Psykoterapian hinnat

Joni25

Kuinka paljon mahtaa maksaa psykoterapia/kerta?

13

12048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terapia

      oma psykoterapiani maksaa yksityisellä psykologilla 58euroa kerta. mutta itse olen saanut kelan hyväksymän maksun. eli kela maksaa kaiken. olen kuullut että tuo olisi keskitasoa hinnan puolesta.

      • samppa

        itse käyn ryhmäpsykoterapiassa ja se on 40 euroa kerta, josta Kela korvaa valtaosan.

        Yksilöterapia on kalliimpaa. Siellä et ole kuin sinä ja terapeutti.


    • sielläoleva

      Mikäli maksaa terapian itse, on hinta paljon edullisempi kuin Kelalta vaadittava. Omani on n. 35 euroa, kun maksan itse. Tulee siitäkin valtava meno, jos käy monta kertaa viikossa, mutta ainakaan minä en ole kuullut edullisemmasta enkä terapeuttiani vaihtaisikaan.

    • Minä

      45 minuuttinen maksaa 52 €, josta Kelan korvausten jälkeen itselle jää 15 €/kerta. Lisäksi tähän menoon voi hakea Kelalta hoitotukea, jota itse saan, kuulemma alimman mittakaavan mukaan, 60 € kuukaudessa.

    • hintoja selvittänyt

      Ajantasainen päivitys tietoihin...

      Vuonna 2009 yksilöpsykoterapia maksaa 65-80 euroa kerta. Ryhmäterapia on n. 40e/ kerta per osallistuja.

      • törpötti

        Tietääkö kukaan mitä maksaa jos menee sellaiselle ns terapeutille joka vasta opiskelee psykoterapiaa?


      • DarkNinjaHiiri
        törpötti kirjoitti:

        Tietääkö kukaan mitä maksaa jos menee sellaiselle ns terapeutille joka vasta opiskelee psykoterapiaa?

        Onhan sitä kaikenlaista hokkuspokkusta mutta luotan tieteeseen. Sinunkin kannattaisi.
        Huijaripsykopaatit rahastaa juuri teillä hädänalaisilla.
        Jos on raamattu niin lue sitä jos siitä olisi jotain apua? Siitä on todellakin ollut apua monille.


    • DarkNinjaHiiri

      Sulla on oidpuskompleksi ja hyväksy se ota pari nappia.

      • _pettynyt_

        älkää hyvät ihmiset suostuko menemään mihinkään ryhmäterapioihin ja tuo Raamatun lukeminenkin tuossa edellä kuulostaa epäilyttävältä!!
        Itse kävin 2 v ryhmäterapiassa ja se oli yhtä tyhjän kanssa. Kuka haluaa kertoa henk koht asioitaan vieraalle ihmisjoukolle? En minä ainakaan.


      • PsM2010
        _pettynyt_ kirjoitti:

        älkää hyvät ihmiset suostuko menemään mihinkään ryhmäterapioihin ja tuo Raamatun lukeminenkin tuossa edellä kuulostaa epäilyttävältä!!
        Itse kävin 2 v ryhmäterapiassa ja se oli yhtä tyhjän kanssa. Kuka haluaa kertoa henk koht asioitaan vieraalle ihmisjoukolle? En minä ainakaan.

        Psykologina voin todeta että vertaisryhmillä on todettu tutkimuksissa hyviä tuloksia. Mikään ei toki toimi kaikilla. Harmi että sinulla on ollut tällainen kokemus. Uskaltakaa sanoa jos käynnit tuntuvat turhilta. Eettisen säännöstön (ja puhtaan järjen!) kanssa elävät ammattilaiset ohjaavat kyllä muualle aiemminkin - jos vain kerrotte miten asiat ovat!


      • PsM2010 kirjoitti:

        Psykologina voin todeta että vertaisryhmillä on todettu tutkimuksissa hyviä tuloksia. Mikään ei toki toimi kaikilla. Harmi että sinulla on ollut tällainen kokemus. Uskaltakaa sanoa jos käynnit tuntuvat turhilta. Eettisen säännöstön (ja puhtaan järjen!) kanssa elävät ammattilaiset ohjaavat kyllä muualle aiemminkin - jos vain kerrotte miten asiat ovat!

        Nimimerkki PsM2010 kirjoitti:
        "Psykologina voin todeta että vertaisryhmillä on todettu tutkimuksissa hyviä tuloksia. Mikään ei toki toimi kaikilla. Harmi että sinulla on ollut tällainen kokemus. Uskaltakaa sanoa jos käynnit tuntuvat turhilta. Eettisen säännöstön (ja puhtaan järjen!) kanssa elävät ammattilaiset ohjaavat kyllä muualle aiemminkin - jos vain kerrotte miten asiat ovat!"

        Ohjaavat minne?
        Siksihän ihmisiä ryhmäterapiaan usutetaan kun ei ole mitään muuta "hoito"paikkaa tai -muotoa.

        Naiivia väittää, että ryhmäterapiasta hyötymättömille olisi noin vain tarjolla "jotakin muuta".


      • Psykologiliitto
        PsM2010 kirjoitti:

        Psykologina voin todeta että vertaisryhmillä on todettu tutkimuksissa hyviä tuloksia. Mikään ei toki toimi kaikilla. Harmi että sinulla on ollut tällainen kokemus. Uskaltakaa sanoa jos käynnit tuntuvat turhilta. Eettisen säännöstön (ja puhtaan järjen!) kanssa elävät ammattilaiset ohjaavat kyllä muualle aiemminkin - jos vain kerrotte miten asiat ovat!

        Psykologina itsensä keskustelupalstalla esittelevä ei välttämättä ole todellisuudessa psykologi ja tämä kannattaa huomioida lukiessa kommentteja.


    • Laalaalllaaaaaaaaa

      Mun terapia maksoi 65 euroa/45min. Terapeutti oli psykologi ja YET-tason terapeutti. Kela maksoi terapiasta n. 30 euroa/kerta, itselle jäi maksettavaksi 35 euroa/kerta eli kun kävin kerran viikossa terapiassa (ei ollut varaa käydä kahta kertaa vaikka olisin halunnutkin), lasku oli 130 euroa kuussa. Tuon maksoin opintotuesta, eli aika kivasti meni opintolainat terapiaan, joka kesti neljä vuotta. Kävin töissä samalla, ja kulutin itseni aivan puhki opiskelulla, työllä ja terapialla, joka vei suuren osan energiastani. Välillä haaveilin siitä, että pääsisin jonnekin mielisairaalaan. No, sitten terapiani loppui, valmistuin ja jäin työttömäksi. Hiphei. Masennun koko ajan lisää, kun ihan tietoisena oman mieleni liikkeistä (en enää pääse pakoon fantasiamaailmaan tai aikaisempaan syvään masennukseeni) olen paskana ja turhautunut joka päivä, jona minua ei hyväksytä töihin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe