Miten tehdä!?

varastokirjanpito

Miten tehdä Excellillä sellaisen kirjanpito "ohjelman" joka muuttaa tekstin väriä kun luku on tietty.
Esim. kun tuotteiden määrä yli 50 määrä on mustalla tai jos määrä on 10-50 luvut on vihreällä.

6

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo onnistuu

      ehdollisella muotoilulla, sinne vain laitat haluamasi määritykset ja värit...

    • hoitaa asian

      Muotoile --> Ehdollinen muotoilu
      Ehto 1: on välillä 10 ja 50 > Muotoile > vihreä
      Lisää >>
      Ehto 2 : on suurempi tai yhtäsuuri 50 > musta
      OK

      • eihän tuossa

        tarvita kuin Ehto 1, jos oletusvärinä on musta.


      • aloittaja

        Kyllä toimii. Mietein sellasta että tarviskin viis ehtoo, mut kai on täydellisyyden tavottelu jätettävä kun tos ol vaan kolme ehto mahdollisuutta jos oikein kässäsin.


      • aloittaja kirjoitti:

        Kyllä toimii. Mietein sellasta että tarviskin viis ehtoo, mut kai on täydellisyyden tavottelu jätettävä kun tos ol vaan kolme ehto mahdollisuutta jos oikein kässäsin.

        käytä solun omaa muotoilua ja lisää sinne puuttuvat värit ja niille tarvittavat rajaehdot.
        Tietenkin VBA:lla sitten saat vaihtoehtoja riittävästi


    • solujen muotoileminen

      2007 Excelissä ainakin lyhyesti näin copy/pastettamalla suoraan ohjeista:

      1. Valitse solualue tai varmista, että aktiivinen solu on taulukossa tai pivot-taulukkoraportissa.

      2. Napsauta Aloitus-välilehden Tyylit-ryhmässä sijaitsevan Ehdollinen muotoilu (Conditional Formatting)-vaihtoehdon nuolta ja valitse Väriasteikot tai uusi sääntö.

      3. Valitse kaksivärinen tai kolmivärinen asteikko. Ylin väri edustaa ylimpiä arvoja, keskimmäinen väri edustaa keskipistearvoja ja alin väri edustaa alimpia arvoja.

      Suomenkielisen Excelin ohjeesta jos hakee esim. seuraavilla hakusanoilla niin sieltä löytyy:
      -Ehdollinen muotoilu
      -Ehdollisten muotoilujen lisääminen, muuttaminen tai poistaminen
      - Kaikkien solujen muotoileminen kaksivärisellä asteikolla
      - Kaikkien solujen muotoileminen kolmivärisellä asteikolla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      122
      2251
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1350
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1043
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      103
      1030
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      109
      1011
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      906
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      689
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      670
    10. 50
      664
    Aihe