Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

jauhelihan joukkoon soijaa Lahdessa?

tarkka makuaisti

Mieheni oli tänään tilannut minulle jauhelihapizzan eräästä lahtelaisesta turkkilaisyrityksestä. Tulin nälkäisenä töistä ja otin pizzaa. Ensin ihmettelin pizzan kummaa makua, sitten analysoin sitä miettiäkseni mikä on pielessä. Jauheliha oli oudon vetistä ja ihmeen tasaista mössöä. Sitten tunnistin mistä oli kyse, koska olen itse monesti käyttänyt soijarouhetta jauhelihan jatkeena. Jos soijaa laittaa likaa suhteessa oikeaan jauhelihaan, alkaa soijan laimea vetinen maku paistaa läpi ruuassa ja etenkin juuri pizzassa. Tilasin kuitenkin pizzan jossa on täytteenä jauhelihaa eikä soijarouhetta niin mietin onkohan tuo ihan laillista? Siis voiko se tosiaan olla laillista?

On mulla vielä pizza tallessa niin onko se vietävä jhk labraan analysoitavaksi jotta saadaan näyttöä? :D

Voisin tietty soittaa sinne, mutta jos he tarjoavat toista pizzaa tilalle niin en ainakaan uskalla syödä sitä: Ei voi olla varma mitä sille on tehty (niiku kostoks). Täytyy vaan jättää noi kebabpilat väliin vastaisuudessa.

9

1715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä mä

      Kyllä mä ottaisin yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja terveystarkastajaan. Ehkä löytyy sopivampiakin tahoja, mutta em ainakin voi ottaa yhteyttä.

      Ei tuo yksiselitteisesti lainvastaista ole, mutta ei täysin lainmukaistakaan.

      Jos jauhelihaan jatketaan soijalla niin pitää herätä muitakin kysymyksiä mm terveystarkastajalla.

      Soijahan on hurjan allergisoivaa ja yleensä pitsoissa ei soijaa ole joten tuo voi olla terveysriski asiakkaille ja senkin vuoksi lainvastaista.

      Vittumaisempaa olisi tosin jos soijaa jatkettaisiin jauhelihalla.

    • Kyllä mä

      Pane tuo loppupitsa vaikka pakastimeen sen varalle että asia jopa tutkitaan.

      Tosiaan en valituksen jälkeen minäkään jatkaisi vastaavien puljujen asiakkaana. Kosto valituksiin jmv ei ole lainkaan harvinainen ilmiö.

      • Kyllä mä

        Ei tuo kyllä täysin lainmukaista ole. Eines- ja kebapvertaus ei ole pätevä, kysehän on ravintolassa valmistettavasta jauhelihapitsasta jonka jauhelihan on kyllä oltava nimenomaan jauhelihaa jos ei muuta ole ennen myymistä ilmoitettu.

        Joten kyllä mä ottaisin yhteyttä kuluttajaneuvojaan, ehkä jopa poliisiin. Ehdottomasti myös terveystarkastajaan.

        Terveystarkastajanhan voi aina pyytää tarkistamaan onko kaikki kunnossa ja tässä tapauksessa tarkistuspyyntöön on hyvät perusteet.


      • nyt ensin selvää
        Kyllä mä kirjoitti:

        Ei tuo kyllä täysin lainmukaista ole. Eines- ja kebapvertaus ei ole pätevä, kysehän on ravintolassa valmistettavasta jauhelihapitsasta jonka jauhelihan on kyllä oltava nimenomaan jauhelihaa jos ei muuta ole ennen myymistä ilmoitettu.

        Joten kyllä mä ottaisin yhteyttä kuluttajaneuvojaan, ehkä jopa poliisiin. Ehdottomasti myös terveystarkastajaan.

        Terveystarkastajanhan voi aina pyytää tarkistamaan onko kaikki kunnossa ja tässä tapauksessa tarkistuspyyntöön on hyvät perusteet.

        Asioista. Voipi olla että terveystarkastaja hymyilee vittumaisen vinosti teidän valituksellenne. Soija on nimittäin hyväksytty elintarvikkeeksi jo vuosikymmenet sitten.
        Jauhelihan jatkeaineena sitä on käytetty yhtä kauan. Menettely on täysin lainmukaista. Olette te tavallisen hölmöjä, valittakaa pois, saatte makeat naurut kustannuksellanne. Voi raukkoja.


    • vitjamunat

      Oletko muutenkin elämässäsi tollainen yleisvalittaja? Siinä meillä oikein kuningaskuluttaja!
      On tietysti kiva kitistä asioista ja saada kiusaa aikaiseksi muille. Kirjoituksessasi paistaa läpi piilorasismi ja pätemisen tarve. Olet oikein valmis näkemään kunnolla vaivaa päästäksesi pätemään jollain soija-jauheliha-epäilyksilläsi. :D
      Useat pizzeriat käyttävät jauheliha-bolognese-kastiketta pitsoissaan. Tuskin siinä edes mitään soijaa oli...

    • .....utelias

      Mikä paikka oli kysessä mistä ostit pizzan? Etten meinaan ite mene harhaa..

    • Tässä taas näette...

      Tässä topicissa taas näette sen, miten pizzapaikat kusettavat tietä 10-0. Pizzan katehan on tunnetusti hyvä. Sitähän opetetaan oikein Koti-Pizzan kursseillakin.

      Onnea vain teille paskaruokaan koukkuun jääneille...

    • Tamush Dle

      Älä vain ota uutta pizza! Me hieroa täytteet ensin pyllyreiässä ja sitte laittaa ne pizza. Kosto elä. Khat rules!

    • laillista?

      Mielstäni on laillista, jos siinä oli jauhelihaa myös. Onhan pizzan yksi tunnusmerkki, että siihen kasataan useampa tavaraa. Saitpa terveellisempää pizzaa, jos nyt pizza voi olla terveellistä, Eläinrasvaa sisältävää juustoa, valkoista vehnäjauhoa..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe