mitä eroa naisten ja miesten lenkkareissa ??

Nimetön

Joo eli hankin uudet lenkkarit just (nike air zoom elite 4) ja kotiin mentyä kattelin netistä että nehän onki naiste juoksu tossut ja ite oon mies. o_O

eli onks niis nyt sitte mitää isoo eroo niinku rakeenteelta joka ei sitte sopis mihelle ja aiheuttais jalkoje kipeytimistä. Tai mitä eroo mieste/naiste tossuil ylipäätänsä on muutaku mieste o siniset ja naiste punaset :P

Edellisillä marketti kenggil onnistuin tuhoomaa jalkani nii totaalisesti et ei viittiny kävellä kouluu vaa piti pyöräll polkeen. Ja joka askell sattu sääreen, onneks meni viikos paris ohi mut nyt ku o kolmekertaa kalliimmat kenggät kyseessä ni ei samaa kohtaloo tahtois.

Varmaan viell onnistuis palauttaan noi kenggät ku en oo käyttäny niit. kaupassa kyllä istu ihan hyvi jalkaa ja inttersportin myyjä katto sill laitteel mu nilka pronaation ja tuet on kenggäs kohillaan, mut ei sekää kai tajunnu et ne o naiste kenggät. Eli jos jku osais Tähä nyt jotai sanoo :D

4

4348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putkivalo

hihityttää lenkkipolulla :P

En tiiä, oisko pohjan kovuudessa jotain erilaista? Naisten tossut tehty köykäisemmälle lenkkeilijälle..?

• Mikke

nikä niissä on erona. Minulla on pienikokoinen jalkatera mieheksi ja niinpä kenkähylyllä olen usein huomannut sopivien kokojen löytyvän paremmin naisten puolelta. Viime viikolla satuin Lidliin, missä naisten juoksukengät oli alnnettu 16.99:stä vitoseen, siis 5 euroa. Eihän muuta kuin ostamaan siitä heti sopivan koon löydyttyä. Sen jälkeen osouin vielä juoksufoorumin keskustelupalstalle, missä kolmisen vuotta sitten pohdittiin, että tekeekö samaisen kaupan maratontossuilla mitään, kun ne maksoivat silloin 12.99. Useimmat , jotka kokeilivat, sanoivat niitä hyvin jalkaan istuviksi, keveiksi ja hyviksi vetokengiksi, mutta arvelivat, että puolimaratnia pitemmille leneille niistä ei olisi. Asia kirvoitti yli 150 puheenvuoroa. Ne läytyvät sieltä ariston puolelta. Silloin puhuttiin nimenomaan miesten kengistä ja vähän erilaiset ne olivat malliltaan. Näissä tämän kesän naisten kengissä muuten suurin havaitsemani koko oli 45. Mielipiteeni, joka ei perustu mihinkään erityistietoon aihepiiristä, on, että jos ne kengät hyvin istuvat jalkaan ja toimivat, niin ei kannata vaihtaa miesten kengiksi. Ota kokemuksen hankkimisen kannalta. Muutoin en käytä naisten asusteita.

• voi olla

Naisten malleissa:
      - Alempi kokohaarukka (esim 36-42).
      - Värivalikoima
      - Lestit usein kapeammat

• Mikke

en kiistä, etteikö erojakin voisi olla. mainitut seikat koko, väri ja lestin kapeus ovat ainakin sellaisia, että ne näkee heti kaupassa ja jos ne eivät ostajaa karkoita, niin mikäs siinä sitten. Täällä joku arveli, että naisten kengät olisi tarkoitettu kevyemmille juoksijoille ja rakenteissa olisi eroja. Tämä on mielenkiintoinen kysymys, liekö jollain tästä ihan faktatietoja. Toisaalta voisi ajatella, että jos naisen jalka on keskimäärin pienempi, niin neliösenttiä kohti tuleva paino olisi vastaavasti hiukan isompi. Mutta aikenlaista lienee lupa pohtia ja esittää kysymyksiäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe