Tajusin juuri jotain. Yksikään palstan vakinaisista, ei bedelia, bidrali, babylous tai kahvitarkaan, ei ole koskaan elämässään opiskellut, työskennellyt tai ihan vaikkapa matkaillut pidempiä aikoja Suomen ulkopuolella (jaa vai oliko zkelvin jossain oleillut).
He eivät ole viettäneet vaihtovuotta englantilaisessa yliopistossa, eivät työharjoittelua YK:n jossain järjestössä New Yorkissa tai Genevessä, eivät ole ottaneet rinkkaa selkään ja matkanneet budjettimeiningillä maailman ympäri.
Ei ihme, että juttunsa ovat vähän omituisia! Olisiko niin, että ulkomaalaiset miehet ovat heille lähinnä jonkinlainen korvike? Heillä oli aikoinaan kova hinku pistää kotiovi kiinni ja lähteä reissuun, mutta uskallus ei vaan riittänyt. Nyt sitten haetaan sitä menetettyä maailmanmatkailukokemusta ulkomaisen miehen kautta, kuitenkin turvallisesti Suomessa pysyen?
Mielipiteitä?
Palstan naiset
167
6553
Vastaukset
- jos kuitenkin
Ei sitten tullut mieleen sitä vaihtoehtoa,että nämä naiset rakastavat miestään ihan omana itsenään, ei vain "ulkomaalaisena miehenä", mitä palstan hörhöt kuvittelevat? Onko outo ajatus sinulle?
T: maailmaa kierrellyt ja muuallakin asunut suomalainen nainen- olisi....
Niin palstalla olisi enemmän naisia, jotka ovat tavanneet miehensä ulkomailla ja asettuneet johonkin muuhun maahan kuin Suomeen.
Nythän palstan ehdoton enemmistö (ehkä 95 %) on naisia, joilla on köyhä mies kolmannesta (tai toisesta) maailmasta, joka on tarvinnut parisuhdetta saadakseen oleskeluluvan Eurooppaan. - ei aina kannata
olisi.... kirjoitti:
Niin palstalla olisi enemmän naisia, jotka ovat tavanneet miehensä ulkomailla ja asettuneet johonkin muuhun maahan kuin Suomeen.
Nythän palstan ehdoton enemmistö (ehkä 95 %) on naisia, joilla on köyhä mies kolmannesta (tai toisesta) maailmasta, joka on tarvinnut parisuhdetta saadakseen oleskeluluvan Eurooppaan.Olen matkustellut koko ikäni,mutta seurustelu/deittikumppanit ovat aina löytyneet Suomesta, ulkomailla en ole ketään erityistä tavannut. Olisiko sitten teidän mieliksi pitänyt lähteä pois Suomesta täällä tapaamani ulkomaalaisen miehen takia?
- tiedä.....
ei aina kannata kirjoitti:
Olen matkustellut koko ikäni,mutta seurustelu/deittikumppanit ovat aina löytyneet Suomesta, ulkomailla en ole ketään erityistä tavannut. Olisiko sitten teidän mieliksi pitänyt lähteä pois Suomesta täällä tapaamani ulkomaalaisen miehen takia?
Et varmaan ole tuota ryhmää, joille viesti oli alunperin tarkoitettu.
- mikähän...
tiedä..... kirjoitti:
Et varmaan ole tuota ryhmää, joille viesti oli alunperin tarkoitettu.
tämä "ryhmä" sitten on?
- itse....
mikähän... kirjoitti:
tämä "ryhmä" sitten on?
Ehkäpä ne, jotka eivät ole juuri maailmaa nähneet ja joiden mies on löytynyt jostain chatista tai lomamatkalta?
- bidraldi
itse.... kirjoitti:
Ehkäpä ne, jotka eivät ole juuri maailmaa nähneet ja joiden mies on löytynyt jostain chatista tai lomamatkalta?
tai koto Suomesta baarista kuten useimmat suomiparienkin miehen puolikkaat;D tai työ paikalta tai...
olen varmaan kertonut, että mies oli Suomessa jo kun "löysin" hänet.
Chatissa emme ole pitäneet yhteyttä.
- oikeassa...
Niin, ja Kaffittarella on virtuaalimies, ja linkit... mitään muuta hänellä ei olekkaan.
- zkelvin
Ihanan älytön teoria. Vaihtoehto matkailulle: ulkomaalainen mies! Voiko tästä nyt päätellä sen, että Bede on aina halunnut matkustaa Venäjälle ja vain Venäjälle, bidrali Bangladeshiin ja Kahvitar Emiraatteihin? Ai niin, hehän ovat jo käyneet siellä. Mitä jos kaukokaipuu vaihtaa kohdettaan, sittenhän pitää erota ja alkaa loukuttamaan ukkoa uudelta suunnalta?
Tähän ketjuun voisikin nyt pinota kaikki ne teoriat, joita myyttisen "palstan naisten" -ryhmän pariutumisesta on saatu aikaan. Muistaakseni isäkapina on ollut yksi suosituimmista.
Minä myönnän olevani totaalinen juntti, josta ei tule klopaalia ja cosmoboliittia sitten millään.- älytöntä
Kyllä tuossa teoriassa varmaan jotain perää on. Nimittäin harvempi ns. globetrotteri, jonka tunnen, lähtee tuomaan Suomeen jotain turkkilaisia tai marokkolaisia tarjoilijoita, tai niitä thaimaalaisia baarityttöjä. Kyllä nämä ovat niitä vähemmän maailmaa nähdeiden hommia.
Asia ei välttämättä ole niin, että Bede tai joku muu halusi nimenomaan Venäjälle tms. matkustaa, vaan kun oma rohkeus ei riittänyt _itsenäiseen_ ulkomaan matkailuun ja "cosmoboliittisuuteen", piti löytää se turvallisempi ratkaisu ja tuoda ulkomaat tänne. :) Eli ulkkismies on korvike ylipäätään kaukokaipuulle (sinun sanasi), ei tarvitse olla mitään erityistä kohdetta.
Eikä pari viikkoa jossain Marokossa tai Emiraateissa biitsillä ole oikein sellaista matkailua ja itsenäistä ulkomailla elämistä, mitä tässä hain.
Isäkapina ei välttämättä ole huono vaihtoehto sekään.
Zkelvin, kysynpä nyt ihan vakavissani, että etkö sinä ole koskaan, missään tilanteessa huomannut tietyllä suomalaisella naisporukalla minkäänlaista intoa ns. eksoottisuuteen ja elämyksiin ulkomaisen miehen kautta? Et koskaan? - zkelvin
älytöntä kirjoitti:
Kyllä tuossa teoriassa varmaan jotain perää on. Nimittäin harvempi ns. globetrotteri, jonka tunnen, lähtee tuomaan Suomeen jotain turkkilaisia tai marokkolaisia tarjoilijoita, tai niitä thaimaalaisia baarityttöjä. Kyllä nämä ovat niitä vähemmän maailmaa nähdeiden hommia.
Asia ei välttämättä ole niin, että Bede tai joku muu halusi nimenomaan Venäjälle tms. matkustaa, vaan kun oma rohkeus ei riittänyt _itsenäiseen_ ulkomaan matkailuun ja "cosmoboliittisuuteen", piti löytää se turvallisempi ratkaisu ja tuoda ulkomaat tänne. :) Eli ulkkismies on korvike ylipäätään kaukokaipuulle (sinun sanasi), ei tarvitse olla mitään erityistä kohdetta.
Eikä pari viikkoa jossain Marokossa tai Emiraateissa biitsillä ole oikein sellaista matkailua ja itsenäistä ulkomailla elämistä, mitä tässä hain.
Isäkapina ei välttämättä ole huono vaihtoehto sekään.
Zkelvin, kysynpä nyt ihan vakavissani, että etkö sinä ole koskaan, missään tilanteessa huomannut tietyllä suomalaisella naisporukalla minkäänlaista intoa ns. eksoottisuuteen ja elämyksiin ulkomaisen miehen kautta? Et koskaan?No, onhan aihekin äärimmäisen vakava.
No, vakavasti. Minusta tuo aloittajan teoria on todellakin älytön, jos mietitään yleisesti ottaen Suomi-ulkomaat -pareja. Jos mennään lillukanvarsiin, niin aivan varmasti löytyy niitä naisia ja miehiä, jotka hakevat suhteesta eksotiikkaa ja tyydyttävät kaukokaipuutaan.
En kuitenkaan voi mitenkään uskoa, että tämä olisi jotenkin vallitseva piirre, jos kaikki Suomi-ulkomaat -suhteet huomioidaan. Uskon kuitenkin ihmisiin sen verran, että kuvittelen suurimman osan ihmisistä ymmärtävän, ettei parisuhdetta ja avioliittoa - joka ainakin teoriassa on elämänikäinen sitoumus - voi perustaa pelkälle matkailun korvikkeelle.
Ja ei. En ole huomannut, että tietyllä suomalaisella naisporukalla olisi intoa mainitsemiisi asioihin. Se voi johtua useasta syystä: minulla ei ole kunnia tuntea tiettyä suomalaista naisporukkaa, en ole ollut kiinnostunut heidän palavasta innostaan tai sitten sellaista selkeää porukkaa ei ole olemassakaan. - näin....
zkelvin kirjoitti:
No, onhan aihekin äärimmäisen vakava.
No, vakavasti. Minusta tuo aloittajan teoria on todellakin älytön, jos mietitään yleisesti ottaen Suomi-ulkomaat -pareja. Jos mennään lillukanvarsiin, niin aivan varmasti löytyy niitä naisia ja miehiä, jotka hakevat suhteesta eksotiikkaa ja tyydyttävät kaukokaipuutaan.
En kuitenkaan voi mitenkään uskoa, että tämä olisi jotenkin vallitseva piirre, jos kaikki Suomi-ulkomaat -suhteet huomioidaan. Uskon kuitenkin ihmisiin sen verran, että kuvittelen suurimman osan ihmisistä ymmärtävän, ettei parisuhdetta ja avioliittoa - joka ainakin teoriassa on elämänikäinen sitoumus - voi perustaa pelkälle matkailun korvikkeelle.
Ja ei. En ole huomannut, että tietyllä suomalaisella naisporukalla olisi intoa mainitsemiisi asioihin. Se voi johtua useasta syystä: minulla ei ole kunnia tuntea tiettyä suomalaista naisporukkaa, en ole ollut kiinnostunut heidän palavasta innostaan tai sitten sellaista selkeää porukkaa ei ole olemassakaan."Minusta tuo aloittajan teoria on todellakin älytön, jos mietitään yleisesti ottaen Suomi-ulkomaat -pareja."
Voi olla, mutta itse mietin lähinnä tämän palstan taapertajia. Vaikka täytyy kyllä sanoa, että oman näkemykseni mukaan suomalaisissa naisissa ylipäätään löytyy aika paljon innokkuutta ulkomaisiin miehiin. Tämän olen huomannut sekä Suomessa että ulkomailla, varsinkin pesti ulkkistutorina yliopistolla oli aika hämmästyttävä. :) Ehkä tämä nykyään on vähän vähenemään päin, ja omassa lähipiirissäni ei tälläisiä tapauksia ole ollut kuin pari. - zkelvin
näin.... kirjoitti:
"Minusta tuo aloittajan teoria on todellakin älytön, jos mietitään yleisesti ottaen Suomi-ulkomaat -pareja."
Voi olla, mutta itse mietin lähinnä tämän palstan taapertajia. Vaikka täytyy kyllä sanoa, että oman näkemykseni mukaan suomalaisissa naisissa ylipäätään löytyy aika paljon innokkuutta ulkomaisiin miehiin. Tämän olen huomannut sekä Suomessa että ulkomailla, varsinkin pesti ulkkistutorina yliopistolla oli aika hämmästyttävä. :) Ehkä tämä nykyään on vähän vähenemään päin, ja omassa lähipiirissäni ei tälläisiä tapauksia ole ollut kuin pari.Nuoret naiset ja miehetkin ovat ihan oma juttunsa. Molemmat ovat naiiveja, kokemattomia ja kaikki uusi ja eksoottinen kiinnostaa. Kun ikää tulee lisää, ulkkiskin alkaa näyttää arkipäiväiseltä.
Tällä palstalla pyörii paljon minua parikymmentä vuotta nuorempia ihmisiä ja minusta ikä selittää monta asiaa. Kyllä se siitä tasaantuu. - näin....
zkelvin kirjoitti:
Nuoret naiset ja miehetkin ovat ihan oma juttunsa. Molemmat ovat naiiveja, kokemattomia ja kaikki uusi ja eksoottinen kiinnostaa. Kun ikää tulee lisää, ulkkiskin alkaa näyttää arkipäiväiseltä.
Tällä palstalla pyörii paljon minua parikymmentä vuotta nuorempia ihmisiä ja minusta ikä selittää monta asiaa. Kyllä se siitä tasaantuu....vaikka jos on käynyt niin, kuten ilmeisesti tämän palstan aika monelle naiselle, että siinä nuoruuden huumassa tehdään pikapikaa avioliitot ja lapset vaikka sen muslimimiehen kanssa, niin ei enää hirveästi lohduta kun se harkintakyky sitten joskus palaa.
- zkelvin
näin.... kirjoitti:
...vaikka jos on käynyt niin, kuten ilmeisesti tämän palstan aika monelle naiselle, että siinä nuoruuden huumassa tehdään pikapikaa avioliitot ja lapset vaikka sen muslimimiehen kanssa, niin ei enää hirveästi lohduta kun se harkintakyky sitten joskus palaa.
En ota kantaa siihen, miten "palstan naisille" on liitoissaan käynyt, kun en sitä tiedä, mutta totta se on, että varmasti harmittaa, jos iän myötä tuleva viisaus osoittaakin puolison totaaliseksi vikasijoitukseksi. Naisena uskon - haluan uskoa - että lapsi ei ole se katumuksen aihe.
Jokainen taaplaa tyylillään, mutta itse olen sitä mieltä, että ihmisen ei pitäisi rakastuneena tehdä yhtä ainutta sellaista päätöstä, joka vaikuttaa hänen elämäänsä pitkällä tähtäimellä. - bidraldi
näin.... kirjoitti:
...vaikka jos on käynyt niin, kuten ilmeisesti tämän palstan aika monelle naiselle, että siinä nuoruuden huumassa tehdään pikapikaa avioliitot ja lapset vaikka sen muslimimiehen kanssa, niin ei enää hirveästi lohduta kun se harkintakyky sitten joskus palaa.
minun lapsista on aika turha olla huolissani. olen varmaan maho, eiköhän oteta sillekin;D
- päätöksentekijä
zkelvin kirjoitti:
En ota kantaa siihen, miten "palstan naisille" on liitoissaan käynyt, kun en sitä tiedä, mutta totta se on, että varmasti harmittaa, jos iän myötä tuleva viisaus osoittaakin puolison totaaliseksi vikasijoitukseksi. Naisena uskon - haluan uskoa - että lapsi ei ole se katumuksen aihe.
Jokainen taaplaa tyylillään, mutta itse olen sitä mieltä, että ihmisen ei pitäisi rakastuneena tehdä yhtä ainutta sellaista päätöstä, joka vaikuttaa hänen elämäänsä pitkällä tähtäimellä."Jokainen taaplaa tyylillään, mutta itse olen sitä mieltä, että ihmisen ei pitäisi rakastuneena tehdä yhtä ainutta sellaista päätöstä, joka vaikuttaa hänen elämäänsä pitkällä tähtäimellä."
Tähän on pakko miehenä todeta, että olen täysin samaa mieltä! Se järjen valon himmentävä huuma kannattaa odottaa ohi (ja se todellakin menee aina ohi), ja vasta sitten alkaa tehdä niitä kauaskantoisia päätöksiä. Silloin erottaa myös ihmeen paljon paremmin kullan ja kissankullan.
- hahaha,.,
"Nyt sitten haetaan sitä menetettyä maailmanmatkailukokemusta ulkomaisen miehen kautta, kuitenkin turvallisesti Suomessa pysyen? "
Tämä oli kyllä kaikista huvittavin kommentti täällä aikoihin!!
Minkähänlaista maailmanmaatkailukokemusta minä tässä saan kun mies tuossa vieressä tiskaa astioita?!!! :)- Huoh...
"Minkähänlaista maailmanmaatkailukokemusta minä tässä saan kun mies tuossa vieressä tiskaa astioita?!!! :)"
No juuri sitä, että saat ns. ulkomaat luoksesi, vaikka itse et aikoinaan uskaltanut maailmalle lähteä. - noin...
Huoh... kirjoitti:
"Minkähänlaista maailmanmaatkailukokemusta minä tässä saan kun mies tuossa vieressä tiskaa astioita?!!! :)"
No juuri sitä, että saat ns. ulkomaat luoksesi, vaikka itse et aikoinaan uskaltanut maailmalle lähteä."No juuri sitä, että saat ns. ulkomaat luoksesi, vaikka itse et aikoinaan uskaltanut maailmalle lähteä. "
Asuin ulkomailla ennen kuin tapasin mieheni, kyllä ulkomaalaisen, Suomessa. Ei kannata omaa menetettyä elämää kiukutella muiden kustannuksella, ei nuo huutelut aina oikein osu ja uppoa. - mitäs sitten
noin... kirjoitti:
"No juuri sitä, että saat ns. ulkomaat luoksesi, vaikka itse et aikoinaan uskaltanut maailmalle lähteä. "
Asuin ulkomailla ennen kuin tapasin mieheni, kyllä ulkomaalaisen, Suomessa. Ei kannata omaa menetettyä elämää kiukutella muiden kustannuksella, ei nuo huutelut aina oikein osu ja uppoa.Sinähän tässä kiukuttelet. Kuten sanottua, jos asiasi ovat kuten kerrot, niin tämä ketju ei koske sinua. Bye bye. :)
- !on
jääneet suomeen elämään aikaa sitten joskus ! aloittaja on oikeassa monien kohdalla samoin toisilla palstoilla olemme huomanneet saman.
huomaat myös kuinka vaikea heillä on vastata asialisesti riidan halu ohjaa heidän ajattelua sekä puolustamisen pakko milloin mitäkin mielikuvitus miesystävää ! vastauksista näkee tyttösten iän kokemuksen sekä "varmat linkit". Kun kerran oikein nimeltä taas listassa mainitaan, niin pistetäämpä jotain..
Ei, en ole opiskellut, tai työskennellyt ulkomailla. (Kesäkuukauden kestävää kielikurssia Ranskassa kun ei nyt varmaan ihan lasketa..)
En myöskään ole reilannut tai reppureissuillut. Joita kumpaakaan en tule koskaan tekemään..tulisin hulluksi tuollaisissa olosuhteissa.
Sukuloinut kyllä olen, niin Jenkkilässä, Ruotsissa kuin Turkissakin. Jenkeissä kuukausia, muualla lyhyempiä aikoja, ei siis varmaan lasketa näitäkään (noin puolet sukulaisistani ovat siis ruotsalaisia ja jenkkejä).
Hiekkarannalla olen maannut kahdella reissulla (Dominikaaninen ja Kreikka), muuten meidän perhe on perustanut ennemmin tällaisista vuokraa auto oma huoneisto ja kierrä kohdetta - meininkiä. Mutta tuo siis perheen kanssa, eli ei lasketa.Ja toki turvallisia kaupunkilomia hotelleista käsin.
Olen käynyt ylä-asteen ja lukion kouluissa, joissa osa ystävyyksistä on solmittu kansainvälisen luokan oppilaiden kanssa, mutta Suomessa, eli ei lasketa.
Paras ystäväni on puoliksi englantilainen, asunut kyllä käytännössä koko ikänsä Suomessa.
Vanhempani työskentelivät koko uransa kansainvälisissä yrityksissä, joten tuttavuuksia heilläkin on jonnin verran ulkomaalaisista ja niitä on sitten kestitetty myös kotona aina ajoittain.
Joku voisi peräti väittää että elämässäni on ollut aika paljonkin kontakteja "ulkomaalaisiin"..
Yliopistossa tuli ensimmäisenä vuonna kysymykseen mahdollisuus vaihtarivuodesta, mutta minä en halunnut lähteä. Enkä lähtisi.
Summa summarum =
Olen valinnut itselleni ihqun turkkilaisen lomamatkan koko loppuelämäkseni, koska olen kokenut niin suurta kansainvälisyys deprivaatiota tähänastisessa elämässäni. Minun on täytynyt saada JOTAIN ulkomaalaista elämääni, koska ulkomaalaisuus on niin ihmeellistä ja erikoista.
En yhä edelleenkään haluaisi muuttaa pois Suomesta, enkä mennä reppureissailemaan.
Olen siis juntti, isolla J:llä.- todistelua....
Et sinä nyt kyllä tuolla vuodatuksella vakuuta ketään tarjoilijavalintasi motiiveista.
- vähän sivusta:
En ole vakiopalstalainen, mutta tässä oma analyysini siitä, miksi minulla on nimenomaan ulkomaalainen aviomies.
Olen asunut n.20v ulkomailla useissa eri maissa ja mantereilla. Syinä maasta maahan muuttoon on ollut opinnot ja eräs hyvin aktiivinen Lontoossa majaileva rekrytointitoimisto, joka on järjestänyt minulle loistavia työmahdollisuuksia eri kohteissa. Suomalaisuuteni on neutralisoitunut vuosien varrella huomattavasti, ei ole koti-ikävää, enkä kaipaa Suomesta muuta kuin sukulaisiani.
Kun tapaan suomalaisen miehen, niin välillemme syntyy yleensä lähinnä sisarellinen suhde, on kuin omaan serkkupoikaan tutustuisi aina ja taas uudelleen. En siis pysty näkemään suomalaista miestä miehenä, vaan "veljenä", näin vähän karrikoiden sanottuna. Kyseessä on ulkosuomalaisten välillä melko yleinen ilmiö, ollaan kaikki täällä kaukana tavallaan "sukulaisia". Avioituminen paikallisen ulkomaalaisen kanssa tuntui siten paljon luontevammalta.
Mitä tuohon tulee, että ulkomaalainen puoliso olisi jokin matkailun korvike, niin aika omituiselta kuulostaa. Miksi ihmeessä joku nykyään pelkäisi matkustelua niin paljon, että matkustelun sijaan ottaisi mielummin ulkomaalaisen aviomiehen "korvikkeeksi"?- muilta
"Mitä tuohon tulee, että ulkomaalainen puoliso olisi jokin matkailun korvike, niin aika omituiselta kuulostaa. Miksi ihmeessä joku nykyään pelkäisi matkustelua niin paljon, että matkustelun sijaan ottaisi mielummin ulkomaalaisen aviomiehen "korvikkeeksi?"
Tätä sinun pitää kysyä palstan nimimerkillisiltä naisilta.
Mitä tulee kykenemättömyyteesi nähdä suomalaisia miehiä kumppaneina, niin tämähän vain todistaa että ulkomaalaisuus on edelleen sinulle se big thing, eikä mies yksilönä. MOT. - taida olla
muilta kirjoitti:
"Mitä tuohon tulee, että ulkomaalainen puoliso olisi jokin matkailun korvike, niin aika omituiselta kuulostaa. Miksi ihmeessä joku nykyään pelkäisi matkustelua niin paljon, että matkustelun sijaan ottaisi mielummin ulkomaalaisen aviomiehen "korvikkeeksi?"
Mitä tulee kykenemättömyyteesi nähdä suomalaisia miehiä kumppaneina, niin tämähän vain todistaa että ulkomaalaisuus on edelleen sinulle se big thing, eikä mies yksilönä. MOT.sinulla kokemusta?
"Mitä tulee kykenemättömyyteesi nähdä suomalaisia miehiä kumppaneina, niin tämähän vain todistaa että ulkomaalaisuus on edelleen sinulle se big thing, eikä mies yksilönä. MOT. "
Kyseinen kirjoittajahan on asunut vuosia ulkomailla ja selitti tarkasti tuntemuksiaan ja kokemuksia. Sinä olet heti vetämässä YKSINKERTAISIA päätelmiä! Tuossa tapauksessa se suomalainen on alkanut tuntumaan "vieraalta", ihmiset lähellä ja lähiympäristössä tuntuu paljon luontevimmilta ja tutulta. Ymmärrän tuon varsin hyvin ulkomailla asuneena sekä lähinnä "ulkomaalaisten" ihmisten kanssa tekemisissä olevana. - virsi kaunis
taida olla kirjoitti:
sinulla kokemusta?
"Mitä tulee kykenemättömyyteesi nähdä suomalaisia miehiä kumppaneina, niin tämähän vain todistaa että ulkomaalaisuus on edelleen sinulle se big thing, eikä mies yksilönä. MOT. "
Kyseinen kirjoittajahan on asunut vuosia ulkomailla ja selitti tarkasti tuntemuksiaan ja kokemuksia. Sinä olet heti vetämässä YKSINKERTAISIA päätelmiä! Tuossa tapauksessa se suomalainen on alkanut tuntumaan "vieraalta", ihmiset lähellä ja lähiympäristössä tuntuu paljon luontevimmilta ja tutulta. Ymmärrän tuon varsin hyvin ulkomailla asuneena sekä lähinnä "ulkomaalaisten" ihmisten kanssa tekemisissä olevana.Suomalainen mies tuntuu "vieraalta", mutta samalla kuin "serkulta" tai "veljeltä"? Teistä ei oikein ota selvää... :)
Yksinkertainen on kaunista. Eli näin: palstan naiset jaksavat korostaa, kuinka miehen kansalaisuudella ei ole mitään väliä. Toisaalta taas todetaan, että suomalaisia miehiä ei kuitenkaan osata ottaa tosissaan. Eli merkitseekö se kansalaisuus jotain vai ei?
Tässä päättelyssä on sellainen Monikulttuuriset suhteet -palstan mittainen aukko. :D - suomalaisten..
virsi kaunis kirjoitti:
Suomalainen mies tuntuu "vieraalta", mutta samalla kuin "serkulta" tai "veljeltä"? Teistä ei oikein ota selvää... :)
Yksinkertainen on kaunista. Eli näin: palstan naiset jaksavat korostaa, kuinka miehen kansalaisuudella ei ole mitään väliä. Toisaalta taas todetaan, että suomalaisia miehiä ei kuitenkaan osata ottaa tosissaan. Eli merkitseekö se kansalaisuus jotain vai ei?
Tässä päättelyssä on sellainen Monikulttuuriset suhteet -palstan mittainen aukko. :DJoillekin ihmisille merkitsee ja joillekin ei, se oli vain yhden naisen kanta ei kaikkien muiden suomalaisten naisten.
- selitit
suomalaisten.. kirjoitti:
Joillekin ihmisille merkitsee ja joillekin ei, se oli vain yhden naisen kanta ei kaikkien muiden suomalaisten naisten.
No, itsehän sanoit olevasi samalla kannalla. Ja että tämä on hyvin yleinen ilmiö ulkosuomalaisten keskuudessa.
- vähän sivusta:
muilta kirjoitti:
Mitä tulee kykenemättömyyteesi nähdä suomalaisia miehiä kumppaneina, niin tämähän vain todistaa että ulkomaalaisuus on edelleen sinulle se big thing, eikä mies yksilönä. MOT.Kerrataanpa vielä:
"Kun tapaan suomalaisen miehen, niin välillemme syntyy yleensä lähinnä sisarellinen suhde, on kuin omaan serkkupoikaan tutustuisi aina ja taas uudelleen. En siis pysty näkemään suomalaista miestä miehenä, vaan "veljenä", näin vähän karrikoiden sanottuna. Kyseessä on ulkosuomalaisten välillä melko yleinen ilmiö, ollaan kaikki täällä kaukana tavallaan "sukulaisia". Avioituminen paikallisen ulkomaalaisen kanssa tuntui siten paljon luontevammalta."
Eli asia on juuri niinkuin sanoin. Suomalainen kaveri tuntuu tutulta liian serkkumaisella tavalla. Sekä yksilötasolla että yleistäen. Samaa sanovat useat ulkosuomalaiset miehet suomalaisista naisista. Tosin ulkosuomalaisten välillä solmitaan tarpeeksi avioliittoja, mikä osaltaan todistaa, ettei kaikilla ole sama suhtautuminen asiaan. Minä puhun lähinnä itsestäni ja siitä, että ilmiö ei ole ihan omaa tuotantoani.
Ulkomaalaisuus sen sijaan ei ole minulle "big thing", vaan arkinen asia, olenhan asunut ulkomailla 18-vuotaasta lähtien 20 vuotta, eli koko aikuisikäni. Tuntui luontevalta avioitua paikallisen miehen kanssa, sillä saavuin tähän maahan lähes kymmenen vuotta sitten. Paikallinen mies oli tavallaan minulle kaikkein tavallisin ja arkisin vaihtoehto mitä kuvitella saatan. Avioituuhan moni suomalainen mieskin työkomennuksella paikallisen naisen kanssa, ei siksi, että tämä olisi eksoottisempi kuin muutama kymmenenmiljoonaa kanssasisarta siinä maassa, vaan että se tuntuu niissä olosuhteissa luontevalta vaihtoehdolta.
Toki sinä voit kaikessa rauhassa ajatella, että olin häikäistynyt mieheni ulkomaalaisuudesta, sinulle suotakoon se ilo, jos siitä jotain saat revittyä irti. Tosin hän ei ole ulkomaalainen, minä olen se ulkomaalainen, joten häntä jos jotakuta ehkä voisi syyttää erikoisuudentavoittelusta, jos niille kierroksille lähdetään. - hassuja...
vähän sivusta: kirjoitti:
Kerrataanpa vielä:
"Kun tapaan suomalaisen miehen, niin välillemme syntyy yleensä lähinnä sisarellinen suhde, on kuin omaan serkkupoikaan tutustuisi aina ja taas uudelleen. En siis pysty näkemään suomalaista miestä miehenä, vaan "veljenä", näin vähän karrikoiden sanottuna. Kyseessä on ulkosuomalaisten välillä melko yleinen ilmiö, ollaan kaikki täällä kaukana tavallaan "sukulaisia". Avioituminen paikallisen ulkomaalaisen kanssa tuntui siten paljon luontevammalta."
Eli asia on juuri niinkuin sanoin. Suomalainen kaveri tuntuu tutulta liian serkkumaisella tavalla. Sekä yksilötasolla että yleistäen. Samaa sanovat useat ulkosuomalaiset miehet suomalaisista naisista. Tosin ulkosuomalaisten välillä solmitaan tarpeeksi avioliittoja, mikä osaltaan todistaa, ettei kaikilla ole sama suhtautuminen asiaan. Minä puhun lähinnä itsestäni ja siitä, että ilmiö ei ole ihan omaa tuotantoani.
Ulkomaalaisuus sen sijaan ei ole minulle "big thing", vaan arkinen asia, olenhan asunut ulkomailla 18-vuotaasta lähtien 20 vuotta, eli koko aikuisikäni. Tuntui luontevalta avioitua paikallisen miehen kanssa, sillä saavuin tähän maahan lähes kymmenen vuotta sitten. Paikallinen mies oli tavallaan minulle kaikkein tavallisin ja arkisin vaihtoehto mitä kuvitella saatan. Avioituuhan moni suomalainen mieskin työkomennuksella paikallisen naisen kanssa, ei siksi, että tämä olisi eksoottisempi kuin muutama kymmenenmiljoonaa kanssasisarta siinä maassa, vaan että se tuntuu niissä olosuhteissa luontevalta vaihtoehdolta.
Toki sinä voit kaikessa rauhassa ajatella, että olin häikäistynyt mieheni ulkomaalaisuudesta, sinulle suotakoon se ilo, jos siitä jotain saat revittyä irti. Tosin hän ei ole ulkomaalainen, minä olen se ulkomaalainen, joten häntä jos jotakuta ehkä voisi syyttää erikoisuudentavoittelusta, jos niille kierroksille lähdetään.Ensin sanot:
"Suomalainen kaveri tuntuu tutulta liian serkkumaisella tavalla. Sekä yksilötasolla että yleistäen."
ja sitten:
"Paikallinen mies oli tavallaan minulle kaikkein tavallisin ja arkisin vaihtoehto mitä kuvitella saatan."
Korostat myös, miten ulkomaalaisuus on sinulle arkisin kuviteltavissa oleva vaihtoehto, mutta kuitenkin suomalaiset miehet tuntuvat liian tutuilta. Veikkaan vähän, että puhut mitä sattuu.
Mutta summa summarum, tekstisi todistaa sen, että kansalaisuudella todellakin on väliä parinvalinnassasi.
P.S. En ole koskaan kuullut ulkosuomalaisen miehen, ja tunnen useita, puhuvan suomalaisista naisista "liian serkkuina." Eksoottisten naisten hehkutuspuolikin on jäänyt käytännössä olemattomaksi. - vähän sivusta:
hassuja... kirjoitti:
Ensin sanot:
"Suomalainen kaveri tuntuu tutulta liian serkkumaisella tavalla. Sekä yksilötasolla että yleistäen."
ja sitten:
"Paikallinen mies oli tavallaan minulle kaikkein tavallisin ja arkisin vaihtoehto mitä kuvitella saatan."
Korostat myös, miten ulkomaalaisuus on sinulle arkisin kuviteltavissa oleva vaihtoehto, mutta kuitenkin suomalaiset miehet tuntuvat liian tutuilta. Veikkaan vähän, että puhut mitä sattuu.
Mutta summa summarum, tekstisi todistaa sen, että kansalaisuudella todellakin on väliä parinvalinnassasi.
P.S. En ole koskaan kuullut ulkosuomalaisen miehen, ja tunnen useita, puhuvan suomalaisista naisista "liian serkkuina." Eksoottisten naisten hehkutuspuolikin on jäänyt käytännössä olemattomaksi."Mutta summa summarum, tekstisi todistaa sen, että kansalaisuudella todellakin on väliä parinvalinnassasi."
Aivan oikein. En ole toisin väittänytkään. Minusta tuntuu, että kiirehdit kinastelemaan ja kommentoimaan sisäistämättä viestejä. Toivoin siis puolisoksi nimenomaan tämän uuden kotimaani asukkia. Siis tavallaan "tavallista kotimaista" miestä täältä päin katsottuna. Ehkä hän on Suomesta käsin katsottuna "ulkomaalainen".
Ymmärrän oikein hyvin, miten näitä tunteita on vaikea sivullisen ymmärtää. Mikä tahansa ulkomaalaisuus ei siis ollut luontevaa, vaan nimenomaan nykyisen kotimaani tavismies tuntui mukavan yllätyksettömältä vaihtoehdolta yhteistä arkea jakamaan. (Tässä ollaan siis keski-ikäisiä, ja suurimmat seikkailut on toivottavasti jo seikkailtu). Suomeen paluu ei ole alani vuoksi realistinen vaihtoehto.
Ja kyllä, suomalainen mies tuntuu minusta yleensä velimäiseltä ja serkkumaiselta mieheltä, minulla onkin siitä syystä lukuisia hyviä ulkosuomalaisia miesystäviä. Siis suomalainen mies tuntuu tutulta eri mielessä kuin paikallinen mies. Tätä hienoista eroa on ehkä vaikea ymmärtää, jos ei elä juuri minun elämäntilanteessani.
Tämä nyt ei kuitenkaan merkitse sitä, että kaikki naiset tikittäisivät minun laillani. Valintani vain heijastavat omia toiveitani siitä miten minun mielestäni arki sujuisi mahdollisimman kivasti ja onnellisesti. Halusinpa vain kertoa oman tarinani siitä, miten "ulkomaalainen" mies onkin joskus se tuikitavallisin, eikä mikään "matkailun korvike". - puhut...
"Mutta summa summarum, tekstisi todistaa sen, että kansalaisuudella todellakin on väliä parinvalinnassasi."
Aivan oikein. En ole toisin väittänytkään. Minusta tuntuu, että kiirehdit kinastelemaan ja kommentoimaan sisäistämättä viestejä. Toivoin siis puolisoksi nimenomaan tämän uuden kotimaani asukkia. Siis tavallaan "tavallista kotimaista" miestä täältä päin katsottuna. Ehkä hän on Suomesta käsin katsottuna "ulkomaalainen".
Ymmärrän oikein hyvin, miten näitä tunteita on vaikea sivullisen ymmärtää. Mikä tahansa ulkomaalaisuus ei siis ollut luontevaa, vaan nimenomaan nykyisen kotimaani tavismies tuntui mukavan yllätyksettömältä vaihtoehdolta yhteistä arkea jakamaan. (Tässä ollaan siis keski-ikäisiä, ja suurimmat seikkailut on toivottavasti jo seikkailtu). Suomeen paluu ei ole alani vuoksi realistinen vaihtoehto.
Ja kyllä, suomalainen mies tuntuu minusta yleensä velimäiseltä ja serkkumaiselta mieheltä, minulla onkin siitä syystä lukuisia hyviä ulkosuomalaisia miesystäviä. Siis suomalainen mies tuntuu tutulta eri mielessä kuin paikallinen mies. Tätä hienoista eroa on ehkä vaikea ymmärtää, jos ei elä juuri minun elämäntilanteessani.
Tämä nyt ei kuitenkaan merkitse sitä, että kaikki naiset tikittäisivät minun laillani. Valintani vain heijastavat omia toiveitani siitä miten minun mielestäni arki sujuisi mahdollisimman kivasti ja onnellisesti. Halusinpa vain kertoa oman tarinani siitä, miten "ulkomaalainen" mies onkin joskus se tuikitavallisin, eikä mikään "matkailun korvike".Sinun elämänkatsomustasi on tosiaan vähän vaikea ymmärtää, mutta pelkistettynä se lienee jotain sellaista, ettet voi ajatella puolisonasi muita kuin ei-suomalaisia miehiä? Tämä ajattelutapa voi olla yleinen ulkosuomalaisten naisten joukossa, miehillä en ole siihen niinkään törmännyt. Minun kokemusteni mukaan, usko tai älä, äijät eivät tuijota siihen naisen kansalaisuuteen niin tiukasti kuin muihin ansioihin. :)
Sinällään hyvä, että sanoit tämän ääneen, yleensä kun palstan naiset huutavat kuin sumusireenit, miten miehen kansalaisuudella ei ole mitään väliä ja ihan sattumalta he vaan ovat sen marokkolaisen, turkkilaisen, burjaanin tai ostjakin kanssa naimisissa. :) - vähän sivusta:
puhut... kirjoitti:
Sinun elämänkatsomustasi on tosiaan vähän vaikea ymmärtää, mutta pelkistettynä se lienee jotain sellaista, ettet voi ajatella puolisonasi muita kuin ei-suomalaisia miehiä? Tämä ajattelutapa voi olla yleinen ulkosuomalaisten naisten joukossa, miehillä en ole siihen niinkään törmännyt. Minun kokemusteni mukaan, usko tai älä, äijät eivät tuijota siihen naisen kansalaisuuteen niin tiukasti kuin muihin ansioihin. :)
Sinällään hyvä, että sanoit tämän ääneen, yleensä kun palstan naiset huutavat kuin sumusireenit, miten miehen kansalaisuudella ei ole mitään väliä ja ihan sattumalta he vaan ovat sen marokkolaisen, turkkilaisen, burjaanin tai ostjakin kanssa naimisissa. :)"...ettet voi ajatella puolisonasi muita kuin ei-suomalaisia miehiä?" Siis vieläkin vähän väärin, toivoin siis puolisoksi pelkästään "nykyistä kotimaista" enkä mitä tahansa ei-suomalaista. Jokin Amazonian intiaani olisi tuntunut minusta henkilökohtaisesti vieraalta vaihtoehdolta, oli sitten millaiset sielujen sympatiat hyvänsä kyseessä.
Ja mitä muitten naisten valintoihin ja mieltymyksiin tulee, niin se on heidän asiansa, minä puhun vain omasta puolestani. Tiedän täällä eurooppalaisessa suurkaupungissa mitä erilaisempia mokupareja ja jokaisella on oma tarinansa kerrottavanaan. Olin juuri Sveitsi-Kanada häissä, sattuman kauppaa se heidän tapaamisensa oli ja paperisota on ollut monimutkaista, varsinkin kun haluavat asua kolmannessa maassa. Mutta kyllä he oikein mukavasti sopivat yhteen kaikin puolin, ovat jännällä tavalla jopa vähän toistensa näköisiä. Uskon, että se tulee olemaan kaiken sen vaivan arvoinen suhde.
Minä olen maailmanmatkaajaksi ilmeisesti keskivertoa konservatiivisempi tyyppi ja toivoin puolisoksi paikallista tavismiestä tyyliin miksi lähteä merta edemmäs kalaan. - line...
"...ettet voi ajatella puolisonasi muita kuin ei-suomalaisia miehiä?" Siis vieläkin vähän väärin, toivoin siis puolisoksi pelkästään "nykyistä kotimaista" enkä mitä tahansa ei-suomalaista. Jokin Amazonian intiaani olisi tuntunut minusta henkilökohtaisesti vieraalta vaihtoehdolta, oli sitten millaiset sielujen sympatiat hyvänsä kyseessä.
Ja mitä muitten naisten valintoihin ja mieltymyksiin tulee, niin se on heidän asiansa, minä puhun vain omasta puolestani. Tiedän täällä eurooppalaisessa suurkaupungissa mitä erilaisempia mokupareja ja jokaisella on oma tarinansa kerrottavanaan. Olin juuri Sveitsi-Kanada häissä, sattuman kauppaa se heidän tapaamisensa oli ja paperisota on ollut monimutkaista, varsinkin kun haluavat asua kolmannessa maassa. Mutta kyllä he oikein mukavasti sopivat yhteen kaikin puolin, ovat jännällä tavalla jopa vähän toistensa näköisiä. Uskon, että se tulee olemaan kaiken sen vaivan arvoinen suhde.
Minä olen maailmanmatkaajaksi ilmeisesti keskivertoa konservatiivisempi tyyppi ja toivoin puolisoksi paikallista tavismiestä tyyliin miksi lähteä merta edemmäs kalaan.Niin noh, tästä lienee turha jatkaa saivartelua. Halusit nimenomaan ei-suomalaisen miehen, ja nimenomaan senmaalaisen missä asuit. Se on ihan OK ja oma asiasi, hyvä vaan kun pystyt sanomaan tuon ääneen. Moni ei tällä palstalla tähän pysty, vaan ruvetaan meuhkaamaan siitä miten kaikki ovat yksilöitä (älä!?! :D) eikä kansalaisuus ratkaise jne. jne.
- Rakas-Watson
virsi kaunis kirjoitti:
Suomalainen mies tuntuu "vieraalta", mutta samalla kuin "serkulta" tai "veljeltä"? Teistä ei oikein ota selvää... :)
Tässä päättelyssä on sellainen Monikulttuuriset suhteet -palstan mittainen aukko. :Dpointin!
Me ulkomailla asuvat emme pida suomalaisia mahdollisina kumppaneina. Kuten sanottua suomalainen nainen on vahan niinkuin sisko. Kiva nahda aina silloin talloin, mutta sen enempaa ei kiinnosta.
Eli olen samaa mielta, ulkomailla asuvat sinkut pariutuvat useimmin ko. maan kansalaisen kanssa kuin keskenaan.
Ei siina ole mitaan sen kummempaa.
Toisin on sitten ne naiset jotka asuvat 100% Suomessa ja juoksevat minka tahansa ulkomaanelavan perassa.
- bidraldi
No tulihan se minunkin nimi sieltä.
Kaikilla nuorilla naisilla ei ole mahdollisuuksia (lähinnä rahaa)matkata ympäri maailmaa (itsellä ei ainakaan ole ollut ikinä niin paljon että olisin uskaltanut lähteä extempore itsekseni kiertelemään.
Aloitin yrittäjyyden heti koulusta päästyäni ja olin naimisissa (siis lukiosta valmistuttua))
Ei minulla ole ollut edes aikaa ajatella matkustamista(mitä nyt mies on aina luvannut ottaa minut mukaan maailmalle mutta jonkunhan sitä kotia ja yritystä pitää hoitaa ja vahtia työntekijöitä).
Minä olen niin nuori, että kerkiän asua vielä vaikka missä, jos tahdon. ja vaikka opiskella vaihtarina. kaikki on mahdollista (tosin vaihtareista puhutaan niin paljon pahaa, että antaapa olla;D hurjat keimit ja huumeet virtaa...).
teoriasi vähän ontuu, eikä pelkästään minun kohdallani.
Voin olla juntti ja rasisti mutta mikään näistä tuskin on mieheni ulkomaalaisuuden vika, syy tai seuraus;D - Feliza
että teoriasi ontuu. Kaipa tuollaisia eksotiikan haikailijoitakin löytyy, mutta luulisinpa niissä tapauksissa suhteen päättyvän heti alkuhuuman jälkeen.
Ei se ulkomaalaisuus ole niin suuri maailmaa liikuttava voima kuin tämän palstan naisia mollaavat näyttävät luulevan. Tavallisten tallukoiden kanssa uskoisin suurimman osan meistä olevan naimisissa.
Tuon teorian perusteella minun olisi sitten pitänyt naida supisuomalainen mies, sillä olen reppureissannut, asunut ja työskennellyt ulkomailla ja viettänyt vaihtarivuodenkin ;). Ja kaiken tämän hiaaanon ja originaalin globaalisuuteni homioon ottaen uskoisin kuitenkin lähtökohtani parisuhteeseen ulkomaalaisen kanssa olevan aivan samat kuin koko ikänsä Suomessa asuneidenkin.- reissattu on ja silti......
Sama tilanne täälä, olen ollut vaihto oppilaana Jenkeissä, myöhemmin opiskellut ulkomailla, työskennellut vuosia ulkomailla. Reppureissaamista on harrastettu eri mantereilla.
Enkä ole enää mikään kaksikymppinen.
Miten ollakaan minulla on muslimi mies pohjois-Afrikasta kas kummaa, asumme tällä hetkellä suomessa, poikkeus kylläkin mieheni on akateemisesti koulutettu ja työssä omassa ammatissaan.
Voisimme asua myös mieheni kotimaassa hän saisi heti työpaikan, se aikaa koittaa jonain päivänä. Olemme asunneet ulkomailla eri maissa,mieheni ammatin vuoksi. Nyt on aika asua Suomessa.
Harrastamme matkailua, nykyään harrastamme myös reppureissausta yhdessä, Ehkä olen juntti, väliäkös tuolla. Pääasia että itse olen tyytyväinen puolison valintaan.
- kröhööööm
Mitä tämä keskustelu on todistanut: sen minkä kaikki lähes kaikki suomalaiset tietää: suuri osa suomalaisista naisista haluaa eksoottisen erilaisen miehen ja kokee sen suureksi saavutukseksi elämässään.
Toiseksi: suurin osa näistä naisista tulee elämänsä aikana jymäytetyiksi ja sitten katkeriksi.- miten?
Mitenkäs tämä keskustelu moisen asian todistaa? Ettet vaan tehnyt hieman omia päätelmiäsi oman mielen mukaan?
- zkelvin
Nyt sinulla on loistava tilaisuus argmentoida väitteesi.
Kaipaisin perusteluja seuraaviin kohtiin:
a) SUURI OSA suomalaisista naisista
b) haluaa eksoottisen miehen
c) kokee sen suureksi saavutukseksi elämässään
d) suurin osa näistä naisista tulee elämänsä aikana jymäytetyksi ja sitten katkeriksi
Tämä keskustelu ei ole itsessään perustellut mitään näistä väitteistä. Sinullako on jotain kovaa faktaa väitteittesi taakse?
- Mariam4758
Tämä on selvästi provokaativinen viesti, mutta vastaampa silti. Mielestäni on "junttiutta" esittää kyseinen väite. Olen myös sitä mieltä, että suurin osa palstalla olevista miehistä on sivistymättömiä moukkia. Ei kukaan sivistynyt ihminen käytä sellaista kieltä tai esitä sellaisia väitteitä kuin palstan miehet. Esim, ystäväpiiriini ei kuulu yhtään miestä, joka puhuisi samoilla ilmaisuilla ja nimittelyillä kuin täällä esiintyvät miehet. Itse olen asustellut noin 10 eri maissa ja matkustellut monella mantereella. Mieheni on ulkomailta, koska minulla kielitaitoisena ihmisenä oli helppoa tutustua myös muunmaalaisiin. En ole etsinyt aviopuolisia tarkoituksella jostakin kulttuurista, vaan kun sopiva kohdalle sattui, valitsin hänet. Siis, tarjontaa on enemmän ja on vara mistä valita, kun osaa puhua eri kieliä. Olen myös matkustellut "rinkka selässä" pari kertaa Eurooppaa ympäri, joka todella avasi silmäni. Siis siihen suuntaa, kuinka komeita ja kivoja miehiä löytyy toisista maista, kuin Suomesta. Olen päinvastoin eri mieltä tuosta teoriasta, mitä enemmän maailmaa nähnyt ja eri kulttuureita tuntee, sitä helpompi on avioitua jonkun muunmaalaisen kanssa.
- ranskaksi...
Saisiko saman ranskaksi, kiitos? ;)
Mutta sinäkin vahvistat tämän alkuperäisen väitteen, eli kyllä se vaan siltä näyttää että teidän silmissänne ulkomaalaisuudessa on jotain hohtoa suomalaisuuteen verrattuna. Eli olet siis ainakin osittain samaa mieltä alkup. teorian kanssa. - Mariam4758
ranskaksi... kirjoitti:
Saisiko saman ranskaksi, kiitos? ;)
Mutta sinäkin vahvistat tämän alkuperäisen väitteen, eli kyllä se vaan siltä näyttää että teidän silmissänne ulkomaalaisuudessa on jotain hohtoa suomalaisuuteen verrattuna. Eli olet siis ainakin osittain samaa mieltä alkup. teorian kanssa.Sensijaan, en näe suomalaisuudessa mitään sen kummempaa hohtoa, kaikki on samalla viivala. En harrasta positiivista syrjintää. Mutta jos olisi kaksi samanlaista vaihtoehtoa, kyllä se komeampi voittais, on kivempi katsella komeaa miestä. Kyllä ranskakin onnistuu, mutta veloitan siitä virallisen kääntäjän taksan, et ole oikea henkilö antamaan minulle työmääräyksiä. ;)
- tosissasi?
Jahnukaista, Watsonia ja muitakin miespuolisia kirjoittajia on haukuttu homoiksi, pienipilisiksi, transuiksi, tyhmiksi, katkeriksi, rumiksi, läskeiksi, juopoiksi jne. Väitätkö, ettet ole tätä huomannut?
Kertoo tosiaan jotain suomalaisten naisten "tasosta..." En ole koskaan törmännyt tälläiseen kielenkäyttöön muiden maiden naisten taholta, ihan tosissaan. - opintojen äiti
Mariam4758 kirjoitti:
Sensijaan, en näe suomalaisuudessa mitään sen kummempaa hohtoa, kaikki on samalla viivala. En harrasta positiivista syrjintää. Mutta jos olisi kaksi samanlaista vaihtoehtoa, kyllä se komeampi voittais, on kivempi katsella komeaa miestä. Kyllä ranskakin onnistuu, mutta veloitan siitä virallisen kääntäjän taksan, et ole oikea henkilö antamaan minulle työmääräyksiä. ;)
N. kolme minuuttia sitten kirjoitit näin:
"Olen myös matkustellut "rinkka selässä" pari kertaa Eurooppaa ympäri, joka todella avasi silmäni. Siis siihen suuntaa, kuinka komeita ja kivoja miehiä löytyy toisista maista, kuin Suomesta."
Nyt sitten väität, että:
"Sensijaan, en näe suomalaisuudessa mitään sen kummempaa hohtoa, kaikki on samalla viivala. En harrasta positiivista syrjintää."
Onkohan sinulla skitsofrenisia taipumuksia?
Ranskaahan et tietenkään kirjoita, koska et vaan osaa. - Mariam4758
tosissasi? kirjoitti:
Jahnukaista, Watsonia ja muitakin miespuolisia kirjoittajia on haukuttu homoiksi, pienipilisiksi, transuiksi, tyhmiksi, katkeriksi, rumiksi, läskeiksi, juopoiksi jne. Väitätkö, ettet ole tätä huomannut?
Kertoo tosiaan jotain suomalaisten naisten "tasosta..." En ole koskaan törmännyt tälläiseen kielenkäyttöön muiden maiden naisten taholta, ihan tosissaan." Sitä saa mitä tilaa" He ovat omalla provokaativisella käytöksellään saaneet aikaa nuo haukkumiset. Meille naisille riittää näköjään se, että ollaan aviossa "väärän" miehen kanssa, tai sitten raskaana "väärälle" miehelle. Älä ole naivi, tiedät varsin hyvin mitä tarkoitan, joten älä ala taas viilaamaan pilkkuja... Miehet täällä haukkuvat ensin ja samalla ovat saaneet joidenkin naisten asenteet kielteisiksi heitä kohtaan, omalla käytöksellään. Ei kukaan nainen ala palstan miehiä haukkumaan syyttä, kuten te teette. Riittää, että on tumma miesystävä tai sellaisesta kulttuurista, joka ei käyt teidän pirtaan. No, tässä taas vähän rautalankaa sinullekkin.
- mitä tilaa!
tosissasi? kirjoitti:
Kertoo tosiaan jotain suomalaisten naisten "tasosta..." En ole koskaan törmännyt tälläiseen kielenkäyttöön muiden maiden naisten taholta, ihan tosissaan.Eipä ole noiden kyseisten herrojenkaan kommentit mitään kovin nättejä olleet. Eli se siitä "naisten tasosta." Jos aletaan kommentoimaan asioita, joista ei todellisuudessa hevonpaskaakaan tiedetä, ja vielä moisella kielenkäytöllä höystettynä, niin härifrån tvättas!
- Mariam4758
opintojen äiti kirjoitti:
N. kolme minuuttia sitten kirjoitit näin:
"Olen myös matkustellut "rinkka selässä" pari kertaa Eurooppaa ympäri, joka todella avasi silmäni. Siis siihen suuntaa, kuinka komeita ja kivoja miehiä löytyy toisista maista, kuin Suomesta."
Nyt sitten väität, että:
"Sensijaan, en näe suomalaisuudessa mitään sen kummempaa hohtoa, kaikki on samalla viivala. En harrasta positiivista syrjintää."
Onkohan sinulla skitsofrenisia taipumuksia?
Ranskaahan et tietenkään kirjoita, koska et vaan osaa.Asenteellisesti, joten ymmärrä miten haluat, siis, olenkin skitsofreenikko. Kiitos analyysistä. Tähän haukkumiseen riitti pelkkä arvostelu. Sen sijaan, en ala arvostella sinua, hauskaa päivänjatkoa..
- sanat...
mitä tilaa! kirjoitti:
Eipä ole noiden kyseisten herrojenkaan kommentit mitään kovin nättejä olleet. Eli se siitä "naisten tasosta." Jos aletaan kommentoimaan asioita, joista ei todellisuudessa hevonpaskaakaan tiedetä, ja vielä moisella kielenkäytöllä höystettynä, niin härifrån tvättas!
Niinpä... Sitä saa mitä tilaa. :)
- rautalankaa
Mariam4758 kirjoitti:
" Sitä saa mitä tilaa" He ovat omalla provokaativisella käytöksellään saaneet aikaa nuo haukkumiset. Meille naisille riittää näköjään se, että ollaan aviossa "väärän" miehen kanssa, tai sitten raskaana "väärälle" miehelle. Älä ole naivi, tiedät varsin hyvin mitä tarkoitan, joten älä ala taas viilaamaan pilkkuja... Miehet täällä haukkuvat ensin ja samalla ovat saaneet joidenkin naisten asenteet kielteisiksi heitä kohtaan, omalla käytöksellään. Ei kukaan nainen ala palstan miehiä haukkumaan syyttä, kuten te teette. Riittää, että on tumma miesystävä tai sellaisesta kulttuurista, joka ei käyt teidän pirtaan. No, tässä taas vähän rautalankaa sinullekkin.
Juu juu, seli seli. Rautalankaa sullekin: turha syyttää muita sellaisesta, mitä itsekin tekee. Se jos mikä on jeesustelua.
- kirjoitit...
Mariam4758 kirjoitti:
Asenteellisesti, joten ymmärrä miten haluat, siis, olenkin skitsofreenikko. Kiitos analyysistä. Tähän haukkumiseen riitti pelkkä arvostelu. Sen sijaan, en ala arvostella sinua, hauskaa päivänjatkoa..
Itsehän nuo ristiriitaiset tekstit kirjoitit about 5 min. sisään toisistaan, ei se minun vikani ole.
- Rakas-Watson
Se etta olet asunut tai matkustanut maailmalla ei muuta sita tosiseikkaa etta jos olet syntynyt keha 3:n ulkopuolella olet JUNTTI. Turha tulla vankaamaan etta suurin osa maailman ihmisista on juntteja, silla tarkoitan suomalaisia. Kaiken lisaksi ainoat suomalaiset joilla on vahankaan hajua siita mita meno voi olla isoissa metropoleissa ovat ne helsinkilaiset jotka koko elamansa ovat Helsingissa asuneet.
Muistan aikoinaan kun muutin Espooseen, oli kuin maalle olisi muuttanut. Tosin asuin vain vuoden landella, sitten jatinkin jo Suomen taakseni. - HAHHAAHHAAAA
Rakas-Watson kirjoitti:
Se etta olet asunut tai matkustanut maailmalla ei muuta sita tosiseikkaa etta jos olet syntynyt keha 3:n ulkopuolella olet JUNTTI. Turha tulla vankaamaan etta suurin osa maailman ihmisista on juntteja, silla tarkoitan suomalaisia. Kaiken lisaksi ainoat suomalaiset joilla on vahankaan hajua siita mita meno voi olla isoissa metropoleissa ovat ne helsinkilaiset jotka koko elamansa ovat Helsingissa asuneet.
Muistan aikoinaan kun muutin Espooseen, oli kuin maalle olisi muuttanut. Tosin asuin vain vuoden landella, sitten jatinkin jo Suomen taakseni.Pieni maalaisläävä. Tätä tumppukylää ei voi edes kaupungiksi sanoa? Ai niin, monessa maassa olitkaan käynyt? Tuskin tallinnaan pidemmällä. Jos olisit maailmalla matkaillut näkisit eron Helsingin ja todellisten kaupunkien välillä oitis.
- ymmärrä
Rakas-Watson kirjoitti:
Muistan aikoinaan kun muutin Espooseen, oli kuin maalle olisi muuttanut. Tosin asuin vain vuoden landella, sitten jatinkin jo Suomen taakseni."Kaiken lisaksi ainoat suomalaiset joilla on vahankaan hajua siita mita meno voi olla isoissa metropoleissa ovat ne helsinkilaiset jotka koko elamansa ovat Helsingissa asuneet."
Siis kuinka Helsinki opettaa ymmärtämään isoja metropoleja?
Helsinkihän on pelkkä kyläpahanen suurten kaupunkien rinnalla. Useimmista noissa on asukkaitakin enemmän kuin koko Suomessa joten tältä pohjalta katsottuna joku Perähikiä ja Helsinki ovat lähes saman kokoisia suhteessa metropoleihin :) - et ole tosissasi?
Rakas-Watson kirjoitti:
Muistan aikoinaan kun muutin Espooseen, oli kuin maalle olisi muuttanut. Tosin asuin vain vuoden landella, sitten jatinkin jo Suomen taakseni.Helsinki on yksi saatanan käpykylä Euroopan laidalla, eikä turkulainen, tamperelainen tai edes vaasalainen eroa paskan vertaa "junttiudessa". Käypä joku kerta oikeasti jossain KAUPUNGISSA!
- Rakas-Watson
HAHHAAHHAAAA kirjoitti:
Pieni maalaisläävä. Tätä tumppukylää ei voi edes kaupungiksi sanoa? Ai niin, monessa maassa olitkaan käynyt? Tuskin tallinnaan pidemmällä. Jos olisit maailmalla matkaillut näkisit eron Helsingin ja todellisten kaupunkien välillä oitis.
Suhteellistahan kaikki on.
Luuletko etten tieda mita eroa on oikealla metropolilla ja Helsingilla?
Kuten sanoin, helsinkilaisilla on edes jonkinlainen kasitys kaupunkielamasta.
Katsos kun sinakin nyt tulet jostain Kiteelta, ethan sina rukka voi ymmartaa maailmanmenosta hevon vittua.
Mita asumisiini tulee, olen asunut 30 maassa viimeisten 20 vuoden aikana. - tarkoita
Rakas-Watson kirjoitti:
Katsos kun sinakin nyt tulet jostain Kiteelta, ethan sina rukka voi ymmartaa maailmanmenosta hevon vittua.
Mita asumisiini tulee, olen asunut 30 maassa viimeisten 20 vuoden aikana.sitä, että tuntisit jokaisen muslimin ja tietäisit jokaisen muslimin kanssa elävän tilanteen. Täälä on varmasti useampikin, joiden kohdalla laukomisesi on mennyt päin persettä niin että roikuu.
- monessako maassa
Rakas-Watson kirjoitti:
Mita asumisiini tulee, olen asunut 30 maassa viimeisten 20 vuoden aikana.asunut jos sun paassas ei pyori muu kuin "hevon v****." Naita toistat paivasta toiseen. 30 maata 20v aikana...sait luultavsti lahtopassit joka maasta. Buhaahhhaaaa
- Rakas-Watson
et ole tosissasi? kirjoitti:
Helsinki on yksi saatanan käpykylä Euroopan laidalla, eikä turkulainen, tamperelainen tai edes vaasalainen eroa paskan vertaa "junttiudessa". Käypä joku kerta oikeasti jossain KAUPUNGISSA!
Jeesus,mutta kiitos "kunniasta".
Hmm, mahdat olla uusi juntti kun et tieda etta asun Rio de Janeirossa. Onko tarpeeksi iso kaupunki sinulle? Rakas-Watson kirjoitti:
Mita asumisiini tulee, olen asunut 30 maassa viimeisten 20 vuoden aikana.muistanet watson ottaa huomioon, että ollaan täällä suomessakin menty hieman ajassa eteenpäin siinä kahdessakymmenessä vuodessa mitä olet muualla asunut;)
- ...
Rakas-Watson kirjoitti:
Jeesus,mutta kiitos "kunniasta".
Hmm, mahdat olla uusi juntti kun et tieda etta asun Rio de Janeirossa. Onko tarpeeksi iso kaupunki sinulle?Alkuunsa haukuttiin elintasopakolaiset Suomessa, jonne et edes maksa veroja. Sitten haukuttiin kaikki muslimit ja tummaihoiset, koska he ovat kaikki elintasopakolaisia Suomessa, johon et edes maksa veroja. Taman jalkeen haukuttiin kaikki lansimaalaiset, koska he ovat oikeasti muslimeita tai siirtolaistummaihoisi, jotka elavat elintasopakolaisina Suomessa, jonne et edes maksa veroja. Nyt haukutaan jo suomalaiset, koska he ovat kaikki juntteja Helsingin ulkopuolella.
Eli ainoat asialliset ihmiset ovat talla pallolla paljasjalkaiset helsinkilaiset, jotka eivat olle tummaihoisia tai muslimeita. Tosin nyt jaamme jannityksella odottamaan, etta kelpaavatko vain esim. krunikan asukit vai lasketaanko asiallisten joukkoon jopa joku kallion kaveri. - minäkään
tosissasi? kirjoitti:
Kertoo tosiaan jotain suomalaisten naisten "tasosta..." En ole koskaan törmännyt tälläiseen kielenkäyttöön muiden maiden naisten taholta, ihan tosissaan.muiden miesten taholta. Ihan tosissaan.
- vakipalstalainen?
Olen ei-rekkautunut vakipalstalainen. Mietinpä vaan tässä, että miten tämä "teoria" minuun pätee.
Luulenpa, etten olisi silkan erilaisuuden ihannoinnin tai matkailun kaipuun vuoksi jaksanut vuosia saman ihmisen kanssa. Vuosien myötä tästä elämänkumppanista tulee se tutuin, turvallisin ja läheisin ihminen. Siitä on eksoottisuus kaukana, kun tuntee toisen niin hyvin, että jatkaa toisen lauseita, ajattelee yhtäaikaa ääneen ja tunnistaa toisen askeleet rappukäytävässä. Ja kun vääntää kättä pyykinpesusta ja ärsyttävien sukulaisten vierailuista, pesee lasten oksennuksia keskellä yötä ja roikkuu neljättä kertaa siinä samassa turvallisessa käsivarressa Kätilöopiston synnytyssalissa. Ei tuo tilanne siitä sen eksoottisemmaksi muutu, vaikka se käsivarsi onkin aika paljon omaani tummempi.
Tasaista, turvallista ja mukavaa yhdessäoloa. Ei mitään vuoristorataa tai maailmanympärimatkailua. Sitä se avioliitto on suurimmalla osalla ihmisistä, jopa palstan naisillakin.
Eksotiikkaa ja matkailun korviketta? Ja pöh. - in the matter of,,,
Tajusin juuri jotain. Yksikään palstan vakinaisista, ei watsoni, jahnu, puhummattakaan niistä lukuisista nimettömistä nuolijoista (alle 15v),ei ole koskaan elämässään opiskellut, työskennellyt tai ihan vaikkapa matkaillut pidempiä aikoja Suomen ulkopuolella (jaa vai oliko watsoni olevinaan jossain?):D
He eivät ole viettäneet vaihtovuotta englantilaisessa yliopistossa, eivät työharjoittelua YK:n jossain järjestössä New Yorkissa tai Genevessä, eivät ole ottaneet rinkkaa selkään ja matkanneet budjettimeiningillä maailman ympäri, eikä ne oo saanu naista ikinä...
Ei ihme, että juttunsa ovat vähän omituisia! Olisiko niin, että ulkomaalaiset ihmiset ovat heille lähinnä jonkinlainen haaste? Heillä oli aikoinaan kova hinku pistää kotiovi kiinni ja lähteä reissuun, mutta uskallus ei vaan riittänyt. Sinnepähä jäivät, peräkammariin tietsikan kanssa ja lähettelee potaskaa yllin kyllin. Nyt sitten haetaan sitä menetettyä maailmanmatkailukokemusta (ehkä just ja just rahat riitti bulgaarian sunny beachiin)ulkomaisen ihmisen (joita ei ees tunne) kautta, kuitenkin turvallisesti Suomessa pysyen?
ennakkoluuloja?- Rakas-Watson
Viimeiset 16 vuotta maailmalla.
Joten.... - tähän väliin
Rakas-Watson kirjoitti:
Joten....Jos olisin kuumassa Brasiliassa, niin en todellakaan viettäisi noin paljon aikaa tietokoneella, koska en usko että Suomi24 on ainoa sivusto missä vihdyt. Käyt varmasti muillakin sivustoilla. Eli taidat olla Savossa äitin kanssa, peräkammarissa... inhoat kaikkia suomalaisia naisia, koska et saa ketään suomalaista. Se brassinainen taitaa olla sinun nettituttavuus, vaikka haukut Kahvitarta täällä nettisuhteestaan, itse teet sitä samaa.
- Jahnukainen-official
"työharjoittelua YK:n jossain järjestössä New Yorkissa tai Genevessä"
Anteeksi, mutta näistä YK:n työharjoitteluistako te näitä Kosovon albaaneja, pitsanpaistajia ja nigerialaisia löydätte? :) - in the matter of,,,
Rakas-Watson kirjoitti:
Joten....uskois... :( Oot täys juntti.
- Pohja_lainen
Rakas-Watson kirjoitti:
Joten....me kaikki...
- ja ihmetys
Puhumattakaan siitä, miten he viihtyvät vuorokaudet ympäri täällä suomalaisessa naisseurassa. Luulisi, että näillä 'maailmanmatkaajilla' olisi eksoottisempaakin seuraa tarjolla, kuin tämä kotimainen virtuaaliompeluseura?
Tätä ei voi kuin ihmetellä ja taas kerran ihmetellä... ;-) Sääliksi lähinnä käy kaikki tuo uhoaminen ja polleilu. Eikä niitä käytöstapojakaan näköjään peräkammarista käsin opita, tuollaista karseaa kielenkäyttöä ei tavallisen sivistyneen ihmisen suusta livenä kuule. - Rakas-Watson
in the matter of,,, kirjoitti:
uskois... :( Oot täys juntti.
palvelus ja maarittele juntti, niin katsotaan puhummeko edes samaa kielta.
- in the matter of,,,
Rakas-Watson kirjoitti:
palvelus ja maarittele juntti, niin katsotaan puhummeko edes samaa kielta.
asennevammanen kolmannen luokan kansalainen.
- jos sukunimi
in the matter of,,, kirjoitti:
asennevammanen kolmannen luokan kansalainen.
sattuukin olemaan Juntti,Junttinen,Junttila! Minkä leiman laittanet hänen otsaansa? taitaapa "in he matter" löytää itsensä " de facto" käräjäsalista!
- loveindia
että maailma on jäänyt kokematta ja lähipizzeriasta on sitten lähdetty hakemaan vähän eksotiikkaa. :D
Sillä onko oleskellut vai eikö ole oleskellut ulkomailla tuskin on merkitystä siinä vaiheessa kun ihastuu tai jopa rakastuu ihmiseen. Ja nimeomaan IHMISEEN, ei ulkomaalaiseen/suomalaiseen/ruotsalaiseen/madagaskarilaiseen/
moldovalaiseen... harva kuitenkin rakastuu maahan tai kansaan.
Tiedän kyllä että on olemassa ihmisiä, joita ulkomaalaisuus viehättää ja sitten hakeudutaan eksoottiseen seuraan. Nähty on. Mutta enpä usko että sillä perusteella solmitut "suhteet" kovin kauas kantaa. Jompikumpi tai molemmat ottaa ilon taikka hyödyn tms. irti ja se on sitten siinä.
Mutta onko sillä sitten mitään tekemistä sen kanssa, onko opiskellut tai oleskellut ulkomailla pidempiä aikoja... tuskinpa. En kävisi syyttämään ketään, eiköhän palstan vakinaiset (kuten itsekin olen) kuitenkin ole suhteessa yksilöiden (eli sillä mistä henkilö on kotoisin ei ole niinkään väliä kuin sillä kuka hän on) kanssa sen sijaan että etsisivät kadotettua reppureissaaja-minäänsä.- Jahnukainen-official
"Mutta enpä usko että sillä perusteella solmitut "suhteet" kovin kauas kantaa. Jompikumpi tai molemmat ottaa ilon taikka hyödyn tms. irti ja se on sitten siinä."
Se pelkohan tässä juuri on, että hyöty/ilo kantaa Helsinki-Vantaalle asti. - loveindia
Jahnukainen-official kirjoitti:
"Mutta enpä usko että sillä perusteella solmitut "suhteet" kovin kauas kantaa. Jompikumpi tai molemmat ottaa ilon taikka hyödyn tms. irti ja se on sitten siinä."
Se pelkohan tässä juuri on, että hyöty/ilo kantaa Helsinki-Vantaalle asti.mutta mitäs me sille voidaan?
Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211964
- 921519
- 1381469
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741278- 1171276
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221230Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381062