että en ole mikän helluntaiseurakunnan agentti, en edeusta helluntaiseurakuntaa, vaan kirjoitan nimimerkki Mohikaani_27, ja puhun ja kirjoitan vain ja ainoastaan omasta puolestani. En ole mikään helluntaiseurakunna malli.
* Kirjoitan Raamatun pohjalta, ja Raamattu on , ei kenenkään yksinoikeus!
* Tiedän ja tunnen kyllä h.sek:nan toiminta ja järjestys mallit, ja joskus siteeraan helluntaiseurakunnan toimintaa. Milloin siihen on aihetta, mutta en silloinkaan ole mikään edustaja.
* On taas palstalla herännyt vastahenki Mohikaania kohtaa, kun yritän vain minäkin puollustautua pitkä aikaista syytöstä valehtelujaksi, ja näyttää olevvan, että mitä rääväsuisemmin esiintyy, saa palstan suosion, ja vielä kun ei ole uskossa, vaan vihaa helluntailaisia, niin jopa ns. muutamat uskovatkin horjuu sinnetänne!
* Tahallaan ymmärretään kirjoitukseni väärin, että saadaan käydä päälle, ja se osoittaa sitä, että katsotaan pahasti henkilöön, kun tällä tuomaroidaan, milloin mitäkin!
* Umppari vaihtaa väriään kuin kameleontti, milloin mitäkin, kunhan vaan pääsee minun kimppuun, ja keinoja ei kaihda, on vaikka uskovainen senaikaa. Kunnes taas pitää olla Jumalan kieltäjä, joka sopii taas uuteen tilanteeseen.
Kuinkahan usein olen toistanut,
18
411
Vastaukset
Kello on aika paljon, mutta vastaan kuitenkin, koska kirjoitin sua vähän vastaan tuolla alempana.
Oot ihan oikeassa, että poikalapsen tarvitsee tehdä sitä parannusta, niin kuin meidän muidenkin, pelastuakseen. Hänen kuuluu jättää homomiehensä.
Poikalapsi tarvitsisi vain jotakin tilalle!
Mitä se olisi-siihen sinä voisit neuvoa pelkän syyllistämisen(?)sijaan.
Riidat ei varmaan pitemmän päälle rakenna tai ole hyödyksi kellekkään.jos olet lukenut viestini poikalappselle, olet pakosta huomannut, että tarjoan jokaisen keskustelun aikana viesteissäni hänelle Jeesusta parannukseksi, mutta pilkat vaan saan aina vastaan, ja pitkän litanian syytöksiä ja parjauksia.
* Olisko sinulla jokin hyvä neuvo, miten saisin poikalapsen ottamaan tosissaan Jeesuksen vastaan pelastajana ja parantajana? Olisin tosi kiitollinen.- poikalapsi
Minun siis tulee sinusta JÄTTÄÄ rekisteröity puolisoni? No: kehota samalla Mohikaania jättämään vaimonsa - ohjehan on sama. Kuka kantaa vastuun seurauksista, kun lahkolaiset kehottavat hylkäämään rakkaan ihmisen?
- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
jos olet lukenut viestini poikalappselle, olet pakosta huomannut, että tarjoan jokaisen keskustelun aikana viesteissäni hänelle Jeesusta parannukseksi, mutta pilkat vaan saan aina vastaan, ja pitkän litanian syytöksiä ja parjauksia.
* Olisko sinulla jokin hyvä neuvo, miten saisin poikalapsen ottamaan tosissaan Jeesuksen vastaan pelastajana ja parantajana? Olisin tosi kiitollinen.ALOITA nyt ensiksi siitä, että tunnustat omat temppusi ja kadut niitä. Jeesustelusi on äärimmäisen tekopyhää ja epäuskottavaa, kun et kykene edes omassa elämässäsi sen mukaan elämään - etkä edes yritä.
Mohikaani_27 kirjoitti:
jos olet lukenut viestini poikalappselle, olet pakosta huomannut, että tarjoan jokaisen keskustelun aikana viesteissäni hänelle Jeesusta parannukseksi, mutta pilkat vaan saan aina vastaan, ja pitkän litanian syytöksiä ja parjauksia.
* Olisko sinulla jokin hyvä neuvo, miten saisin poikalapsen ottamaan tosissaan Jeesuksen vastaan pelastajana ja parantajana? Olisin tosi kiitollinen.Se ei kuitenkaan ole sinun syysi.
"* Kirjoitan Raamatun pohjalta, ja Raamattu on , ei kenenkään yksinoikeus!"
Minkähän takia sitten jatkuvasti kiellät minulta ja monilta muiltakin Raamatun tulkinnat?- ovat hyvin paljastavia.
Mikä on uskosi laatu:se ei kiinnosta. Mutta sinun tietämyksesi taso kyllä näkyy hyvin ajatuksissasi ja kirjoitustyylissäsi.
Peruskoulun ensiluokkalainenkin tietää luonnontieteistä enemmän kuin sinä.olla luonnotieteilijä? Rakastan luontoa, haluan olla ja kulkea luonnossa, inhottaa kun sitä raiskataan ja saastutetaan.
* Käyn mielelläni marjassa ja sienessä, metsä on on mahtava virkistys paikka, järvet ja vesistöt kauniita ja rakastan veneilyä.
* Mitä muuta mun pitäis luonnotieteesä tietää.
* Tiedän ja uskon, että Jumala loi kaiken, ihan kaiken. Miksi mun pitäis , ja mitä mun pitäis nyt sitten sinun mielestä tietää?- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
olla luonnotieteilijä? Rakastan luontoa, haluan olla ja kulkea luonnossa, inhottaa kun sitä raiskataan ja saastutetaan.
* Käyn mielelläni marjassa ja sienessä, metsä on on mahtava virkistys paikka, järvet ja vesistöt kauniita ja rakastan veneilyä.
* Mitä muuta mun pitäis luonnotieteesä tietää.
* Tiedän ja uskon, että Jumala loi kaiken, ihan kaiken. Miksi mun pitäis , ja mitä mun pitäis nyt sitten sinun mielestä tietää?Miten on mahdollista, että sinua INHOTTAA, kun luontoa saastutetaan mutta samaan aikaan tuet tahallista luonnonsastuttamista, formula-autoilua? Sehän ON kiistatta tarpeetonta luonnon tuhoamista.
Mitähän se Mohikaanin saastuttaa luontoa mahtaa tarkoittaa? Ei noillakaan sanoilla ole sama merkitys kuin meillä muilla ihmisillä.
- mie ihmettelen tätä
Ei sinun tarvitse täälle esittäytyä kenellekkään, mutta koska täällä vierailee nopeastikin paljon ihmisiä, jotka eivät seuraile mitään riitoja, eivätkä tunne sinua, olisi hyvä kirjoittaa hyvää ja hillitysti.
En arvostele ketään enkä ole seuraillut kenenkään riitoja, koska olisihan tarkoitus kertoa kristinuskon asioista ilman että kävijät saavat siitä huonon kuvan?* En minä halua riidellä, palstalla vaan on yksi häirikkö, joka vihaa jostain käsittämättömästä syystä helluntailaisia, ja tämä häirirkkö on ottanut minut h.sek:nan symboliksi, ja purkaa kainen takauman ja tarumansa minuun, siitä tämä johtuu.
* Olen useaan kertaan tarjonnut rauhaa ja sovintoa, mutta tämä häirikkö ei halua rauhaa, vaan jatkaa mieletöntä rähjäämistään. Ja joskus vaan tulee minullakin mitta täyteen, ja haluan puollustaa itseäni tuota väkivaltaista hirviötä vastaan. Mikään järki puhe ei häneen tehoa!
* Jamala ja Raamattu on hänelle tyhjää satua ja vanhaksi jäänyttä Paavalin hörinää.
* Pelastusta hän ei tarvitse, kun kirkko on hänet vauvana kastanut, niin ei tarvitse uskoa Jumalaan eikä Raamattuun, vauvakaste riittää.
* Puhu koittaa sinä hänelle, ja autat monia, jos saat hänet järkiinsä?
- poikalapsi
Miksi koko ajan ja joka viestissä - tässäkin - olet sitten niin "oikeassa" ja varma siitä, mikä on oikea raamatuntulkinta? Kun Raamattu on laaja kirja ja kun se sisältää monenlaista, jokainen lukeva aikuinen älyää, että siitä voi lukea monenlaista. Sinun tulkintasi ovat VAIN sinun tulkintojasi, eivät totuuksia. Siinä on isoin ongelmasi. Luulet olevasi jumala.
Lopeta valehtelu. Tunnusta tekosi ja kadu. Sillä lailla loppuu valheesta syyttäminen. Mutta ethän sinä ikinä ole valehdellut - koska et erota valhetta ja totta. Miksi vänkäät tietäväsi asioita, joita et voi tietää? Miksi?
Kun Raamattu ei ole kenenkään yksinoikeus, JOKAINEN saa sitä lukea ja tulkita. Et anna minulle oikeutta vaan alat horista omia tulkintojasi synnistä, Pyhästä Pierusta sun muusta - ja kuitenkin TULKITSET mm. oman avioerosi synnittömäksi, vaikka Raamattu toisin sanoo. Tulkitset. Se on eri asia kuin totuus.
Esiinnyt kuin edustraja, kuin jumala. Lopeta uhoilu ja "rakkaudellinen" saatanan haltuun pelottelu.
Milloin olet itse suostunut YMMÄRTÄMÄÄN vaikkapa sen, kun minä olen kirjoittanut, että ei ole todistettu MISSÄÄN heteroitumista, jota sinä totena kauppaat? Ei, luet aina vain vinoon, alat pölistä omia luulojasi, kehut rukouksin kiroavasi minua jne.
Netmission olisi oikea paikkasi. On se jännä, ettet siellä biihdy, vaikka juuri siellä olisi juuri sellaisia keskustelukumppaneita, joita täälläkin sallisit yksin.
Toistele mitä toistelet - kun et ole toteen näyttänyt, että olisín omiin viesteihini vastannut, juttu on ISO VALHE. Todistustaakka on ja pysyy sinulla. Antaapa tulla!- Epäilevä hellari
Missä ja milloin Mohis on väittäänyt olevansa Jumala? Laitatko vaikka yhden Mohiksen viestin missä hän kertoo olevansa Jumala.
Sinä olet usein kertonut Mohiksen olettavan olevansa Jumala, mutta missä Mohis moista väittää? - poikalapsi
Epäilevä hellari kirjoitti:
Missä ja milloin Mohis on väittäänyt olevansa Jumala? Laitatko vaikka yhden Mohiksen viestin missä hän kertoo olevansa Jumala.
Sinä olet usein kertonut Mohiksen olettavan olevansa Jumala, mutta missä Mohis moista väittää?Lue hänen aina-oikeassa-oleva -viestejään. Katso hänen asennettaan ja ylimielisyyttään. En ole MISSÄÄN sanonut, että hän itse tunnustaisi luulevansa itseään jumalaksi. Ei hän tunnusta, mutta sennoituu muita ylempänä olevan lailla, siis on tehnyt itsestään jumalan.
poikalapsi kirjoitti:
Lue hänen aina-oikeassa-oleva -viestejään. Katso hänen asennettaan ja ylimielisyyttään. En ole MISSÄÄN sanonut, että hän itse tunnustaisi luulevansa itseään jumalaksi. Ei hän tunnusta, mutta sennoituu muita ylempänä olevan lailla, siis on tehnyt itsestään jumalan.
* Minä, eikä kukaan muu sano tuolaista mieletötä ajatuksenakin.
* Paavali opettaa, "Kun puhutte, puhukaa NIINKUIN Jumalan sanoja!" Raamattua siteeratessa puhuu todella Jumalan sanoja, mutta ei tarkoita, että olsin jumala, ei, vaan puhun sanoja, joihin Jumala mielistyy ja yhtyy!
* Vielä se, että evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista, ja tästä tämän jumaluuden tunteen saat päähäsi!- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Minä, eikä kukaan muu sano tuolaista mieletötä ajatuksenakin.
* Paavali opettaa, "Kun puhutte, puhukaa NIINKUIN Jumalan sanoja!" Raamattua siteeratessa puhuu todella Jumalan sanoja, mutta ei tarkoita, että olsin jumala, ei, vaan puhun sanoja, joihin Jumala mielistyy ja yhtyy!
* Vielä se, että evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista, ja tästä tämän jumaluuden tunteen saat päähäsi!Minä EN LUULE sinun olevan aina oikeassa, joten en minä sinusta ole jumalaa tehnyt. Kyllä ihan itse olet itsesi korottanut "jumalan sanaa" toistelevaksi ylijumalaksi. Sen näyttää sekä asenteesi tässä että varsinkin yläpuolella oleva oma avauksesi siitä, oletko aina oikeassa. Luulet, vihaat tietoa, luulet lisää, välität luulojasi "tietoina" jne.
Evankeliumikin on, niin kuin se luetaan - ja sinähän sen vänkyräänlukemisen osaat. KAIKKI ihmisen lukema teksti suodattuu ihmisen päässä. Turhaan luulet, että jumala sun päähäs posauttelee "täydellistä" tietoa Raamatusta ilman sinun ikiomaa tulkintaasi.
Luulet olevasi jumala. SIKSI et voi koskaan myöntää satuilleesi tai varsinkaan pyytää anteeksi. VAI miten sinä muka olet TIENNYT minun vastailleen omiin viesteihini, kun en ole vastaillut. Kerro! NÄYTÄ JO LOPULTAKIN TOTEEN TAI tai TUNNUSTA VALHEESI: et olekaan tiennyt van LUULLUT!
Minulle et ole jumala vain rääväsuinen ja harvinaisen jääräpäinen, homofobinen helluntailaisukko. SE sinä minulle olet, et jumala .
- mejuu
Ollaan vaan Jeesuksen Kristuksen agentteja .Taivaanportilla ei todellakaan kysytä mihin seurakuntaan kuulut mutta se kysytään oletko Jeesuksen Kristuksen oma .
Oma koti on Helluntaiseurakunta mutta ymmärrän joka seurakunnassa on uudestisyntyneitä sisaria ja veljiäni .Tehtävämme tässä mailmassa ei ole voittaa sieluja mihinkään seurakuntaan vaan Jeesukselle Kristukselle ,Hän johdattaa meitä sitten omille paikoillemme kenet seurakuntaan kenet kaukaisiin maihin jne .
Uudestisyntyä meidän täytyy Jumalan Sanasta ja Hengestä ,ei riitä että lapsena on kastettu .............
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975998Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442827- 442297
- 932049
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291395- 771362
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2881333Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131297Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61226