
Väärässähän me kaikki olemme monesti ja monella tapaa.
Apostoli Jaakob sanoo:
"Sillä monessa kohden me KAIKKI hairahdumme." Jaak. 3:2
Paljon vakavampaa kuin väärässä oleminen, on sinun kohdallasi se,
että sinä olet PIMEYDESSÄ. Armoton asenteesi todistaa, se HUUTAA
vielä kovemmin kuin puheesi sen, että elät valheen ja vihan vallassa.
Pyhä Henki on murheellinen siitä, että kuljet eksyksissä ja itsekkään
lihallisesta luonnostasi levität valheen sanomaa Hänen nimessään.
Jumalan viha on kaikkien niiden päällä, jotka vastustavat Totuutta:
"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea
ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan,
niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,"
Room.1:18
Ainoa ratkaisu, mikä auttaa sinua KariHenrik ulos pimeästä umpikujastasi,
on NÖYRTYMINEN. Sinun on tultava alas ylpeältä opettajan palliltasi.
Sinun on luovuttava siitä hirvittävästä harhaopista, jonka olet niellyt
tunnustamalla Teuvo Sunin auktoriteetiksesi ja de facto oppi-isäksesi.
Usko minua, tiedän umpikujasi!
Olen kirjoituksistasi monen muun tavoin nähnyt sinun todellisuutesi:
Olet vihollisen avuttomana vankina, olet tarttunut eksyttäjän pauloihin.
Sinun tulee ennen kaikkea nöyrtyä tunnustamaan tämä:
"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas,
niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät
kaikesta vääryydestä."
1.Johanneksen kirje 1:9 - lakkiluke
...tarkennusta. Ylimielinen muuttui "ylikieliseksi." Pyydän nöyrästi anteeksi. Toivon omia vastauksia, en vastausta jonkun muun puolesta.
- paljastaa
aina kirjoituksessaan samalla sydämensä tilan.
" sydämen kyllyydestä suu puhuu"
Yleensä se joka puhuu/selittää eniten on väärässä. - Raamatusta
He kun ovat ottaneet Raamatusta sen nekatiivisen osan, eivät ole mielistyneet rakkauteen, joka on Jumalasta.
- rakkauteen
Room. 15:30
Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Pyhän Hengen antamaan rakkauteen vedoten pyydän teitä, veljet, tukemaan minua taistelussani. Rukoilkaa Jumalaa puolestani, [2. Kor. 1:11; Ef. 6:19; Fil. 1:19; Kol. 4:3; 1. Tess. 5:25; Filem. 22]
1. Kor. 14:1
Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa.
1. Tim. 6:11
Mutta sinä, Jumalan ihminen, karta kaikkea tätä! Pyri nuhteettomaan elämään, hurskauteen ja uskoon, pyri rakkauteen, kestävyyteen ja lempeyteen. [2. Tim. 2:22]
2. Tim. 2:22
Karta nuoruuden kiihkoa ja pyri tasapuolisuuteen, uskoon, rakkauteen ja rauhaan niiden kanssa, jotka vilpittömin sydämin pyytävät avukseen Herraa. [1. Tim. 6:11; Hepr. 12:14]
Hepr. 10:24
Pitäkäämme huolta toinen toisestamme ja kannustakaamme toisiamme rakkauteen ja hyviin tekoihin. - harmaa parta.
2. Tim. 2:22
Karta nuoruuden kiihkoa ja pyri tasapuolisuuteen, uskoon, rakkauteen ja rauhaan niiden kanssa, jotka vilpittömin sydämin pyytävät avukseen Herraa. [1. Tim. 6:11; Hepr. 12:14]
Hepr. 10:24
Pitäkäämme huolta toinen toisestamme ja kannustakaamme toisiamme rakkauteen ja hyviin tekoihin. Itse olen samaa miettinyt ja monet kerrat pahoittanut mieleni nimenomaan täällä palstalla.Itse pyrin olemaan mahdollisimman asiallinen ja rakentava, mutta kun vajavainen ihminen olen en siinä varmaankaa aina onnistu, mutta sehä ei estä yrittämästä ensi kerralla kahta kauhiammin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.744989Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113369Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242680Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571737- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941332
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2251170Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711015IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra52897