jauhelihan joukkoon soijaa Lahdessa?

tarkka makuaisti

Mieheni oli tänään tilannut minulle jauhelihapizzan eräästä lahtelaisesta turkkilaisyrityksestä. Tulin nälkäisenä töistä ja otin pizzaa. Ensin ihmettelin pizzan kummaa makua, sitten analysoin sitä miettiäkseni mikä on pielessä. Jauheliha oli oudon vetistä ja ihmeen tasaista mössöä. Sitten tunnistin mistä oli kyse, koska olen itse monesti käyttänyt soijarouhetta jauhelihan jatkeena. Jos soijaa laittaa likaa suhteessa oikeaan jauhelihaan, alkaa soijan laimea vetinen maku paistaa läpi ruuassa ja etenkin juuri pizzassa. Tilasin kuitenkin pizzan jossa on täytteenä jauhelihaa eikä soijarouhetta niin mietin onkohan tuo ihan laillista? Siis voiko se tosiaan olla laillista?

On mulla vielä pizza tallessa niin onko se vietävä jhk labraan analysoitavaksi jotta saadaan näyttöä? :D

Voisin tietty soittaa sinne, mutta jos he tarjoavat toista pizzaa tilalle niin en ainakaan uskalla syödä sitä: Ei voi olla varma mitä sille on tehty (niiku kostoks). Täytyy vaan jättää noi kebabpilat väliin vastaisuudessa.

9

1800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä mä

Kyllä mä ottaisin yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja terveystarkastajaan. Ehkä löytyy sopivampiakin tahoja, mutta em ainakin voi ottaa yhteyttä.

Ei tuo yksiselitteisesti lainvastaista ole, mutta ei täysin lainmukaistakaan.

Jos jauhelihaan jatketaan soijalla niin pitää herätä muitakin kysymyksiä mm terveystarkastajalla.

Soijahan on hurjan allergisoivaa ja yleensä pitsoissa ei soijaa ole joten tuo voi olla terveysriski asiakkaille ja senkin vuoksi lainvastaista.

Vittumaisempaa olisi tosin jos soijaa jatkettaisiin jauhelihalla.

• Kyllä mä

Pane tuo loppupitsa vaikka pakastimeen sen varalle että asia jopa tutkitaan.

Tosiaan en valituksen jälkeen minäkään jatkaisi vastaavien puljujen asiakkaana. Kosto valituksiin jmv ei ole lainkaan harvinainen ilmiö.

• Kyllä mä

Ei tuo kyllä täysin lainmukaista ole. Eines- ja kebapvertaus ei ole pätevä, kysehän on ravintolassa valmistettavasta jauhelihapitsasta jonka jauhelihan on kyllä oltava nimenomaan jauhelihaa jos ei muuta ole ennen myymistä ilmoitettu.

Joten kyllä mä ottaisin yhteyttä kuluttajaneuvojaan, ehkä jopa poliisiin. Ehdottomasti myös terveystarkastajaan.

Terveystarkastajanhan voi aina pyytää tarkistamaan onko kaikki kunnossa ja tässä tapauksessa tarkistuspyyntöön on hyvät perusteet.

• nyt ensin selvää
        Kyllä mä kirjoitti:

Ei tuo kyllä täysin lainmukaista ole. Eines- ja kebapvertaus ei ole pätevä, kysehän on ravintolassa valmistettavasta jauhelihapitsasta jonka jauhelihan on kyllä oltava nimenomaan jauhelihaa jos ei muuta ole ennen myymistä ilmoitettu.

Joten kyllä mä ottaisin yhteyttä kuluttajaneuvojaan, ehkä jopa poliisiin. Ehdottomasti myös terveystarkastajaan.

Terveystarkastajanhan voi aina pyytää tarkistamaan onko kaikki kunnossa ja tässä tapauksessa tarkistuspyyntöön on hyvät perusteet.

Asioista. Voipi olla että terveystarkastaja hymyilee vittumaisen vinosti teidän valituksellenne. Soija on nimittäin hyväksytty elintarvikkeeksi jo vuosikymmenet sitten.
        Jauhelihan jatkeaineena sitä on käytetty yhtä kauan. Menettely on täysin lainmukaista. Olette te tavallisen hölmöjä, valittakaa pois, saatte makeat naurut kustannuksellanne. Voi raukkoja.

• vitjamunat

Oletko muutenkin elämässäsi tollainen yleisvalittaja? Siinä meillä oikein kuningaskuluttaja!
      On tietysti kiva kitistä asioista ja saada kiusaa aikaiseksi muille. Kirjoituksessasi paistaa läpi piilorasismi ja pätemisen tarve. Olet oikein valmis näkemään kunnolla vaivaa päästäksesi pätemään jollain soija-jauheliha-epäilyksilläsi. :D
      Useat pizzeriat käyttävät jauheliha-bolognese-kastiketta pitsoissaan. Tuskin siinä edes mitään soijaa oli...

• .....utelias

Mikä paikka oli kysessä mistä ostit pizzan? Etten meinaan ite mene harhaa..

• Tässä taas näette...

Tässä topicissa taas näette sen, miten pizzapaikat kusettavat tietä 10-0. Pizzan katehan on tunnetusti hyvä. Sitähän opetetaan oikein Koti-Pizzan kursseillakin.

Onnea vain teille paskaruokaan koukkuun jääneille...

• Tamush Dle

Älä vain ota uutta pizza! Me hieroa täytteet ensin pyllyreiässä ja sitte laittaa ne pizza. Kosto elä. Khat rules!

• laillista?

Mielstäni on laillista, jos siinä oli jauhelihaa myös. Onhan pizzan yksi tunnusmerkki, että siihen kasataan useampa tavaraa. Saitpa terveellisempää pizzaa, jos nyt pizza voi olla terveellistä, Eläinrasvaa sisältävää juustoa, valkoista vehnäjauhoa..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe